PDA

Bekijk de volledige versie : televisie kijken via projector?



lapino
26-03-2004, 10:35
is het eigenlijk mogelijk (en doenbaar) om televisie te kijken via een projector? ik denk er sterk aan in onze nieuwbouwwoning de tv te vervangen door een projector. echt héél veel tv kijken doen we niet en ik zou die projectoren op een muur (behandeld met speciale coating voor projectie)

misschien dat tv kijken wat groot uitvalt via projector, maar ik dacht dat je het beeld toch kan vergroten/verkleinen ook nietwaar? Welk toestel heb ik dan nodig om tv kanalen te verdelen naar de projectie?

jeffos
26-03-2004, 15:42
misschien dat tv kijken wat groot uitvalt via projector, maar ik dacht dat je het beeld toch kan vergroten/verkleinen ook nietwaar? Welk toestel heb ik dan nodig om tv kanalen te verdelen naar de projectie? Ja je ken het beeld zelf instellen en om tv te kijken gebruik je gewoon je videorecorder... zit een tuner is.. :wink:

8t88
26-03-2004, 16:22
Je kunt inderdaad je video-recorder gebruiken als TV tuner, echter kun je dan meestal alleen in composite aansturen op je projector(of je moet een video-recorder hebben met een S-video uitgang). Je kunt ook een aparte TV-tuner kopen (Correct/Internet) kost ongeveer €199 op zo'n apparaat kun je dan gelijk ook alles aansluiten wat je aan beeld in huis hebt (PS2,XBOX,PC,ect,ect) en dit via S-video aanbieden aan je projector. Dit is zeker geen overbodige luxe want composite kijken is een klein dramaatje.

Marco

lapino
26-03-2004, 16:23
yeah I know. mijn xbox sluit ik nu (soms) aan op composite ipv Scart RGB en verschil is héél duidelijk zichtbaar

zo'n correct/internet box lijkt me wel wat

Johan van den D.
26-03-2004, 18:28
Het mooiste is als je een digitale schotel set incl. tuner gebruikt om tv te kijken via je pj.