PDA

Bekijk de volledige versie : Ervaring met Pioneer NS-DV77



Robert2002
11-12-2001, 23:30
Wie heeft er enige ervaring met de Pioneer NS-DV77. Ik denk erover om dit systeem aan te schaffen. Bij kieskeurig.nl zijn ze erg op de loftrompet aan het spelen. Maar ik hoor het graag van de KENNERS!

Kopen of niet?

(Digi4u Fl. 1963,- ; Budgethouse Fl. 1965 ; Tvkoning Fl. 1999)

Léon Bolweg
12-12-2001, 06:26
KOPEN!!!!!!! Ten eerste een prachtige set, maar dit is natuurlijk persoonlijk. Hij is namelijk compacter dan de ns-dv55, maar heeft als extra functie dat hij mp3's kan afspelen. Als je deze set vergelijkt met bijvoorbeeld Sony's Davs500, dan klinkt deze set iets ruimtelijker.
Wat wel zo is, dat is dat de meeste mensen de Sony gebruiksvriendelijker vinden, maar dat maakt de pioneerset nog geen moeilijke set!!!
Veel plezier met het kopen.............van de ns-dv77!!!!

bmateijsen
12-12-2001, 08:04
Compacte home-cinema systemen zullen nooit de performance van losse componenten kunnen evenaren..

Het ligt er dus een beetje aan waar je home-cinema voor wilt kopen... Wil je nl. gewoon een setje om wat films te draaien en maakt het je voor de rest niet uit... dan is zo'n compacte set als pioneer prima. Eventueel kan je ook voor de Denon AVF100 kiezen, deze is wel duurder... maar komt stukken beter uit de verschillende testen.

Wil je een beetje meer performance, (moet je ook iets meer geld uitgeven) dan is de marantz 4200 met bijpassende dvd speler of de marantz DV4200 OSE een zeer goede keuze... (zowel zeer goed op DVD als op cd-gebied)... begin je met 2 speakers en bouw je het zo langzaam uit..

Uiteindelijk zal je waarschijnlijk op je thread een aantal posts vinden die laaiend enthousiast zijn over de pioneer en een aantal zullen dezelfde strekking hebben als mijn bericht....

De keuze is aan jou... wil je compact... koop je gewoon zo'n pioneer setje.... wil je wat meer.... dan is het leuk om eens wat verder rond te shoppen en bijv. de marantz eens te beluisteren.

Daarnaast is 2dehands ook een goede optie.. kijk maar eens op www.hifi.nl of www.hear.nl

Groet Bjorn

forzavado
12-12-2001, 08:31
Ikzelf zou zo'n setje niet zo snel kopen, omdat je er weinig van je persoonlijke voorkeur in kunt leggen. Neem je losse componenten, kan kun je dit puur op je eigen klankvoorkeur e.d. afstellen/samenstellen. Ik denk dan ook dat je daar op de lange termijn meer plezier van zult beleven, zeker als je ook muziek wilt draaien op zo'n setje (want daar komen ze echt tekort)
Wil je persé kleine speakers, dan zijn er een aantal setjes op de markt die nog lang niet zo slecht klinken, volgens de HVT. Dit kreeg ik laatst per mail:
In nummer 12 van het vakblad HVT zijn 15 satellietsystemen getest. Enkele systemen hiervan zijn de Bose Acoustimass 15, Elac Home Cinema, Kenwood DVT-7000, Magnat Vector Needle, Mission M7 systeem, Sony DAV-S800 en de Mordaunt Short Premiere.
Deze laatste kreeg zelfs een uitzondelijk goed rapport en kwam dus ook als beste uit de test. Wij citeren: ´Het satellietssysteem van Mordaunt Short vind ik klankmatig de onbetwiste winnaar van deze test. Het geluid is het meest homogeen, het meest precies en kleurt het minst. Ook de subwoofer valt zeer positief op. Het is de beste en strakste sub uit het testveld. Naar de Mordaunt Short combi is het zonder meer prettig luisteren, ongeacht de muziekkeuze´.

Het Mordaunt Short Premiere systeem is een compleet home theater set, ontworpen voor luisteraars die het beste uit hun systeem willen halen. Het Premiere systeem bestaat uit 5 satellietluidsprekers en een 80 Watt actieve subwoofer.

Het gebruik van naadloos aluminium conussen in de satellietten produceren een ongelooflijk dynamisch en gecontrolleerd geluid. De luidsprekers zijn ook voorzien van vergulde aansluitingen.
De altijd grijs gekleurde subwoofer heeft een 8 inch woofer en is met zijn regelbare crossover en volume zeer nauwkeurig af te stellen.
De satellieten van de Mordaunt Short Premiere zijn in drie kleuren leverbaar, wel te verstaan cherry, zwart en graphit en kost compleet fl. 1935,- (€ 879,-) Dit is natuurlijk een stuk duurder dan zo'n setje, maar denk er eens over na (en ga luisteren) om een losse-komponenten set aan te schaffen. Liefst met volledige speakers, maar bovengenoemde is een mooi compromis.

basilio gonzalez
16-12-2001, 17:30
ik heb de set van pioneer nu ongeveer 6 weken en ben er zeer tevreden over. Hij is compact geeft een goed geluid (kun jezelf op verschillende manieren instellen) en heeft dts.Ook kun je er 3 andere apperaten op aansluiten. Het losse display heeft een kabel van 1,5 meter zodat je hem niet naast de speler hoeft te zetten.Ook speelt hij perfect mp3 af.mocht je hem regio vrij willen maken dit kost fl179,-- en hierbij word niet gesoldeerd. Ik heb hem bij megapool voor fl 2499,-- gekocht hierbij zaten 2 luidsprekersteunen en 5dvd's die ik overigens nog toegestuurd moet krijgen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt .

Groetjes bas

Anonymous
05-01-2002, 19:57
Qua techniek , prijs en geluid is het een topper ! Maar hier komt
het, het zal nooit het geluid kunnen produceren als een losse
versterker met speakers erbij.Dit setje zou je ook zeker niet
moeten aanschaffen als je audiocd's erop af zal gaan spelen
want dan raad ik je het af.Maar voor film's ? Geweldige set !