PDA

Bekijk de volledige versie : DVD crew: review idee muziek dvd's



forzavado
12-12-2001, 10:31
Idee om te reviewen:
-The Corrs - Live in London (DTS)
-Celine Dion - Au couer du stade
Zo komen deze (naar mijn mening) top-dvd's eens onder de aandacht. Dit zijn slechts voorbeelden. Want ik vind nog steeds dat de muziek dvd's te veel in de schaduw staan van de films op deze site. Met name muziek dvd's beleef ik veel plezier aan, omdat je ze vaker kunt zien. De meeste films ben ik na één keer echt zat, dat heb ik met deze dvd's dus niet. Zou leuk zijn om hier eens wat meningen van anderen over te horen.
Dit kwam al in een andere thread onder de aandacht zag ik net, maar ik wil het graag algemeen houden, of er nu echt animo voor is.


Groetjes

PM
12-12-2001, 10:44
Dat is een goed idee... ik heb misschien wel een iets andere muzieksmaak dan jij (wie doet er nu S&M weg?? :D ).
Ik heb pas 2 muziek dubbel dvd's, maar ik ben benieuwd wat er verder nog voor goede muziek dvd's zijn.
Reviews kunnen een goed hulpmiddel zijn.

Kunnen jullie als crew van dvd.nl niet overleggen met jullie leveranciers.. ?

forzavado
12-12-2001, 10:48
wie doet er nu S&M weg??
Toe maar, baal je er nog steeds van dat ik hem niet met jou heb geruild:D :D :D :D :D :D :D

PM
12-12-2001, 11:45
hoezo... ik heb nu jouw S&M... misschien ben je een beetje verward omdat ik mijn naam heb laten wijzigen... Dat was ook ongeveer rond die tijd...

forzavado
13-12-2001, 07:17
Pm is dus Pvmill, dat wist ik ff niet. Je profile komt inderdaad aardig overeen. Dan is het goed. Veel plezier er dan mee!

PM
13-12-2001, 09:22
Precies... PvM ...--> PM

forzavado
13-12-2001, 10:42
Nog anoniemer, da's niet best Peter!
Maar wie heeft nog een mening wat betreft die muziek dvd's? Daar ging het toch om! Iedereen heeft toch een mening!

Groetjes

PM
13-12-2001, 10:54
Nog anoniemer, da's niet best Peter!


ehhmmm.. What about 'forzavado' Aart ...??? :D :D

Henk Heideveld
13-12-2001, 12:09
Ik heb onder regio 2 al heel veel aandacht gegeven aan mijn inmiddels 50 muziek DVD's. Daarop wordt echter nauwelijks gereageerd. Dus kreeg ik een beetje een lam gevoel. Maar nu lees ik gelukkig dat er weer wat meer muziekliefhebbers in opstand komen.
Hard roepen, he, mensen.:D :D
Wil je iets weten over een muziek DVD, vraag het ome Henk. Ik heb er zat.:o

forzavado
13-12-2001, 12:43
Ome Henk, welke dvd van de Corrs prefereer jij? Om ze meteen alle vier te kopen vind ik iets te gortig. Ik zal het regio 2 gedeelte beter in de gaten gaan houden. Oh ja, Die 50 (mijn ideaal, mits goeie kwaliteit) ga ik niet halen, zit nu op stuk of 10:D.

p.s. Misschien moet er maar een apart forum gedeelte komen voor vragen aan jou:D :D

Henk Heideveld
13-12-2001, 14:39
Lansdowne Road is zonsder meer de uitschieter.
unplugged is kwalitatief hoogwaardig, intiem met vrieden en fans en geheel akoestisch.
Albert Hall is technisch volmaakt en heel stijlvol.
Maar Lansdowne Road is echt. Onzeker begin, geschrokken van zo'n massaal opgekomen publiek. Het groet uit tot een zinderend concert. Als de Ierse en Schotse invloeden verweven raken in hun muziek gaat publiek uit hun dak en klimmen The Corrs tot ongekende hoogte. Fantastische spontaniteit zowel publiek als Corrs. Een concert dat als geheel ronduit genieten is.
Ik heb ze alle 3 (inmiddels 4). Geen van hen is een miskoop, maar zou ik er maar 1 mogen kiezen, dan zou ik geen moment twijfelen.
Het is natuurlijk maar een persoonlijke mening, maar in dit geval ben ik heel zeker.
Zie trouwens een eerder door mij geschreven recensie over The Corrs onder regio-2 recensies.
En de laatste Live in London, nou dat vind ik dan de minste. gladjes afgewerkte hitjes, onechte vriendeljkheid en beleefdheid.
Kortom Lansdowne Road heeft alles wat je bij The Corrs zou mogen verwachten. Voor mij persoonlijk de topper.
Enne, niks ten nadele van de 3 andere dus, die heb ik ook en geen van vieren een miskoop, hoor. Liefst wil ik ze alle 4 houden.

martin
13-12-2001, 15:25
Ben ik FF blij dat die live in londen uitverkocht was.

dach dat die DTS versie de beste zou zijn.???

Mike Philippens
14-12-2001, 07:50
Dit zijn slechts voorbeelden. Want ik vind nog steeds dat de muziek dvd's te veel in de schaduw staan van de films op deze site.
Zie wat dat betreft ook mijn commentaar op de Metallica Cunning Stunts review...
Meer ideeen om te reviewen:

Calle 54 - geweldige Latin Jazz speelfilm met schitterende beelden en dito muziek
Fleetwood Mack - The Dance - Goede muziek, goed opgenomen en heel leuk gefilmd

Ik heb een stukje van U2 Elevation tour live gezien en als je ziet wat daar allemaal op staat, behalve het concert natuurlijk, dan val je van je stoel. Een bonanza aan extra's waar je niet alleen als fan uren plezier aan kunt beleven. Dát zijn de leuke DVD's om te recenseren.

forzavado
14-12-2001, 09:31
Fleetwood Mack - The Dance - Goede muziek, goed opgenomen en heel leuk gefilmd
Fleetwood Mac is toch al gereviewd? kijk (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=333) Wel een top dvd. Ik heb hem ook, met name de "gitaarsolo" in het nummer "go your own way" is super. Nog zo'n lekker nummer, naar mijn mening, "my little demon" Nog een mooi spontaan concert dat ik laatst kocht is Phil Collins - Live loose in Paris. Af en toe is de mix iets storend (teveel geluid achter), maar het plezier van de artiest(en) is hier overduidelijk. Mooie show.

Groetjes

Mike Philippens
14-12-2001, 09:37
Fleetwood Mac is toch al gereviewd? kijk (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=333)
Oooopsss...niet gezien.
Nummers die je noemt zijn inderdaad klasse. Als je het over gitaarwerk hebt, is natuurlijk 'Big Love' heel mooi en ook Rhiannon bezorgd mij kippenvel!

Henk Heideveld
17-12-2001, 15:44
Originally posted by martin
Ben ik FF blij dat die live in londen uitverkocht was.
dach dat die DTS versie de beste zou zijn.???
Nee Martin, Lansdowne Road steekt er toch wel aardig bovenuit.
Origineler, vrijer, sprankelender, nog goed hoorbare Ierse invloeden, hun roots dus, laaiend enthousiast (spontaan) publiek.
Alle andere DVD's zijn gewoon veel voorspelbaarder en er wordt op het toneel als het ware meer toneel gespeeld. Nee, qua sfeer en echtheid Lansdowne Road hoor. Een dijk van een concert. De latere concerten zijn min of meer herhalingen van hetzelfde met echter toenemend enthousiasme en toenemend in scene gezet, soms zelfs te zoet in verhouding. Zo'n concert is een toevalstreffer. Komt niet gauw terug.
Zoeits heeft Clapton ook. Zeer veel DVD's verkrijgbaar, maar 24 Nights komt nooit meer terug. Echt, origineel, warm. Daar is het laatste optreden in Hyde Park een glad geheel bij vergeleken.

martin
17-12-2001, 17:00
ik denk dat ze erachter zijn gekomen dat het niet om de muziek gaat om de dames zelf.

in het begin hadden de dames het nog niet zo in de gaten :)

oke henk bedankt voor de tip.

forzavado
18-12-2001, 10:58
De dames zagen er op live38 inderdaad ook zeker niet slecht uit. Zeker die ene met die viool niet!:D

forzavado
18-12-2001, 11:24
Verklaar je eens nader:D :D

Ik vind wel dat als iemand een performance neer zet, het ook wel een beetje goed eruit mag zien. Zou Erica Terpsta zo'n optreden verzorgen dan "klinkt" het ineens stukken anders

forzavado
18-12-2001, 11:37
Een hele klus voor de cameraman (hoe hou je alles in beeld, bijvoorbeeld):confused: :confused:
Wat dacht je van breedbeeld....
Trouwens politici kunnen best aardig toneelspelen. Als Erica dan optreed kan Hans Dijkstal haar mooi begeleiden met z'n sax. Of toch maar niet....:D

Henk Heideveld
18-12-2001, 13:44
Niet zo'n goed idee. Echt niet.
De mensen moeten nog wennen aan breedbeeld en dan denkt menigeen dat zijn ratio verkeerd staat en gaat aan de lengte en breedte-instellingen zitten draaien. Met gevolg dat later Anastasia of andere welgevormde dames er als getailleerde tuinslang op komen te staan.:D :D

forzavado
20-12-2001, 07:40
Even om verwarring te voorkomen: ik zie ook liever Anastasia (Britney Spears mag ook, zolang ze d'r mond maar houdt) in een strak pakkie dan onze eigen sportvrouw Terpstra. Maar dat was wel duidelijk hoop ik.

Henk Heideveld
20-12-2001, 12:18
Nee, ik had wel begrepen dat jouw smaak niet in de richting van Terpstraatjes, Jorritsmaatjes en Netelenbossen ging. je komt ze trouwens nauwelijks in bekende films tegen, dus dat zegt al iets.:D :D