PDA

Bekijk de volledige versie : Ervaringen Tohsiba Projectie TV



Artman
28-03-2004, 17:25
Hoi hoi,

Eindelijk is het dan zover. Ik sta op het punt mijn conventionele 4:3 tv in te ruilen voor iets anders. Bij mijn strooptocht kwam ik namelijk bij de
Mediamarkt in Duitsland een projectie tv tegen van Toshiba die me qua beeld en zeker qua prijs (1499 euro) wel aanstond.

Het gaat om de Tohsiba Nashville 42 PW 23 P (107 cm scherm)

Heeft iemand ervaringen met (Toshiba) projectie tv en zo ja wat zijn die ervaringen. En dan nog de vraag over de lampen. Ik hoorde dat je die om de paar jaar zou moeten vervangen. Klopt dit en wat kost zo een geintje

Alvast bedankt voor reacties !

Groeten Arthur

voor geinteresseerden is hier nog de link voor produktinfo over de tv!

http://www.toshiba.de/consumer/default.htm

Wizz-Art
28-04-2004, 14:11
In onze videotheek in Middelburg staat zo'n toshiba daar zijn we al 4jaar erg tevreden over en we hebben onlangs besloten om in de zaak in Goes diezelfde te nemen, volgens Toshiba zou de levering daarvan lang gaan duren en wees ons op een 16:9 scherm, maar daar hebben we voor bedankt dus word het weer die 4:3 van 107cm.
Over die lampen heb ik geen idee, hebben ze nog niet vervangen.

PM
28-04-2004, 15:41
Is dit een CRT projector of een LCD?
CRT heeft inderdaad 3 buizen, maar die gaan zo 10.000 uren mee. LCD heeft 1 lamp en die gaat stukken korter mee (net als digitale projector) dus 1000/2000/3000 uren ofzo... Dat verscheelt nogal bij de verschillende projectoren...

Artman
28-04-2004, 16:42
hey luitjes,

Alsnog bedankt voor jullie reakties maar ik ben in middels al over gegaan tot de aanschaf van een projectie tv van LG. Reden daarvoor ten opzichte van de Toshiba is:
1. De lampen van de LG gaan aanzienlijk langer mee;
2. Het vervangen van de lampen is veel goedkoper;
3. Het uiterlijk van de tv....maar zeker nog veel belangrijker de beeldkwaliteit vindt ik persoonlijk van de LG beter.

Hij draait inmiddels al 3-4 wkn bij me thuis tot volle tevredenheid. Even voor de duidelijkheid gaat het om een LG 44 inch tv. Zie link ;-)

http://www.lge.nl/pages/FrontEnd/ProductDetail.aspx?ModelNumber=RL-44NZ21RB

gegroet!

PM
28-04-2004, 17:53
Gefeliciteerd, leuk speelgoedje ;)