PDA

Bekijk de volledige versie : Friend [DVD]



Marcel den Haan
29-03-2004, 08:25
Friend [DVD]

Een film over de levens van vier goede vrienden die samen opgroeien in het Korea van de jaren \'70.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1508)

Reginald
29-03-2004, 10:29
nog niet gezien maar na het lezen van de (goede) recensie, ben ik wel benieuwd om hem eens te bekijken.

Fokkeyou
29-03-2004, 11:14
Nooit een liefhebber geweest van die Aziatische cinema. Ben waarschijnlijk de enige member van dvd.nl voor wie dit soort films niet is weggelegd...

Sam Van Ghelder
29-03-2004, 16:41
Niet de enige, ik hou ook niet zo van dat genre. Hoewel deze film er best interessant uitziet. Misschien een keertje huren?

Daniel1974
29-03-2004, 17:28
Het Koreaanse antwoord op films als Once Upon A Time In America of Goodfellas. Prachtige film. Ik heb zelf de Koreaanse tin editie. Ik had al een tijdje geleden gelezen over deze film, mar kon em nooit op DVD vinden. De Koreaanse uitvoering op DVD is een schoolvoorbeeld hoe het zou moeten, het enige minpunt is dat noch de 3 commentaarttracks noch de 3 uur aan extra's niet ondertiteld zijn. Absoluut een aanrader.

Cloud
29-03-2004, 18:02
Ik had er eerst ook veel goeie reviews van gelezen.
Maar uiteindelijk viel het wat tegen.

Misschien komt het dat ik al zoveel Hong Kong gangsterfilms heb gezien, er is niet veel speciaals meer aan.
Had voortdurend het gevoel dat ik het al eerder heb gezien.

Matt D
30-03-2004, 10:45
erg mooie film, op dvdinfo staan drie dvd versies besproken voor wie niet goed zou weten welke versie te kiezen ;-)

SuperDre
03-01-2008, 19:47
De kleuren, contrast en scherpte zijn allemaal voldoende. Hier en daar zijn wat ongerechtheden te ontdekken zoals filmgrain en posterisatie. Ook is het beeld interlaced wat uiteraard problemen geeft met het kijken van de film op de PC (zie screenshot 3). Een voldoende voor deze transfer, maar er had duidelijk meer in gezeten.

Ben ik de enige die het is opgevallen dat het hele beeld iets verschoven is en aan de linkerkant een klein stukje van de rechterkant te zien is, DE HELE FILM DOOR (is ook hier op de screenshots te zien). Naast dus de interlace die soms wel heel erg was..

Ikzelf vond de film nogal saai en niet echt boeien, het was meer wat scenes aan elkaar geplakt, en ik vond dat er juist enkele dingen beter uitgediept hadden kunnen worden (zoals de vriendin (later vrouw)), tevens vond ik de momenten die gekozen waren om te tonen ook niet echt denderend interessant.. Maar goed net als Cloud heb ook ik misschien al te veel van dit soort films gezien om deze nog echt interessant te vinden.