PDA

Bekijk de volledige versie : dvd erfenis thread...



John Sital
29-03-2004, 09:08
...Beetje morbide, maar ik zat mij laatst af te vragen, als ik binnenkort zou overlijden aan wie zou ik mijn dvd verzameling achterlaten?
Ik zou het hoogstwaarschijnlijk aan mijn ouders achterlaten of alles laten verkpen en de opbrengst aan een goed doel schenken.
Hoe denken jullie daarover?

starbuck
29-03-2004, 09:14
Ik zou het schenken aan het opvanghuis voor depresieve PSV fans. :wink:

Ik heb er nog niet zo over nagedacht, ik laat het denk ik maar over aan de erfgenamen wat ze met mijn collectie doen.

Richard B.
29-03-2004, 09:16
Gezellige thread John! :D

Ik weet het eigenlijk niet. Ik denk dat ik ze zou nalaten aan een door mezelf opgerichte stichting 'ter bestudering van goede smaak qua dvd-collecties'. :P :wink:

Maar serieus: natuurlijk wordt ik gewoon begraven met mijn collectie. 8)

starbuck
29-03-2004, 09:40
Gezellige thread John! :D


Maar serieus: natuurlijk wordt ik gewoon begraven met mijn collectie. 8)

lol :D , ik zie het al voor me, een lange stoet langs het gat in de grond waarbij iedereen een dvd-tje in plaats van een handje aarde in het gat gooit.

John Sital
29-03-2004, 09:41
Gezellige thread John! :D


Maar serieus: natuurlijk wordt ik gewoon begraven met mijn collectie. 8)

lol :D , ik zie het al voor me, een lange stoet langs het gat in de grond waarbij iedereen een dvd-tje in plaats van een handje aarde in het gat gooit.

tja je maakt er wel een grap over maar dat zou idd wel stijlvol zijn.

Richard B.
29-03-2004, 10:18
Een andere optie waar ik nog aan zat te denken is om NIET dood te gaan.

Alleen heb ik daar tot nu toe nog geen overeenstemming weten te bereiken met god. :roll:

Herjan
29-03-2004, 11:33
Gewoon aan mijn vriendin. Maar ik moet nog een samenlevingscontract opstellen...

EVO
29-03-2004, 11:42
ritueel laten verbranden...net als ik zelf ;)

Cheek
29-03-2004, 12:09
Per stuk verloten op dvd.nl.

Dat ze zeggen "Jammer, ik doe mee! Leuke actie! :D"

;)

Dr_evil
29-03-2004, 16:52
Ah jakkes, daar ga ik als 20 jarige dus nog lang niet over na denken... :)

Hanna
29-03-2004, 17:01
BEETJE morbide?????

ik ga er ook echt niet over nadenken.. vind het ook niet zo belangrijk wie er met mijn dvd's aan de haal gaat.
Maak me eerder zorgen over mn spaarbankboekje/tv/stereo/dvdSPELER/dure schilderijen etc etc :D

chaos
29-03-2004, 17:13
Ik laat ze op mars droppen ofzo :P.

Rutger
29-03-2004, 17:13
Alles gaat naar mijn vrouw. Die zal het wel aan mijn vader geven (als die dan nog leeft) of verkopen of houden.
Mij maakt het niet uit i.i.g.

Lex v/d Moolen
29-03-2004, 17:17
Mij maakt het niet uit, als ik dood ben heb ik er zelf betrekkelijk weinig aan. Waarschijnlijk zal het allemaal naar mijn broer gaan, die verzamelt ze ook.

Christiaan Sauer
29-03-2004, 17:18
Geen behoefte om daar over na te denken op mijn 21ste :)
Weet dat als het zover komt zonder dat ik daar wat aan gedaan heb (wat eigenlijk zeer, zeer onwaarschijnlijk is) dan weet ik dat het toch wel geregeld wordt zoals ik dat zou willen. Kan ik rustig op vertrouwen :)
Dus voor de rest niet veel behoefte om er over na te denken. Straks even mijn rekeningafschriften opzoeken. Die geven me momenteel meer problemen ;)

John Sital
29-03-2004, 17:30
geen behoefte? als je morgen op de fiets stapt en je wordt doodgereden door een vrachtwagen heb je er niks aan als je zegt dat je er op jonge leeftijd niet aan wilt denken...

Niels Simons
29-03-2004, 17:43
ik wil een terminator 2 in mijn kist erbij...

de rest gaat naar mijn kennissen die ik op dat moment heb maar ik denk alles naar mijn broertje...

mazzel,niels

theThinWhiteDuke
29-03-2004, 17:47
Ze moeten me maar cremeren, dan kunnen ze mn as in mn StarWars Executor Tin Box doen en me zo begraven 8)

Hanna
29-03-2004, 18:16
sorry.. ik zal wel een muts zijn.. maar ik vind het echt allemaal een beetje luguber om te lezen, dit :(...

Richard B.
29-03-2004, 18:43
Tja als je jong bent (zegt een 31-jarige) wil je er liever niet over nadenken maar de dood hoort natuurlijk bij het leven (CLICHE-ALERT!!). Goeie zaak dat het ook op dit forum besproken wordt. Enne.. ook over de dood kun je grappen maken. Niemand ontkomt eraan dus ongepast kan het niet zijn.

Om toch even een serieus antwoord te geven op de vraag: het maakt me eigenlijk niet uit wat er met m'n dvd's gebeurt. Een leuk idee lijkt me wel om ze onder m'n vrienden te laten verdelen omdat zich daaronder een hoop filmfreaks bevinden. Misschien dat ze een avondje kunnen organiseren om dat te doen: lijkt me heel gezellig. ;)

Steven Maas
29-03-2004, 18:52
Ik neem aan dat tegen de tijd dat ik doodga, dat het medium DVD tot een antiek verleden hoort. Ik laat m'n dvd's dus gewoon NIET na. :P

John Sital
29-03-2004, 20:45
sorry.. ik zal wel een muts zijn.. maar ik vind het echt allemaal een beetje luguber om te lezen, dit :(...

ik vind het wel geinig, en als je er echt niet tegen kunt moet je maar niet lezen :wink:

Peefie
29-03-2004, 21:56
Het maakt me eigenlijk niks uit, weet je dat? Is geen exclusieve postzegel verzameling of zo... :)

Hanna
30-03-2004, 12:57
sorry.. ik zal wel een muts zijn.. maar ik vind het echt allemaal een beetje luguber om te lezen, dit :(...

ik vind het wel geinig, en als je er echt niet tegen kunt moet je maar niet lezen :wink:

ik lees het nu met één oog dicht, dan is het al iets minder eng :P

Christiaan Sauer
30-03-2004, 12:59
geen behoefte? als je morgen op de fiets stapt en je wordt doodgereden door een vrachtwagen heb je er niks aan als je zegt dat je er op jonge leeftijd niet aan wilt denken...

Van huis uit wordt er wel voor gezorgdt dat alles verloopt zoals he moet verlopen. Mijn vader moet voor zijn beroep heel veel met erfenissen werken, dus vandaar dat ik wel weet dat het wel gaat zoals het moet gaan ;)

Hanna
30-03-2004, 13:29
Van huis uit wordt er wel voor gezorgdt dat alles verloopt zoals he moet verlopen. Mijn vader moet voor zijn beroep heel veel met erfenissen werken, dus vandaar dat ik wel weet dat het wel gaat zoals het moet gaan ;)

'gezorgd' met -dt???? :shock:... Dat moest ik even kwijt ;)

Jacub86
30-03-2004, 13:35
als ik dood ga, wat ik nog niet verwacht op mijn leeftijd, dan boeit het toch niet, ik durf niet eens openlijk te spreken over m'n "collectie" aangezien het niet eens een collectie is maar meer een paar dvd's die bij elkaar staan, maarja daar gaat komende tijd hoop ik verandering in komen.

Mark de Jong
30-03-2004, 13:43
Vraag me af hoe John op dit onderwerp is gekomen... :confused: :lol:
Had zeker weer niets te doen ;)

Iets vrolijkers mag de volgende keer wel John ;)

John Sital
30-03-2004, 15:21
Vraag me af hoe John op dit onderwerp is gekomen... :confused: :lol:
Had zeker weer niets te doen ;)

Iets vrolijkers mag de volgende keer wel John ;)

niet zeuren mark :wink: , dood gaan we allemaal, en hoe ik erop ben gekomen, heb een tijdje een ongeluk gehad waarbij ik godsgeluk heb gehad dat ik het overleefd hebt, vandaar.

Timothy
30-03-2004, 15:27
Ik snap niet zo goed waarom mensen daar NIET over kunnen praten...

Het is niets raars hoor, en als je het erover hebt (of regelt hoe het daarna moet gaan) komt het echt niet dichterbij.

John Sital
30-03-2004, 15:36
bedankt timothy, blijkbaar zijn mensen er toch huiverig voor.

Mark Prinsen
30-03-2004, 15:50
inderdaad wel een raar idee waar dat heen zal gaan als je dood gaat. Ik bedoel, waar gaat m'n home cinema dan heen? DVD's gaan denk ik naar familie en vriendin/broertje van vriendin. DE rest, tja, moeilijk, ik weet het eigenlijk niet :S

Harry B.
30-03-2004, 16:47
Als ik dood ga hoop ik dat tegen die tijd al m´n dvd´s zijn bezweken aan dvd-rot ;)

Dr_evil
30-03-2004, 16:50
Ik snap niet zo goed waarom mensen daar NIET over kunnen praten...

Het is niets raars hoor, en als je het erover hebt (of regelt hoe het daarna moet gaan) komt het echt niet dichterbij.

Ik heb er geen moeite mee, ik zie alleen niet in waarom ik op m'n 20ste hierover na zal denken... :|

Tegen de tijd dat ik echte serieuze bezittingen zal hebben, laat ik wel een testament opstellen, maar het kan me eigenlijk weinig schelen wie mijn DVD's wel of niet krijgt bij een eventueel overlijden..

Ik ben liever bezig met leven, dan met denken over de dood.

Ronald Stiebolt
30-03-2004, 17:12
Idee voor een nieuwe Cinemarathon, eh, Morbidethon? Ik stel m'n collectie (1.200+) ter beschikking mits ze back-to-back gedraaid worden in een (film)theater.

Diegene die het het langst volhoudt mag ze hebben!

Edwin Smouter
30-03-2004, 18:40
niet echt een morbide gedachte maar een realistische ik denk dat ik alles nalaat aan mijn vriendin (inmiddels dan wel mijn vrouw) en ik denk dat die de tarrantino's en andere harde geweld-dingen verloot onder jullie en de "rustigere" films zelf houdt

Edwin Smouter
30-03-2004, 18:47
ahmm niet echt een morbide gedachte maar een realistische ik denk dat ik alles nalaat aan mijn vriendin (inmiddels dan wel mijn vrouw) en ik denk dat die alle tarrantino's en andere harde gewleds dingen verloot onder jullie en de rustigere films zelf houdt

Quinten Duyst
02-04-2004, 12:43
Als ik ga dan mag mijn zoontje ze allemaal + apparatuur hebben.
Hij is alleen pas 2 jaar oud dus voorlopig moet hij nog even wachten (hoop ik) En als ik binnenkort toch ga 8) , dan moet hij alsnog wachten anders gaat hij ze als frisbee gebruiken.

Nico de Graaf
02-04-2004, 14:01
Aangezien mijn vrouw 18 jaar jonger is dan ik, zal ik wel eerder komen te overlijden. Dus gaat mijn verzameling naar haar toe. Ze zal de meeste wel zelf houden en de rest weggeven aan kennissen.

Indien mijn vrouw eerder overlijd dan ik, gaat de verzameling naar mijn broer.

Christiaan Sauer
02-04-2004, 15:07
Van huis uit wordt er wel voor gezorgdt dat alles verloopt zoals he moet verlopen. Mijn vader moet voor zijn beroep heel veel met erfenissen werken, dus vandaar dat ik wel weet dat het wel gaat zoals het moet gaan ;)

'gezorgd' met -dt???? :shock:... Dat moest ik even kwijt ;)
Ik kom wel ergere fouten tegen op het forum ;)
Bv werdt oid

John Sital
14-06-2004, 11:55
nog meer mensen die een idee hebben over hoe het verder met hun collectie moet als ze de pijp uit zijn?

Edwin V
14-06-2004, 13:26
nog meer mensen die een idee hebben over hoe het verder met hun collectie moet als ze de pijp uit zijn?
Waarom zou ik daar over na moeten denken?

John Sital
14-06-2004, 13:41
nog meer mensen die een idee hebben over hoe het verder met hun collectie moet als ze de pijp uit zijn?
Waarom zou ik daar over na moeten denken?

omdat je hier anders niet moet posten :twisted:

Edwin V
14-06-2004, 13:43
nog meer mensen die een idee hebben over hoe het verder met hun collectie moet als ze de pijp uit zijn?
Waarom zou ik daar over na moeten denken?

omdat je hier anders niet moet posten :twisted:
O....


oke dan. :)

Ro1671
15-06-2004, 22:11
Ik denk dat mijn GF gewoon de shit houdt... ken ze me altijd blijven herinneren ;)

Acinony
16-06-2004, 14:06
Als ik ga, is alles voor me vriendin.. tegen die tijd me vrouw.
En als mijn missie volbracht is zal ze eindelijk respect voor films hebben zoals ik, en elke keer aan me denken als ze een deeveedeetje kijkt.
(snif)
Ik word er emotioneel van ... hehe

Alex van den Berg
16-06-2004, 14:40
Ik heb vastgelegd dat mijn bezittingen gelijkwaardig verdeeld worden onder mijn directe familieleden en een aantal vrienden. Daaraan heb ik vorig jaar nog de tekst toegevoegd dat resterende DVD's via DVD.nl verkocht dienen te worden. :mrgreen:

PS: De nalatenschap wordt eens per jaar eventueel aangepast aan de op dat moment geldende situatie. ;)