PDA

Bekijk de volledige versie : Acteur Peter Ustinov (82) overleden



piet superlight
29-03-2004, 10:38
Acteur Peter Ustinov (82) overleden

De acteur Peter Ustinov is zondag overleden. Hij is 82 jaar geworden. Ustinov overleed in Zwitserland, waar de in Groot-Brittannië geboren acteur al tientallen jaren leefde.

Zijn carrière als acteur omspande circa zestig jaar. Het bekendst werd hij als vertolker van keizer Nero en speurder Hercule Poirot. In de jaren '60 won hij Oscars voor zijn rol in de films Topkapi en Spartacus. Sir Peter Ustinov was tevens goodwill-ambassadeur van UNICEF.

bron: zonnet.nl

starbuck
29-03-2004, 13:09
http://www.henryk-broder.de/images/tn_ustinov.jpg


las op imdb da tdeze man ook een stem heeft gedaan in "dr snuggles" , maar ook in Disney's Robin Hood.

Verder is dit natuurlijk een prima acteur geweest.
denk aan Spartacus en Quo Vadis.

Kaplan
29-03-2004, 18:30
Sir Peter Ustinov overleden, daar kan je niet zomaar aan voorbij gaan, wat een geweldig acteur was hij. Zijn rol als slavenhandelaar in Spartacus kent denk ik iedereen wel en de scenes met Charles Laughton in deze film zijn subliem, echt twee zwaargewichten aan het werk. Ik zag een tijdje terug op de BBC nog een heel jonge Ustinov als Nederlandse priester in een film van Powell/Presburger "One of our aircraft is missing"

Daarnaast had hij nog vele andere talenten dan acteur zijn.

Cinemaniac
29-03-2004, 18:41
Ik vond 'm geweldig in Quo Vadis, waarin hij met overtuiging de rol van keizer Nero vertolkte. Jammer dat hij niet meer in ons midden is.

RIP

M_KOS
31-03-2004, 18:44
Keizer nero is echt een acteerprestatie jammer dat hij geen oscar heeft gekregen voor deze rol.
Ik persoonlijk vond zijn rol in spartacus(maar komt ook mischien dat ik qou vadis? beter vind dan spartacus) minder goed maar daarvoor kreeg hij wel een oscar.

Nu maar hopen dat quo vadis snel op dvd verschijndt dan kunnen we eeuwig blijven genieten van zijn rol als Keizer Nero

http://prayerfoundation.org/movies/movie_40.jpg