PDA

Bekijk de volledige versie : Almost Famous



StevenTD
12-12-2001, 13:00
Men,

ik ben een beetje pissed! Koop ik daarnet toch de Nederlandse versie van Almost Famous. Blijkt de menu van Disc 1 en alle extra's er in 't Duits op te staan. Er is zelfs een Duitse DTS track en geen Engelse. Ik kan dit echt niet geloven!

StevenTD.

Post ge-edit door moderator. Onnodig grote scheldwoorden verwijderd

StevenTD
12-12-2001, 13:38
mijn excuses voor het taalgebruik

ben een beetje boos

Gabriël de Rop
12-12-2001, 13:39
Waar had je deze editie dan gekocht?

StevenTD
12-12-2001, 14:24
In de FRS

Is de standaard Nederlandse editie

Cenobite
12-12-2001, 15:50
Ik wordt soms echt schijtziek van die Regio 2 / Euro prut. Ik ga daarom meestal voor de regio 1 versie , hier is engels altijd de belangrijkste taal en heb je dit soort ge-eikel niet :mad: :mad:

De regio 1 versie is ronduit geweldig !!!

Almost Famous Untiteld : The Bootleg Cut ( Regio 1 Release )

3 Discs Special Directors Cut Edition

Disc 1 en Disc 2 bevatten 2 versies van de film.

Theather Release with Dolby Digital 5.1 and DTS Track.

Extended Directors Cut ( + 30 min ) with Dolby Digital 5.1 only.

Stillwater audio cd met 6 orginele tracks.


Listed Bonus extras :

Special Features
Untitled: The Bootleg Cut - Cameron Crowe's Director's Edition with Over 30 Minutes of Never-Before-Seen Footage
Almost Famous: The Original Academy Award®-Winning Version of Cameron Crowe's Rock 'N' Roll Sensations
Music CD: 6 Never-Before-Released Stillwater Tracks
Director's Commentary
Deleted Scenes with Commentary
Cast Audition Tapes and Rock 'N' Roll Rehearsal Footage
Cameron Crowe's Top 10 Albums of 1973
Oscar®-Winning Shooting Script with Crowe's Notes
Stillwater's Cleveland Concert Featuring 6 Original Songs
Crowe's Original Rolling Stone Articles
Original DVD Menu Music Created by Nancy Wilson Trailer
Production Notes
Bios

StevenTD
12-12-2001, 16:54
Net naar Columbia gebeld (ik ben een freak, ik weet het), die zeiden dat ze me niet konden helpen!

Weet je wat helemaal vreemd is? De Europese heeft dus wel een DTS track voor de Director's Cut! Jezus Christus, ik word gek!

Out,
ST.

StevenTD
14-12-2001, 19:10
Nu zie ik dat hij wordt weggegeven bij een wedstrijd. Hebben jullie 'm zelf al bekeken? 't Is echt schandalig, vind ik!

bondfreak
14-12-2001, 19:33
In het Columbia TrisTar magazine wat ik gisteren ontvangen heb staat:
Almoust Famous:
Dolby Digital
talen Eng(els)5.1
Dts(duits) 5.1 en DTS
Dit is dus de versie die voor Nederland bestemd is. Ik vind dit ontzettend lomp, maar voor Columbia lekker goedkoop natuurlijk want in Duitsland zal dan dezelfde versie wel op de markt komen.
Waarom dan niet een Engelse DTS ik weet het niet

SpaceWolve
14-12-2001, 19:40
Ik weet niet wat ik bij deze fim moet voorstellen, waar gaat ie eigenlijk over??:confused:

Bedankt alvast

Gabriël de Rop
18-12-2001, 14:24
Zag Almost Famous laatst in de verkoop bij Videoland, dit was de regio 2 versie, maar wel de 2-disc untitled uitgave.
Is dit nou de enige regio 2 uitgave van deze film, of is er ook nog de gewone 1 disc regio 2 versie...

De film speelt zich af in de jaren '60 en gaat over een jongen die muziek-journalist wil worden en op een gegeven moment van een bekend muziekblad de mogelijkheid krijgt om van zijn favoriete band een tour-recensie te schrijven...Hij gaat dus met de band op toernee en gaat mee in de levensstijl van de rock-artiesten.
Dit is by the way een van mijn favoriete films ooit en een echte aanrader!!:D :D

Anonymous
23-12-2001, 10:32
Wat een fantastsche film, acht waar. Niets dan lof aan crowe, Na de film ben ik direct naar mijn werk gegaan om flink wat cd's uit die tijd te gaan beluisteren. Wat een tijd moet dat zijn geweest. En de tijdsgeest van de tijd is zo erg goed in de film. Ik moet die soundtrack eigenlijk wel gewoon hebben.

Dat CT zo slecht omgaat met zijn DVD's, en dat op de eerste disc alleen een Duitste DTS versie staat is echt wel heel erg schandalig. Eigenlijk zouden wij DVD kopers gewoon een algehele boycot moeten afkondigen tegen deze fuckoos, mijn god wat een lef.

En die DTS track is dan nog daar aan toe, maar dat die artikellen uit de Rolling Stone ook nog in het duits zijn, daar wordt ik toch wel erg pissig van. En dat terwijl dit juist cruciaal is voor een beter begrip van de film.