PDA

Bekijk de volledige versie : Bang & Olufsen



Luther Hartog
12-12-2001, 16:18
Hoe zit het met de kwaliteit die Bang & Olufsen biedt op Home Theatre gebied in verhouding tot andere producten?

bmateijsen
12-12-2001, 16:44
B&O maakt zeer mooi tv's... maar op audio HT gebied vind ik ze maar middelmatig... en eigenlijk veel te duur...

Tuurlijk het ziet er designer achtig uit... maar ze zijn pas net met HT begonnen (dvd).... de versterkers met actieve speakers a la B&"O zijn niet mijn stijl qua geluid... het is geforceerd, aangedikt en geeft geen soundstage (in hifi stereo)..

Maar hier zullen de meningen wel over verdeeld zijn.

Groet Bjorn

Patrick vdB
06-01-2002, 10:19
Over de kwaliteit van B&O kan ik niet oordelen want ik heb ze nog niet gehoord. Wel vind ik dat zij hun consumenten met een vreemde filosofie benaderen. B&O heeft nu een tv op de markt gegooit waarmee je volgens hun principes een HT kunt creeren. De tv die je dan koopt (kost al gauw zo'n 5000 euro) is een kaal model dwz om echt HT te gaan maken dien je aparte modules te laten installeren die dolby digital kunnen decoderen (DTS is nog geen optie!). Weet niet wat deze module gaat kosten maar B&O kennende zal het wel niet goedkoop worden.
Verder gaat de TV dan dienst doen als center speaker (een echte center speaker brengen ze niet op de markt) die je kunt aanvullen met de gebruikelijke B&O speakers. Ik denk dat de gemiddelde B&O koper gaat voor het uiterlijk en niet voor de kwaliteit van het product (de beeldbuis die zij gebruiken is immers dezeflde als de meeste Philips tv's van een heel ander aankoopbedrag).