PDA

Bekijk de volledige versie : AMELIE



yvesdupois
31-03-2004, 15:21
weet iemand of de collectors edition van AMELIE nog verkrijgbaar is.
(geen internetshops want ik heb geen credit card)

en is deze dvd uitgave de moeite waard

Caledonians
31-03-2004, 15:25
Je kunt de Limited Edition nog bestellen bij BseenDVD als het goed is. Geloof voor € 27,50 Heb de dvd zelf ook en is echt een zeer mooie dvd!

Richard B.
31-03-2004, 16:35
Ik zie hem nog regelmatig in allerlei winkels. Recent (vorige week ofzo) heb ik hem in ieder geval nog gezien bij The Moviestore in Zwolle. Ik denk wel dat ie toch echt wel 'limited' is want ik heb nog nooit nummers boven de 10.000 gezien (eerlijk gezegd zelfs niet boven de 7000).

Cloud
31-03-2004, 17:59
Die lagen onlangs nog in MediaMarkt Antwerpen.

Maar diegene die daar lagen zijn de ongenummerde versie.
Er staat gewoon Collector's Edition op, maar normaal is er beneden een nummer op geprint. Dat was niet het geval.
Het is dus toch niet zo limited.

Martin Stanneveld
04-04-2004, 21:23
Hoeveel zijn er van de numbered editions gemaakt dan :?: Ik heb zelf nr. 266 en max zouden het er 9999 kunnen zijn, maar zoveel zijn het er vast niet :D

Richard B.
04-04-2004, 21:32
Hoeveel zijn er van de numbered editions gemaakt dan :?: Ik heb zelf nr. 266 en max zouden het er 9999 kunnen zijn, maar zoveel zijn het er vast niet :D
Het hoogste nummer dat op dit forum gemeld is is 3041.

Aan dat nummer van 7000 wat ik eerder postte begin ik nu ook te twijfelen. Het zou wel eens veeeeel lager kunnen zijn.

Niels Simons
04-04-2004, 21:37
amelie ligt nog 1 exemplaar van bij bijenkorf eindhoven...

genummerd,iets in de 400.kost 33,95 euro...

mazzel,niels

runob
04-04-2004, 22:29
inderdaad bij MM Antwerpen ligt ie nog voor ongeveer 22 euro als ik me niet vergis. Vind het wel maar flauw dat ze die niet limited gehouden hebben. Heb zelf nummertje 170, kleinste nummertje van de stapel :-)

Richard B.
04-04-2004, 23:17
inderdaad bij MM Antwerpen ligt ie nog voor ongeveer 22 euro als ik me niet vergis. Vind het wel maar flauw dat ze die niet limited gehouden hebben. Heb zelf nummertje 170, kleinste nummertje van de stapel :-)
Misschien dat het wel misprints waren. Da's dan juist NOG meer collectable. ;)

Cheek
07-04-2004, 16:13
Ik dacht, laat ik het gewoon is vragen. :P


Deze editie is vrij gelimiteerd. We hebben er slechts 3500 stuks van laten maken.
Zelf heb ik 0789. Wel een leuk nr. :)

Erik Hagen
07-04-2004, 16:19
Wow, maar 3500 stuks?! :D Ik heb nummer 1449.

Ingo Deswert
07-04-2004, 16:43
Enkele maanden geleden lagen er inderdaad een heleboel exemplaren te koop bij MM Antwerpen. Zelf heb ik nummer 212 genomen, alhoewel er inderdaad lagere nummers beschikbaar waren.

Een weekje geleden heb ik inderdaad ook kunnen vaststellen dat er nog enkele exemplaren vande collector's edition lagen, maar zoals hierboven vermeld zonder nummer.

Of ze daardoor nog exclusiever zijn durf ik te betwijfelen. Nu in alle eerlijkheid, echt meer waard worden DVD's toch niet omwille van het volgnummertje van de zogenaamde "limited and numbered edition"?

De luxe uitgave van Amélie is gewoon een erg goeie DVD en de extra's voegen echt wat toe aan het geheel. Ik kan hem alleen maar aanraden aan iedereen die een mooi vorm gegeven optimistisch gebracht verhaal wel kan smaken.

runob
07-04-2004, 22:00
nummertje opzich maakt inderdaad niet zoveel maar limited kan wel een meerwaarde betekenen (denk bv maar aan de disney's of criterion OOP).

Cloud
07-04-2004, 23:46
nummertje opzich maakt inderdaad niet zoveel maar limited kan wel een meerwaarde betekenen (denk bv maar aan de disney's of criterion OOP).

Vind ik ook. Ik ben buiten een filmliefhebber ook een dvdverzamelaar :D .
Ik vond mijn Amélie dvd eerst wel wat exclusief, maar nu ze exact hetzelfde uitbrengen zonder nummertje verliest het wat van zijn verzamelwaarde.
Maar ja, tis niet dat ik er wakker van blijf.

Richard B.
08-04-2004, 11:06
Ik dacht, laat ik het gewoon is vragen. :P


Deze editie is vrij gelimiteerd. We hebben er slechts 3500 stuks van laten maken.
Zelf heb ik 0789. Wel een leuk nr. :)
Aha. Da's interessant. Ik merkte al dat het er toch niet zoveel waren als iedereen dacht. Een leuk collectors-item dus toch.

Caledonians
08-04-2004, 14:27
Ik dacht, laat ik het gewoon is vragen. :P


Deze editie is vrij gelimiteerd. We hebben er slechts 3500 stuks van laten maken.
Zelf heb ik 0789. Wel een leuk nr. :)
Aha. Da's interessant. Ik merkte al dat het er toch niet zoveel waren als iedereen dacht. Een leuk collectors-item dus toch.

Heb idd nog nooit een nummer boven de 3000 gezien of gehoord. Heb zelf nummertje 991 trouwens...

Harry stadman
08-04-2004, 14:51
Ik heb zelf nu de collectors edition zonder de nummer.
verder exact gelijk.
inderdaad een grote vraag bij de zogenaamde limited edition die gewoon bijgemaakt zijn. of, zoals Richard Boon zegt, mischien wel een foutje en daardoor minder van gemaakt.
bij mij in de buurt zie ik er niet een staan in ieder geval.
ik heb hem besteld en moest er wel een paar maanden op wachten.
straks zijn degene zonder nummer nog minder in aantal dan degene met nummer. :wink:

maarja, wat is tegenwoordig eigenlijk limited met opdrukken van 10.000 stuks e.d.

eigenlijk kan het mij niet zo veel schelen of er nu wel of niet een nummer opstaat. ik kijk toch meer naar de film.

Mark de Jong
08-04-2004, 15:44
Jaloers Harry ? ;)
Ik snap verhalen van mensen over Limited Editions van bijvoorbeeld 10.000 stuks niet echt zo. Als je 10.000 DVD's wereldwijd (daar ga ik vanuit) niet Limited vindt, wat vind je dan wel gelimiteerd ? Komt gewoon een beetje vreemd over bij mij.

yvesdupois
08-04-2004, 16:09
heb er 1 kunnen bemachtigen via boudisque besteld

nummer 90446

dus ik weet niet waar die oplage van 3500 vandaan komt, maar dat is dusgelul

Erik Hagen
08-04-2004, 16:11
:lol: Je hebt gewoon een neppe! ;)

Harry stadman
08-04-2004, 16:27
Jaloers Harry ? ;)
Ik snap verhalen van mensen over Limited Editions van bijvoorbeeld 10.000 stuks niet echt zo. Als je 10.000 DVD's wereldwijd (daar ga ik vanuit) niet Limited vindt, wat vind je dan wel gelimiteerd ? Komt gewoon een beetje vreemd over bij mij.

waarom zou ik? anders had ik wel een gekocht met een nummer! :wink:

snap dat moeilijk doen gedoe niet helemaal. niemand die iets geeft om een extra nummer op die doos. zeker niet nu ze gewoon zonder nummer verkocht worden!wat is de meerwaarde nu van dat nummer? voor mij helemaal niets! ik wilde gewoon de 2 disc uitvoering van amelie en heb er nu dus een zonder nummer kunnen bemachtigen. voor mij heeft de film de priotiteit, niet een nummertje op een verpakking! hoe vaak kijk je daar nu naar! en als je die genummerde oplage toch niet wilt verkopen wat heeft het dan voor nut? je krijgt er nu zeker niets extra's voor. dan koopt iemand toch gewoon de collectors edition zonder nummer voor de normale prijs!

limited is tegenwoordig in een oplage van 1000 of 500 stuks.
in de kunst wordt een oplage van 10.000 stuks al als produktie beschouwd!

trouwens 10.000 stuks wereldwijd zal wel eens kunnen zijn 10.000 per land. lijkt hetzelfde verhaal van de limited collectors boxen van lord of de rings die ik heb. iedereen had het erover dat er 10.000 stuks wereldwijd werden gemaakt(de boxen met beeldjes). later werden het er al 100.000. nu blijkt het eerder 10.000 stuks per gemeente te zijn. dus, zo gelimiteerd als de meeste willen beweren zijn ze gewoon niet! dus limited is tegenwoordig een erg rekbaar woord/begrip.

ik heb ook veel limited edition collectors sets zonder nummer.
hier worden niet eens nummers opgezet. :wink:

Richard B.
08-04-2004, 16:58
heb er 1 kunnen bemachtigen via boudisque besteld

nummer 90446

dus ik weet niet waar die oplage van 3500 vandaan komt, maar dat is dusgelul
Is dat ook echt de Nederlandse uitgave? Er zijn volgens mij in Canada en Frankrijk ook nog Limited editions uitgekomen.

Mark de Jong
08-04-2004, 17:12
Jaloers Harry ? ;)
Ik snap verhalen van mensen over Limited Editions van bijvoorbeeld 10.000 stuks niet echt zo. Als je 10.000 DVD's wereldwijd (daar ga ik vanuit) niet Limited vindt, wat vind je dan wel gelimiteerd ? Komt gewoon een beetje vreemd over bij mij.

waarom zou ik? anders had ik wel een gekocht met een nummer! :wink:

snap dat moeilijk doen gedoe niet helemaal. niemand die iets geeft om een extra nummer op die doos. zeker niet nu ze gewoon zonder nummer verkocht worden!wat is de meerwaarde nu van dat nummer? voor mij helemaal niets! ik wilde gewoon de 2 disc uitvoering van amelie en heb er nu dus een zonder nummer kunnen bemachtigen. voor mij heeft de film de priotiteit, niet een nummertje op een verpakking! hoe vaak kijk je daar nu naar! en als je die genummerde oplage toch niet wilt verkopen wat heeft het dan voor nut? je krijgt er nu zeker niets extra's voor. dan koopt iemand toch gewoon de collectors edition zonder nummer voor de normale prijs!

limited is tegenwoordig in een oplage van 1000 of 500 stuks.
in de kunst wordt een oplage van 10.000 stuks al als produktie beschouwd!

trouwens 10.000 stuks wereldwijd zal wel eens kunnen zijn 10.000 per land. lijkt hetzelfde verhaal van de limited collectors boxen van lord of de rings die ik heb. iedereen had het erover dat er 10.000 stuks wereldwijd werden gemaakt(de boxen met beeldjes). later werden het er al 100.000. nu blijkt het eerder 10.000 stuks per gemeente te zijn. dus, zo gelimiteerd als de meeste willen beweren zijn ze gewoon niet! dus limited is tegenwoordig een erg rekbaar woord/begrip.

ik heb ook veel limited edition collectors sets zonder nummer.
hier worden niet eens nummers opgezet. :wink:

Een (het) nummer is voornamelijk bedoeld voor de verzamelaars. Dat heeft niets met meerwaarde te maken (tuurlijk wordt er meestal wel meer voor gevraagd/geboden).
Bij de verzamelaars gaat het ook om de film natuurlijk, niet alleen om het nummertje op de box. Ik heb geen idee waar je dat verhaal vandaan haalt...

Dit is trouwens geen kunst, we hebben het over DVD's. Dat is nog altijd heel iets anders en je kunt deze dan ook niet met elkaar vergelijken. LOTR is trouwens ook weer een mooi voorbeeld. Aangezien deze trilogie het over de hele wereld goed doet, kon je wel verwachten dat er meer dan genoeg exemplaren zouden worden gemaakt. Met andere Limited Editions kom je zoiets bijna niet tegen, op enkele uitzonderingen na (ik ben er vrijwel dagelijks naar op zoek dus ik weet wel één en ander over zulke dingen te vinden).

Harry stadman
08-04-2004, 17:45
Jaloers Harry ? ;)
Ik snap verhalen van mensen over Limited Editions van bijvoorbeeld 10.000 stuks niet echt zo. Als je 10.000 DVD's wereldwijd (daar ga ik vanuit) niet Limited vindt, wat vind je dan wel gelimiteerd ? Komt gewoon een beetje vreemd over bij mij.

waarom zou ik? anders had ik wel een gekocht met een nummer! :wink:

snap dat moeilijk doen gedoe niet helemaal. niemand die iets geeft om een extra nummer op die doos. zeker niet nu ze gewoon zonder nummer verkocht worden!wat is de meerwaarde nu van dat nummer? voor mij helemaal niets! ik wilde gewoon de 2 disc uitvoering van amelie en heb er nu dus een zonder nummer kunnen bemachtigen. voor mij heeft de film de priotiteit, niet een nummertje op een verpakking! hoe vaak kijk je daar nu naar! en als je die genummerde oplage toch niet wilt verkopen wat heeft het dan voor nut? je krijgt er nu zeker niets extra's voor. dan koopt iemand toch gewoon de collectors edition zonder nummer voor de normale prijs!

limited is tegenwoordig in een oplage van 1000 of 500 stuks.
in de kunst wordt een oplage van 10.000 stuks al als produktie beschouwd!

trouwens 10.000 stuks wereldwijd zal wel eens kunnen zijn 10.000 per land. lijkt hetzelfde verhaal van de limited collectors boxen van lord of de rings die ik heb. iedereen had het erover dat er 10.000 stuks wereldwijd werden gemaakt(de boxen met beeldjes). later werden het er al 100.000. nu blijkt het eerder 10.000 stuks per gemeente te zijn. dus, zo gelimiteerd als de meeste willen beweren zijn ze gewoon niet! dus limited is tegenwoordig een erg rekbaar woord/begrip.

ik heb ook veel limited edition collectors sets zonder nummer.
hier worden niet eens nummers opgezet. :wink:

Een (het) nummer is voornamelijk bedoeld voor de verzamelaars. Dat heeft niets met meerwaarde te maken (tuurlijk wordt er meestal wel meer voor gevraagd/geboden).
Bij de verzamelaars gaat het ook om de film natuurlijk, niet alleen om het nummertje op de box. Ik heb geen idee waar je dat verhaal vandaan haalt...

Dit is trouwens geen kunst, we hebben het over DVD's. Dat is nog altijd heel iets anders en je kunt deze dan ook niet met elkaar vergelijken. LOTR is trouwens ook weer een mooi voorbeeld. Aangezien deze trilogie het over de hele wereld goed doet, kon je wel verwachten dat er meer dan genoeg exemplaren zouden worden gemaakt. Met andere Limited Editions kom je zoiets bijna niet tegen, op enkele uitzonderingen na (ik ben er vrijwel dagelijks naar op zoek dus ik weet wel één en ander over zulke dingen te vinden).

PRECIES. dvd is dus gewoon een massa(media)! product! met klemtoon op MASSA! niet echt uniek te noemen die collectors edition maar gewoon massa producten voor de verzamelaar, die een iets ander product wil dan de gemiddelde dvd-aanschaffer.

mijn uitvoering is ook voor verzamelaars bedoelt en heeft toevalig niet jouw nummer.

wat jullie nu gehoopt hadden is dat er niet meer van gemaakt zouden worden. dan kun je veel meer vragen dan nu het geval is.
echter, is dezelfde collectors edition ook te koop zonder dat nummer.
dus, zolang die collectors editions er zijn zonder nummer kun je het wel vergeten om een mooi bedrag te vragen voor je genummerde oplage.
daarom klagen ook zoveel van jullie over het opnieuw uitbrengen van deze set.
er zijn vast mensen die met dit doel meerdere genummerde oplages hebben aangeschaft. voorlopig kun je dat dus wel vergeten.
het zal best zo zijn dat wanneer alle collectors edtions niet meer uitgebracht worden jouw genummerde oplage iets meer waarde zou kunnen hebben, of andersom de niet genummerde oplage(vooralsnog zijn hier minder van dan de genummerde oplage).

Mark de Jong
08-04-2004, 18:19
Jaloers Harry ? ;)
Ik snap verhalen van mensen over Limited Editions van bijvoorbeeld 10.000 stuks niet echt zo. Als je 10.000 DVD's wereldwijd (daar ga ik vanuit) niet Limited vindt, wat vind je dan wel gelimiteerd ? Komt gewoon een beetje vreemd over bij mij.

waarom zou ik? anders had ik wel een gekocht met een nummer! :wink:

snap dat moeilijk doen gedoe niet helemaal. niemand die iets geeft om een extra nummer op die doos. zeker niet nu ze gewoon zonder nummer verkocht worden!wat is de meerwaarde nu van dat nummer? voor mij helemaal niets! ik wilde gewoon de 2 disc uitvoering van amelie en heb er nu dus een zonder nummer kunnen bemachtigen. voor mij heeft de film de priotiteit, niet een nummertje op een verpakking! hoe vaak kijk je daar nu naar! en als je die genummerde oplage toch niet wilt verkopen wat heeft het dan voor nut? je krijgt er nu zeker niets extra's voor. dan koopt iemand toch gewoon de collectors edition zonder nummer voor de normale prijs!

limited is tegenwoordig in een oplage van 1000 of 500 stuks.
in de kunst wordt een oplage van 10.000 stuks al als produktie beschouwd!

trouwens 10.000 stuks wereldwijd zal wel eens kunnen zijn 10.000 per land. lijkt hetzelfde verhaal van de limited collectors boxen van lord of de rings die ik heb. iedereen had het erover dat er 10.000 stuks wereldwijd werden gemaakt(de boxen met beeldjes). later werden het er al 100.000. nu blijkt het eerder 10.000 stuks per gemeente te zijn. dus, zo gelimiteerd als de meeste willen beweren zijn ze gewoon niet! dus limited is tegenwoordig een erg rekbaar woord/begrip.

ik heb ook veel limited edition collectors sets zonder nummer.
hier worden niet eens nummers opgezet. :wink:

Een (het) nummer is voornamelijk bedoeld voor de verzamelaars. Dat heeft niets met meerwaarde te maken (tuurlijk wordt er meestal wel meer voor gevraagd/geboden).
Bij de verzamelaars gaat het ook om de film natuurlijk, niet alleen om het nummertje op de box. Ik heb geen idee waar je dat verhaal vandaan haalt...

Dit is trouwens geen kunst, we hebben het over DVD's. Dat is nog altijd heel iets anders en je kunt deze dan ook niet met elkaar vergelijken. LOTR is trouwens ook weer een mooi voorbeeld. Aangezien deze trilogie het over de hele wereld goed doet, kon je wel verwachten dat er meer dan genoeg exemplaren zouden worden gemaakt. Met andere Limited Editions kom je zoiets bijna niet tegen, op enkele uitzonderingen na (ik ben er vrijwel dagelijks naar op zoek dus ik weet wel één en ander over zulke dingen te vinden).

PRECIES. dvd is dus gewoon een massa(media)! product! met klemtoon op MASSA! niet echt uniek te noemen die collectors edition maar gewoon massa producten voor de verzamelaar, die een iets ander product wil dan de gemiddelde dvd-aanschaffer.

mijn uitvoering is ook voor verzamelaars bedoelt en heeft toevalig niet jouw nummer.

wat jullie nu gehoopt hadden is dat er niet meer van gemaakt zouden worden. dan kun je veel meer vragen dan nu het geval is.
echter, is dezelfde collectors edition ook te koop zonder dat nummer.
dus, zolang die collectors editions er zijn zonder nummer kun je het wel vergeten om een mooi bedrag te vragen voor je genummerde oplage.
daarom klagen ook zoveel van jullie over het opnieuw uitbrengen van deze set.
er zijn vast mensen die met dit doel meerdere genummerde oplages hebben aangeschaft. voorlopig kun je dat dus wel vergeten.
het zal best zo zijn dat wanneer alle collectors edtions niet meer uitgebracht worden jouw genummerde oplage iets meer waarde zou kunnen hebben, of andersom de niet genummerde oplage(vooralsnog zijn hier minder van dan de genummerde oplage).

Tuurlijk zullen er mensen bij zijn (het zullen er zeer weinig zijn) die de Amelie DVD hebben gekocht voor de handel. Maar daar moet je niet vanuit gaan, wat jij wel doet. Mensen kopen deze DVD, net zoals degene die de 'normale' CE hebben gekocht, voor de film, zoals ik al eerder zei. Dat er een nummer opstaat, maakt het leuker/interessanter voor de koper, maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat ze de DVD gaan verkopen als de film wat moeilijker aan te komen is. Iedereen koopt DVD's voor de film (op enkelen na) en als de uitgave ook leuk is, is dat mooi meegenomen.
Ik heb trouwens nog niemand zien klagen over het feit dat er uitgaves van Amelie waren uitgebracht zonder nummer. Dus als je die berichten nog even zou willen posten... ?

Cheek
08-04-2004, 18:34
Of je waarde hecht aan een nummer is heel persoonlijk. Ik vind het wel leuk om een limited doosje te hebben met een nummer dat niemand heeft. Maakt het toch uniek. Of er echt een (grote) nieuwe oplage is gemaakt zonder nummer vraag ik me ook af, en een nummer boven de 90.000 betwijfel ik. Ze maken echt geen limited edition van 100.000 voor de Nederlandse markt. Dat is meer unlimited naar de grote van de Nederlandse markt gekeken.

Harry stadman
08-04-2004, 18:46
Jaloers Harry ? ;)
Ik snap verhalen van mensen over Limited Editions van bijvoorbeeld 10.000 stuks niet echt zo. Als je 10.000 DVD's wereldwijd (daar ga ik vanuit) niet Limited vindt, wat vind je dan wel gelimiteerd ? Komt gewoon een beetje vreemd over bij mij.

waarom zou ik? anders had ik wel een gekocht met een nummer! :wink:

snap dat moeilijk doen gedoe niet helemaal. niemand die iets geeft om een extra nummer op die doos. zeker niet nu ze gewoon zonder nummer verkocht worden!wat is de meerwaarde nu van dat nummer? voor mij helemaal niets! ik wilde gewoon de 2 disc uitvoering van amelie en heb er nu dus een zonder nummer kunnen bemachtigen. voor mij heeft de film de priotiteit, niet een nummertje op een verpakking! hoe vaak kijk je daar nu naar! en als je die genummerde oplage toch niet wilt verkopen wat heeft het dan voor nut? je krijgt er nu zeker niets extra's voor. dan koopt iemand toch gewoon de collectors edition zonder nummer voor de normale prijs!

limited is tegenwoordig in een oplage van 1000 of 500 stuks.
in de kunst wordt een oplage van 10.000 stuks al als produktie beschouwd!

trouwens 10.000 stuks wereldwijd zal wel eens kunnen zijn 10.000 per land. lijkt hetzelfde verhaal van de limited collectors boxen van lord of de rings die ik heb. iedereen had het erover dat er 10.000 stuks wereldwijd werden gemaakt(de boxen met beeldjes). later werden het er al 100.000. nu blijkt het eerder 10.000 stuks per gemeente te zijn. dus, zo gelimiteerd als de meeste willen beweren zijn ze gewoon niet! dus limited is tegenwoordig een erg rekbaar woord/begrip.

ik heb ook veel limited edition collectors sets zonder nummer.
hier worden niet eens nummers opgezet. :wink:

Een (het) nummer is voornamelijk bedoeld voor de verzamelaars. Dat heeft niets met meerwaarde te maken (tuurlijk wordt er meestal wel meer voor gevraagd/geboden).
Bij de verzamelaars gaat het ook om de film natuurlijk, niet alleen om het nummertje op de box. Ik heb geen idee waar je dat verhaal vandaan haalt...

Dit is trouwens geen kunst, we hebben het over DVD's. Dat is nog altijd heel iets anders en je kunt deze dan ook niet met elkaar vergelijken. LOTR is trouwens ook weer een mooi voorbeeld. Aangezien deze trilogie het over de hele wereld goed doet, kon je wel verwachten dat er meer dan genoeg exemplaren zouden worden gemaakt. Met andere Limited Editions kom je zoiets bijna niet tegen, op enkele uitzonderingen na (ik ben er vrijwel dagelijks naar op zoek dus ik weet wel één en ander over zulke dingen te vinden).

PRECIES. dvd is dus gewoon een massa(media)! product! met klemtoon op MASSA! niet echt uniek te noemen die collectors edition maar gewoon massa producten voor de verzamelaar, die een iets ander product wil dan de gemiddelde dvd-aanschaffer.

mijn uitvoering is ook voor verzamelaars bedoelt en heeft toevalig niet jouw nummer.

wat jullie nu gehoopt hadden is dat er niet meer van gemaakt zouden worden. dan kun je veel meer vragen dan nu het geval is.
echter, is dezelfde collectors edition ook te koop zonder dat nummer.
dus, zolang die collectors editions er zijn zonder nummer kun je het wel vergeten om een mooi bedrag te vragen voor je genummerde oplage.
daarom klagen ook zoveel van jullie over het opnieuw uitbrengen van deze set.
er zijn vast mensen die met dit doel meerdere genummerde oplages hebben aangeschaft. voorlopig kun je dat dus wel vergeten.
het zal best zo zijn dat wanneer alle collectors edtions niet meer uitgebracht worden jouw genummerde oplage iets meer waarde zou kunnen hebben, of andersom de niet genummerde oplage(vooralsnog zijn hier minder van dan de genummerde oplage).

Tuurlijk zullen er mensen bij zijn (het zullen er zeer weinig zijn) die de Amelie DVD hebben gekocht voor de handel. Maar daar moet je niet vanuit gaan, wat jij wel doet. Mensen kopen deze DVD, net zoals degene die de 'normale' CE hebben gekocht, voor de film, zoals ik al eerder zei. Dat er een nummer opstaat, maakt het leuker/interessanter voor de koper, maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat ze de DVD gaan verkopen als de film wat moeilijker aan te komen is. Iedereen koopt DVD's voor de film (op enkelen na) en als de uitgave ook leuk is, is dat mooi meegenomen.
Ik heb trouwens nog niemand zien klagen over het feit dat er uitgaves van Amelie waren uitgebracht zonder nummer. Dus als je die berichten nog even zou willen posten... ?

lees de andere amelie threads nog maar eens goed door dan!
dan zul je hier en daar toch wel enige klachten/teleurstelling omtrend de heruitgave tegenkomen.

als je toch voor de film gaat, wat maakt het dan uit of je nu een collectors edition hebt met of zonder nummer?!



Ik heb 3 weken na de release datum de "CE" van Amelie gekocht met nummer 2938.
Sinds het verschijnen van de zgn limited edition van Kubrick's 2001 heb ik (op zijn zachtst gezegd) nogal wat vraagtekens bij het hele LE verhaal. Het betreft dan wel een R4 editie, maar bijv. 9999 stuks van een R2 NL versie van Amelie noem ik niet echt limited. Misschien geldt dat wel voor de Tin Box versie van Amelie (die overigens in NL nooit te koop is geweest)




Verder heb ik Amelie, al is die niet echt gelimiteerd heb ik het idee, zo makkelijk als die te krijgen is




Doe maar rustig hoor. Hij heeft een oplage van 6 miljoen stuks ... waarschijnlijk.


dit zijn slechts een paar quotes uit threads over amelie 2 disc.

zoek anders zelf eens even op het forum dan zul je vanzelf een en ander tegenkomen. :wink:

ik snap ook niet dat deze thread niet gesloten wordt.
er zijn al zoveel threads over de 2 disc. :lol:

Mark de Jong
08-04-2004, 19:09
als je toch voor de film gaat, wat maakt het dan uit of je nu een collectors edition hebt met of zonder nummer?!

Zoals ik al enkele keren heb vermeld: voor de verzamelaars is het leuker/interessanter.

Alleen in de eerste reactie speur ik trouwens wat teleurstelling. De andere 2 zijn gewoon observaties.

Harry stadman
08-04-2004, 19:15
als je toch voor de film gaat, wat maakt het dan uit of je nu een collectors edition hebt met of zonder nummer?!

Zoals ik al enkele keren heb vermeld: voor de verzamelaars is het leuker/interessanter.

Alleen in de eerste reactie speur ik trouwens wat teleurstelling. De andere 2 zijn gewoon observaties.

er zijn er veel meer.
zoekt en gij zult.............................................. ... :wink:

als amelie 2 disc collectors edition(met of zonder nummer) inderdaad op 6 miljoen stuks zit wereldwijd........................................ .................................................. .. :wink:

Martin Stanneveld
08-04-2004, 21:50
Heb idd nog nooit een nummer boven de 3000 gezien of gehoord. Heb zelf nummertje 991 trouwens...

Dan zou ik deze tread maar even wat aandachtiger lezen :wink:

Caledonians
08-04-2004, 22:04
Heb idd nog nooit een nummer boven de 3000 gezien of gehoord. Heb zelf nummertje 991 trouwens...

Dan zou ik deze tread maar even wat aandachtiger lezen :wink:


Het hoogste nummer dat op dit forum gemeld is is 3041.

Aan dat nummer van 7000 wat ik eerder postte begin ik nu ook te twijfelen. Het zou wel eens veeeeel lager kunnen zijn.

:wink:

Spacemann Spiff
14-04-2004, 20:24
Voordat jullie mijn vraag lezen moeten jullie wel weten dat ik me nu al heel erg schaam voor deze vraag. Ik ben bang namelijk dat het antwoord heel simpel is en enkele leden kenbaar zullen maken op welk niveau je ongeveer moet leven als je dit niet weet...

Maar het zit zo: ik heb de limted/ genummerde editie van Amelie ook gekocht, gewoon omdat het zo'n mooie film is dat de andere dvd-versie niet goed genoeg was. Maar ehm...waar vind ik nou mijn nummer dan?

Please....be nice....

Martin Stanneveld
14-04-2004, 20:31
$#*(^%$$##%%^^ :twisted:

Geintje, domme vragen bestaan niet (alhoewel) :wink: . Bij mij staat het nummer op de voorkant gedrukt in zwarte letters op een zilvergrijze achtergrond.

Prekip
14-04-2004, 20:40
heb er 1 kunnen bemachtigen via boudisque besteld

nummer 90446

dus ik weet niet waar die oplage van 3500 vandaan komt, maar dat is dusgelul
Zo te zien hebben ze bij Boudisque alleen import uitgaves, dus dat kan dit hogere getal verklaren. Ik heb overigens #0134 ;) .

Cloud
14-04-2004, 22:25
Maar het zit zo: ik heb de limted/ genummerde editie van Amelie ook gekocht, gewoon omdat het zo'n mooie film is dat de andere dvd-versie niet goed genoeg was. Maar ehm...waar vind ik nou mijn nummer dan?

Please....be nice....

Ik denk dat je dan de collector's edition hebt zonder nummer.
Want die nummer is zeer duidelijk aan de voorkant, en vlak eronder staat er numbered edition.

De_Klusjesman
14-04-2004, 23:18
Hier nummer 3101, de hoogste tot nu toe geloof ik.

Spacemann Spiff
15-04-2004, 16:57
Staat inderdaad niks op de voorkant, maar op de achterkant staat: "deze genummerde 2 disc Collector's edition van Amelie, omvat onder andere....blabla

Ik heb een zwarte hoes met zilveren letters: collector's edition (boven), amelie double disc onder....

Ach, zo heel veel maakt het me trouwens ook niet uit welk nummer ik heb. Ik zeg gewoon tegen iedereen dat het nummer 1 is... :wink:

Caledonians
15-04-2004, 17:14
Ik heb een zwarte hoes met zilveren letters: collector's edition (boven), amelie double disc onder....

Dat moet inderdaad dan de "limited" collector's edition zijn...

Ingo Deswert
15-04-2004, 17:21
Maakt toch niks uit, Spaceman Spiff.

Je hebt gewoon een erg goeie film gekocht zonder nummer, who cares?

Veel plezier ermee.

Edwin Smouter
15-04-2004, 17:49
ik heb er ook eentje zonder nummer

het maakt me eigenlijk niet zo veel uit het is een mooie dvd met leuke extra's

Spacemann Spiff
17-04-2004, 16:22
Hmmm, eigenlijk is een genummerd exemplaar ZONDER nummer nog veel meer een collector's edition.. ;)

Maakt verder idd niet uit, ik vind het, na de 5 keer, nog steeds een super-film.....

Johan den Hertog
09-04-2005, 08:05
Ongenummerd is veel meer waard, dan genummerd vooral als erop de achterkant word gezegd dat ie genummerd is vergeten te nummeren dus drukfout.

Nummer zeg me niks het is vaak gebeurd dat er dezelfde nummers erop stonden. Waarom staat er niet bij hoeveel er zijn gemaakt bijv. 77 / 5000, dan was het echt limited geweest. Ik zag zelfs nummers van 6894 en 7234 bij mijn vrienden staan.

Ik heb zelfs 7 verschillende EAN nummers gezien van dezelfde Collector's Edition die er precies hetzelfde uitzagen. :wink: