PDA

Bekijk de volledige versie : Sanyo Z1



Devedees
01-04-2004, 15:02
Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik deze (werkend) kan bekijken in de ongeving Oisterwijk?

eventueel ook de Epson TW10.
Geen DLP tegenhanger in zijn prijsklasse, ik ben bang dat ik me te veel ga storen aan het regenboog effect.

Alvast bedankt,
Michiel

Albert Kostwinder
01-04-2004, 15:10
In Alblasserdam zit thuisbioscoop.nl. Dit is zo'n 80 kilometer bij je vandaan....

Hou je er wel rekenschap mee dat een dvd speler met pal progressive scan t.z.t nodig is bij de tw10 om een rustig en scherp beeld te krijgen?

Johan van den D.
01-04-2004, 16:17
maar ik ben bang dat ik me te veel ga storen aan het regenboog effect.
Zodra je bij het uitzoeken en bekijken al enige vorm van regenboog effecten ziet moet je de betreffende pj niet kopen.
Dit zal zeer hinderlijk gaan worden met zelf klachten als hoofdpijn erbij.
Overigens is ieder mens meer of minder gevoellig voor het regenboog effect.
hier wat meer info (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=14156.0)

Devedees
02-04-2004, 07:01
Dank je wel voor de reactie, ik ga daar heen!

knap verhaal over de DLP projectoren en ik heb bij de overbuurman zo'n projector gezien en zag ook inderdaad het rbe effect optreden.
hijzelf zag het niet.
wel een stervens mooi beeld....maarja. (was geen epson tw10 trouwens)

Nu nog ff naar alblasserdam om mezelf te laten overtuigen.

Nog ff een vraag, ik wil dit ding in Duitsland bestellen, hij is er nu voor 1049 euro incl. + 27 euro verzendk of afhalen in Keulen. dan kan ik (in vergelijking met NL) zo'n 2 a 300 euro besparen.......iemand (slechte) ervaring met zo'n koop?

Leonard Shelby
05-04-2004, 17:33
Dank je wel voor de reactie, ik ga daar heen!

knap verhaal over de DLP projectoren en ik heb bij de overbuurman zo'n projector gezien en zag ook inderdaad het rbe effect optreden.
hijzelf zag het niet.
wel een stervens mooi beeld....maarja. (was geen epson tw10 trouwens)

Nu nog ff naar alblasserdam om mezelf te laten overtuigen.

Nog ff een vraag, ik wil dit ding in Duitsland bestellen, hij is er nu voor 1049 euro incl. + 27 euro verzendk of afhalen in Keulen. dan kan ik (in vergelijking met NL) zo'n 2 a 300 euro besparen.......iemand (slechte) ervaring met zo'n koop?

Ik heb de keus net zelf gemaakt en ben bij een TW10 uitgekomen. Vind ik een mooier beeld geven als de Z1 (heb ze beide gezien)

De TW10 kan je in Nederland krijgen voor tussen de 1000 en 1100 euro.
Wil je geen risico lopen zoek dan een zaak uit waar je de projector die je mee gaat nemen even zelf kan bekijken (even op een muur ofzo) om te checken op dode of altijd actieve pixels.

Bij een LCD is dit volgens mij nog steeds wel een zwak punt. Kan een boel gezeur achteraf schelen.

Johan van den D.
05-04-2004, 18:02
De TW10 kan je in Nederland krijgen voor tussen de 1000 en 1100 euro.
Hele mooie prijs lijkt mij waarmee projecteren toch voor de meeste binnen bereik komt. :wink:

Leonard Shelby
05-04-2004, 18:15
De TW10 kan je in Nederland krijgen voor tussen de 1000 en 1100 euro.
Hele mooie prijs lijkt mij waarmee projecteren toch voor de meeste binnen bereik komt. :wink:

Prijzen worden steeds leuker (Heb er zelf nog wat meer voor betaald, maar dat weet je van te voren)

Ik denk dat de grootste drempel voor de meeste niet de prijs is maar het verduisteren, grootscherm, projector aan het plafond...kortom de rompslomp.

Albert Kostwinder
05-04-2004, 19:13
De Epson TW10 is al voor € 999.-- incl. btw en verzendkosten te krijgen.....

http://www.hd.nl/product_info.php?products_id=v11h127040TD&prod_name=%5BHD.nl%5D+EPSON+EMP-TW10+Breedbeeldprojector+LCD+WVGA+1000+ALu+3600gra m+Aansluitbaar+op+TV+DVD+video+PC+%26+gameconsoles +Beleef+uw+films+sportwedstrijden+games+op+groot+b reedbeeld+formaat+%0D%0ABEKIJK+OOK+ONZE+AANBIEDING +IN+COMBINATIE+MET+HET+BREEDBEELD+SCHERM+VOOR+1125 +EURO

Leonard Shelby
05-04-2004, 21:23
Oke... tussen de 999,- en 1100 euro dan.... :roll: :wink:

Albert Kostwinder
05-04-2004, 23:08
Ik denk dat de grootste drempel voor de meeste niet de prijs is maar het verduisteren, grootscherm, projector aan het plafond...kortom de rompslomp.

Ook ik ga straks aan de projector. Ik ben al wat aan het inventariseren en er komt inderdaad veel bij kijken. Mijn vrouw ziet er nu al tegenop dat er straks een plank aan de muur met projector en een uitrolscherm voor in de woonkamer geimplementeerd gaat worden. Ik vind het wel meevallen. Ingerold zie je enkel een balkje aan het plafond hangen en op dat plankje had ook een plant kunnen staan...... zucht, vrouwen kunnen zo moeilijk doen hierover..... :roll:

Ikzelf denk sterk aan de optoma themescene H30. Wat ik er al over gelezen heb moet dit ook een heel mooi filmische projector zijn.. :)

http://www.discsoft.de/pg_Heimkino-Beamer_Optoma_H30_TV-Test.htm

Leonard Shelby
05-04-2004, 23:38
Ikzelf denk sterk aan de optoma themescene H30. Wat ik er al over gelezen heb moet dit ook een heel mooi filmische projector zijn.. :)
En daar heb je nou te pakken waar het om gaat. Een filmisch beeld.... dit laat zich niet makkelijk in specs vatten. Op dit vlak vond ik de TW10 in Theater Black stand het beste scoren. De X1 vond ik mooier maar ik had te veel last van de RBE.
Maar het beste advies blijft: zelf gaan kijken!

Het weg werken van het scherm heb ik zo opgelost.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=13096.0

Mijn vrouw vond alles prima als er maar niet zo'n "ingeklapte zonwering" aan de muur kwam. :roll:

Albert Kostwinder
05-04-2004, 23:56
In een woord geweldig hoe je dat scherm hebt gemaakt!. In mijn geval kan dat niet omdat ik een hele glaspartij in de kamer heb van plafond tot bodem. Ik moet wel een oprolbaar exemplaar hebben aan het plafond. Ik neem gewoon denk ik zo'n cinemarol met 40 centimeter zwart bovenaan het scherm. :)

Devedees
06-04-2004, 09:58
gaaf scherm joh.....goed idee..

zeg...zie je het verschil van de Sanyo en epson zonder de progressieve scan nu duidelijk of is dat een verschil van mwaaaa..... anders moet ik met die 999 euro ook nog 333 euro rekenen voor een nieuwe dvd speler.

ff voor de duidelijkheid, ik wil een mooi beeldje maar hoef geen gouden kabels, hoge gain-scherm en zo.....dit om een beeld van mijn home theatre perceptie te geven.

Johan van den D.
06-04-2004, 12:04
ff voor de duidelijkheid, ik wil een mooi beeldje maar hoef geen gouden kabels, hoge gain-scherm en zo.....Een hoge gain staat niet automatisch voor mooi beeld.
Is ook afhankelijk van de projector die je gebruikt en dus kan het zo zijn dat een hoge gain scherm je beeld juist slechter maakt.

Leonard Shelby
06-04-2004, 21:19
gaaf scherm joh.....goed idee..

zeg...zie je het verschil van de Sanyo en epson zonder de progressieve scan nu duidelijk of is dat een verschil van mwaaaa..... anders moet ik met die 999 euro ook nog 333 euro rekenen voor een nieuwe dvd speler.

ff voor de duidelijkheid, ik wil een mooi beeldje maar hoef geen gouden kabels, hoge gain-scherm en zo.....dit om een beeld van mijn home theatre perceptie te geven.

Het verschil tussen de scaler/deinterlacer van de Sanyo en de Epson vindt ik niet schokkend. Beide zijn geen toppers. De Infocus X1 is de enige in die prijs klasse die er uit springt in positieve zin.

Ik vind dat er nogal eens overdreven over gedaan wordt. Het is zeker een verschil als je hem aan stuurt met een goede progresive scan speler maar een hoop zaken zie je toch alleen met een geoefend oog is mijn ervaring.

Ik laat het verschil wel eens zien aan mensen en dan moet ik toch bijna altijd vertellen waar ze op moeten leten voor dat ze het verschil zien. De meeste begrijpen daarna trouwens nog steeds niet dat ik me daar druk om maak. Dit geeft denk ik redelijk aan dat het niet om wereld schokkende verschillen gaat.

Ik denk dat er een behoorlijk risico is dat als je je projector een tijd hebt je het gaat zien, je er aan gaat storen, en een andere DVD speler wilt. Maar dit geld voor bijna alle projectoren in deze prijsklasse en hoort denk ik bij de hobby. Het is altijd een compromis.

Kijk wat voor jou belangrijk is en vergelijk door zelf te kijken en laat je voorlichten door iemand die geen belang heeft bij wat je koopt.

Leonard Shelby
06-04-2004, 22:11
ff voor de duidelijkheid, ik wil een mooi beeldje maar hoef geen gouden kabels, hoge gain-scherm en zo.....Een hoge gain staat niet automatisch voor mooi beeld.
Is ook afhankelijk van de projector die je gebruikt en dus kan het zo zijn dat een hoge gain scherm je beeld juist slechter maakt.

Highgain scherm is een beetje hetzelfde als een Loudness knop op een versterker :D

Ik denk dat de meeste digitale projectoren meer baat hebben bij een negatieve gain in een scherm.