PDA

Bekijk de volledige versie : The Simpsons zijn hun stem (tijdelijk?) kwijt



Alex van den Berg
02-04-2004, 13:05
Bron: www.cnn.com

Report: 'Simpsons' stars in work stoppage
Actors involved in contract talks
Friday, April 2, 2004 Posted: 12:32 AM EST (0532 GMT)

LOS ANGELES, California (Reuters) -- The actors who provide the voices for the cartoon characters on the long-running TV show "The Simpsons" have stopped work in a bid to force a settlement of lengthy contract renewal talks, Daily Variety reported in its Thursday edition.

The Hollywood trade paper said the six actors have not shown up for two script readings in the past few weeks, holding up production on the hit satire's upcoming 16th season.

It quoted insiders as saying each cast member is asking for about $360,000 an episode, or $8 million for a 22-episode season. Each member currently earns $125,000 an episode. The highest-paid star in TV is Ray Romano, who reportedly earns between $1.7 million and $2 million per episode of his Emmy-winning series "Everybody Loves Raymond."

The three-year contracts for Dan Castellaneta (Homer), Hank Azaria (Moe, Apu, Comic Book Guy), Harry Shearer (Mr. Burns and others), Yeardley Smith (Lisa), Julie Kavner (Marge) and Nancy Cartwright (Bart) expired several months ago, and their representatives have been negotiating new ones to no avail, Daily Variety said.

The last "Simpsons" work dispute was in 1998, at a time when the actors were making $30,000 per episode. The show's producer, Twentieth Century Fox TV, hired casting directors in five cities to replace most of them before both sides worked out a new deal and resumed production.

"The Simpsons" airs in the United States on the Fox network. Both Fox and Twentieth Century Fox TV are owned by News Corp. Ltd.

Pierre
02-04-2004, 13:12
En is dat erg, lekker rustig toch dan :D

mark t
02-04-2004, 13:22
Nog een detail om het in een extremer perspectief te zetten: Er is zo'n 7 a 8 uur nodig om één aflevering in te spreken. Een gemiddelde werkdag dus. Als ze hun zin krijgen, dan schijnen deze 'stemacteurs' naar verhouding (salaris per werkdag) het hoogste salaris te hebben.
Aangezien ik dit gisteren las, dacht ik nog dat het om een 1 april grap ging.

Robbie25jr
02-04-2004, 13:22
Snap het wel. als ik 14 jaar voor het zelfde bedrijf zou werken, en ik zou mn werk goed doen, dan wil ik ook wel een salaris verhoging

Quinten Duyst
02-04-2004, 13:38
anders spreek ik wel een bandje in bij wijze van sollicitatie voor de stem van Homer :twisted:

Rob Eric Blank
02-04-2004, 14:04
Ik pak mn fop speen maar weer en zal op die mannier geluidjes maken ;-)

Ingo Deswert
02-04-2004, 14:13
Een kwestie van onderhandelen in een "sellers-market". Alleen wie is de échte seller?

Me dunkt dat de productiemaatschappij en de verdelers nog altijd het meest aan de hele zaak verdienen.

Vaak is het de productiemaatschappij die dergelijke verhalen lekt, ten einde de vaak exorbitant hoge (uitzend)rechten / te kunnen verantwoorden.

De vergoedingen van de managers of van het kabelexploitant management blijven "under wraps".

Richard B.
02-04-2004, 15:54
Zo'n show valt of staat vanwege de herkenbaarheid van de karakters EN (vooral bij tekenfilms) de stemmen. Niet zo raar dus dat ze dat eisen: vooral als je bedenkt wat voor een 'naam' de Simpsons in al die jaren zijn geworden (waar de acteurs een grote rol in gehad hebben).

Van mij mag de show trouwens liever vandaag dan morgen stoppen. The Simpsons zijn ALLANG over hun top heen: Fox kan zich dus het geld besparen.

Btw: misschien kunnen ze het uitgespaarde geld dan in het opnieuw in productie nemen van Futurama steken? Ideetje... :wink:

Hans De Bisschop
02-04-2004, 16:21
Van mij mag de show trouwens liever vandaag dan morgen stoppen. The Simpsons zijn ALLANG over hun top heen: Fox kan zich dus het geld besparen.

Btw: misschien kunnen ze het uitgespaarde geld dan in het opnieuw in productie nemen van Futurama steken? Ideetje... :wink:

Top idee (y)

Kan het hier enkel mee eens zijn ;-)