PDA

Bekijk de volledige versie : Krakend geluid in surroud speaker



Rick
12-12-2001, 21:22
Als ik mijn versterker harder of zachter zet, met de afstandsbediening, is er een ruisend toon hoorbaar in de rechter surround speaker, dit gebeurd alleen als ik DVD kijk. Heeft iemand een idee over hoe dit op gelost kan worden?

Ik heb de Sony STR-DE635 als versterker en Quadral Mistral-X als surroud speaker er licht een goede kabel tussen de speakers en versterker. Het is ook hoorbaar als ik andere speakers aansluit.

forzavado
13-12-2001, 07:36
Vreemd, alleen rechts zo'n probleem. Probeer de dingen in deze thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=2648) eens. Is het alleen als je het volume veranderd, of ook op constant volume? Ik zou als eerste die kabel van rechtsachter helemaal anders leggen, dus los van alle andere kabels (en misschien wel je dvd speler!). Probeer het dan eens, is het dan niet opgelost dan weet je dat die kabel niet beïnvloed wordt door externe factoren. Ruil dan je linker en rechter kabel eens om, dan weet je of het eens zwak punt in de kabel is. Maar bovenal, maar dat heb je al gedaan natuurlijk, kijk of het contact overal goed is.

bmateijsen
13-12-2001, 08:08
Rick,

Naast de dingen die Aart (forzvado) hierboven vermeld is het ook zeer verstandig om even na te gaan of je kabels worden beinvloed door bijv. netsnoeren, niet afgeschermde interlinks, etc. Misschien moet je ook even checken of je speaker niet te dicht bij een stopcontact staat...

Groet Bjorn

PM
13-12-2001, 09:31
en ook basisstations van telefoons e.d. ook natuurlijk;)