PDA

Bekijk de volledige versie : Megapool vraagt Surseance aan



Richard B.
04-04-2004, 22:03
Hey, het gaat ruwweg over dvd en HT... ;)

Berichtje op Teletekst:



APELDOORN Megapool,de electronicaketen met 126 winkels in Nederland en België vraagt uitstel van betaling aan. Dat heeft de directie van het bedrijf vanavond per brief aan alle werknemers laten weten.Megapool kan zijn schulden niet meer betalen.

Alle winkels van de electronicaketen in Nederland en België zullen per direct tijdelijk worden gesloten en zullen extra worden beveiligd. De 47 franchisezaken blijven open.


Jammer. Het was tijdlang voor mij DE keten als het ging om electronica, maar tegen MM is kennelijk geen kruit gewassen.

Ronald Stiebolt
04-04-2004, 22:20
Ik denk dat we tussen nu een jaar of tien ook wel afscheid zullen gaan nemen van Radio Modern, Kinorama en de Dixons van deze wereld.

De formules zijn uitgemolken, tijd voor iets nieuws! Beste kanshebbers in mijn bescheiden mening: MediaMarkt, BCC & It's....

NB: kan iemand ook gelijk iets doen aan de straatvervuiling van winkels als Etos, Blokker, Marskramer, Hema en zo verder? Dank u! ;)

Jacub86
04-04-2004, 22:23
opzich boeit het me niet waar ik alles koop, maar dan moet er wel een MM hier zijn(ik weet dat ie binnekort in eindhoven komt) maaar ik zou em liever nog wat dichterbij zien :P

Frank79
04-04-2004, 22:24
Ik denk dat we tussen nu een jaar of tien ook wel afscheid zullen gaan nemen van Radio Modern, Kinorama en de Dixons van deze wereld.

De formules zijn uitgemolken, tijd voor iets nieuws! Beste kanshebbers in mijn bescheiden mening: MediaMarkt, BCC & It's....

NB: kan iemand ook gelijk iets doen aan de straatvervuiling van winkels als Etos, Blokker, Marskramer, Hema en zo verder? Dank u! ;)

Veeg Micro Electro dan ook maar meteen van tafel. Wat een k*tzaak! :evil:

Jaded
04-04-2004, 22:26
Dan hebben we binnen dit en x aantal jaar enkel nog MM's in het straatbeeld en dicteren zij dan weer mooi de hoge prijzen met hun monopoliepositie.

;)

Richard B.
04-04-2004, 22:30
Nou ik heb er echt alles gekocht: een aantal stereo's (waaronder m'n eerste), m'n eerste video, m'n eerste dvd-speler (waarvan de verlengde garantie gelukkig net verlopen is) en m'n minidisc-speler en een mobieltje. M'n 2e en 3e dvd (Shakespeare in love en The Mask of Zorro) komen er ook vandaan en ik heb er nog wel eens wat Disney's gekocht voor bijna niets die overal al OOP waren.

Dennis Veldhuizen
04-04-2004, 22:31
It's gaat het ook niet helemaal goed mee... zijn al een paar filialen gesloten..

BCC heeft er vanaf komende week een nieuw filiaal bij en ook de mediamarkt gaat het goed mee

chaos
04-04-2004, 23:58
Niet zo gek dit, zag nooit een kip in die zaken :P.

Steven Maas
05-04-2004, 00:25
Ik heb er ooit wel eens wat gekocht (een memorecorder om precies te zijn), maar de service liet toch hier en daar steken vallen...
Ik vind eigenlijk ook dat het zaken zijn zonder uitstraling. Ik zou er alleen binnen lopen als ik er iets nodig heb en niet om zomaar even te neuzen.
Net als de IT's overigens... :roll:
Die mag van mij als volgende over de kop gaan.

Ach... als het puntje bij paaltje komt heb ik bij iedere zaak/keten wel op- en aanmerkingen. ;)

starbuck
05-04-2004, 15:52
Ook ik heb een hoop gekocht bij de megapool, bij ons was er tenminste deskundig personeel en er was flinke onderhandelingsruimte wat de prijs aangaat. ook de service was prima.

Lex v/d Moolen
05-04-2004, 16:49
Hmm, ik hoop dat ze het redden. Heb er mijn breedbek gekocht en heb nog recht op garantie. Want die raak ik dan kwijt neem ik aan.

Pascal Heister
05-04-2004, 16:54
wel jammer dat het zou verdwijnen, soms waren de dvd`s best lekker geprijsd

starbuck
05-04-2004, 18:16
Heb er mijn breedbek gekocht en heb nog recht op garantie. Want die raak ik dan kwijt neem ik aan.

da's wel een moeilijk punt, ik neem aan dat je met je normale garantie bij de fabrikant terecht kan, maar dat is geen makkelijke weg, dan heb je ook nog de bijgekochte garanties dat is weer een heel ander verhaal.

Dan zijn er ook nog mensen die bijvoorbeeld aan acties zoals 2003 halen en in 2005 betalen hebben meegedaan, zouden die geluk hebben??, of krijgen die een curator op bezoek :shock:

Dennis Veldhuizen
05-04-2004, 18:39
Heb er mijn breedbek gekocht en heb nog recht op garantie. Want die raak ik dan kwijt neem ik aan.

da's wel een moeilijk punt, ik neem aan dat je met je normale garantie bij de fabrikant terecht kan, maar dat is geen makkelijke weg, dan heb je ook nog de bijgekochte garanties dat is weer een heel ander verhaal.

als je geen extra garantie gekocht hebt... no worries... je hebt fabrieksgarantie 1 jaar.. gewoon de fabrikant bellen dan.

zolang je maar een bon hebt doen ze totaal niet moeilijk!

als je hun extra garantie plan genomen hebt, word het moeilijker... hierover laten ze in de loop v.d week meer weten

Dennis Veldhuizen
05-04-2004, 18:40
Heb er mijn breedbek gekocht en heb nog recht op garantie. Want die raak ik dan kwijt neem ik aan.
Dan zijn er ook nog mensen die bijvoorbeeld aan acties zoals 2003 halen en in 2005 betalen hebben meegedaan, zouden die geluk hebben??, of krijgen die een curator op bezoek :shock:

dat is niet via hun zelf... maar via primeline of comfortcard.... je hebt geleend bij hun en betaald hun terug.. ook geen probleem dus :)

Lex v/d Moolen
05-04-2004, 18:57
Heb er mijn breedbek gekocht en heb nog recht op garantie. Want die raak ik dan kwijt neem ik aan.

da's wel een moeilijk punt, ik neem aan dat je met je normale garantie bij de fabrikant terecht kan, maar dat is geen makkelijke weg, dan heb je ook nog de bijgekochte garanties dat is weer een heel ander verhaal.

als je geen extra garantie gekocht hebt... no worries... je hebt fabrieksgarantie 1 jaar.. gewoon de fabrikant bellen dan.

zolang je maar een bon hebt doen ze totaal niet moeilijk!

als je hun extra garantie plan genomen hebt, word het moeilijker... hierover laten ze in de loop v.d week meer wetenJa, die 1 jaar is allang verlopen. Heb 'm nu bijna 3 jaar denk ik.
Maar ja, ik ga er maar vanuit dat ie goed blijft. :)

Niels Simons
05-04-2004, 19:24
ik heb er 2 weken geleden nog 6 dvds gekocht...was ook eerste keer dak er wat kocht.

jammer dat t ze zo slecht gaat...

en ronald:ik vind BCC echt ronduit bagger!!mensen zijn niet geinteresseerd,hebben TOTAAL geen kennis van zaken,en kunnen alleen doosje schuiven en prijs scannen.

die zaken mogen van mij erg snel uit t straatbeeld verdwijnen,want hun huisstijl is ook nog es om te janken...

mazzel,niels

Richard B.
08-04-2004, 14:14
Ik lees net op teletekst dat Megapool nu definitief failliet is. :(

Er wordt nog gezocht naar mogelijke overnamekandidaten.

Steven Maas
08-04-2004, 21:37
Elektronicaconcern Megapool is vandaag failliet verklaard, ongeveer 900 mensen worden ontslagen. De winkels van de franchiseondernemers zullen open blijven. Begin deze week vroeg Megapool nog uitstel van betaling aan, hetgeen zij de volgende dag ook kregen. Het bedrijf kon zijn schulden niet meer betalen.

De curatoren Brandsma en de Bruyn voeren besprekingen over een overname van Megapool, zij denken dat "een relevant deel" van de filialen zal worden overgenomen, waarbij "een substantieel deel" van de werkgelegenheid overeind zal blijven. Ook denken ze dat de overnameovereenkomst binnenkort wordt gesloten.

De franchisenemers, met winkels van zelfstandige ondernemers met dezelfde formule als Megapool, hebben zich verzameld en stappen waarschijnlijk over naar een andere keten. In deze zaken zijn zo'n 200 mensen werkzaam.

Qzyn
10-04-2004, 10:44
Klanten van de failliete elektronicaketen Megapool kunnen met kapotte apparatuur terecht bij twee concurrenten. De winkels van It's en Modern Electronics hebben vrijdag alle garantie- en reparatieverplichtingen overgenomen. De dochterondernemingen van warenhuisconcern Vendex KBB zeggen de klanten van Megapool onder meer tegemoet te komen omdat er veel negatieve publiciteit over de branche is geweest de afgelopen weken.

nu.nl (http://www.nu.nl/news.jsp?n=305469&c=37)