PDA

Bekijk de volledige versie : Aanschaf Beamer voor vervanging TV



bvoort
05-04-2004, 20:31
Hallo,

Ik wil graag mijn tv vervangen voor een beamer en deze dan plaatsen in de huiskamer. Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen en wat nu een goede beamer is. Zelf ben ik me net een beetje aan het verdiepen in Beamers en ik heb een heleboel vragen. :?

Kan je de tv vervangen door een beamer?
Hoe moet ik dit project aanpakken?
Ik wil er TV meekijken en films.
Kan ik overdag goed TV/Film kijken met een beamer?
Ik zit 3 meter van het scherm!
Budget voor de beamer is rond de 2000 euro!

Ik hoop dat ik van jullie een aantal bruikbare tips ontvang. :)

Vriendelijke groeten,
Bart

Paulus
05-04-2004, 20:52
allereerst: welkom! 8)

allertweedst: gebruik de zoekfunctie van dit forum. Dan zul je zien dat er al veel threads over dit onderwerp zijn. D'r is zelfs een speciaal subforum voor (Projectoren en Rear Projection TV's). Staat in het hoofdscherm.

Renato
06-04-2004, 12:06
>bvoort schreef
>Hallo, Ik wil graag mijn tv vervangen voor een beamer en deze dan plaatsen in de huiskamer. Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen en wat nu een goede beamer is. Zelf ben ik me net een beetje aan het verdiepen in Beamers en ik heb een heleboel vragen. :?

>Kan je de tv vervangen door een beamer?
Nee, overdag kan je dan geen tv kijken (je denkt misschien van wel met 1500lumens of meer, maar dan kan je niet meer in het donker kijken, het contrast wordt erg laag.) idealiter in de toekomst een LCD tv'tje voor nieuws en dergelijke in de hoek en een beamer voor films.
>Hoe moet ik dit project aanpakken?
Accepteren dat je in het licht van overdag geen zwart kan projecteren en dat je dus in het donker moet kijken wil je mooi beeld hebben.
>Ik wil er TV meekijken en films.
Duidelijk, let op een goede scaler/deinterlacer in de projector, er zijn presentatie beamers (benq 6100 x1) en ht beamers (z1 z2 tw-10 Themescene h30)
Uit alle die ik tot nu toe heb gezien voor dvd film weergave en tv vind ik de H30 (da's dus specifiek een ht beamer) de mooiste.
Zo ook vele anderen, zie
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=399ff2d54017d8cec3b1f182dd7f61f1&threadid=351894
>Kan ik overdag goed TV/Film kijken met een beamer?
In het donker/schemerlicht wel, in het theater/de bioscoop is het ook donker, vergeet dat niet.
>Ik zit 3 meter van het scherm!
Heel mooi, scherm van 1,80-2,10 breed is goed te doen.
>Budget voor de beamer is rond de 2000 euro!
Inclusief scherm en ophangbeugel?
>Ik hoop dat ik van jullie een aantal bruikbare tips ontvang. :)
Tja, H30 of als je in de toekomst voor HDTV wil gaan is de Z2 een mooie optie, maar voor puur dvd lijkt de H30 beter (H30 dlp techniek met beter contrast/kleuren tegenover hogere resolutie lcd techniek met minder contrast Z2)

R