PDA

Bekijk de volledige versie : Sharp PG-B10S projector



Patrick G.
08-04-2004, 11:07
Hallo forummers,

Ik kreeg zojuist een krantje van Office Centre en daarin staat een Sharp projector, type PG-B10S inclusief wandscherm voor 899,- excl. B.T.W.

Ik ben wel benieuwd of dit iets is en vraag mij af of iemand deze projector kent of er iets vanaf weet. Ik ben namelijk een totale leek op het gebied van projectors.

Enkele specificaties :

- Sharp PG-B10S multimediaprojector
- SVGA resolutie 800 x 600
- Lichtopbrengst 1200 ansi-lumen
- Zowel horizontale als verticale keystonecorrectie met joystick
- Contrast-ratio 350:1
- Inclusief kabels, afstandbediening met verlichte toetsen en draagtas
- inclusief wandscherm

PM
08-04-2004, 12:06
De contrastratio (alhoewel specs niet alles zeggen) is zeer laag voor het weergeven van video-beelden... ik zou minstens voor 800:1 gaan (hangt ook een beetje van lichtopbrengst af)

Patrick G.
08-04-2004, 12:10
De contrastratio (alhoewel specs niet alles zeggen) is zeer laag voor het weergeven van video-beelden... ik zou minstens voor 800:1 gaan (hangt ook een beetje van lichtopbrengst af)

Wat houdt "contrast-ratio" precies in dan ?

Renato
08-04-2004, 15:26
De contrastratio (alhoewel specs niet alles zeggen) is zeer laag voor het weergeven van video-beelden... ik zou minstens voor 800:1 gaan (hangt ook een beetje van lichtopbrengst af)

Wat houdt "contrast-ratio" precies in dan ?

Dat is het verschil tussen de projectie lichtopbrengst van wit (maximaal) en zwart (minimaal), bij een zaklamp aan/ uit is dat dus maximaal maar bij een lcd met 350:1 is zwart dus grijs.

Ga niet op een aanbieding af voor de prijs. Als je echt goed wil beginnen vraag dan wat je moet kopen en stel vast wat je budget is.

De meesten hebben wel redelijk wat ervaring en kunnen je helpen een goede keuze te maken.

dacross
24-04-2004, 07:06
Ik heb hem zojuist gekocht bij Mediamarkt...

888,- euro met een gratis scherm erbij!!

Ik heb hem hier uitgeprobeerd in mijn kamer, zit op 3 meter afstand.

heb de kamer donker gemaakt en vond het beeld prima van dit ding hoor!

Johan van den D.
24-04-2004, 10:00
en vond het beeld prima van dit ding hoor!En dat is waar het om gaat, dat je tevreden bent.
Het is in ieder geval heel goedkoop voor een pj + scherm.

Patrick G.
24-04-2004, 10:59
Ik heb hem zojuist gekocht bij Mediamarkt...

888,- euro met een gratis scherm erbij!!

Ik heb hem hier uitgeprobeerd in mijn kamer, zit op 3 meter afstand.

heb de kamer donker gemaakt en vond het beeld prima van dit ding hoor!

Da's zonder B.T.W. toch ?

noXS21
24-04-2004, 11:04
888 euro :shock: , bij welke Media Markt? HALEN! Zie hier!

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=15452.0;id=2892

dacross
25-04-2004, 00:39
888 euro , bij welke Media Markt? HALEN! Zie hier!


Jah hier in Utrecht hadden ze hem gewoon in het krantje staan... ik neem aan dat het bij elke mediamarkt dezelfde aanbeiding is!

Ik heb dus in totaal 888 euro betaald incl. btw..

koopje dus helemaal omdat je er een scherm ter waarde van 199,- gratis bijkrijgt!

Heb eerst 3 dagen zitten staren naar dat scherm, toen toch maar ingepakt die beamer:)

noXS21
25-04-2004, 10:05
Hoe lang loopt die actie nog? Ik woon namelijk niet in de buurt en moet er speciaal een keer voor naar de Media Markt.

p.s. hoe groot is het bijgeleverde scherm en wat voor soort scherm is het (permanent, rolscherm)?

dacross
25-04-2004, 22:52
Scherm is een uitrolscherm...

weegt 6 kilo.. metalen behuizing

Is ongeveer 1.90 meter breed.. is een flink ding vond ik..

normale prijs ervan was 199,-

Ik heb hem nog nie opgehangen, dus weet nog nie hoe die bevalt, maar zal een vergelijkbare daar hangen en die deed het in ieder geval goed.

Die acties bij de MM zijn meestal wel fftjes, maar je moet gewoon ff bellen naar een mediamarkt of ze er nog zijn..

Weet in ieder geval dat het een koopje is!

dacross
29-04-2004, 11:30
Heb inmiddels alles klaar...

scherm hangt aan het plafond(aan zelfgefabriceerde beugels is erg handig, kan hem er zo uit klikken, kostte me slechts 8 euro)

het scherm is 180 X 138 en ik kijk vanaf ongeveer 3 meter en dan is het perfect. Mooie aan de projector is dat je best veel kan instellen aan het beeldformaat etc. Ook de keystond kan je met een handig joystickje aanpassen.

Ik was van tevoren een beetje bang over de contractratio (1:350, soms zie ik ook staan 1:400) maar ik heb er totaal geen last van. Natuurlijk kan het zwart misschien iets zwarter, maar in mijn verduisterde kamer ziet het er allemaal goed uit.

Heb hem op eco stand staan, dan gaat hij 4000 ipv 2000 uren mee en het verschil zie ik eigenlijk niet. Supermooi dingetje voor weinig geld!

noXS21
29-04-2004, 17:16
Ben net bij mijn vaste dealer geweest want deze heeft hem ook in de aanbieding (999,- + projecta scherm, wel duurder als bij de media markt maar ik heb bij deze dealer wel een beter gevoel wat betreft service bij defecten). Ik moet zeggen dat ik het plaatje ook helemaal niet tegen vond vallen! De kans is dan ook groot dat ik ook een pg-b10s aan ga schaffen! Kan niet wachten tot ik mijn eerste film op het GROTE scherm ga bewonderen.

dacross
29-04-2004, 22:38
Service bij MM?

Die is goed hoor. Je kan hem zowiezo uitproberen en binnen 14 dagen terugbrengen als ie niet bevalt. Heeft jouwvaste dealer dat ook?

En de mediamarkt doet juist niet moeilijk over service omdat het zo'n grote keten is. 1 beamer meer of minder kapot maakt hun niet zo veel uit... Vriend van mij had een homecinema van hun... ging die lade niet open, ze hebben hem niet eens getest, hij kreeg meteen een nieuwe mee dus..!

Maar goed ieder zijn eigen keus ofcourse, alleen voor 100 euro verschil kies ik voor MM.

Good luck!

togt
08-05-2004, 18:41
Holy moly, ik heb hem gisteren met een vriend bij de Mediamarkt gekocht voor 999EUR incl?! Hoe kan dat nou? Het was in Utrecht?!

Het beeld voldeed voor die vriend, en het zag er prachtig uit! Het scherm hebben we nog niet opgehangen maar het is een stevig ding!

dacross
09-05-2004, 02:25
Holy moly, ik heb hem gisteren met een vriend bij de Mediamarkt gekocht voor 999EUR incl?! Hoe kan dat nou? Het was in Utrecht?!

Het beeld voldeed voor die vriend, en het zag er prachtig uit! Het scherm hebben we nog niet opgehangen maar het is een stevig ding!

Dan heb ik erg geluk gehad :lol:

Ik heb hem 2 weken geleden gehaald bij de MM in Utrecht voor 888,- euro. Dan was de aanbieding dus blijkbaar net voorbij. Ik werk toevallig in het gangpad dat naar de MM leidt en ik heb de afgelopen 2 weken erg veel mensen met dat ding zien lopen dus zal wel hard gegaan zijn.

Had hem btw eerst ook gewoon op een wit bord, maar nu op het scherm zelf is het toch net weer extra mooi:)

Heb hem zo opgehangen aan het plafond dat het net een tl-buis is en helemaal niet opvalt als ie ingerold is.

noXS21
12-05-2004, 08:10
Ik heb voordat ik op vakantie ging (dik anderhalve week geleden) een Sharp pg-b10s + Projecta scherm Slimscreen 180x138 besteld (de actie liep beter als verwacht en ze waren dan ook al door de voorraad heen). Ik ga zodadelijk even bellen of ik ze op kan komen halen. Als ik hem heb zal ook ik mijn bevindingen posten.

Jullie horen nog van mij!

Groeten,
Wouter

noXS21
12-05-2004, 09:54
Ik heb net gebeld en ze hadden nog geen levering ontvangen van Sharp :( Er werd verteld dat ze vrijdag binnen zouden komen. Ik wacht vol spanning op een telefoontje van de winkel. Nog even geduld dus.

P.S. Als er nog mensen zijn die ook ook ervaringen hebben met de beamer en/of scherm hoor ik het graag.

Groeten,
Wouter

noXS21
14-05-2004, 16:50
Ik heb net de winkelier aan de telefoon gehad en de schermen en beamers waren nog niet binnen. Volgendeweek dinsdag of woensdag werd er nu weer verteld :cry: . Ik vind het nou toch wel lang duren. Als ze eindelijk binnen zijn mag hij er wel een mooie videokabel bij leveren voor het wachten!

Groeten,
Wouter

dacross
14-05-2004, 18:59
Hmm die mooie videokabel kan je vast op je buik schrijven:)

Er zit alleen een vga-kabel bij...

Maar, heb hem nu 3 weken en ben nog steeds tevreden over dat ding. Ik zou hem trouwens gewoon op Eco-stand zetten, gaat ie 2x zo lang mee en je ziet er bijna niets van..

Ik zit nu op 33 uur en nog 7 uur en dan ga ik naar 98% ..spannend :lol:

noXS21
15-05-2004, 14:54
Ik bedoelde dat de winkel er maar een mooie kabel bij moet doen. Ter compensatie voor het wachten.

Ik ga hem ook in de eco stand zetten. 4000 uur kijkplezier. Dat zijn zo'n 2000 films :D .
Ook de lensschift lijkt mij erg handig, dan kan de beamer gewoon horizontaal op een schap aan de muur.

Heb vanmiddag Independence Day in DTS gekocht en ik ben beniewd hoe die eruitziet op het grote scherm :P .

Groeten,
Wouter

dacross
16-05-2004, 00:03
Ook de lensschift lijkt mij erg handig, dan kan de beamer gewoon horizontaal op een schap aan de muur.




Leg uit?? Ik snap niet wat je bedoelt :?

noXS21
16-05-2004, 10:14
Met dat stickje wat er voor op de beamer zit kun je het beeld toch naar boven of meer naar beneden richten/schuiven. Aangezien in mijn situatie de bovenkant van het scherm ongeveer ter hoogte van de lens komt zou ik een beamer zonder lensshift naar beneden moeten richten, maar kan de Sharp gewoon horizontaal blijven staan en richt/schuif ik het beeld gewoon naar beneden.

Ik hoop dat mijn opmerking zo iets duidelijker is.

Groeten,
Wouter

dacross
16-05-2004, 16:54
Ahhh jah nu snap ik het... heb je gelijk in.. heb ook zoiets thuis.

Adios maurice

noXS21
18-05-2004, 16:47
De winkelier belde mij net op met de mededeling dat de beamer in HAMBURG!! binnen was. Van daaruit zou hij naar de winkel gebracht worden maar hij wist niet wanneer.
In Hamburg zit volgens de winkelier het Europees magazijn. Vandaaruit worden de producten door heel Europa gedistribueerd.

Ik dacht dat ieder merk in ieder Europees land wel een eigen magazijn had maar kennerlijk is dat dus niet zo.

Ik ga er wel een beetje van uit dat hij toch wel voor het einde van de volgende week binnen zal zijn. Hamburg is tenslotte maar een paar uurtjes rijden.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groeten,
Wouter

dacross
21-05-2004, 12:20
Ze laten je wel lang wachten daar zeg :(

Tegen de tijd dat je dat ding in huis hebt zijn die branduren al op :lol:

noXS21
21-05-2004, 16:31
Kan de winkel ook niks aan doen, zij zijn ook maar afhankelijk van de leverancier. Maar fijn is anders.

Ze hebben mij altijd zeer goed geholpen bij die winkel en ik zal er verlopig ook wel blijven kopen zolang ze goede service blijven leveren. De eigenaar en zoon van de winkel wonen bij mij in de buurt en als ik iets niet op kan halen leveren ze het wel even bij mij af. De winkelier weet wat ik aan apparatuur heb staan en wat mijn eisen zijn. Dit alles waardeer ik erg en ik voel mij dan ook geen nummertje zoals bij veel grote electronica zaken.
Men mag ook wel eens positief zijn over een winkel en zijn service, anders gaan de "speciaal zaken" een voor een kopje onder en koop je straks je tv alleen nog samen met een pakje boter.

Groeten,
Wouter

noXS21
28-05-2004, 16:32
Inmiddels een maand geleden besteld en nog steeds niet in huis :x .
Net de winkel weer aan de telefoon gehad en die zeiden dat ze gister met Sharp afgesproken hebben dat hij uiterlijk volgende week binnen moet zijn.
Ik heb ook Sharp gemaild en wacht op hun reactie.

Als hij volgende week nog niet binnen is ga ik misschien maar een ander leuk beamertje kopen.

Ik houd jullie nogmaals op de hoogte.

Groeten,
Wouter

noXS21
29-05-2004, 13:53
Vanochtend nogmaals de winkelier aan de telefoon gehad en hij verzekerde mij dat hij volgende week echt binnen zou zijn (hoogstwaarschijnlijk dinsdag) :D . De beamer komt dan niet van Sharp maar van een winkel die nog 7 stuks in voorraad heeft. In de winkel is nog een scherm die ik dan krijg. Ook nog even een S-Video kabel van 10m. erbij gehandeld :) .

Zou ik dan eindelijk van een groot beeld kunnen gaan genieten?

Groeten,
Wouter

noXS21
03-06-2004, 15:27
Weer een telefoontje gehad van de winkel en nu werd verteld dat morgen de vertegenwoordiger van Sharp langs zou komen met de beamer. Dit telefoontje was definitief en als er morgen nog geen beamer is kan ik zolang een andere beamer eisen of een flinke korting lospeuteren!

noXS21
05-06-2004, 06:40
HIJ IS ER!!!

Gistermiddag om drie uur opgehaald. De doos zag er netjes uit met enkel tape erover. Het is dus geen demo model ofzo geweest, maar een spiksplinternieuwe :D .
Ik weet niet hoe het scherm eruitziet want deze mag ik pas uitrollen als hij hangt en tot die tijd projecteer ik op een oud dia scherm.
De beeldkwaliteit valt mij helemaal niet tegen gezien de bescheiden specs van de projector. Oke het zwart is niet zwart maar donkergrijs. Ik ervaar dit niet als heel storend omdat je het zwart vergelijkt met de rest van het beeld dat lichter is en dus het donkergrijs wel zwart lijkt.
Een defecte pixel heb ik (nog) niet kunnen ontdekken.
Het screendoor effect heb ik weinig last van op 1.5 maal de beeldbreedte. Wel zie ik horizontale lijntjes over het scherm lopen. Dit kan ook komen door het dia scherm waar ik op projecteer.

Ik zal nog wel laten weten wat mijn bevindingen zijn nadat ik het scherm heb opgehangen en de projector op de definitieve plaats heb staan.
Tot zover ben ik in ieder geval erg tevreden met deze projector.

Groeten,
Wouter

Johan van den D.
05-06-2004, 08:11
Wel zie ik horizontale lijntjes over het scherm lopen. Dit kan ook komen door het dia scherm waar ik op projecteer.
Dit kan inderdaad van het scherm zijn maar ook heel goed van de projector zelf.
Het andere scherm zal het uitwijzen en in ieder geval vast veel kijk plezier gewenst. :P

noXS21
05-06-2004, 16:11
TNHX

Ben de hele dag al bezig met de projectorsteun en het scherm ophangen. Vanavond lekker van een filmpje genieten :D.

Als die horizontale lijntjes uit de projector komen hoe ontstaan deze dan? Structuur LCD panelen?

Groeten,
Wouter

Johan van den D.
05-06-2004, 21:19
Als die horizontale lijntjes uit de projector komen hoe ontstaan deze dan? Structuur LCD panelen?Ja een typisch nadeel van een lcd pj.

noXS21
06-06-2004, 10:13
Gister mijn eerste film op het Projecta Scherm gekeken. De horizontale lijntjes vielen mij minder op (kan ook aan de dvd hebben gelegen). Ik vond het beeld wel erg donker en fletse kleuren hebben. Net even de dvd op de t.v. afgespeeld en daarop waren de kleuren ook erg flets en erg donker. Het gaat om Mystic River. Straks nog maar een andere film kijken die iets vollere kleuren heeft.
Het scherm is niet perfect vlak maar een beetje gegolfd (een vaker voorkomend probleem met Projecta schermen las ik). Dit is echter alleen zichtbaar als je langs het scherm kijkt. Recht voor het scherm zie ik niets vreemds.

Kortom, tot op heden ben ik tevreden met zowel het scherm als de projector ondanks de kleine foutjes. Het hele zaakje koste ook "maar" 999,- euro :D.

Groeten,
Wouter

noXS21
07-06-2004, 07:49
Gister The pianist en The Lord of The Rings Return of The King gekeken.
Het beeld van The pianist viel niet tegen maar wat ik met ROTK voorgeschoteld kreeg was geweldig! Prachtige kleuren, veel detail in donker delen van het beeld en alles mooi scherp. Nu heeft de Sharp projector zich echt bewezen. Er is misschien beter tekoop maar voor 999,- kijk je ook al als een vorst. :D :D

Groeten,
Wouter

dacross
09-06-2004, 23:50
En ik heb vernomen uit betrouwbare bronnen dat het EK eraan komt.. wordt dat even genieten op de pgb-10s!!

Ben ook nog erg tevreden over dat ding, heb hem nu een maand of twee en kan echt niet meer zonder!! Toch vreemd dat ik er destijds 888,- euro voor het betaald incl. scherm...

Raymond Gelmers
23-06-2004, 16:18
Ik heb ook al sinds 1 maand deze projector en heb er al bijna 80 branduren opzitten.

Deze projector met scherm is helemaal te waus voor de prijs!

In eco-stand tot 4000 uren kijkplezier. Vanaf half-duister tot duister is het beeld prima.
In lichtere sitatuaties presteert hij duidelijk minder maar ja... gewoon dikke gordijnen ophangen en alles is ok.

Natruulijk kun je voor meer geld een betere beamert kopen maar zoals ik al zeg.. meer geld=dikke portemonnee.
Voor mij was de keuze snel gemaakt en al helemaal om dat het mijn eerste beamert is. De volgende wordt waarschijnlijk wel een duurdere

noXS21
24-06-2004, 15:38
Ik heb hem nu ook bijna een maand en ben er ook nog steeds erg blij mee. Ik heb er ongeveer 25 uur op staan. Alleen voor films zet ik hem aan. TV kijken vind ik te duur met zo'n projector.

Als hij kapot is of de lamp kapot koop ik denk ik weer gewoon eentje voor 1000 euro want over een jaar of 7 zal de kwaliteit van de 1000 euro projectoren aanzienlijk zijn toegenomen.

Judas staat de tellen bij jou nu op 98% ?

groeten,
Wouter

dacross
24-06-2004, 17:56
Ik heb hem nu op 55 uur staan en de teller op 98%

Mzzl

Ruud Vorstermans
25-06-2004, 17:34
Office Center heeft wederom de Sharp PG-B10S in de aanbieding voor € 899,- ecxl. BTW.

Wat zijn de maten van het bijgeleverde projectiescherm?

Gr.
Ruud

Ik heb inmiddels uit de postings kunnen halen dat het scherm 180 X 138 is.

Kan iemand nog wat meer vertellen over het ophangen, want er zaten begrijp ik, géén beugels o.i.d. bij.

dacross
26-06-2004, 02:09
Er zitten schroeven bij... 7 mm doorsnede ofzo... en iets van 4cm lang..

Wat ik zelf heb gedaan is ijzeren beugels gemaakt. Gewoon wat van die winkelhaken of hoe je die dingen ook noemt aan elkaar geschroeft net zo lang tot ik de goeie vorm had:

-----
l
l
l___l

Dit is het zijaanzicht van die beugel... en dat scherm klik ik er dan precies in en kan er dus ook weer uit gehaald worden.

Mzzl Maurice

noXS21
27-06-2004, 08:50
Hier staat wat info over het bevestigen van het scherm.

http://www.projecta.nl/files/mounting/232slim.pdf

Groeten,
Wouter

Raymond Gelmers
12-07-2004, 10:32
Noxs21: Leuk home treater setje heb je trouwens :-)

Mooi gemaakt zo die beamer aan de muur.
Helaas kan ik dat niet zo doen omdat mijn achtermuur te ver weg is van het projectiescherm.

Plafond is de enige optie maar ja, ik ben niet zo hanidg :cry:

Emil Z
04-09-2004, 16:30
Ik heb deze beamer bij mediamarkt gezien voor 999 euro. Helaas zonder scherm. Ondanks de wat lagere specs tov de andere beamers in dezelfde prijsklassen denk ik er nu ook aan om deze beamer aan te schaffen.
Wouter: Het projectiescherm op de foto ( http://www.mijnhometheater.nl/index.html?url=/wouter.htm) , is deze degene die je erbij hebt gekocht ( de Projecta Scherm 138x180)? Op de afbeelding ziet het er namelijk erg groot uit en als een 16:9 doek ipv 4:3.

Ik las overigens dat 16:9 op deze beamer niet erg goed zou zijn. Klopt dat? Hoe is jullie ervaring met deze beamer op 16:9?

Alvast bedankt voor de reacties,

Emil

PS: Heb de beamer nog niet goed kunnen zien in de winkel, omdat ze er nog geen film op hadden laten draaien. Ben erg benieuwd.

Is de lamp van deze beamer erg duur om te vervangen?

dacross
06-09-2004, 20:46
Die lamp zag ik geloof ik ergens voor 450 euro ofzo.

noXS21
11-09-2004, 13:46
Sorry dat ik zo laat reageer Emil, ik ben een tijdje niet actief geweest hier op het forum.

Het scherm dat op de foto's te zien is is het scherm dat ik bij de projector heb "gekregen" (idd 180x138).
Weldegelijk 4:3 dus, ik trek hem alleen nooit helemaal naar beneden omdat ik alleen breedbeeld materiaal bekijk op mijn projector.
Dat brengt mij bij de breedbeeld kwaliteit.
Deze is niets beter of slechter als in 4:3. Of je de kwaliteit voldoende vindt is afhankelijk van wat je verwacht.
Wat het verschil is tussen de projectoren in de 1000 euro prijsklasse kan ik je moeilijk vertellen omdat ik nergens onder dezelfde condities projectoren heb kunnen vergelijken. De ruimte en dan vooral de hoeveelheid licht in de ruimte bepaald voor 80% de beeldkwaliteit. Wel is het verschil in mijn ogen echt niet zo groot als veel "experts" beweren.

Ik zit op een kijkafstand van nog geen 3 meter en dat is volgens de "deskundige" te dicht bij voor een scherm van 180 breed. Mij gaat het om het "in" de film zitten en dat lukt perfect op deze afstand. OK het screendoor effect wordt wat zichtbaar en de verticale scan lines worden zichtbaar, maar na zo'n 15 min kijken valt het niet meer op en zit je in de film. Het zwart is ook niet echt zwart maar donker grijs, ook hier stoor ik mij niet heel erg aan.

Kortom ik ben er heel blij mee.

Groeten,
Wouter

PS: Als je nergens een goede demo kan krijgen ben je vanharte welkom.

Emil Z
16-09-2004, 21:59
Ik ga morgen even langs de mediamarkt voor een 'hopenlijk' betere test van beamers. Ik zit momenteel te twijfelen tussen de PG-B10s van sharp (lcd) en de Toshiba S20 (DLP).

Heeft iemand misschien ervaring met de toshiba S20?

Roppie74
18-12-2004, 13:58
Die Sharp beamer vond ik ook erg interessant en na een paar zoekacties op internet kwam ik op een prijsvergelijk site in Duitsland (www.idealo.de) waar deze beamer een stuk goedkoper wordt aangeboden dan in Nederland! Zodoende heb ik 'm in Duitsland besteld voor €650,- inclusief. Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat, maar heb er alle vertrouwen in. Zeker na het lezen van dit topic :D

Vraagje: welke aanluiting geeft het mooiste resultaat? VGA of S-video?

noXS21
18-12-2004, 14:41
VGA geeft het beste beeld. Je kunt via de VGA aansluiting ook component progressive weergeven, als je een stand alone dvd speler heb. Houd er dan wel rekening mee dat de 3RCA - VGA kabels van een goede kwaliteit en redelijke lengte duur zijn. Ik betaalde voor mijn 10m. lange Oehlbach €89,- (normaal kost hij in Nederland €115,-).

Hopen dat hij snel geleverd wordt :D.

Groeten,
Wouter

Roppie74
01-01-2005, 23:04
Bedankt voor de tips! Maandag 3 januari heb ik m'n beamer, dus de week begint goed :D In eerste instantie ga ik vanaf m'n computer dvd's draaien dus 't is ok dat VGA een goed beeld geeft. Ik zag bij Media Markt dat de beamers daar waren aangesloten via s-video en dat beeld vond ik ook al mooi, dus ben benieuwd hoe het met VGA eruit gaat zien! Zodra ik de grootte van het beeld weet zal ik 'ns kijken voor een projectiedoek. Ik las dat dat ook los op rol te bestellen is hier bij een forummer. Lijkt me leuk om zelf te maken. Bij BCC zag ik er 1 met een mooie, wat dikkere lijst rondom, zo wil ik 'm ook graag. Maar da's voor later.

Roppie74
08-01-2005, 23:08
Zoals afgesproken kreeg ik maandag 3 januari m'n beamer geleverd. Omdat ik toen nog geen VGA adapter had voor m'n iMac sloot ik 'm voorlopig aan op de dvd-speler via video out. De ventilator maakte bij het aanzetten/opwarmen van de beamer behoorlijk wat lawaai, maar dat werd na een paar seconden minder en nadat ik de eco-stand had gekozen was ie al redelijk stiller. Met omgevingsgeluid (en ik bekijk voornamelijk muziek dvd's) hoor je 'm niet meer zoemen. Ik was echt verbaasd van de beeldkwaliteit. Zeker nu ik de dvd's vanaf m'n iMac draai via VGA is het echt super! Ondanks dat ik nog geen projectiedoek heb hangen, maar projecteer op een witte muur met zelfs een hele fijne spachtelputz, vind ik het beeld ongelooflijk goed. Boven verwachting zelfs. Maar ik moet uiteraard bekennen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb. Ben zeer benieuwd hoe het beeld eruitziet op een projectiedoek. Zijn de kleuren dan helderder? Is het contrastrijker? Wat ik een mooie optie vind, is dat je het beeld kan vergroten. Dus een 16:9 film kan worden weergegeven als 4:3. Wel jammer dat bij deze optie onderin het beeld "x2" blijft staan. Andersom kan je een 4:3 film ook weergeven als 16:9 met de "rek functie" die erop zit. Uiteraard mis je dan wel een stukje beeld aan de zijkanten. Kortom, ik ben blij dat ik heb gekozen voor deze Sharp! Hier staan nog wat afbeeldingen die ik onlangs maakte. Beeldformaat is 16:9 en breedte is circa 1.85 meter.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/beamer_1.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/beamer_2.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/edge_guitar_169.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/graham_169.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/snowy_white_169.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/snowy_white_guitar_169.jpg

Tip: het ophangsysteem voor aan het plafond heb ik gekocht bij Ikea voor €9,-

Met de joystick naast de lens breng je het beeld omlaag op de gewenste projectiehoogte. Kantelen van de beamer is dus niet nodig, zodat ook geen vervorming optreedt.

Wereldbeamer! :D

noXS21
09-01-2005, 10:12
Er zijn speciale high contrast doeken tekoop die het contrast van het beeld verhogen. Deze doeken zijn wel wat duurder dan "normale" projectie doeken. Het verschil tussen een vlakke muur en een "normaal" projectiedoek lijkt mij niet heel erg groot. Ik gebruik vanaf het begin een projecta matwit S scherm dus ik weet niet hoe groot het verschil is tussen doek en muur projectie.

Nog veel kijkplezier met je nieuwe aanwinst :D

Groeten,
Wouter

Emil Z
09-01-2005, 16:16
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/beamer_1.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/beamer_2.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/edge_guitar_169.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/graham_169.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/snowy_white_169.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/snowy_white_guitar_169.jpg


Wereldbeamer! :D

Jammer genoeg werken deze linkjes niet.....

Roppie74
09-01-2005, 16:19
Ik hoorde net op msn hetzelfde.. later nog 's proberen.. er is iets met de server :?

Update:

http://groups.msn.com/Helahola/beamer.msnw

Loggie
30-01-2005, 00:12
Na het lezen van dit onderwerp en het bekijken van wat foto's van het eindresultaat ga ik ook voor deze beamer kijken.....goede prijs voor een alleszins goede kwaliteit lijkt mij.
Beter kan altijd....maar daar hangt een prijskaartje aan.
Omdat ik eerst een breedbeeld tv ( ja ik kijk nog gewoon 4:3) wilde kopen ga ik speciaal voor films toch maar eens beginnen met een beamer....die Sharp lijkt mee een prima instap model :D