PDA

Bekijk de volledige versie : beste projector rond 2500€



lapino
08-04-2004, 11:32
Wat is de beste projector rond de 2500€. Ik ga rond februari 2005 mijn nieuwbouw woning betrekken en wil (uiteraard) een projector voorzien voor DVD/gaming/televisie (sport).

Moet toch vrij ruim op voorhand weten welke projector ik zou gaan kopen, kwestie van de juiste kabels klaar te steken in plafond.

Graag jullie advies.

Renato
08-04-2004, 15:22
Hoi,

Kijk eens naar een
Sanyo Z2 / Epson TW200 (LCD)
Optoma/Themescene H30 of H56 (DLP)
Sharp Z200

Zelf een H30 voor een mooie prijs, en die heb ik vergeleken met Z2, TW200
en vind ik erg mooi.

Ik zou je huis wel verduisterbaar uitvoeren :)
Groet

lapino
08-04-2004, 19:38
de Epson TW200 lijkt me eigenlijk wel wat. vrij mooi design (projector komt aan wit plafond), specs zien er ok uit en mooie prijs. ik zou op de muur een projectiedoek hangen (in zo'n zwart kader) van 200cm breed op 119cm hoog (hoeveel afstand moet ik projector daar van af houden om dat te kunnen vullen?)

gewone televisie komt dan in hoek (sony wega 82cm)

Johan van den D.
08-04-2004, 19:50
Ik schat een meter of 3 en de rest kun je wellicht met het afstellen doen.

Leonard Shelby
08-04-2004, 20:13
Hier is een afstand calculator voor Epson projectoren
ftp://ftp.epson.de/pub/de/driver/datenvideo/Screen_Distance_V128_E.zip

Kabels die je moet trekken is meer afhankelijk waar mee je hem gaat aansturen. De aansluitingen aan de projector kant verschillen in die prijsklasse niet zo erg.

Als je het nu nog lekker kan wegwerken zou ik er RGB/component, DVI en s-video in stoppen. Dan zit je denk ik voor nu en de toekomst redelijk goed. Omdat de betere aansluitingen niet makelijk te schakelen zijn met bijvoorbeeld een versterker is het handig om verschillende kabel te hebben liggen voor diverse bronnen. (DVD, Video. Schotel/digitenne of een PC)

lapino
10-04-2004, 19:50
plannen zijn zo goed als klaar, zal héél waarschijnlijk de TW200 worden (of model dat op dat moment op markt is, aankoop rond januari 2005 pas)

heb aan de zithoek een witte vand van 3,6m breed. voorzie projectiescherm rond 2,5m breedte en in hoek gewone televisie, zo heb ik van beide zaken beste.

kabels zullen component, dvi en dan buis met ijzerdraadje zijn voor eventueel toekomstige stekkers/aansluitingen. de projector komt net achter de zetel die rechtover projectiewand staat, aan plafond. daar voorzie ik uiteraard ook een stekker.

denk dat ik zo wel alles 'cover'. mijn bedoeling is op die muur een projectie te krijgen van om en bij de 3m diagonaal. de zetels kunnen zonder problemen tot een afstand van 4,5m van muur gezet worden, dus ver genoeg denk ik

nu nog wachten op de start van onze bouw :)

Johan van den D.
10-04-2004, 20:09
zal héél waarschijnlijk de TW200 worden Mooi ding.

denk dat ik zo wel alles 'cover'. mijn bedoeling is op die muur een projectie te krijgen van om en bij de 3m diagonaal. de zetels kunnen zonder problemen tot een afstand van 4,5m van muur gezet worden, dus ver genoeg denk ik4½ mtr is zeker ruim voldoende afstand.

PM
13-04-2004, 12:10
...
kabels zullen component, dvi en dan buis met ijzerdraadje zijn voor eventueel toekomstige stekkers/aansluitingen.
...

Bedenk wel dat DVI > 10 meter niet echt te krijgen is en dat er problemen kunnen zijn over zulke lengtes (Voor de Sanyo Z2 zijn er met de DVI spelers van de bekendere merken (of gewoon alle?) geen DVI verbindingen van 10 meter mogelijk...
Maar component is een heel goed alternatief natuurlijk..