PDA

Bekijk de volledige versie : Philips Astaire



noXS21
08-04-2004, 17:32
Ik ben mij een beetje aan het orienteren in beamerland. Ik had iets als een Epson EMP-TW10 in gedachte. Deze kost zo rond de 1300,- euro. Nu kreeg ik net een reclame folder in de bus van een lokale computer winkel. Hierin staat een Philips Astaire voor 999,- euro. Is deze beamer te vergelijken met de Epson?

Philips Astaire LC6281 Specifications

Display device 0.5" x3 16:9 LCD
Resolution wVGA (854 x 480)
Brightness 800 ANSI lumens
Contrast ratio 400:1
Lamp life 6000 hours (average lifetime in use)
Lens F2.2, f = 21.8 mm / Fixed focal length
Projection distance 1.5 m (4.9') ~ 12 m (39.4')
Diagonal size 37" to 297"
Dimensions 334 x 106 x 271 mm (W x H x D)
Net weight 3.7 kg
Projection Lamp 150 W UHP lamp
dB Rating 29 dB(A)
Input Terminals
Video 1 x CVBS (RCA)
1 x S-Video (Y/C DIN) 3
Component video in (4*RCA)
Data 1 x 15pin D-Sub
Audio 2 x RCA
Built in Speaker 2 W mono
Included Accessories

Remote control RC282608 with fluorescent keys
Power cable
D-Sub to D-Sub cable (1.8 m)
A/V cable (1.8 m) 3*RCA to 3*RCA
S-Video cable (1.8 m) Y/C DIN
SCART adapter
Printed user guide
Quick Setup Card

Het enige grote verschil met de Epson is de contrastverhouding die bij de Astaire "maar" 400:1 is. Daar tegenover staat dat de lamp levensduur van de Astaire twee keer zo lang is.

Jullie advies graag

Alvast bedankt,
Wouter

Johan van den D.
08-04-2004, 18:46
Is deze beamer te vergelijken met de Epson?
Dat kun je pas vergelijken zodra je het geprojecteerde beeld naast elkaar ziet .
400:1 is overigens een vrij lage waarde. :roll: maar de lamp gaat weer wel lang mee.

Leonard Shelby
08-04-2004, 20:22
Helaas zeggen specs niet altijd alles. Ze lijken redelijk vergelijkbaar maar zijn het naar mijn mening niet. De TW10 geeft echt een veel mooier plaatje. De TW10 geeft in Theater Black stand een veel natuurlijker "dieper" beeld. Of dat alleen in de hogere contrast ratio zit of ook met andere zaken te maken heeft weet ik niet.

Lamp leven van 6000 uur is twee keer zo lang als de Epson dus dat is wel lekker maar zou verschil in beeld mij het niet waard zijn. :(

Overigens kan je de Epson TW10 ook voor 999,- krijgen

noXS21
09-04-2004, 18:55
Leonard,

Ik denk zelf ook wel dat de Epson beter is maar dus ook 300,- euro duurder. Ik heb zelf eens een Epson EMP-30 te leen gehad en deze gaf met zijn contrast ratio van 300:1 al een redelijk beeld vond ik. Ik vond het kippengaas effect (4:3 Beamer 800x600) storender als het lage contrast. Toen wist ik nog niet dat je het kippengaaseffect kan verminderen door de lens iets uit focus te draaien.

P.S. waar is de Epson EMP-TW10 voor 999,- euro te koop als ik vragen mag? Ik neem aan een internet winkel, hier koop ik liever niet i.v.m. onverhoopte defecten.

Leonard Shelby
10-04-2004, 15:51
300 euro duurder?? Door dat je de lamp eerder moet vervangen bedoel je? Want 1300,- is echt een achterhaalde prijs hoor.

Zie http://www.tweakers.net/pricewatch/73035 Je kan hem zoals je ziet krijgen vanaf 997,-.

PC Snel is een winkel waar je langs kan (Amsterdam) Heb ik mijn laptop vandaan en ben ik prima geholpen. (1070,-)

In het rijtje staat niet www.dvdtheater.nl (Den Haag) Daar is hij 1079,- en heb ik mijne gekocht. Prima geregeld en kon ik hem ook zien voordat ik hem meenam. (1079,-)

noXS21
10-04-2004, 16:23
Is dvdtheater een winkel waar je ook online kunt kopen of is het een online winkel? Hoe is de garatie geregeld wat betreft dode pixels enzo?

Leonard Shelby
10-04-2004, 16:50
Is dvdtheater een winkel waar je ook online kunt kopen of is het een online winkel? Hoe is de garatie geregeld wat betreft dode pixels enzo?

Wat betreft dode pixels ben je overgeleverd aan de garantie die Epson geeft. Ik heb Epson toendertijd gebeld met de vraag wat hun beleid rondom dode/actieve pixels was en niemand kon mij dit vertellen.

Met andere woorden, als je straks een projector uit de doos haalt met 2 vette altijd actieve pixels in het centrum van het beeld moet je dus in discussie met Epson of dit binnen of buiten hun tolerantie valt. Daarom wilde ik perse kopen bij een zaak waar ik eerst kon controleren op dode of actieve pixels. De goedkoopste die dat geen probleem vond was DVD theater.
DVD Theater is in het principe een Internet bedrijf. Maar als je ze even belt kan je waarschijnlijk gewoon langs komen. Is een kantoor aan huis en er hangt een projectiescherm. Niet de beste demo ruimte maar zat om te kijken of het apparaat wat jij meegaat nemen goed is. (neem zelf even een DVD mee waar je weet dat een volledig zwart en een volledig wit beeld op staat. Is makkelijker controleren.)

noXS21
10-04-2004, 16:55
Maar een pixel kan toch ook na verloop van tijd uitvallen? Dat zie je niet als je in de winkel controleert.

Leonard Shelby
10-04-2004, 17:06
Meestal zijn het produktie fouten in het paneel. Het schijnt nog steeds erg lastig te zijn om een perfect paneel te maken dus vaak "mag" er gewoon een aantal pixels in een paneel niet goed zijn. Hoeveel verschilt per fabrikant.

Pixels die later kapot gaan komt veel minder voor en is gewoon een kwestie van garantie. (als het niet binnen de toleranties valt :evil: )Daarvoor ben je afhankelijk van de importeur en niet zo zeer van de leverancier.

Het blijft dus een gok maar ik wilde in iedergeval niet al gelijk thuis komen met een projector waar ik niet gelukkig mee ben.

noXS21
10-04-2004, 17:48
Mooi om te weten dat pixels niet vaak in de loop van de tijd uitvallen. Misschien moet ik dan ook maar bij een internet winkel kopen want dat scheelt een hoop geld. :D

tan1415
15-04-2004, 23:13
Als wat shelby zegt waar is...zou ik zeker dat winkel overwegen. TYPISCH nederlands aangaande de garantie met pixels. Echt een hoop gezwam tussen dode en inactieve pixels!!

Dode pixels is niet zo'n probleem, maar inactieve pixels wel.
Om dit te voorkomen is het van belang dat het detailist zelf bereid is om dit tegaranderen...fabrieksgarantie is anmelijk klote. Wat zij acceptabel vinden is niet dezelfde met wat jij acceptabel vind.

Amelink
11-06-2004, 14:47
heeft iemand ook ervaring met deze beamer. Deze is namelijk in de aanbieding met een vodafone abb. op gsm.nl

Klik wel aantrekkelijk maar dan moet de beamer wel wat wezen

oskar
12-06-2004, 04:53
die philips zegt me niks maar ik kan je wel vertellen dat de epson een hele goeie beamer is onder de 1000 euro, ik heb hem nu een week en hij bevalt uitstekend, heb hem nu op theater black staan en het geeft een mooi beeld.

over lamp uren zou ik me niet zo druk maken. Als je er geen tv op kijkt gaat het niet zo super hard met de lamp. Ik kijk 15 uurtjes per week als het meezit, dus dan doe ik er 100 weken over...das ongeveer 2 jaar :D

Albert Kostwinder
12-06-2004, 07:55
Ik zou ook voor de Epson tw10 kiezen als je budget rond de duizend euro ligt!.

Als je echter het maximale uit de tw10 wil halen zou ik hem wel laten calibreren en filteren. Ook een dvd speler met progressive scan is voor een stabiel beeld eigenlijk een must bij de tw10. Voor maximale schepte en helderheid doe je er verstandig aan om ongeveer 180 cm breed te gaan projecteren. Veel mensen willen groter maar dat is lang niet altijd heilig, zeker niet bij een standaard resolutie van 854 x 480 ;)