PDA

Bekijk de volledige versie : Philips DVD-711 regiovrij?



suedje
13-12-2001, 15:10
Heeft iemand al ervaring met het regiovrij maken van een Philips DVD-711?
alvast bedankt voor de reaktie

System 3rror
13-12-2001, 18:30
Hoi Suedje...

kijk hier (http://www.vcdhelp.com/hacklist/256.html) hier eens ;)

Ik weet niet of de hack helpt, maar je kan het wel proberen!

suedje
13-12-2001, 21:04
Bedankt voor de tip, maar die heb ik al gezien.
Ik wil weten of er al iemand is die deze speler regio vrij heeft gemaakt, en zo ja of er nadelen/voordelen zijn.

Wurzel
17-12-2001, 22:35
Ik heb net een 722/712 regio vrij gemaakt, dat kan op een simpele manier zonder problemen te veroorzaken.
De 711 werkt voor zover ik kan zien het zelfde.
Je hebt wel een rc6 afstands bediening voor nodig.
Ik heb daar laatst een gadget voor gekocht, koste slechts fl. 25,--
maar werkte perfect.
Ik kan je een e-mail adres geven van de persoon die ze maakt, maar dat doe ik alleen in een PM. En dan moet ik eerst aan 'm vragen of hij dat niet erg vindt.

Laat maar horen wat je wilt.

suedje
18-12-2001, 07:52
Bedankt voor de tips. Inmiddels heb ik hem nu regiovrij.
Nu wachten tot de dvd binnen is die ik besteld heb om het te testen.

gerbruggeman
16-01-2002, 23:14
Ik heb net een 722/712 regio vrij gemaakt, dat kan op een simpele manier zonder problemen te veroorzaken.
De 711 werkt voor zover ik kan zien het zelfde.
Je hebt wel een rc6 afstands bediening voor nodig.
Ik heb daar laatst een gadget voor gekocht, koste slechts fl. 25,--
maar werkte perfect.
Ik kan je een e-mail adres geven van de persoon die ze maakt, maar dat doe ik alleen in een PM. En dan moet ik eerst aan 'm vragen of hij dat niet erg vindt.

Laat maar horen wat je wilt.

Heeft dit geen restrictie, het omzetten van regio en/of regio-vrij ?
Ik bedoel: is daar een maximum aan verbonden ?

Sander van Breukelen
17-01-2002, 07:21
Met de RC6 code is er geen maximum. Als je play159 gebruikt wel.

gerbruggeman
17-01-2002, 08:01
Met de RC6 code is er geen maximum. Als je play159 gebruikt wel.

AH, en in Nederlands ?

Oakey
17-01-2002, 08:24
AH, en in Nederlands ?

Precies :) Snap zelf die regiovrijmaak-technieken ook niet helemaal en durf het ook niet aan met mijn Philips 711 :(:(:(

suedje
17-01-2002, 08:58
De mijne is nu regiovrij via die RC6 code. Ik heb 1 regio 1 DVD en die werkt perfect.

Sander van Breukelen
19-01-2002, 12:02
Met de RC6 code bedoel ik dat je op je afstandbediening een bepaalde knop in moet drukken waardoor de DVD speler een invoerveld weergeeft en je een kcijfercombinatie moet invoeren. Als je deze manier gebruikt is de DVD speler regiovrij en speelt ook RCE discs af.
Door gebruikt te maken van de totscombinatie play,1,5,9, ...code.... switch het regionummer in de speler. Je maakt er zeg maar een regio1 speler van. Dus niet in tegenstelling tot de RC6 manier een speler die alle regio's afspeelt zonder te switchen. Deze manier heeft als nadeel dat na 25x switchen de speler gelocked wordt op de laatst ingevoerde regio. Voorkeur gaat dus echt uit naar de RC6 manier, enige nadeel is dat je er een speciale afstandsbediening of palm voor nodig hebt.

groeten,

Sander

gerbruggeman
20-01-2002, 20:39
Beste Sander,
Bedankt voor deze duidelijke uitleg !
Wat ben je zo ongeveer kwijt voor een palm(pc neem ik aan)
of een speciale afstandbediening ?

Ger.



Met de RC6 code bedoel ik dat je op je afstandbediening een bepaalde knop in moet drukken waardoor de DVD speler een invoerveld weergeeft en je een kcijfercombinatie moet invoeren. Als je deze manier gebruikt is de DVD speler regiovrij en speelt ook RCE discs af.
Door gebruikt te maken van de totscombinatie play,1,5,9, ...code.... switch het regionummer in de speler. Je maakt er zeg maar een regio1 speler van. Dus niet in tegenstelling tot de RC6 manier een speler die alle regio's afspeelt zonder te switchen. Deze manier heeft als nadeel dat na 25x switchen de speler gelocked wordt op de laatst ingevoerde regio. Voorkeur gaat dus echt uit naar de RC6 manier, enige nadeel is dat je er een speciale afstandsbediening of palm voor nodig hebt.

groeten,

Sander

Cyanide
21-01-2002, 10:00
Kijk hier maar ff daar vind je alle info voor jou philips.
http://home.hccnet.nl/r.de.haas/RC6/index.html

See Ya'

mradem
21-01-2002, 22:03
Dit heb ik nml ook gedaan. Werkt perfekt voor weinig:D :D .

Cyanide
21-01-2002, 22:24
Dit heb ik nml ook gedaan. Werkt perfekt voor weinig:D :D .
Duurde het lang voor dat jij hem thuis had gestuurd?
Ik zit namelijk ook te wachten op dat ding... inmiddels alweer een week geleden dat ik die gast een mail heb gestuurd enzo.......

mradem
22-01-2002, 08:35
Duurde het lang voor dat jij hem thuis had gestuurd?
Ik zit namelijk ook te wachten op dat ding... inmiddels alweer een week geleden dat ik die gast een mail heb gestuurd enzo....... [/B][/QUOTE]

Duurde Bij mij 2 a 3 weken. Maar het ligt er ook aan of hij die spullen op voorraad heeft leggen of dat hij die eerst moet gaan halen. En hij stuurt natuurlijk dat ding pas op als hij een overschrijving op zijn postbank ziet van jou.

even afwachten dus maar hij komt wel!!!

Suc6 http://www.smilies.nl/devil/flamingdevil.gif

Oakey
22-01-2002, 08:49
Duurde het lang voor dat jij hem thuis had gestuurd?
Ik zit namelijk ook te wachten op dat ding... inmiddels alweer een week geleden dat ik die gast een mail heb gestuurd enzo.......

Domme vraag misschien, maar dit apparaatje maakt de speciale afstandsbediening overbodig? Ben hier toch wel erg benieuwd naar !

mradem
22-01-2002, 11:34
Domme vraag misschien, maar dit apparaatje maakt de speciale afstandsbediening overbodig? Ben hier toch wel erg benieuwd naar ! [/B][/QUOTE]

Dit apparaat maakt inderdaad de speciale afstandsbediening overbodig (alleen om hem regiovrij te maken uiteraard). Je hebt hem 1 keer nodig om de RCE6 code naar je dvd speler te sturen en klaar is kees.

Oakey
11-11-2003, 19:09
Deze thread is al een tijdje dood, maar ik vroeg me af of iemand zo'n RC6-apparaatje voor aan je PC nog heeft liggen. Ziet er niet al te moeilijk uit om zelf te maken, maar voor een paar euro wil ik hem best overnemen van iemand die hem toch maar heeft liggen.

Triggerhappy
19-11-2003, 15:04
heb laatst mijn 711 ook regio vrij gemaakt, dit werkte perfect, echter na het bespelen van een aantal regio 1, regio 2 en regio vrije dvd`s weigerde mijn AB en later ook de toetsen op mijn dvd zelf, ik had overigens eerst de filmware ge-upgrade naar 7.12 geloof ik uit mijn hooft, en toen regiovrij gemaakt, maar nu doet hij dus niks meer, hij slikt geen regio 1 en geen regio 2 meer, denk meld het even ;)

Triggerhappy
19-11-2003, 15:07
heb laatst mijn 711 ook regio vrij gemaakt, dit werkte perfect, echter na het bespelen van een aantal regio 1, regio 2 en regio vrije dvd`s weigerde mijn AB en later ook de toetsen op mijn dvd zelf, ik had overigens eerst de filmware ge-upgrade naar 7.12 geloof ik uit mijn hooft, en toen regiovrij gemaakt, maar nu doet hij dus niks meer, hij slikt geen regio 1 en geen regio 2 meer, denk meld het even ;)

Triggerhappy
19-11-2003, 15:09
heb laatst mijn 711 ook regio vrij gemaakt, dit werkte perfect, echter na het bespelen van een aantal regio 1, regio 2 en regio vrije dvd`s weigerde mijn AB en later ook de toetsen op mijn dvd zelf, ik had overigens eerst de filmware ge-upgrade naar 7.12 geloof ik uit mijn hooft, en toen regiovrij gemaakt, maar nu doet hij dus niks meer, hij slikt geen regio 1 en geen regio 2 meer, denk meld het even ;)

Triggerhappy
19-11-2003, 15:12
heb laatst mijn 711 ook regio vrij gemaakt, dit werkte perfect, echter na het bespelen van een aantal regio 1, regio 2 en regio vrije dvd`s weigerde mijn AB en later ook de toetsen op mijn dvd zelf, ik had overigens eerst de filmware ge-upgrade naar 7.12 geloof ik uit mijn hooft, en toen regiovrij gemaakt, maar nu doet hij dus niks meer, hij slikt geen regio 1 en geen regio 2 meer, denk meld het even ;)

Triggerhappy
19-11-2003, 15:14
heb laatst mijn 711 ook regio vrij gemaakt, dit werkte perfect, echter na het bespelen van een aantal regio 1, regio 2 en regio vrije dvd`s weigerde mijn AB en later ook de toetsen op mijn dvd zelf, ik had overigens eerst de filmware ge-upgrade naar 7.12 geloof ik uit mijn hooft, en toen regiovrij gemaakt, maar nu doet hij dus niks meer, hij slikt geen regio 1 en geen regio 2 meer, denk meld het even ;)

Triggerhappy
19-11-2003, 15:16
heb laatst mijn 711 ook regio vrij gemaakt, dit werkte perfect, echter na het bespelen van een aantal regio 1, regio 2 en regio vrije dvd`s weigerde mijn AB en later ook de toetsen op mijn dvd zelf, ik had overigens eerst de filmware ge-upgrade naar 7.12 geloof ik uit mijn hooft, en toen regiovrij gemaakt, maar nu doet hij dus niks meer, hij slikt geen regio 1 en geen regio 2 meer, denk meld het even ;)

Triggerhappy
19-11-2003, 15:23
-Off Topic-
oops, foutje, sorry, kan iemand die overbodige berichten wissen???

Oakey
09-01-2004, 21:05
Deze thread is al een tijdje dood, maar ik vroeg me af of iemand zo'n RC6-apparaatje voor aan je PC nog heeft liggen.

Heb inmiddels ontdekt dat het ook met een Palm kan... Heb meteen even geprobeerd; nu nog een dvd om het uit te testen ;)

Oakey
16-02-2004, 19:45
Mijn speler is inmiddels regiovrij en alles werkt naar behoren, alleen is er bij NTSC-weergave sprake van het gevreesde schokkerige beeld. Echt superirritant om naar te kijken. Is er nog iets dat ik bij de speler kan instellen? (ik begrijp uit de diverse fora hier dat dit schokken komt door de in de speler ingebouwde NTSC-conversie die niet eens nodig is als je tv NTSC aankan). Wie helpt?

Mark S
19-02-2004, 22:06
Kolere Oakey,
je hebt er echt 2 jaar over gedaan om dat ding regiovrij te krijgen? :shock:

Oakey
21-02-2004, 13:40
Kolere Oakey,
je hebt er echt 2 jaar over gedaan om dat ding regiovrij te krijgen? :shock:

Voor sommige dingen moet je de tijd nemen hè! ;)

mradem
21-02-2004, 14:12
Ja ben inmiddels ook al 2 merken verder haha. heb trouwens nog wel het apparaatje om een philips regiovrij te maken. Altijd handig om te hebben.