PDA

Bekijk de volledige versie : Negatieve ervaringen met JVC???



aert
13-12-2001, 16:38
Hallo daar, hier een JVC cp102-bezitter. Tot voor kort een trotse...Maar... Ik heb de volgende probleempjes en ik ben benieuwd wie hier verstand van heeft, het ook heeft meegemaakt of iemand die er gewoon wat over wil zeggen. Hier komptie:

De receiver slaat op "overload". Maar dit doet ie al als ik het volume boven de 24 zet. Hij heeft wel eens 60 aangekund...Heel errug vervelend als je de DiepTebommejeS zit te voelen bij U-571.

Volgende probleem: de rechterfront-speaker tikt, als ik het volume harder zet. Dit deed hij al voor het ingaan van het "overload" probleem...

Verder: De DVD-speler wil nog wel eens vastslaan... Msw: hij speelt een dvd'tje opeens niet meer goed af, gaat haperen en in het ergste geval moet de stroom eraf. Als ik de speler dan weer aanzet, dan hoor je me toch een 'klingel/kraak-geluid' jongen he, dat wil je niet weten...

Nou, dat waren de probleempjes. Wie wil hier iets over zeggen? Pleezzz help me!

Olaf M.
13-12-2001, 17:51
Welke is dat dan heb je een pic? Ik heb ook een JVC receiver, maar ik heb nog nooit een overload gehad.
Had je hem zeker erg hard staan...;)

Rick
13-12-2001, 17:57
Hoi Aert,

Een vriend van me heeft ook een JVC versterker met dit probleem, maar dan alleen als hij het geluid van de computer beluisterde. De opsossing was het ingangssignaal te verlagen, het was namelijk zo dat de voorversteker een te hoog ingangssignaal kreeg en hierdoor op "Overload" sprong.

Ik weet niet bij welk component dit probeem zich voordoet, maak kan uit het artiekel op maken dat het ook bij de dvd speler gebeurd. Als de deze analoog hebt aangesoten zou je eens in het menu kunnen kijken of je het uitgangs signaal kunt verlagen (dit kan niet bij alle dvd spelers, maar bij een hoop wel). Het kan ook zo zijn dat je Speakers A+B aan hebt staan en te gelijker tijd een surr. mode kiest, zorg ervoor dat of de surr. uit staat of Speakers B uitstaan. (Je kunt namelijk niet bijde tegelijk aanzetten.)

O ja, kijk ook of je speakers wel in fase zijn aangesloten (zwart - rood +)

Met het tikken in je speaker en DVD speler kan ik je helaas niet helpen.

Ik hoop dat je probeleem hiermee verholpen is.

Rick

aert
14-12-2001, 16:45
Rick, thanx for the info, maar wat bedoel je met A+B als je het over de speakers hebt? (domme vraag waarschijnlijk)

de rest allemaal al nagelopen, goeie tips bedankt, maar het hellupt niet. Hij doet het bij elke aansluiting, dus fm-tape-stb (niet eens aangesloten). Maar anywayz, hardstikke bedankt voor je antwoord!!!
groet,

Adriaan.

Olaf M.
14-12-2001, 21:00
Op sommige versterkers kan je twee( A+B) speakersets aansluiten (front) + surround speakers. Hij bedoeld dus dat je A+B aan hebt staan.