PDA

Bekijk de volledige versie : Shõgun [DVD]



Arnold van Oostrum
09-04-2004, 11:07
Shõgun [DVD]

“Shõgun is geschreven om het Oosten en het Westen dichter bij elkaar te brengen”.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1523)

Ettepet
09-04-2004, 11:15
Schitterende serie, maar waarom in ons land zo'n oerlelijke hoes?

rkrijger
09-04-2004, 12:04
Schitterende serie, maar waarom in ons land zo'n oerlelijke hoes?

Niet zeuren!

Liefhebbers zou ik zeker willen aanraden ook het boek (volgens mij qua tijd in de geschiedenis de opvolger van dit verhaal) "Gai-Jin" te lezen van dezelfde schrijver. Fantastisch om de oude Japanse cultuur te leren!

Pat
09-04-2004, 12:11
Schitterende serie die met deze DVD's de behandeling krijgt die ze verdient. Technisch vind ik er eigenlijk niks aan af te keuren. Ik vind de hoes trouwens wel mooi. Het enige (kleine) minpuntje is misschien dat er nog iets meer extra's hadden mogen zijn. 9/10 !

Kaplan
09-04-2004, 12:15
Ik vind de hoes eigenlijk helemaal niet lelijk.
Ik heb hem laatst gezien en het ziet er goed uit. Mooi beeld. De interieurs en de prachtige gewaden komen allemaal mooi uit de verf. De documentaire over de samenwerking met de Japanners is ook interessant.

Daniel1974
09-04-2004, 13:12
Samen met Band Of Brothers En Roots, de meest aangrijpende serie die ooit voor de TV is gemaakt. Ik weet nog dat ik dit als klein kind op zondagmiddag zat te kijken. Echter wist ik totaal niet meer waar het overging, alleen nog dat veel gozers in voor kwamen met katana's, en daar vrijwel nooit mee vochten. Toen ik hoorde dat deze serie op DVD zou komen heb er dan ook direct een besteld. Ik was in het begin van het jaar al behoorlijk onder de indruk van de Last Samurai. Maar Shogun gaat veel en veel verder in dit. Waar The Last Samurai afbuigt naar supermooi camerawerk, decors, filmmuziek en vooral actie. Buigt Shogun af naar de Japanse cultuur en begint eingenlijk inhoudelijk pas waar The Last Samurai ophoudt. Je moet er dus wel van houden om zover (nou ja het boek gaat nog verder) opgezogen te worden in cultuur die relatief ver van ons afstaat. Want eigenlijk is het gewoon een stoomcursus in Japanse taal en cultuur. Iedereen die zich wel heeft proberen staande te houden in een cultuur waarin maar een heel klein aantal mensen een gezamelijke taal spreken begrijpen wat er door Anjin-San heengaat.

Er zijn zoveel woorden die ik nooit meer vergeet in het Japans. Ik wilde echt graag Japans leren nadat ik deze serie weerzag. Een hele zit maar zo'n ontzettend mooie serie. AANRADER !!!!

Thijs Gloger
09-04-2004, 16:10
Een vijfde DVD bevat nog eens een paar uitstekende, waarbij het geheel is gestoken in een mooi uitgevoerde digipack verpakking.
Een paar uitstekende?

Richard B.
09-04-2004, 16:58
Schitterende serie, maar waarom in ons land zo'n oerlelijke hoes?

Niet zeuren!
Nou ik vindt de hoes ook niet mooi hoor. Als je de serie niet kent dan zal deze verpakking je niet lokken om eens te bekijken wat het is.

Micoom
09-04-2004, 17:03
Hoes is niet super, maar ook weer niet zo lelijk hoor... Verder is deze serie echt enorm goed! Zeker bekijken wanneer je het niet kent, laat je dus niet afschrikken door die hoes :wink:

elvis
09-04-2004, 18:12
ik vond de serie heel goed toen die uit kwam gelijk gehaald

Ettepet
09-04-2004, 18:49
Voor de mensen die het niet weten, de regio 1 versie, en misschien ook de Engelse uitgave, behoren tot de mooiste box-sets die er (tot nog toe) zijn. Vandaar mijn commentaar op het uiterlijk van de Nederlandse uitgave. Ik kan zo gauw geen artwork vinden op het net van de binnenkant, maar de buitenkant oogt zo:

http://images-eu.amazon.com/images/P/B00012SZDG.02.MZZZZZZZ.jpg


Verder is deze serie echt enorm goed! Zeker bekijken wanneer je het niet kent, laat je dus niet afschrikken door die hoes :wink:
En daar ben ik het helemaal mee eens. 30 euro is een koopie! ;)

makkabeer
09-04-2004, 19:13
Met de hoes is echt niks mis, vond hem juist prachtig (beetje de reden dat ik de serie heb gekocht). Na het kijken had ik gemengde gevoelens, vond de serie leuk om een keer te kijken, maar ik hoef hem niet nog een keer te zien. Dus heb ik hem weer geruild bij de FRS.

Micoom
09-04-2004, 20:48
Voor de mensen die het niet weten, de regio 1 versie, en misschien ook de Engelse uitgave, behoren tot de mooiste box-sets die er (tot nog toe) zijn. Vandaar mijn commentaar op het uiterlijk van de Nederlandse uitgave. Ik kan zo gauw geen artwork vinden op het net van de binnenkant, maar de buitenkant oogt zo:

http://images-eu.amazon.com/images/P/B00012SZDG.02.MZZZZZZZ.jpg


Verder is deze serie echt enorm goed! Zeker bekijken wanneer je het niet kent, laat je dus niet afschrikken door die hoes :wink:
En daar ben ik het helemaal mee eens. 30 euro is een koopie! ;)

De engelse versie heeft ook nederlandse subs... (hij is alleen wel duurder)

Chris W
09-04-2004, 21:08
Vind je dat nou mooi? Ik vind just die zwart/wit poppetjes wel mooi. Maar das mijn mening ;) zoals dat er ook zat mensen zijn die de R1 versie van Alien Quadrilogy mooier vinden dan de R2 versie :| :nono: maarja, dat is weer een ander onderwerp ;) schitterende serie gewoon.

tan1415
09-04-2004, 22:06
Wta is nou het verschil tussn de engelse(UK) en nederlandse DVD?

Alleen de artwork?
En is er echt op de UK versie NLO? Dat is dan een eerste keer.

Micoom
10-04-2004, 11:03
Wta is nou het verschil tussn de engelse(UK) en nederlandse DVD?

Alleen de artwork?
En is er echt op de UK versie NLO? Dat is dan een eerste keer.

Hoezo eerste keer?? Komt wel vaker voor hoor. Veel engelse sites geven dutch subs aan. Paramount maakt ook vaak maar 1 versie voor heel europa tegenwoordig.

Ik vind persoonlijk ook het artwork van de nl. versie mooier ( al zijn ze beide niet super), echter vinden sommige dat niet, en die kunnen dus voor de uk versie gaan.

calex
10-04-2004, 11:32
Geweldige serie, ik had hem voorheen al op VHS

Grtz.Henny

redroxz
16-04-2004, 10:58
Waar is de DTS soundtrack? :?

rkrijger
25-04-2004, 13:01
Die Gimli is ook al *overal* geweest in zijn leven hè...

xandernijsten
05-07-2004, 21:14
Kan iemand mij helpen: van oorsprong is deze serie in 10 afleveringen uitgezonden. Is dit op één of andere manier terug te zien of speelt het aan één stuk door?

Pat
05-07-2004, 21:38
Kan iemand mij helpen: van oorsprong is deze serie in 10 afleveringen uitgezonden. Is dit op één of andere manier terug te zien of speelt het aan één stuk door?
Afgezien van het feit dat je DVD's moet wisselen, speelt de film inderdaad aan één stuk door. En om eerlijk te zijn, ben ik zelf daar heel blij om.

xandernijsten
06-07-2004, 09:08
Kan iemand mij helpen: van oorsprong is deze serie in 10 afleveringen uitgezonden. Is dit op één of andere manier terug te zien of speelt het aan één stuk door?
Afgezien van het feit dat je DVD's moet wisselen, speelt de film inderdaad aan één stuk door. En om eerlijk te zijn, ben ik zelf daar heel blij om.

Okay bedankt. Ik heb liever de manier waarop 'Band of Brothers' gepresenteerd wordt, maar hier kan ik ook nog wel mee leven :wink:.

xandernijsten
04-05-2005, 16:19
Nog maar even zeggen dat ik het een beetje een poep serie vond.

Marco Dubbeldam
04-05-2005, 16:50
Nog maar even zeggen dat ik het een beetje een poep serie vond.

Ehm... en waarom vond je het een beetje een 'poep serie'? :?

Zelf heb ik deze serie voor m'n verjaardag gekregen en ik ben er erg benieuwd naar. Binnenkort maar eens mee gaan beginnen! :)

xandernijsten
04-05-2005, 17:19
Nog maar even zeggen dat ik het een beetje een poep serie vond.

Ehm... en waarom vond je het een beetje een 'poep serie'? :?

Zelf heb ik deze serie voor m'n verjaardag gekregen en ik ben er erg benieuwd naar. Binnenkort maar eens mee gaan beginnen! :)

Okee...het is alweer een tijd geleden dat ik het heb gezien, maar ik zal het zo goed mogelijk proberen te vertellen:

Allereerst vind ik de sfeer niet goed. Jaren 80 producties doen me altijd denken aan een bepaalde sfeer die het beste is af te zien aan het beeld. Ik kan het nog altijd niet goed omschrijven, maar deze serie is in ieder geval representatief voor wat ik bedoel. Het acteerwerk laat in mijn ogen ook wat te wensen over. Maar het meest jammere is dat het (volgens mij) niet al te best is geschreven. De belangrijkste verhaallijn vind ik erg warrig en de manier waarop ze het een beetje duidelijk proberen te maken, is niet echt om over naar huis te schrijven: ze laten soms even een verteller alles oprakelen wat overal waar gebeurt. Daardoor wordt de rest soms een beetje langdradig. Alle andere plotlijnen hebben voor mij een te wat soapachtig karakter.

Ik probeer echter niet te beweren dat het een door en door slechte serie is. Over het algemeen zijn de mensen best positief over de serie en het is ook best interessant, dus ik zal je zeker niet afraden om de serie te kijken.

Rolf Tijnagel
08-05-2005, 00:18
Allereerst vind ik de sfeer niet goed. Jaren 80 producties doen me altijd denken aan een bepaalde sfeer die het beste is af te zien aan het beeld. Ik kan het nog altijd niet goed omschrijven, maar deze serie is in ieder geval representatief voor wat ik bedoel. Het acteerwerk laat in mijn ogen ook wat te wensen over. Maar het meest jammere is dat het (volgens mij) niet al te best is geschreven. De belangrijkste verhaallijn vind ik erg warrig en de manier waarop ze het een beetje duidelijk proberen te maken, is niet echt om over naar huis te schrijven: ze laten soms even een verteller alles oprakelen wat overal waar gebeurt. Daardoor wordt de rest soms een beetje langdradig. Alle andere plotlijnen hebben voor mij een te wat soapachtig karakter.


Voor mij is deze serie genieten, maar ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt. Voor mij is dat terug te zien in de snelheid waarmee alles nu in beeld wordt gebracht. In de jaren 80 had men voor boeken van deze omvang veel langer nodig dan nu. We hadden ook meer het geduld om de "hele zit" te volbrengen. Tegenwoordig zou een boek als Shogun maximaal 2 a 2 1/2 uur verfilming opleveren. Een goed voorbeeld hiervan zijn de Ludlum - Jason Bourne verfilmingen. De laatste 2 met Matt Damon duren nog geen 2 uur per film, terwijl de allereerste verfilming uit de jaren tachtig dik 3 uur in beslag neemt.

xandernijsten
08-05-2005, 13:26
Allereerst vind ik de sfeer niet goed. Jaren 80 producties doen me altijd denken aan een bepaalde sfeer die het beste is af te zien aan het beeld. Ik kan het nog altijd niet goed omschrijven, maar deze serie is in ieder geval representatief voor wat ik bedoel. Het acteerwerk laat in mijn ogen ook wat te wensen over. Maar het meest jammere is dat het (volgens mij) niet al te best is geschreven. De belangrijkste verhaallijn vind ik erg warrig en de manier waarop ze het een beetje duidelijk proberen te maken, is niet echt om over naar huis te schrijven: ze laten soms even een verteller alles oprakelen wat overal waar gebeurt. Daardoor wordt de rest soms een beetje langdradig. Alle andere plotlijnen hebben voor mij een te wat soapachtig karakter.


Voor mij is deze serie genieten, maar ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt. Voor mij is dat terug te zien in de snelheid waarmee alles nu in beeld wordt gebracht. In de jaren 80 had men voor boeken van deze omvang veel langer nodig dan nu. We hadden ook meer het geduld om de "hele zit" te volbrengen. Tegenwoordig zou een boek als Shogun maximaal 2 a 2 1/2 uur verfilming opleveren. Een goed voorbeeld hiervan zijn de Ludlum - Jason Bourne verfilmingen. De laatste 2 met Matt Damon duren nog geen 2 uur per film, terwijl de allereerste verfilming uit de jaren tachtig dik 3 uur in beslag neemt.

Om een misverstand te voorkomen: ik heb juist een hekel aan de snelheid die nu als normaal moet doorgaan. Vandaar dat ik ook vooral geïnteresseerd ben in Europese cinema. Als de sfeer goed is, dan maakt lengte voor mij totaal niets uit.

rkrijger
09-05-2005, 11:39
Voor de liefhebbers: ook het boek is te pruimen. Gaat wat dieper in op de cultuur van Japan en op de politieke verhaallijn...

Pacificpaula
10-05-2005, 11:58
Wordt er dan ook in het Japans gesproken in het boek of is dit vertaald ?
Zijn er ook passages die je niet in de serie te zien kreeg ?

rkrijger
10-05-2005, 12:10
Er wordt in Japans en Engels gesproken. Het Japans wordt niet vertaald, maar vaak is er een tolk in het verhaal en dat wordt wel vertaald.

Volgens mij zijn er geen extra scenes...

Tot uw dienst!

Pacificpaula
18-05-2005, 19:50
Bedankt! Dan ga ik het maar eens aanschaffen. :D

Jibbe Stuijts
07-12-2005, 19:01
net aangeschaft voor € 30,=.... ben zeer benieuwd naar deze serie..