PDA

Bekijk de volledige versie : Panasonic PTAE500



Devedees
09-04-2004, 15:00
Beste Allen,

Heeft iemand ervaring met de PTAE500 van Panasonic?

HDTV/850ansi/1300:1/5000lampuren prijs gezien van 1585euro.

concurent:

Sanyo Z2 HDTV/800ansi/1300:1/3000lampuren prijs gezien van 1799euro

tja was gisteren bij Beamerland en zag het verschil van de Z1 en Z2 en dan ben je verkocht.....en als ik dan ga kijken naar die prijsklasse is het toch ff slikken maar voor 200 euro minder dan de Z2 kan ik een panasonic krijgen met betere specs.
nu weet ik dat specs niet veel zeggen over het plaatje maar toch!

Roland1
09-04-2004, 18:01
Kijk eens op htforum.nl onder 'hardware reviews' en 'Projectie, weergevers en alles wat daar bij hoort' :)

Michael Law
12-04-2004, 03:21
Ik ben zelf ook van plan dit apparaat aan te schaffen. Kijk ook even op deze site:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Panasonic%20PT%20AE%20500%20E.htm

Topgunn
12-04-2004, 17:04
Waar heb jij die prijzen gezien?

Devedees
12-04-2004, 19:42
http://www.digitalo.de/deeplink.php?PROD=10411&EXT=Idealo

type maar in...."panasonic pt ae500 preis" op Google dan krijg je er genoeg maar deze zit net over de grens (keulen) en als er strond aan de knikker is kun je er nog heen.
deze is ook incl. btw en de andere niet allemaal dus let op voor instinkers.


op zich natuurlijk risico om het in Duitsland te gaan halen maar kun je hem voor een voordeel van zo'n 100 euro best een paar keer op en neer laten sturen is mijn mening, en garantie krijg je ook, tja je kunt hem van te voren niet zien!!!????

Johan van den D.
12-04-2004, 20:05
maar voor 200 euro minder dan de Z2 kan ik een panasonic krijgen met betere specs.
nu weet ik dat specs niet veel zeggen over het plaatje maar toch!Klopt inderdaad en is proef kijken toch echt noodzaak.
Dus ook wanneer je hem in Duitsland gaat kopen is het een heel groot risico als je ongezien koopt.
Je moet een pj gewoon in werking hebben gezien en het plaatje wat ie projecteer.
Ga dan ook na wat voor scherm er op dat moment gebruikt wordt.

Lees ook hier even, gaat ook wat over projectoren (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=19716&postdays=0&postorder=asc&start=210)

Devedees
13-04-2004, 06:56
ik heb zelf de Sanyo Z2 gezien en was ff stil van het plaatje, ik was verkocht.
De Panasonic is vergelijkbaar in zijn prestatie en plaatje wat ik moet aannemen van een "prof" wat ik op het HTforum heb gelezen.(mijn dank voor de link)
Ikzelf ben geen prof en dus moet ik uitgaan van wat ik lees, te horen krijg van de verkopers en heb gezien.
ik heb geen zin om heel Nederland/Duitsland door te rijden om de Panasonic te zien en vergelijk zal ik toch hebben niet want de Sanyo en panasonic staan toch nooit langs elkaar laat staan dat er dan weer een ander langs staat die dan weer mooier/duurder is en kom ik er helemaal niet meer uit.

Johan van den D.
13-04-2004, 16:26
En dus ga je ongezien de Panasonic kopen :shock:
Panasonic opzich is wel een goed merk daar heb je geluk bij maar ongezien kopen, nee dat zal ik persoonlijk nooit doen ongeacht welke "prof" hem wel goed vind. :wink:

Roland1
13-04-2004, 18:22
Let er sowieso even op dat de AE500 een stuk minder flexibel is qua opstellen i.v.m. het ontbreken van een lens shift functie in vergelijk met de Z2 van Sanyo.

Devedees
15-04-2004, 21:24
:D Zeg dit is een mooie tip.....mooier kan ik ze niet krijgen.(ja...gratis)

en ff nog een vraagje aan Roland1, flexibel zei je....je bedoelt dat ik eenmaal opgehangen niet ff het beeld kan verzetten als ik dat vanuit de luie stoel wil doen.

hoe vaak doe je dat dan? toch maar 1 keer???? en als ie goed hangt gebruik je dat toch niet meer!??

Johan van den D.
15-04-2004, 21:31
en ff nog een vraagje aan Roland1, flexibel zei je....je bedoelt dat ik eenmaal opgehangen niet ff het beeld kan verzetten als ik dat vanuit de luie stoel wil doen.

hoe vaak doe je dat dan? toch maar 1 keer???? en als ie goed hangt gebruik je dat toch niet meer!??Ik denk dat ie bedoelde dat je minder "correctie" mogelijkheden heb en minder bereik om scherp te stellen.
Hierdoor komt het uitmeten en ophangen een stuk nauwkeuriger.
Maar wellicht kan ie het zelf perfect uitleggen. :wink:

Roland1
16-04-2004, 00:51
Ik denk dat ie bedoelde dat je minder "correctie" mogelijkheden heb en minder bereik om scherp te stellen.
Hierdoor komt het uitmeten en ophangen een stuk nauwkeuriger.
Maar wellicht kan ie het zelf perfect uitleggen. :wink:Ja zoiets.
De Z2 heeft een lens shift functie met een aardig groot bereik, d.w.z. je kunt de lens draaien zonder (of met heel weinig verlies) dat de beeldkwaliteit verslechtert zoals bij keystone-correcties.
Zodoende kan de projector bij plafondmontage bijvoorbeeld een stuk hoger hangen, waarbij de afstand tussen onderkant projector en bovenkant scherm dus groter is.
Is dit een beetje te begrijpen? :)

Dit (http://www.grobi-die-grossbildspezialisten.de/downloads/z1-internet.wmv) filmpjes (Windows Media File formaat) maakt het denk ik wat duidelijk. Hier gaat het om de Z1 van Sanyo.