PDA

Bekijk de volledige versie : wat betekent 'ntsc progressive' van jvc?



Jeronimo
11-04-2004, 10:42
Hoi,
ik heb mijn oog laten vallen op een 32inch breedbeeld van jvc, de AV32X35HUE. Nu heb ik op de site van jvc rondgekeken en bij de specificaties staat er 'ntsc progressive'.
Kan iemand mij vertellen wat dit betekent, want op de site van jvc kan ik het niet vinden....

Alvast bedankt!

Jeroen

Martin Stanneveld
11-04-2004, 11:00
Volgens mij is dat hetzelfde als progressive scan. In dat geval:

Progressive Scan: A new video delivery option is progressive scan, which converts the interlaced video signal to one in which all the lines in the frame are scanned sequentially, a step towards the digital television future. However, many progressive scan TVs don't deal well with non-anamorphic signals. If progressive scan is an important feature to you, make sure the HDTV you buy permits aspect ratio adjustment on progressive input.

Martin Stanneveld
11-04-2004, 11:02
Stukje in het NL:

Progressive Scan
De Kiss DP-450 DVD-speler heeft een progressive scan functie, maar wat betekend deze term? Progressive (of non-interlaced) in tegenstelling tot interlaced heeft te maken met de manier waarop het beeld wordt opgebouwd. Interlaced video wordt opgebouwd in 2 keer, waarbij eerste de oneven beeldlijnen en daarna alle even beeldlijnen op het scherm worden geschreven. Bij progressive video worden alle beeldlijnen in één keer op het scherm geschreven. Meer informatie hierover vind je op www.progressivescan.co.uk.

Belangrijker is natuurlijk of je van progressive scan gebruik kan maken. Helaas zijn er nog maar 2 TV's in Europa die progressive scan ondersteunen, maar voor mensen met een projector wordt dit wel interessant.

Jeronimo
11-04-2004, 11:10
Ok, is deze JVC's dan 1 van deze 2 tv's die progressive scan ondersteunen?

Raskel
11-04-2004, 12:09
Vergeet niet dat ntsc progressive alleen geschikt is voor R1 dvd's en niet voor R2 (Pal). Als je nu veel import dvd's hebt is het natuurlijk wel interessant.

Edwin V
12-04-2004, 16:03
Vergeet niet dat ntsc progressive alleen geschikt is voor R1 dvd's en niet voor R2 (Pal). Als je nu veel import dvd's hebt is het natuurlijk wel interessant.
Japan is ook NTSC (R2)
Korea, China, Hong Kong e.d. zijn ook NTSC (R3).
Verwar de regionummering niet met het type beeldsignaal.

irmichel
13-04-2004, 21:01
Stukje in het NL:

Belangrijker is natuurlijk of je van progressive scan gebruik kan maken. Helaas zijn er nog maar 2 TV's in Europa die progressive scan ondersteunen, maar voor mensen met een projector wordt dit wel interessant.

Twee TV's????? JVC heeft er minstens 6 (PAL danwel NTSC), Panasonic 2 (PAL), Toshiba een paar (PAL) en dan laat ik die tientallen plasma, LCD en Projectie TV's nog maar even buiten beschouwing hoor....

Verder commentaar lijkt me dus overbodig :lol: