PDA

Bekijk de volledige versie : Clerks



rmelkert
12-04-2004, 16:38
Weet iemand of Clerks nog ergens op Regio 2, Anamorph 1.85:1 is te krijgen?

Wil namelijk volgende maand (mijn april budget is er doorheen :x ) de Kevin Smith films gaan aanschaffen. Heb voor alle andere inmiddels winkels gevonden.

rmelkert
13-04-2004, 17:49
Ik heb inmiddels een winkel gevonden,

maar weet iemand of de R2 Nederlandse versie breedbeeld is, staat er weer eens niet bij :(

Tom P
13-04-2004, 18:50
Ik heb een nederlandse versie en die is 4:3 en niet anamorf :(

Tom

rmelkert
13-04-2004, 20:12
Bedankt, ik was er al bang voor :(

Alle andere heb ik in breedbeeld weten te localiseren maar deze is wel erg schaars zeg.

Rogier Burghout
14-04-2004, 12:18
Klopt inderdaad. Als je een goeie versie wilt hebben (met engelse subs) is de R4 de beste keus.

Tom P
14-04-2004, 13:43
Misschien nog wat geduld hebben, er zou ook nog een 2 disc R1 10th anniversary versie gaan uitkomen in de loop van't jaar.

Rogier Burghout
14-04-2004, 14:40
Ik heb een nederlandse versie en die is 4:3 en niet anamorf :(

Tom

een 1.33:1 is nooit anamorf omdat dat de het standaard formaat van een normale TV is. Anamrof wordt alleen gebruikt bij breedbeeldverhoudingen om zo de verschillende verhoudingen allemaal beeldvullend te maken op een bredbek tv.

Tom P
14-04-2004, 16:38
Ik heb een nederlandse versie en die is 4:3 en niet anamorf :(

Tom

een 1.33:1 is nooit anamorf omdat dat de het standaard formaat van een normale TV is. Anamrof wordt alleen gebruikt bij breedbeeldverhoudingen om zo de verschillende verhoudingen allemaal beeldvullend te maken op een bredbek tv.

Dan was ik toch juist :wink:

Wist ik wel, alleen wat overbodige info dus, dat was maar even snel getyped.

Teun van Beijsterveldt
22-06-2004, 19:16
Vandaag gekocht bij FRS, ik zag namelijk 2 versies liggen: 1 van RCV (schijnbaar een nieuwe uitgave) en de 'oude' R2 uitgave (Prime Time).
Op de hoes van de RCV uitgave stond dat ie 1:78 anamorph (en wat extra's) was en hij was even duur als de andere versie namelijk € 4,99 (!!). Dus ik gekocht en wat blijkt nou ? is het gewoon dezelfde versie als de andere !!!

Of het moet zijn dat die eppo's (word vaak niet goed van da personeel daar, laat die asperges steken ofzo, maar goed ...) de verkeerde versie in het hoesje gestopt hebben, en dat terwijl ik nog aangaf dat er 2 versies in de rekken liggen .... gggrrr... wordt morge weer bellen. :(

Teun van Beijsterveldt
22-06-2004, 19:21
Nog wat aanvullende info:

RCV: 2-6-2004
UPC: 713045-205843

Prime Time: 12-12-2000
UPC: 712806-030892

Bron: dvd-profiler, maar volgens dezelfde profiler is de RCV weer niet anamorph ... :x ... op dvdcompare.net is verder nix te vinden ...

rmelkert
22-06-2004, 19:35
Zo te zien is tie dus letterbox, is nog altijd beter dan pan & scan, maar ja wel jammer dat tie niet anamorph is.

Trouwens de prime time is toch wel pan & scan? Dus is het toch een vooruitgang, nog 2 releases en we krijgen een SE :)

Hoedan ook ik ga toch maar voor de RCV denk ik, bedankt.

MiguelTegen
22-06-2004, 19:47
Gewoon even wachten op Clerks: X; 3-disc versie die in september in de US uitkomt... Als mooie aanvulling op de r4-versie (die ik trouwens ook bij de FRS kocht)...

En of er ooit een fatsoenlijke versie op regio 2 uitkomt? Ik ga er iig. niet op wachten...

Teun van Beijsterveldt
22-06-2004, 22:28
Ik weet nou dus zeker dat ze de verkeerde versie in het doosje hebbe gedaan, aangezien de extra's niet kloppen en omdat ik een PrimeTime logo te zien krijg ipv een RCV logo.
Dus morge ff terug en omruilen, dan laat ik nog wel wete of die nieuwe RCV egt anamorph is en een betere release ( nou maar hopen dat ze de goede disc niet al aan een andere meegegeven hebben)

Teun van Beijsterveldt
23-06-2004, 16:14
Vandaag geruilt bij FRS. (ze deden verder niet moeilijk)
Thuis aangekomen gelijk gekeken. De RCV uitgave is wel degelijk Anamorphic widescreen (1.78:1 of 1.85:1, moeilijk te zien vanwege de overscan van de tv) verder is het een kale dvd met optionele ned. subs aan of uit. Vantevoren enkele trailers. Het rare is wel dat er geen menu op zit of ik kan iig niet in het menu komen. De dvd begint met trailers en daarna de hoofdfilm (net zoals je op een koopvideo zou hebben).

Kortom: geen geweldige release maar iig wel in anamorphic Widescreen.

rmelkert
23-06-2004, 21:16
Dat is goed nieuws, bedankt.

Ik ga 'em binnenkort ook maar even halen, tezamen met Dogma om me serie compleet te maken :)

Movie_G
13-08-2004, 14:38
soms stopen ze de Prime Time dvd in het RCV hoesje bij de kaza .. let daar op als je hem nog niet gekocht heb of ruil hem in lukt wel lukte mij ook !!

Clerks zeker leuke film begin van veel andere films ...Mallrats, Chasing Amy, Dogma en Jay and Silent Bob Stike Back

Jay and Silent Bob Stike Back RCV dvd is trouwens 2.35.1 anamorphic (staat en beetje raar op het hoesje) ..en Dolby Digital 5.1 natuurlijk geen DTS helaas

rmelkert
13-08-2004, 14:44
Ik heb hem nog niet gekocht, omdat ik hoop dat er misschien in de UK ook een heruitgave komt.

Maar voor de huidige prijs wacht ik niet lang meer :)

Trouwens ik heb alleen van mallrats de NL CE versie van alle andere heb ik de UK versie, op Dogma na zijn dit alle veel betere uitgaves. Zekers de 2 disc J&SB stike back 8)

MaimProblem
13-08-2004, 18:57
ik wacht wel op de 10th anniversary r1 versie, 3 discs :)
met al die crappy r2 releases, om van te huilen

MP