PDA

Bekijk de volledige versie : Vanilla Sky



StarF
12-04-2004, 20:17
Pas heb ik de film Vanilla Sky gezien en moet tot mijn spijt bekennen dat ik het einde niet helemaal snap ( op het dak ) :oops:

Kan iemand mij het ff uitleggen :?:
Thanx :D

Erik Hagen
12-04-2004, 20:49
Misschien eerst de zoekfunctie even gebruiken voor je een draadje opent? ;)

*Klik! (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=3269&highlight=vanilla+sky)*

Pijk
12-04-2004, 20:55
OK here goes:

Vanaf het moment dat David na de disco buiten op straat in slaap valt, leeft hij in zijn droomwereld. Hij heeft namelijk zelf dat moment gekozen om zijn Lucid Dream te laten beginnen, bij dat Life Extensions, want vanaf dat moment in zijn echte leven gaat het daarna bergafwaarts met zijn leven want hij ziet Sofia nooit meer enz. Hij komt dan Life Extensions op het Net tegen en besluit zich in te schrijven voor die clausule waardoor hij in droomwereld komt, waarvan het startpunt die avond na de disco is, en pleegt zelfmoord om er maar zo snel mogelijk aan te beginnen. Maar omdat zijn leven getraumatiseerd is (zoals het verlies van zijn ouders en zijn gezicht), spelen zijn angsten (onderbewuste gevoelens) een rol in zijn droom en kan hij geen goede droomwereld maken/beleven. Life Extensions merkt dit op (ze kunnen volgen wat ie droomt) en daarom verschijnt die ene gast in dat pak halverwege en aan het eind op het dak om uit te leggen hoe het zit, dat ie dus eigenlijk een goede droomwereld zou moeten leiden. Uiteindelijk, als het laatste stukje verzet tegen de waarheid van David verbroken word (dit word gerepresenteerd door de psychiater die zich verzet maar uiteindelijk gedag zegt) verlaat hij zijn droom middels het elimineren van zijn laatste onderbewuste angst, nl. zijn hoogtevrees, en hij word dus wakker in de toekomst... het jaar 2145 geloof ik.

Duidelijker nu? :) Je kunt ook de oorspronkelijke film kijken, waarop Vanilla Sky gebaseerd is, voor meer duidelijkheid: "Abre Los Ojos" van Alejandro Amenabar.