PDA

Bekijk de volledige versie : Naleving forum regels TKA cq. prijsaanvallen.



Laurens ten Voorde
13-04-2004, 23:02
Beste forumleden,

Ik erger mij de laatste tijd steeds meer aan mensen die threads verzieken door prijsaanvallen. In mijn ogen zijn verkopers vrij om te vragen voor een dvd wat hij of zij ervoor wil hebben.

Een aantal forumleden meent een lagere winkelprijs, en daarmee ook verkoopprijs, te claimen waarbij meestal de verzendkosten niet in acht worden genomen. De aantrekkelijke prijs komt in dit soort gevallen meestal tot stand, door deel te nemen aan een speciale actie.

Bijv. 3 dvd's voor de prijs van €33,- (vanleest / FRS) en dan te zeggen dat 1 dvd € 11,- kost. Het rekensommetje klopt, maar men vergeet dat er nog 2 dvd's bij gekocht moeten worden en eventuele verzendkosten meegerekend moeten worden.

Mijn voorstel is om eventueel de regels aan te passen m.b.t. de prijsaanvallen. Bij interesse post een lid het bericht van je hebt pm voor dvd XYZ. In die PM wordt de prijs besproken, want ook een koper mag er zijn of haar mening kwijt. Mocht je er onderling niet uitkomen dan is het helaas, pindakaas. Een verkoper kan in een later stadium altijd overgaan tot het verlagen (in een PM wisseling) van zijn of haar prijs. Op deze manier houd je het leuk en de threads "schoon".

Ik denk dat er een groot aantal forumleden deze mening met mij delen gezien de hoeveelheid berichten die de laatste tijd gepost worden m.b.t. de prijsaanvallen.

Ik hoop dat deze thread ook de crew "wakker" schudt om leden erop aan te spreken voor zover dit al niet gebeurde.

Ow ja houdt deze thread een beetje netjes en een goede discussie is altijd welkom... hier of via PM...:wink:

Alex van den Berg
13-04-2004, 23:17
Ik hoop dat deze thread ook de crew "wakker" schudt om leden erop aan te spreken voor zover dit al niet gebeurde.

Ow ja houdt deze thread een beetje netjes en een goede discussie is altijd welkom... hier of via PM...:wink:Ik ben wakker! :mrgreen:

Maar... ik lees maar weinig handelsthreads...
Natuurlijk doen we er iets aan... als we ons er van bewust zijn... dus even een PM'tje aan een moderator (ik ben 's middags en 's avonds redelijk actief) kan een oplossing bieden :)

Edwin Smouter
13-04-2004, 23:51
je hebt helemaal gelijk

maar als ik een prijs zie voor een geboden dvd dan ga ik op zo'n bericht in voor die prijs als ik de prijs gevraagd te hoog vind reageer ik helemaal niet

ik snap ook niet dat mensen de geboden prijs aanvallen we staan hier toch niet op de markt ofzo

in ieder geval misschien moet dit wel sticky worden als de crew erover uit is wat de regels gaan worden

John Sital
14-04-2004, 11:13
ik ben het volkomen met je eens laurens, ik heb er ook steeds vaker last van, stuur dan een pm denk ik dan bij mezelf of reageer dan helemaal niet. Het is nu steeds vaker dat ik bij elke verkoopthread erbij moet zetten dat ik geen prijs stel op prijsaanvallen en dat ze de dvd dan maar ergens anders moeten kopen als ze mijn prijzen duur vinden., dus ja ik hoop idd dat dit soort lieden er duidelijk op wordt gewezen dat verkopers er niet van gediend zijn en dat ze idd de thread vervuilen.

mokka
14-04-2004, 20:59
gewoon bannen die sukkels want meestal diegene die prijsaanvallen posten willen de dvd zowiezo niet kopen maar alleen wat irritant doen!

Niels Simons
14-04-2004, 21:44
miss dat de discussie dit keer idd wat genuanceerder gevoerd kan worden,ik wil me er nog eens aan wagen.

goed voorbeeld van mijn kant is mijn nemo thread,had wat nemos gehaald,wil die verkopen,maar krijg alleen maar gezeik,2 paginas lang...
voors en tegens,vrienden en mensen die zaniken dat ze maar de helft willen dokken omdat ie in een niet nader genoemde winkel ZOU liggen voor een superprijsje...

Overigens,na mijn verkoop zijn er aanduidbaar nog meer verkopen geweest van nemo voor hetzelfde of nog hoger bedrag!en daar waren geen zeikerds die zeiden dat ie voor 8,95 in een niet nader genoemde keten zou liggen...

als men gewoon via pm zegt ik heb interesse,was dat idd goedgekomen!

ik pleit daar al langer voor,maar mensen leren t nie,of zijn nieuw,en maken iedere keer dezelfde stomme fout.niet alleen naai je hier de verkoper mee,ook potentiele kopers denken:"nou,die jongen heeft er maar zo weinig voor over,daar ga ik ook zeker nie overheen dan! "
met als gevolg dat ik zon dvd nie meer kan verkopen,em in de kast kan terugzetten en hij door de economie binnen paar maanden onverkoopbaar is want ergens in actie ligt.

daarom iedereen die dit leest,PM,PM,PM!!

tis al erg genoeg dat ik veel zaken tegenwoordig via MSN moet afhandelen,omdat ik bang ben hier toch alleen maar afgekraakt te worden en bad publicity te krijgen...

mazzel,niels

Alex van den Berg
14-04-2004, 23:07
Niels heeft gesproken!! :mrgreen:

Maar laat het duidelijk zijn... Ook voor alle nieuwelingen:

Openlijke prijsaanvallen worden niet getolereerd!! Ook al is de prijs hoger dan in welke winkel dan ook, de verkoper bepaalt de prijs en een eventuele koper bepaalt zelf of hij/zij dat waard vindt! Punt uit!

Geen probleem (wel lullig) wanneer je toch eens een keertje uit de slof schiet, maar laat duidelijk zijn dat herhaling of consequent zeuren over prijzen zeker kan leiden tot een ban van het forum!

Martijn Beunk
15-04-2004, 05:19
Ik ben het met jullie eens, maar het blijft natuurlijk wel een vrije handel
Zo af en toe heb ik ook een verkoopthread en erger mij er ook wel eens aan dat als ik een prijs opgeef dat daar nog wel eens behoorlijk onder wordt geboden, maar dan verkoop ik maar niet.
Tuurlijk probeer ik ook wel eens een eurootje er af te snoepen bij John of Laurens, maar inmiddels "kennen" ze mij wel, ik ga niet in de aanval en hou het gewoon bespreekbaar :D

Laurens ten Voorde
15-04-2004, 07:17
Ik ben het met jullie eens, maar het blijft natuurlijk wel een vrije handel
Zo af en toe heb ik ook een verkoopthread en erger mij er ook wel eens aan dat als ik een prijs opgeef dat daar nog wel eens behoorlijk onder wordt geboden, maar dan verkoop ik maar niet.
Tuurlijk probeer ik ook wel eens een eurootje er af te snoepen bij John of Laurens, maar inmiddels "kennen" ze mij wel, ik ga niet in de aanval en hou het gewoon bespreekbaar :D

Je onderscheidt in je tekst inderdaad juist de twee essentiële zaken. Handel blijft vrij, dit gaf ik inderdaad aan. Een koper is ook vrij om zijn prijs te bepalen. Daarnaast wil ik juist benadrukken dat mensen hun mening / prijs via een PM aan de koper kenbaar maken.

En als iemand er minder voor wil geven vind ik dat geen aanval. Er is pas sprake van een aanval als je probeert om aan te duiden dat het in winkels eventueel goedkoper is. Wat meestal ook niet eens het geval is.

Verder is de quote van Niels inderdaad een goede extra reden om "vervuiling"tegen te gaan.



niet alleen naai je hier de verkoper mee,ook potentiele kopers denken:"nou,die jongen heeft er maar zo weinig voor over,daar ga ik ook zeker nie overheen dan! "
met als gevolg dat ik zon dvd nie meer kan verkopen,em in de kast kan terugzetten en hij door de economie binnen paar maanden onverkoopbaar is want ergens in actie ligt.


:arrow: :!: Heren bedankt voor jullie (gedeelde) mening overigens.

Harry B.
15-04-2004, 15:43
En vanwege deze vervuiling verkoop ik dus nagenoeg niks meer op dit forum.

Jan Bruinsma
19-04-2004, 14:51
Helemaal mee eens,daarom zet ik mijn dvd,s in de ruil rubriek,
geen ruil doe dan maar een bod via mail of p.m.

(in de verkoop rubriek mag dit niet!! :evil: )

Ik vind het soms verdomd lastig om een prijs bij een dvd te zetten,
er zijn soms akties bij b.v. Media Mark,en als jij dan zo een titel aanbied
dan is er rottigheid,vaak is zo,n aktie maar een dag,en daarna betaal je weer gewoon de hoofdprijs.

In mijn optiek mag/kan iedereen zelf bepalen wat hij of zij voor een bepaalde dvd wil uitgeven,ben je het niet eens met de prijs,stuur een mail of p.m,meestal kom je er dan wel uit,zo niet kijk je verder.

gr.jan.

chimera01
20-04-2004, 00:27
8) 8) 8)

Het is ook een kwestie van fatsoen indien men zich correct gedraagt naar de verkoper.
Ik koop niet op dvd.fora, kijk wel vaker.
Maar op Marktplaats schaf ik wel vaker een boek aan (kapitein Rob, engelse pulpthrillers, e.d.) dan bied je op iets en dan gebeurt het wel eens dat de koper zegt van joh dat vind ik te weinig want bla bla. Dan kun je hem succes wensen met zijn verdere verkoop omdat jij de prijs niet betaald of je onderhandeld met respect. Vaker krijg je dan wat je wilt voor iets meer maar wel met goede manieren. (P.S. ik ben nog nooit getild op Marktplaats misschien lenen boeken zich daar niet zo voor)

Ik lees wel een de verkoop threads en als ik iemand zie zeuren over een prijs dan denk ik enkel, er is geen verplichting om iets te kopen zeik niet zo. Maar het is helaas maar al te waar dat het langszamerhand gemeengoed is geworden dat je vooral moet klagen en dan is het goed???
Ik ben dol op onderhandelen maar wel op een geciviliseerde wijze dat is fijn voor beide partijen. Maar goed het blijkt tegenwoordig moeilijk om beleeft te blijven men hoopt met schreeuwen of dwars te liggen meer te bereiken. Tja en dat heet dan vijandigheid tegen andere mensen zonde van onze samenleving. :lol:

Alex van den Berg
20-04-2004, 13:38
Ik ben dol op onderhandelen maar wel op een geciviliseerde wijze dat is fijn voor beide partijen.Hier wil ik me helemaal bij aansluiten!

Ik ben zelf een "instinctieve onderhandelaar"... Dat wil zeggen dat ik, bij duurdere aankopen, nooit direct een prijs betaal die op een prijskaartje staat, maar altijd ga onderhandelen... Meestal met 10 tot 25% korting als resultaat.

Deze kortingen zou ik dus echt niet krijgen wanneer ik midden in een winkel keihard ga staan blaten dat ze te duur zijn!
Nope... Ik verzamel vantevoren een aantal prijsindicaties van andere handelaren, print deze uit, en ga daar mee naar de winkelier die mijn voorkeur geniet. Daarna bekijken we samen in alle discretie welke prijs voor beide partijen aantrekkelijk genoeg is om samen zaken te kunnen doen.... En dat is volgens mij de enige waardige manier van onderhandelen!