PDA

Bekijk de volledige versie : final fantasy (special edition)



superduck
14-12-2001, 18:32
weet iemand hier of deze film ook in nederland uitkomt met een 2cd box met allemaal speciale dingen er op ik zou dit graag willen weten als dit niet zo is dan koop ik de special edition van R1

thanks maikel
:confused:

Olaf M.
14-12-2001, 19:33
Hij is echt cool. Ik heb hem regio 4 uit australie, sinds eergisteeren. Ik heb de Collectors Edition. Met een coole omdoos eromheen. Voor 36.95 aussie dollar.

Mike Philippens
15-12-2001, 00:37
Ik heb hem regio 4 uit australie, sinds eergisteeren.
Hij is retecool zelfs, en ook R2. Ik heb 'm ook van Ezy en hij is R2/4 alleen geen NL subtitle. Maar ik vind het allemaal goed te volgen met de engelse subtitles.

Luther Hartog
15-12-2001, 05:52
weet iemand hier of deze film ook in nederland uitkomt met een 2cd box met allemaal speciale dingen er op

volgens mij niet

Nathan Strik
15-12-2001, 11:46
volgens mij niet
Logischerwijs zou ik zeggen van wel, de laatste rits Columbia films (Gladiator, The Mummy Returns) zijn tot nu toe (bijna) gelijk aan hun tegenhangers over de hele wereld. Er is dus een reële kans dat onze versie ruwweg dezelfde extra´s zal hebben als de Amerikaansen, maar (er is altijd een maar... :rolleyes: ) Final Fantasy is hier nu niet bepaald succesvol geweest (zeer ten onrechte overigens, maar dat is een ander verhaal) dus het kan zijn dat Columbia NL weinig ziet in het uitbrengen van een dure S.E. die toch (bijna) niemand koopt, omdat ze wellicht (zoals ondergetekende) de Regio 1 of Regio 4 versie al hebben.

Marco
15-12-2001, 12:41
Ik acht de kans groot dat wij hier ook een 2 disc s.e. zullen krijgen. Ikzelf heb de Regio 4 versie, die (in mijn ogen) een mooiere verpakking heeft dan de Regio 1 versie. Anyway er is een PAL versie van die S.E. En zoals iedereen al weet krijgt de U.K. ook een 2 S.E. versie. Het is ook geen verrassing dat ook de 2 Disc S.E. nu te koop is in Spanje en Portugal (logisch aangezien de Aussie editie ook Spaanse en Portugese ondertiteling heeft).
De Franse (20 Feb 2002) en de Italiaanse (19 Dec 2001) versies worden ook 2 Disc S.E. (voor zover ik weet hebben de Fr en de Ita versie geen NL ondertiteling). Zou wel errug l*llig zijn als wij Benelux landjes zonder een 2 S.E. disc moeten doen.

BTW: in de US en in andere landen was FF:TSW bepaald geen hit. $137.000.000 was het budget, wereldwijd leverde FF maar $62.000.000 op.

Luther Hartog
15-12-2001, 14:43
dus het kan zijn dat Columbia NL weinig ziet in het uitbrengen van een dure S.E. die toch (bijna) niemand koopt, omdat ze wellicht (zoals ondergetekende) de Regio 1 of Regio 4 versie al hebben.

Ik denk dat ie als dvd meer kans van slagen heeft dan als bioscoopfilm, het verhaal vond ik ook matig, maar het beeld en geluid is super en voor iedere dvd-freak een must have:o

Nathan Strik
15-12-2001, 15:57
het verhaal vond ik ook matig
Ik vond het verhaal juist supersterk en helemaal niet matig. Het heeft vele lagen en helaas prikken de meeste mensen nooit door de eerste laag heen, simpelweg omdat ze sommige Japanse filosofieën niet vatten die achter dit verhaal steken. Of dingen die bewust vaag zijn gehouden, zoals bijvoorbeeld:

SPOILERS!!! SPOILERS!!! SPOILERS!!! SPOILERS!!!
De zwangerschap van Aki, ik daag iedereen uit of ze dit de eerste keer is opgevallen. En de ideeën van Gaia, en dat je na je dood terugkeert naar Gaia...
EINDE SPOILERS!!! EINDE SPOILERS!!! EINDE SPOILERS!!!

...allemaal heel symbolisch en dit komt prachtig naar voren in de film. Deze film zit vol met symboliek en als je onder de flitsende beelden kijkt is er naar mijn mening genoeg te beleven voor diegenen die de film meer dan 1 keer willen zien.

Ik denk wel dat deze film het beter zal doen op DVD dan in de bios, maar volgens mij hebben de echte harcore FF-fans (including me) hem al lang en breed geïmporteerd.

Only time will tell...

Luther Hartog
15-12-2001, 16:49
Ik heb hem ook pas 1x gezien, dus eigenlijk heb je een voorsprong op mij, om een beter oordeel te kunnen geven moet ik hem ook meerdere keren zien. Ik zal henm daarom ook wel kopen als hij hier uitkomt:)

Ge611
18-12-2001, 14:29
Hmm, moet ik als nog naar de videotheek om hem te kijken. :( ;)

Dave
18-12-2001, 14:45
Ik ben toch ook wel heel erg benieuwd naar deze film moet ik zeggen. Wat ik tot nu toe erover heb gezien gehoord vond ik toch echt goed.

Anyway huur hem wel eerst ff...

Marco
23-12-2001, 16:42
Bron: DVDpreview (http://www.dvdpreview.nl/nieuws.php?nieuws_id=86)

Columbia Tristar Nederland heeft Final Fantasy : Spirit's Within aangekondigd op dvd. De 2-disc set zal op 19 Februari 2002 uitkomen voor zowel de verhuur als verkoop.

De dvd heeft de volgende specificatie's :
Final Fantasy : Spirit's Within
Animation
Anamorfisch Widescreen
Dolby Digital 5.1 Sound

Disc 1 :

* Diverse Trailers
* Commentaren tijdens de film van de makers en componist
* Documantaire : "Storyboard versie"

Disc 2 :

* Overzicht van de karakters en voertuigen
* Een scene op 3 verschillende manieren
* 17 Korte filmpjes over de belangrijkste animatie hoogstandjes
* Verschillende Trailers
* Diverse Documantaires
* Komische Video " Kelly's Thriller"
* Mini-Movie: "Aki's Droom"
* Alternatieve Opening
* DVD-ROM Features

Luther Hartog
25-12-2001, 22:19
Ik ben blij dat ze deze DVD in een luxe jasje stoppen, dat heeft deze film wel nodig:)

Bram _Cerberus_ Kocken
09-01-2002, 20:00
Hmmz, dan maar ff snel afwachten tot februari

Want ik weet wel zeker dat ik deze ga kopen!!

Richard Hogaarts
10-01-2002, 08:53
Final Fantasy ga ik ook zeker aanschaffen.
Het is een goeie film (vindt ik) en mag zeker niet in mijn collectie ontbreken.

Daar ik animatie ook leuk vindt.

Pjot77
11-01-2002, 10:33
Komt er ook een R2 DTS versie uit van Final Fantasy?

Bram _Cerberus_ Kocken
11-01-2002, 11:12
Vast wel, zou het *** vinden als da niet zo was!!

DTS is toch ongeveer het zelfde als Dolby Digital 5.1 :confused: ????

Raskel
11-01-2002, 11:42
Helaas Bram dts is niet hetzelfde als DD..Final fantasy heeft dus GEEN dts track. Helaas..:( fast and the furious wel :)

Raskel
11-01-2002, 12:13
Kijk maar eens bij mijn set, daar staat iets over cambridge cq creative (5.1 setje) :D

Bram _Cerberus_ Kocken
11-01-2002, 12:23
Ziet er zeker wel lekker uit ja

Maar ja, k ben maar een arm studentje, die zn DVD's, "HT" zelf moet dokken van studiefinanciering + salaris... Dus naar zoiets kan k kwijlen... en verder niets. Ben wel tevreden met wa k nu heb :p

Raskel
11-01-2002, 12:37
Ik ben een student van 20, dus niet zeuren :D

Bram _Cerberus_ Kocken
11-01-2002, 12:39
Ik ben een student van 20, dus niet zeuren :D

Dan moet je wel op kamers zitten want je ouders zullen wel nie zo blij zijn met die herrie die je HT creeert... ik neem aan da je F&F nie zult kijken met zacht geluid??? :D

Bram _Cerberus_ Kocken
11-01-2002, 12:44
Weet je trouwens iets van Regio-codes i.c.m. PC? :confused:
Ligt da puur aant programma da je gebruikt? of moet je wel R2 gebruiken?

Dadaveke
11-01-2002, 12:51
Ligt aan je programma wat je gebruikt. Ik meen dat je bij Powerdvd voor xp kunt switchen maar ben er niet zeker van.

Bram _Cerberus_ Kocken
11-01-2002, 18:33
Dat hebik ook gehoord, maar schijnt da je dan ook iets van een of andere codec moet hebben.
Eerst maar es dat programma'tje proberen te krijgen! ;)
Is die ergens te downen, (ja is off-topic, boeiuh wil het wel ff weten) ?

Marco
11-01-2002, 18:38
Dat hebik ook gehoord, maar schijnt da je dan ook iets van een of andere codec moet hebben.
Eerst maar es dat programma'tje proberen te krijgen! ;)
Is die ergens te downen, (ja is off-topic, boeiuh wil het wel ff weten) ?
Als het errug off-topic begint te worden, kan je natuurlijk toch een nieuwe topic maken (zo moeilijk is dat niet).

BTW: om regiovrij te kijken m.b.t. PowerDVD kan je het progje DVDGenie (http://www.inmatrix.com/files/dvdgenie_download.shtml) downloaden. Misschien is dat wat voor je.

Martin de Goeij
11-01-2002, 22:30
weet iemand hier of deze film ook in nederland uitkomt met een 2cd box met allemaal speciale dingen er op ik zou dit graag willen weten als dit niet zo is dan koop ik de special edition van R1

thanks maikel
:confused:
19-2-2002

Marco
17-01-2002, 08:16
Komt er ook een R2 DTS versie uit van Final Fantasy?
Die R2 DTS versie komt eraan. 22 feb 2002. http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=ASBY-2083

Pjot77
17-01-2002, 09:53
YESSS!!!! Kopuuuuh dus !!!! :D :D :D

Bram _Cerberus_ Kocken
17-01-2002, 10:16
Dat vonden er meer want na het betreden van de uitgang van de bioscoop zag je de "bikkels" hard wegscheuren zoals in de film.


Toch maf hoe films/series je gedrag veranderen.
voorbeeldje bij mezelf:

Na het zien vd Matrix heb je echt zo gevoel van actief/snelheid & veel bewegen...
Na het zien van Dragonball Z (ja das toch wel tof, niet zeuren :p :D) hetzelfde
Als je dan Johnny Bravo kijkt, of zo'n ongelooflijke patser-film, dan krijg je datzelfde effect weer mezelf
Toen ik kleiner was en naar de Ninja Turtles keek, voelde ik me daarna ineens Turtle nr 5 ;)
en nog een paar van die dingetjes

Herkennen mensen zich? Boeiuh, niet schame he, niemand kent je hiero!

Nathan Strik
17-01-2002, 14:01
Toen ik kleiner was en naar de Ninja Turtles keek, voelde ik me daarna ineens Turtle nr 5 ;) Hehe.... ik dacht altijd dat ik Michaelangelo was... :p

Bram _Cerberus_ Kocken
17-01-2002, 15:05
Nee die was slecht, Donatello had zo'n stok, die kon veel verder slaan!

Bram _Cerberus_ Kocken
20-01-2002, 16:48
Nog bedank voor da plaatje, had ik nog niet!! :D :cool: :D:D

Luther Hartog
20-01-2002, 16:59
Dat is inderdaad een mooie hoes, veel mooier dan de R2/R4 versie. Krijgen wij dezelfde hoes als de Aussies?

Marco
20-01-2002, 17:43
Zoals ik al eerder schreef er komen 2 Japanse versie uit. Japan wordt voorgetrokken want hun 2 Disc S.E. (die Spiritual Edition heet) krijgt ook een DTS track erbij. Duur is deze ultimate versie wel zo'n ¥9,800 (Japanse Yen), das ongeveer 74 US dollar...hmmm....das ongeveer € 84 euh...das ongeveer 185 gulden :eek:

En wij maar klagen dat we duur zijn :rolleyes:

http://www.hmv.co.jp/image/jacket/190/01/5/8/453.jpg

Luther Hartog
20-01-2002, 17:51
Duur is deze ultimate versie wel zo'n ¥9,800 (Japanse Yen), das ongeveer 74 US dollar...hmmm....das ongeveer € 84 euh...das ongeveer 185 gulden :eek:

En wij maar klagen dat we duur zijn Die cd's die je uit Japan importeert zijn daar ook al zo duur, wat verdienen die mannen daar ?

Luther Hartog
20-01-2002, 18:08
Met een plaatje van de NL cover (geen idee of deze ook een kartonnen kaft/hoes heeft)

Hmm, jammer dat ie er niet net zo uit ziet als die Japanse versie, die hoes vind ik een stuk mooier.

Bram _Cerberus_ Kocken
20-01-2002, 18:53
KLopt, en nu die japanse versie te kopen alleen om de hoes... voor €85... das verspilling.
Misschien dat je die hoes ergens op een covers-site kunt vinden. Kun je hem uitprinten en die eromheen doen!

Luther Hartog
20-01-2002, 19:42
Kun je hem uitprinten en die eromheen doen! Dan kan ik net zo goed niet de DVD kopen, maar de DivX downloaden;)

Bram _Cerberus_ Kocken
20-01-2002, 20:52
Originally posted by Luther Hartog
[B]Dan kan ik net zo goed niet de DVD kopen, maar de DivX downloaden
Ja, maar dat is dan weer illigaal! :p:cool: :D

Pjot77
05-02-2002, 14:14
Ik heb 'em!!!! :D :D :D Weer wat te doen vanavond :rolleyes:

Henk Heideveld
25-02-2002, 12:05
Ik heb hem nu ook.
Jammer dat ik hier geen recensie van iemand aantrof.
Dit is fantasy, science fiction, animatie en alles in 1.
Mijn 4 Aliens-films lijken hierbij in 1 klap te worden gedegradeerd tot museumstukken.
Dit zit technisch ongekend knap in elkaar. Je weet niet meer wat echt en onecht is. Ik heb hem 3 x moeten bekijken, want er gebeurt zo veel tegelijk en zo snel na elkaar.
Wat een prachtig beeld en wat een subliem geluid.
En wat een ongelooflijk goed bedacht fantasieverhaal.
Maar ja, ik zag hem op deze site nergens in de top-50 verschijnen, dus dacht een brandhoutfilm. Niets is minder waar. Een technisch juweeltje.
Als je een minpuntje zou moeten noemen zou ik niet verder komen, dan vast te stellen dat men nog niet 100% emoties in gezichten weet te brengen. Verder niets dan lof.
Wat vinden anderen er van????? Ik lees er zo weinig over, of heb ik een balngwekkende thread gemist?

Dave
25-02-2002, 18:07
Ik heb hem nu ook.
Jammer dat ik hier geen recensie van iemand aantrof.
Dit is fantasy, science fiction, animatie en alles in 1.
Mijn 4 Aliens-films lijken hierbij in 1 klap te worden gedegradeerd tot museumstukken.
Dit zit technisch ongekend knap in elkaar. Je weet niet meer wat echt en onecht is. Ik heb hem 3 x moeten bekijken, want er gebeurt zo veel tegelijk en zo snel na elkaar.
Wat een prachtig beeld en wat een subliem geluid.
En wat een ongelooflijk goed bedacht fantasieverhaal.
Maar ja, ik zag hem op deze site nergens in de top-50 verschijnen, dus dacht een brandhoutfilm. Niets is minder waar. Een technisch juweeltje.
Als je een minpuntje zou moeten noemen zou ik niet verder komen, dan vast te stellen dat men nog niet 100% emoties in gezichten weet te brengen. Verder niets dan lof.
Wat vinden anderen er van????? Ik lees er zo weinig over, of heb ik een balngwekkende thread gemist?

Wat jij zegt gewoon echt een tTOP film, ik moet hem allen nog zelf kopen maar ik kijk eerst ff voor een goede prijs...
Maar inderdaad echt top "animatie CGI" en een Top verhaal!
En de DVD is ook heel mooi 2 discs en een hele mooie hoes!:D