PDA

Bekijk de volledige versie : zinloos "verbaal" geweld bij vanLeest



Karen1977
17-04-2004, 13:13
Ik weet niet of het hier thuishoort, maar er moet mij iets van het hart...

Ik was net bij van Leest Weert om de dvd van ET te halen. Ik had al twee mailtjes gehad dat hij er zou zijn.

Ik vraag het aan de verkoopster en zij gaat zoeken maar kan hem niet vinden, dat is iedereen wel gewend. Daar gaat het ook niet om. Verkoopster is vriendelijke en wil verder gaan kijken ook in de pc.

Begint er ineens iemand achter mij tegen mij te schreeuwen:
JE MOET OPROTTEN MET JE ***KOP. ZE HEBBEN HET NIET. JE HOUDT DE HELE RIJ OP! OPFLIKKEREN.

Tegen mij dus... :(

Ik zeg vriendelijk : Nou meneer dat kan wel iets vriendelijker en dan moet u niet bij mij zijn, maar bij de van leest Internetafdeling.

Kreeg ik weer een scheldkannonade over mij heen.
Toen zei ik tegen de verkoopster, succes met deze ongeduldige klant en tegen hem: Zo begint zinloos geweld dus (van mijn kant, want ik had hem bijna iets aangedaan..).

Daarna ben ik weggegaan, buiten stond ik te trillen van woede en angst (want de meneer in kwestie zag er ook erg eng uit, soort junkie, is misschien vooroordeel, maar als ze zo gaan schreeuwen en dreigen niet meer)

waar ik eigenlijk nog meer mee zit is dat niemand iets zei! een overvolle winkel! Ook het personeel durfde niets tegen de man te zeggen.

Nu heb ik zelf in verschillende winkels gewerkt en als daar iemand begon te schelden en dreigen tegen een klant of personeel werd diegene toch echt wel verwijderd...

Sorry ik moest het even kwijt..

Ik ben wel trots op mijzelf dat ik toch iets durfde te zeggen...

Erik Hagen
17-04-2004, 13:23
Nou inderdaad! Ik vind dat je het nog heel netjes hebt gehouden. (y) Ik zou niet weten hoe ik zou reageren in zo'n situatie... :?

Karen1977
17-04-2004, 13:27
Ik heb net wel een klacht naar vanLeest gestuurd... omdat ik vind dat iemand van het personeel ook wel wat had kunnen zeggen,

want toen ik buiten stond, stond ik echt wel te trillen enzo...

Edwin Smouter
17-04-2004, 13:29
ik denk wel dat je goed gehandeld hebt het is altijd een moeilijke afweging of je wel of niet er tegen in moet gaan

ik snap dat je buiten stond te trillen zou ik waarschijnlijk ook hebben gehad

wel een goed punt om een klacht bij van leest in te dienen

Lex v/d Moolen
17-04-2004, 13:36
Triest. Ik zou niet eens reageren en zo'n mafkees totaal negeren.

Harry B.
17-04-2004, 17:14
Nou inderdaad! Ik vind dat je het nog heel netjes hebt gehouden. (y) Ik zou niet weten hoe ik zou reageren in zo'n situatie... :?
Nou ik zou het wel weten :evil:

netfox
17-04-2004, 22:07
Ik, full-time verkoper, vind het een beetje onzin een klacht te sturen naar Van Leest. Het personeel was misschien zelf ook 'bang'. Als ik een lastige klant voor mij heb ben ik niet bang om zo'n klant goed de waarheid te vertellen... maar het ligt er net aan wie je voor je hebt. Zoals ik al eens eerder heb gezegd; je moet de verkoper niet zien als 'de Van Leest', maar als iemand die voor een hongerloontje daar werkt, en net zo goed bang kan wezen voor iemand die daar staat te vloeken. Je zegt zelf al dat je het knap van jezelf vond dat je er wat van zei, dat je stond te trillen op je benen... dan lijkt het mij niet moeilijk je in te leven in de verkoper.

John Sital
17-04-2004, 23:04
Ik, full-time verkoper, vind het een beetje onzin een klacht te sturen naar Van Leest. Het personeel was misschien zelf ook 'bang'. Als ik een lastige klant voor mij heb ben ik niet bang om zo'n klant goed de waarheid te vertellen... maar het ligt er net aan wie je voor je hebt. Zoals ik al eens eerder heb gezegd; je moet de verkoper niet zien als 'de Van Leest', maar als iemand die voor een hongerloontje daar werkt, en net zo goed bang kan wezen voor iemand die daar staat te vloeken. Je zegt zelf al dat je het knap van jezelf vond dat je er wat van zei, dat je stond te trillen op je benen... dan lijkt het mij niet moeilijk je in te leven in de verkoper.

sorry hoor maar dit vind ik een beetje vaag, op het moment dat jij werkt dan ben jij het visitekaartje van je werkgever, bang of niet als je ziet dat een van je klanten zo wordt behandeld dan kun je daar wel wat van zeggen, maar dat nu ff terzijde.
rot voor je karen dat dit jou overkomen is.

Mark de Jong
17-04-2004, 23:11
Inderdaad rot dat het je overkomen is, maar denk niet dat klagen bij Van Leest zal helpen.

Ik zou het inderdaad ook wel weten, maar dan eerder tegen het personeel :P
Als ik af en toe van die 5dehands DVD's met vingerafdrukken zie/krijg heb ik het niet meer. Ga ik effe persoonlijk langs (ruig klinkt dat he ? :P (6) ;)).

netfox
17-04-2004, 23:20
Ik, full-time verkoper, vind het een beetje onzin een klacht te sturen naar Van Leest. Het personeel was misschien zelf ook 'bang'. Als ik een lastige klant voor mij heb ben ik niet bang om zo'n klant goed de waarheid te vertellen... maar het ligt er net aan wie je voor je hebt. Zoals ik al eens eerder heb gezegd; je moet de verkoper niet zien als 'de Van Leest', maar als iemand die voor een hongerloontje daar werkt, en net zo goed bang kan wezen voor iemand die daar staat te vloeken. Je zegt zelf al dat je het knap van jezelf vond dat je er wat van zei, dat je stond te trillen op je benen... dan lijkt het mij niet moeilijk je in te leven in de verkoper.

sorry hoor maar dit vind ik een beetje vaag, op het moment dat jij werkt dan ben jij het visitekaartje van je werkgever, bang of niet als je ziet dat een van je klanten zo wordt behandeld dan kun je daar wel wat van zeggen, maar dat nu ff terzijde.
Ik vind mijn veiligheid wel wat belangrijker dan 'het visitekaartje wezen van mijn werkgever'. Ik doe zoiets niet voor mijn werkgever, maar voor die persoon achter de balie. Als iemand dat niet durft... verwijt ik het niet de winkel; maar de persoon.

Karen1977
18-04-2004, 09:19
Ik heb zelf ook in een aantal verschillende winkels gedaan en durfde er meestal wel iets van te zeggen en als ik het niet durfde was mijn leidinggevende altijd snel ter plekke. Zowiezo is het de bedoeling dat een leidinggevende dat soort gevallen oplost of desnoods als het uit de hand loopt meteen de politie bellen.

Ik nam het het meisje achter de balie ook niet kwalijk maar wel al het andere personeel en ik weet niet wie er nog meer waren in een overvolle zaterdag winkel.

En als het meisje er helemaal alleen stond, neem ik het vanLeest nog meer kwalijk, want je laat iemand niet meer alleen staan en zeker niet op een zaterdag!

Als de man tegen het meisje was uitgevallen (wat ook zeer vaak gebeurt weet ik dus uit ervaring, heb in een supermarkt centrum Utrecht gewerkt)) dan weet ik zeker dat zij meteen bijval had gehad van haar collega's, dus met "durven" heeft het niet zoveel te maken.

Maar ik snap ook wel dat jij zegt dat jij het niet zou doen, ok. Maar waarom verwijt je het dan de persoon achter de balie? Als je het zelf ook niet zou doen?

Ach ja, ik kijk wel of ik er iets van hoor...

Mijn woede is wel alweer wat gezakt hoor... :wink:

netfox
18-04-2004, 11:59
Maar ik snap ook wel dat jij zegt dat jij het niet zou doen, ok.
Heb ik nooit gezegd.


Als ik een lastige klant voor mij heb ben ik niet bang om zo'n klant goed de waarheid te vertellen... maar het ligt er net aan wie je voor je hebt.

Steven Maas
18-04-2004, 15:36
Ik ben niet gewend dat klanten tegen elkaar uitvallen...
Ze trekken eerder een grote muil tegen mij open. :P

mokka
18-04-2004, 15:40
zoiets had ie bij mij maar 1 keer geflikt, ik zou het nog langer trekken aan de kassa en em buiten eens mooi opgewacht :evil:

John Sital
18-04-2004, 17:28
zoiets had ie bij mij maar 1 keer geflikt, ik zou het nog langer trekken aan de kassa en em buiten eens mooi opgewacht :evil:

mokka rules.

theThinWhiteDuke
18-04-2004, 17:36
Maat van me heeft in een DVD zaak gewerkt waar ze vaak zo'n klant hadden; deze persoon ging oa tegen andere klanten vertellen dat ze die ene DVD niet moesten halen omdat ie zo slecht was.
Is meteen aangepakt en buiten gemikt.
T kan dus wél!
Als reden gaven ze aan dat klanten lastigvallen daar verboden was en het imago van de zaak zo geschaad werd.