PDA

Bekijk de volledige versie : Pearl Harbour SE (Geluid valt weg ?)



Marc R
14-12-2001, 20:47
Hallo,

Allereerst moet ik ff kwijt dat ik nieuw ben in het hele DVD en Thuisbioscoop gebeuren.

Ik ben in het bezit van een Pioneer 535 DVD-speler die ik via een optische kabel heb verbonden met mijn Onkyo TX-DS 595 Receiver.
In de Set-Up van de DVD speler heb ik aangegeven (bij Audio 1): Dolby Digital Out: Dolby Digital. (voorheen stond hij op :Dolby Digital > PCM) en sindsdien valt regelmatig het geluid even weg.
Dit gebeurt echter alleen bij Pearl Harbour.
Toen de DVD-speler nog ingesteld was op Dolby Digital>PCM was en is het geluid goed.

Hoe ken dit nou.......

frankS
15-12-2001, 12:46
Hallo Marc,

Ik heb gisteravond Pearl Harbor gehuurd en inderdaad viel bij mij ook steeds het geluid compleet even weg ik vond dit erg irritant en heb hem uitgezet.
Ik dacht dat de oorzaak een beschadiging van de dvd-schijf zou kunnen zijn want hij was wel wat beschadigd aan de buitenomtrek maar het geluid bleef gedurende de gehele film wegvallen.
Ik heb een Onkyo DV-S555 dvd-speler en een Onkyo TX-DS595 Receiver !!??
De in de set-up van de dvd-speler heb ik Dolby Digital out-Dolby Digital geselecteerd en DTS on, maar dit staat altijd zo.
RA RA Wat is dit ??????
Ik zou niet weten wat de oorzaak zou kunnen zijn , maar misschien worden we wel verder geholpen

Groeten Frank

Judge Drek
15-12-2001, 15:58
Hoe bedoelen jullie dat het geluid wegvalt? Wordt het echt ff stil? of een soort inzinking? Ik heb ook Pearl harbor Se, maar heb dus nergens last van. Kan het niet een produktiefout zijn ?

frankS
15-12-2001, 16:20
Hoe bedoelen jullie dat het geluid wegvalt? Wordt het echt ff stil? of een soort inzinking? Ik heb ook Pearl harbor Se, maar heb dus nergens last van. Kan het niet een produktiefout zijn ?



ECHT STIL !!!

Maar dan voor ongeveer 0.2 sec of zoiets valt het geluid echt helemaal weg.
Soms met intervallen van 3 sec. dan weer enkele minuten maar wel gedurende de gehele film !!
Snap er niks van ??????

Groeten Frank

Koofie
15-12-2001, 17:49
wha :\ wat vaag

ik heb rx-v1000 van yamaha + extra power amp

ik heb helemaal nergens last van, beter nog: ik heb 6.1 matrixed geluid, terwijl de dvd zegt 5.1 schiet het 6de kanaal aan :D :D

Ronnie van Straalen
15-12-2001, 22:48
Ik heb de Pearl Harbor SE ook gekocht maar heb nergens last van. Prima beeld + geluid. (Misschien toch een produktiefout:confused: ???)

jh jansen
16-12-2001, 09:17
Ik had Pearl Harbor een tijdje terug ook gehuurd maar na een half uur heb ik deze teruggebracht omdat ik hetzelfde probleem had. Bij mij valt ook het geluid steeds even weg .. (precies als frankS en Marc R het omschrijven).

Ik heb ook een Onkyo TX-DS595 receiver met een JVC-XVD701 DVD speler. Mijn speler is via de digitale coax kabel aangesloten op de versterker. Zou het wegvallen van het geluid een ONKYO probleem kunnen zijn ??????? Bij mij is het alleen nog maar voorgekomen bij Pearl Harbor.

basilio gonzalez
16-12-2001, 17:11
Ik heb pearl harbour geleend en heb geen problemen met het geluid gehad envenals degene van wie ik hem geleend heb.
ik heb een pioneer nsdv77. misschien ligt het aan de set van onkyo.

groetjes bas

Jaco
17-12-2001, 20:03
Heb hem besteld bij Ro-vision en moet toegeven dat
het geluid inderdaad wegvalt gedurende de hele film,
Ro-vision opgebeld en er zijn inderdaad meerdere klachten
van verschillende klanten.
Verder is het ook zo dat bij mij het surround-back kanaal gelijk aanschiet, dus is ie waarschijnlijk ook 6.1.
:confused: :confused:

Edwin V
18-12-2001, 06:53
Ik heb geen problemen met mijn Sony DVP735 en Denon A1SE. Het is wel erg toevallig :confused:dat in deze thread drie personen problemen hebben met allemaal hetzelfde merk en model receiver. Dan is het toch vrijwel zeker dat de Onkyo een probleem heeft. Het zal trouwens niet de eerste keer zijn dat de hardware problemen heeft met DVD's.

Jaco
18-12-2001, 19:21
Het blijkt wel weer dat DVD niet een geheel waterdicht
systeeem is, wat ik al eerder voorspelde.
Desalniettemin is het een leuke opvolger van het trouwe
laserdisc systeem wat nooit problemen heeft opgeleverd
en altijd perfect van kwaliteit is:)
Overigens ben ik in het bezit van een Pioneer VSX859RDS
en een Pioneer dv 535 als DVD-speler, een goede combinatie.
De 859 moest ik wel aanschaffen omdat die als enige betaalbare reciever een RF input heeft:cool:

jh jansen
21-12-2001, 11:36
IK HEB DE IMPORTEUR VAN ONKYO (ACOUSTICAL) HET VOLGENDE MAILTJE GESTUURD OVER DIT PROBLEEM
==============================================
Ls,

Op het forum van dvd.nl loopt een thread over een probleem met de Onkyo TX-DS595. Het gaat hier over het wegvallen van het geluid bij de "Pearl Harbor" dvd. Zelf ben ik ook in het bezit van deze (voor de rest prima versterker) en heb hier ook last van.

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=2712

Zijn jullie hiervan op de hoogte? En zo ja, wat zou een oplossing kunnen zijn?

M.vr.gr.
J. Jansen.
==============================================
2 DAGEN LATER KREEG IK HET ONDERSTAANDE ANTWOORD.
==============================================
Geachte heer Jansen,

Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen en met belangstelling gelezen.

De DVD Pearl Harbor is ter onderzoek opgestuurd naar Onkyo Europe. Zodra er uitsluitsel is van Onkyo Europe laten wij u dit zo spoedig mogelijk weten.

Wij vertrouwen erop u hiermede voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Acoustical Handelmaatschappij b.v.

Martijn Ensing
Technical Product Support
==============================================
ER WORDT DUS SERIEUS NAAR GEKEKEN.... IK HOUD JULLIE OP DE HOOGTE.

DrBob
02-01-2002, 21:12
Hallo,

Ik heb deze thread opgezocht omdayt ik (of mijn pa) ook problemen heb met pearl harbor. Het hele dolby digital spoor lijkt er niet te zijn. Als ik de receiver instel op DTS of dolby digital komt er geen geluid uit (verbonden via coax), maar bij analoge aansluiting is er wel gewoon geluid... Het vreemde is dat er bij andere dvd's geen enkel probleem is. De receiver is een Denon av-1602, en de dvd-speler is een pioneer 444 (of iets wat er op lijkt :D)

Ik heb de dvd al in mn computer gestopt, maar ik kan niet echt iets vinden om zekerheid te geven over welke geluidsmodus hij gebruikt. Ik denk echter dat hij wel op dolby digital werkt.

Iemand van jullie met zulke problemen met deze titel?? ik denk dat er gewoon een hele zooi dvd's fout uit de fabriek zijn gekomen....

butcher
13-01-2002, 21:33
Hallo,

Ook ik ben nav de problemen met deze dvd gaan zoeken naar relevant nieuws op het WWW en hier terechtgekomen.

Ik weet niet of er n.a.v. de mail van jh jansen al reactie is van Acoustical, maar mijn ervaringen zijn de volgende.

Nadat ik in eerste instantie een NAD-set had gekocht die niet beviel door de verwarrende en gebruiksonvriendelijke menu's, kocht ik een combinatie van de Onkyo DV-S555 en de TX-DS595.
De eerste film die ik draaide was Pearl Harbour. Ik dacht direct weer een miskoop te hebben gedaan, ondanks dat ik in het verleden goede ervaringen had met Onkyo. Bij de winkel waar ik eea had gekocht was het een onbekend probleem, maar er werd serieus werk van gemaakt. Er werden met de dvd verschillende combinaties 'bespeeld'. Op de TX-DS595 werden drie verschillende spelers aangesloten, die alledrie de in deze thread genoemde irritante 'geluids-hikjes' vertoonden. Toen de DS-V555 op een ander merk receiver werd aangesloten, speelde de dvd foutloos. Oorzaak dus inderdaad de receiver. De winkelier is gaan bellen en zoeken op het www, en het lijkt een probleem te zijn van een combinatie van de kennelijk afwijkende software van de Pearl Harbour-dvd en de in de Onkyo gebruikte chip (Chrystal o.i.d.). Er schijnt hierover ook iets op http://www.onkyousa.com/ te staan, maar dat kan ik (nog) niet vinden. Mogelijk een bekend probleem dus, maar nog geen oplossing. Ditzelfde schijnt zich overigens voor te doen bij de nieuwe Jurassic Park III... Ik hoop dat dit niet de toekomst is, steeds weer nieuwe bugs....:confused:

harp
14-01-2002, 19:24
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem gehad met Pearl Harbor (R2) en Jurassic Park3 (R1). Ik heb zelf een TX-DS797, dus is het niet alleen de TX-DS595 die het heeft. Ik heb uiteindelijk "opgelost" door de analoge aansluiting te gebruiken. Daarnaast deed hij het ook goed toen ik mijn DVD-speler op PCM had ingesteld. Beide oplossingen zijn verre van ideaal maar je moet iets.

harp
16-01-2002, 18:47
Op de site van onyousa staat hier inderdaad iets over. Waar het op neer komt is dat je het beste maar kunt overschakelen naar DTS of Dolby ProLogic (1 of 2). Ook ligt het in de verwachting dat dit probleem zich nog op meerdere nog te verschijnen DVD's zal voorkomen. Ze zijn dit verder aan het nagaan om dit in de toekomst te verbeteren.

jlukens
18-01-2002, 14:44
Toch heb ik het gevoel dat er met Pearl Harbor meer aan de hand is: bij mij valt niet het geluid weg of zo, maar wel is het (nederlandse) menu niet 100 procent in orde. Bij het afspelen hiervan hakkelt het geluid, en de eerste twee, drie seconden is ook het beeld ernstig verminkt. Verder speelt het Engelse menu wel goed, en de film zelf speelt ook perfect.

O ja, ik heb een Kenwood KRF-V5030 receiver en een DVF-3550 DVD speler...

Dit probleem doet zich voor bij meerdere Pearl Harbor schijfjes, dus is niet exemplarisch. Gek: De Playstation 2 heeft nergens last van... De Kenwood heeft met andere DVD's tot nu toe ook geen problemen gegeven (?)

butcher
19-02-2002, 16:12
Voor iedereen in deze thread: zie de volgende link:

http://dolby.custhelp.com/cgi-bin/dolby.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=c5iqKa8g&p_lva=&p_faqid=129&p_created=1008952532&p_sp=cF9ncmlkc29ydD0mcF9yb3dfY250PTYxJnBfcGFnZT0x&p_li=

Kennelijk is het doorgedrongen dat er een aantal receivers niet met de nieuwe software overweg kan. Er is alleen nog steeds geen oplossing.
Heb wel gehoord dat de Engelse versie (persing?) van Pearl H niet hetzelfde probleem heeft. Mijn leverancier bestelt er één, en dan gaan we dat proberen.
Hopen dat Dolby inderdaad de toekomstige DVD's niet van dezelfde 'fout' voorziet, want dan kan een aantal van ons naar de winkel voor een nieuwe receiver....
Overigens staan er in de link ook een paar 'alternatieven', maar mijn idee is dat ik niet een DTS apparaat heb aangeschaft om in stereo te gaan luisteren.

Suc6 allemaal,

Butcher

butcher
05-10-2002, 09:51
:D Hallo allemaal:D

Een week geleden werd ik gebeld door iemand van HiFiCorner in Groningen, waar ik mijn Onkyo receiver heb gekocht. Onkyo is met een oplossing gekomen voor het zg Pearl Harbour probleem. Of ik mijn receiver maar wilde brengen, hij zou dan worden opgestuurd naar Onkyo Nederland (Acoustical) voor een update.

Gisteren heb ik hem weer opgehaald en hoewel ik nog geen tijd heb gehad het uit te proberen, ga ik er van uit dat het probleem nu wel degelijk uit de wereld is.
Wat hebben ze gedaan: De IC (chip) is vervangen door één die ge-update is met nieuwe, door Onkyo ontwikkelde software. Kosten: Nihil, nada, niks!

Hulde aan Onkyo wat mij betreft. Immers: De oorzaak van het probleem lag eigenlijk niet bij hen, maar bij Dolby, dat moet toezien op de juiste naleving van de afgesproken surroundregels.
Hulde ook aan de mensen van HiFiCorner, die hun klanten niet in de steek laten en hun toezeggingen 'gewoon' nakomen.

Voor iedereen met een Onkyo: ren naar je leverancier en zorg dat jouw apparaat wordt gemodificeerd. Voor iedereen met een ander merk met hetzelfde probleem: vertel je leverancier van de Onkyo-oplossing en houdt hem voor dat de anderen niet kunnen achterblijven! Succes!

Butcher

peter koning
07-10-2002, 08:09
Verhaal van butcher klopt helemaal. Onkyo lost het Dolby inc. probleem zonder kosten op. Geweldige service van Onkyo.
Geweldig geluid ook trouwens, behalve als je ervan houd als in een film autosleutels op een tafel worden gegooid, de sub reageerd. Maar dit even geheel terzijde. Voor de goede orde, ik heb het al een keer peplaatst dacht ik. Denon en pioneer hebben het probleem ook met de de dolby flag. Kameraad van mij heeft een Denon en Denon reageert als volgt:" drop-outs bij Pearl harbor???!!! Wat gek, is de eerste keer dat we dit horen. Ligt niet aan de versterker hoor!":confused: