PDA

Bekijk de volledige versie : Geld overgemaakt alleen niks ontvangen



Raskel
18-04-2004, 13:18
Hallo,

Ik heb enkele weken geleden geld overgemaakt naar de rekening van een persoon met wie ik een deal had gemaakt voor een dvd-speler. Sinds het geld is overgemaakt heb ik niks meer van de persoon vernomen, ook niet na herhaaldelijke pm, emails en brieven die ik gestuurd heb. Weet iemand of het mogelijk is om het gestorte geld terug te laten boeken?

Vriendelijke groet,
Raskel

Rutger
18-04-2004, 13:21
Hallo,

Ik heb enkele weken geleden geld overgemaakt naar de rekening van een persoon met wie ik een deal had gemaakt voor een dvd-speler. Sinds het geld is overgemaakt heb ik niks meer van de persoon vernomen, ook niet na herhaaldelijke pm, emails en brieven die ik gestuurd heb. Weet iemand of het mogelijk is om het gestorte geld terug te laten boeken?

Vriendelijke groet,
Raskel

Zover ik weet is dit NIET mogelijk. Je kan alleen je geld terughalen bij een automatische incasso. Wanneer je zelf een bedrag overmaakt is dit niet meer terug te halen.
Dit is mij een kee verteld door de Postbank. En een vriend van mij heeft dit te horen gekregen bij de ABN AMRO bank. Misschien als je bij een andere bank zit dat het mogelijk is, maar het beste kan je hiervoor kontakt opnemen met je bank.

Raskel
18-04-2004, 13:27
Bedankt voor je reactie.

Ik was er al bang voor dat het alleen bij automatische incasso mogelijk was, ik denk dat de SNS bank daar geen uitzondering op zal zijn. Morgen maar naar de bank gaan en anders maar aangifte gaan doen, maar of ik daar iets mee opschiet..

Ik heb wel zijn adres alleen ligt het in Oegstgeest en ik kom uit Maastricht, dus een flink stukje rijden. Ik ben er achter gekomen dat de betreffende persoon onder 2 namen actief is op verschillende forums. En wel onder de namen: Beamer en Throwratio, dus bij deze meteen een waarschuwing als iemand iets van hem wil kopen.

Mvrg,
Raskel

chimera01
18-04-2004, 13:30
Joh ga naar de politie en dien een aanklacht in jegens deze persoon. Hij blijft in gebreke bij een transactie, misschien is het geen oplichting maar mogelijk pak je hem wel op diefstal.

Doe je het niet ben je je geld kwijt.

Raskel
18-04-2004, 13:33
Hoi,

Aangifte ga ik zeker doen, ik ben wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die ervaring hebben met deze vorm van oplichterij. Ik laat het er in ieder geval niet bij zitten. Of via aangifte of met een knuppel ;)

Groeten,
Raskel

Christiaan Sauer
18-04-2004, 15:10
Sterkte (y)
Zoals op het andere forum al geschreven: op de Doelen Lente Hifishow leek het zeker geen onaardige gozer.
Dus of hij kan gewoon erg goed toneelspelen, of er is wat anders aan de hand :)
Sterkte met het op te lossen in ieder geval (y)

Raskel
18-04-2004, 15:14
Sterkte (y)
Zoals op het andere forum al geschreven: op de Doelen Lente Hifishow leek het zeker geen onaardige gozer.
Dus of hij kan gewoon erg goed toneelspelen, of er is wat anders aan de hand :)
Sterkte met het op te lossen in ieder geval (y)

We blijven positief :D Ik zal ermaar vanuit gaan dat er iets aan de hand is, maar desalnietemin blijft het *****.

Kevin Meijering
18-04-2004, 17:13
Je kan proberen te bellen naar je bank en te zeggen dat je het "per ongeluk" op de verkeerde rekening hebt geboekt, is mij wel een keer gelukt bij de postbank.

Sterkte ermee in ieder geval! (y)

Ludo Keeris
18-04-2004, 22:36
Je kan proberen te bellen naar je bank en te zeggen dat je het "per ongeluk" op de verkeerde rekening hebt geboekt, is mij wel een keer gelukt bij de postbank.

Sterkte ermee in ieder geval! (y)

Ik heb dat ook een keer gehad, maar toen moest de ontvanger het zélf terugboeken. Zelfs toen later bleek dat de fout bij de bank zat (naam en nummer kwamen niet overeen, dus het had nooit overgemaakt mogen worden).