PDA

Bekijk de volledige versie : Bij Play.com meerdere films tegelijk kopen?



Gekke Dirkie
19-04-2004, 23:51
Kan ik bij Play.com (de engelse versie is het volgens mij, _niet_ play usa) in één keer 3 films bestellen, of kan ik ze beter los bestellen, in verband met de douane of invoerrechten of zoiets?

Alvast bedankt!

Cheek
20-04-2004, 00:04
Play.com is Engels dus geen douane kosten (vrije handel in Europa) ?

Paul IJsendijk
20-04-2004, 00:07
ik heb wel meerdere films in 1 keer besteld en bij mij kwamen ze allemaal apart binnen en geen douane gedoe 8)

Gekke Dirkie
20-04-2004, 00:09
Play.com is Engels dus geen douane kosten (vrije handel in Europa) ?

Nou probeer maar eens een auto uit duitsland te halen :D

Roland1
20-04-2004, 00:20
Het maakt niet zoveel uit. Je hebt iig geen last van de douane bij play.com en de verzendkosten zitten al bij de prijs inbegrepen, dus los bestellen is net zo 'duur' als in 1 keer bestellen.

FrankGuthrie
20-04-2004, 00:22
ik heb 1 keer 3 star trek boxen besteld, alle 3 tegenlijk binnen gekregen, maar ze waren alle 3 apart verpakt.

Heb tot nu toe geen problemen gehad met Douane.

EdgeX
20-04-2004, 00:24
Het maakt niet zoveel uit. Je hebt iig geen last van de douane bij play.com en de verzendkosten zitten al bij de prijs inbegrepen, dus los bestellen is net zo 'duur' als in 1 keer bestellen.

Play verpakt altijd alles apart! Ook al bestel je er 12 tegelijk.

Cheek
20-04-2004, 00:28
Play.com is Engels dus geen douane kosten (vrije handel in Europa) ?

Nou probeer maar eens een auto uit duitsland te halen :D
:P Wat DVD's betreft dan...

Mike Philippens
20-04-2004, 06:51
Play.com is Engels dus geen douane kosten (vrije handel in Europa) ?
Play is gevestigd op Jersey en maakt geen deel uit van de EU. Als je pech hebt, krijg je dus wél last met de douane. Mij nog nooit gebeurd.

Mike Philippens
20-04-2004, 06:53
Play.com is Engels dus geen douane kosten (vrije handel in Europa) ?
Nou probeer maar eens een auto uit duitsland te halen :D
dat heeft weer te maken met de BPM (of hoe dat nu heet) en niet met BTW.

Johan van den D.
20-04-2004, 17:22
Play.com is Engels dus geen douane kosten (vrije handel in Europa) ?
Nou probeer maar eens een auto uit duitsland te halen :D
dat heeft weer te maken met de BPM (of hoe dat nu heet) en niet met BTW.Bij een auto krijg je zowel BPM en BTW voor je kiezen. :evil:

Zelf heb ik ook nog nooit een probleem gehad met de via Play bestelde dvd,s. :o

Hayko de Boer
20-04-2004, 19:34
Wanneer je toch meerdere dvd's tegelijk wil bestellen, dan zou ik dit in 1 keer doen, want ook al wordt alles op dezelfde dag verzonden, dan nog komen de pakketjes verspreid binnen (hoera voor Selektvracht)

De laatste keer 3 boxsets besteld. 1 werd bezorgd na 5 werkdagen, 1 na 6 werkdagen en de laatste ....... niet :(

Na 14 dagen (volgens voorwaarden Play) contact opgenomen en binnen 24 uur antwoord: waarschijnlijk in de post verloren gegaan, waardoor ik kon kiezen: geld terug of de box werd opnieuw opgestuurd.

Moet deze ieder moment binnen krijgen, maar ben wel positief over Play.

Dan the Man
23-04-2004, 22:01
Heb Coupling serie 3 besteld op Play. De bestelling duurde niet veel langer dan normaal, maar toen ik em binnen kreeg zat er een groene Duitse zoll-sticker op en was hij gesealed met de mededeling 'durch die Deutsche zoll geoffnet' (of in die trant). De DVD was slechts 7.99 pond en hoefde misschien daardoor ook niks extras te betalen. Dit was voor mij de eerste keer dat de douane mn schijfje onderschept. Hebben jullie meer ervaringen bij Play.com hiermee? Dacht namelijk dat dit alleen 'overseas/uit andere continenten' kon gebeuren...

Qzyn
24-04-2004, 09:48
Play verpakt altijd alles apart! Ook al bestel je er 12 tegelijk.
Tot voor kort werd elke DVD apart verstuurd, maar bij mijn laatste bestelling bij Play zaten er echter 2 DVD's in 1 enveloppe. Waren dvd's uit de 2 for £10!-actie, dus apart bestellen was hier niet slim geweest.


Heb Coupling serie 3 besteld op Play. De bestelling duurde niet veel langer dan normaal, maar toen ik em binnen kreeg zat er een groene Duitse zoll-sticker op en was hij gesealed met de mededeling 'durch die Deutsche zoll geoffnet' (of in die trant). De DVD was slechts 7.99 pond en hoefde misschien daardoor ook niks extras te betalen. Dit was voor mij de eerste keer dat de douane mn schijfje onderschept. Hebben jullie meer ervaringen bij Play.com hiermee? Dacht namelijk dat dit alleen 'overseas/uit andere continenten' kon gebeuren....
Play is gevestigd op het Britse kanaaleiland Jersey. Op dit eiland geldt een apart belastingregime (Jersey is een zogenaamd belastingparadijs). Vandaar dat Jersey als deel van Groot Britannië wel tot het EU-territorium behoort, maar geen deel uitmaakt van het belastinggebied van de EU. Gevolg is dat Jersey niet valt onder de regels voor het vrije verkeer van goederen maar dat de invoerregels voor verzendingen van buiten de EU gelden. Dus per bestelling een waarde van maximaal €22 invoeren, anders BTW betalen.
Ik weet het niet zeker, maar als dat onverhoopt mocht gebeuren, kun je volgens mij bij Play wel de BTW terugvorderen of iets dergelijks. Of ze betalen de BTW op voorhand zodat de ontvanger geen navordering krijgt. Precies weet ik het ook niet, ik bestel daar nooit dure spullen. Beter even navragen bij Play voordat je iets bestelt dat duurder is dan €22.

Mike Philippens
24-04-2004, 10:11
Play is gevestigd op het Britse kanaaleiland Jersey. Op dit eiland geldt een apart belastingregime (Jersey is een zogenaamd belastingparadijs). Vandaar dat Jersey als deel van Groot Britannië wel tot het EU-territorium behoort, maar geen deel uitmaakt van het belastinggebied van de EU. [knip] Ik weet het niet zeker, maar als dat onverhoopt mocht gebeuren, kun je volgens mij bij Play wel de BTW terugvorderen of iets dergelijks.
Jersey is een Brits protectoraat. Dat betekent dat ze wél Engels geld hebben, maar Blair niet hun premier is (http://www.jersey.co.uk/jsyinfo/constit.html). Jersey heeft een eigen regering. Om een reden die me ontschoten is, heeft Jersey bepaalde fiscale voordelen zoals het ontbreken van BTW. Daardoor is het heel interessant om er een bedrijf te verstigen. Jersey maakt, volgens hun eigen site tenminste, geen deel uit van de EU. Ook niet voor een deel. Vandaar dat je in principe gewoon te maken hebt met het betalen van BTW bij import. Het is gewoon een ander niet-EU land, net als de VS. Heeft niets met het oversteken van een oceaan te maken. Als België geen EU lid was, had je het met hen ook.

Ik kan met niet voorstellen dat Play aan iemand BTW gaat terugbetalen. Dat zou betekenen dat zijn 19% extra korting geven op een product. Zij kunnen dat geld nergens terughalen, dus ik denk dat je ofwel dingen door elkaar haalt, of iemand je een broodje aap heeft verkocht.

Roland1
24-04-2004, 13:36
Wanneer je toch meerdere dvd's tegelijk wil bestellen, dan zou ik dit in 1 keer doen, want ook al wordt alles op dezelfde dag verzonden, dan nog komen de pakketjes verspreid binnen (hoera voor Selektvracht)Hier worden de DVD's van Play.com tegenwoordig gebracht door TPG Post, vroeger inderdaad Selektvracht.

Qzyn
25-04-2004, 15:26
Ik kan met niet voorstellen dat Play aan iemand BTW gaat terugbetalen. Dat zou betekenen dat zijn 19% extra korting geven op een product. Zij kunnen dat geld nergens terughalen, dus ik denk dat je ofwel dingen door elkaar haalt, of iemand je een broodje aap heeft verkocht.
Ik heb naar aanleiding van deze discussie aan Play de vraag voorgelegd of ik bij regio 2 dvd's of boxsets, door hen verstuurd naar Nederland, met een waarde boven de €22 het risico loop naderhand BTW bij te moeten betalen.

Ik heb daarop vandaag het volgende antwoord gekregen:

Due to Customs regulations certain Region 1 items that are shipped from North America are liable for customs charges upon their arrival in the EU. This charge is occasionally levied on items over £18, and is between 10-20% of the item's value, however this does vary from country to country.

A Customs disclaimer will be displayed when you attempt to purchase an item which may incur these extra charges and you must agree to pay these charges before your order can be placed.

We guarantee these charges will not be applied to any Region 1 item where the disclaimer does not appear and will not be applied to any Region 2 DVD, Games or CDs.

We hope that this information is helpful to you.

Kind regards

Play

Dus geen broodje aap, bij Play geen gevaar voor invoerkosten. :P
Ze garanderen het zelfs, dus kun je ze er aan houden.

Mike Philippens
25-04-2004, 21:31
Ik kan met niet voorstellen dat Play aan iemand BTW gaat terugbetalen. Dat zou betekenen dat zijn 19% extra korting geven op een product. Zij kunnen dat geld nergens terughalen, dus ik denk dat je ofwel dingen door elkaar haalt, of iemand je een broodje aap heeft verkocht.
Dus geen broodje aap, bij Play geen gevaar voor invoerkosten. :P
Ze garanderen het zelfs, dus kun je ze er aan houden.
Ik vraag het me nog steeds af. Zij hebben het woord VAT (BTW) niet genoemd en ik weet niet of jij het in jouw vraag over VAT gehad hebt. Want daar hebben we het over. Zij praten over 'bepaalde items met een waarde boven de GBP18 (€26). En zij garanderen dat R1 DVD's waar de waarschuwing niet bij staat vrij zullen zijn van deze heffing. Met andere woorden (en dat staat er ook): als het verhaal er wél bij staat moet je gewoon dokken.
Kijk, BTW is iets dat volledig buiten Play om gaat. Dus ik kan me echt helemaal niet voorstellen dat zij ineens als niet-EU land ervoor kunnen zorgen dat jij geen BTW hoeft te betalen als jij iets importeert. Praten zij niet over een importheffing, zoals we die in Nederland ook kennen voor veel duurdere artikelen (dus bovenop de BTW) ? Ik vind het nog steeds een vreemd verhaal. Niet dat ik graag gelijk wil hebben ofzo, maar BTW is iets dat de douane/belastingsdienst oplegt en daar kan Play gewoon niets aan doen.

Qzyn
26-04-2004, 10:24
Ik vraag het me nog steeds af. Zij hebben het woord VAT (BTW) niet genoemd en ik weet niet of jij het in jouw vraag over VAT gehad hebt. Want daar hebben we het over. Zij praten over 'bepaalde items met een waarde boven de GBP18 (€26). En zij garanderen dat R1 DVD's waar de waarschuwing niet bij staat vrij zullen zijn van deze heffing. Met andere woorden (en dat staat er ook): als het verhaal er wél bij staat moet je gewoon dokken.

Mijn vraag aan Play:
Hi there,

I have an urgent question.
Can I expect to be charged import duty or VAT when I order a R2 DVD or boxset from you which is priced over £18.
I am a resident of the Netherlands.
Thanks in advance for your reply.

Best regards,
Ik heb dus nadrukkelijk VAT genoemd en ook vermeld dat ik uit Nederland kom om daar geen misverstanden over te krijgen.

Play's antwoord:
We guarantee these charges will not be applied to any Region 1 item where the disclaimer does not appear and will not be applied to ANY Region 2 DVD, Games or CDs.

Beetje tekstverklaring, maar het lijkt me duidelijk dat hier wordt gegarandeerd dat je op bij Play bestelde R2 dvd's geen BTW naheffing te duchten hebt (let hierbij op het woordje 'any'). Natuurlijk gaat Play Limited niet over de invoer- en BTW regels, maar blijkbaar hebben ze toch een manier gevonden waardoor ze zeker zijn dat klanten gevrijwaard blijven van extra (import)kosten.

Mike Philippens
26-04-2004, 18:28
Ik vraag het me nog steeds af. Zij hebben het woord VAT (BTW) niet genoemd en ik weet niet of jij het in jouw vraag over VAT gehad hebt. Want daar hebben we het over. Zij praten over 'bepaalde items met een waarde boven de GBP18 (€26). En zij garanderen dat R1 DVD's waar de waarschuwing niet bij staat vrij zullen zijn van deze heffing. Met andere woorden (en dat staat er ook): als het verhaal er wél bij staat moet je gewoon dokken.

Mijn vraag aan Play:
Hi there,

I have an urgent question.
Can I expect to be charged import duty or VAT when I order a R2 DVD or boxset from you which is priced over £18.
I am a resident of the Netherlands.
Thanks in advance for your reply.

Best regards,
Ik heb dus nadrukkelijk VAT genoemd en ook vermeld dat ik uit Nederland kom om daar geen misverstanden over te krijgen.

Play's antwoord:
We guarantee these charges will not be applied to any Region 1 item where the disclaimer does not appear and will not be applied to ANY Region 2 DVD, Games or CDs.

Beetje tekstverklaring, maar het lijkt me duidelijk dat hier wordt gegarandeerd dat je op bij Play bestelde R2 dvd's geen BTW naheffing te duchten hebt (let hierbij op het woordje 'any'). Natuurlijk gaat Play Limited niet over de invoer- en BTW regels, maar blijkbaar hebben ze toch een manier gevonden waardoor ze zeker zijn dat klanten gevrijwaard blijven van extra (import)kosten.
Ok, ik blijf het raar vinden. Let overigens wel op dat er staat 'will not be applied to any Region 1 item where the disclaimer does not appear'. Maar goed, als zij dat zeggen zal het wel zo zijn. Misschien is er wel een bepaalde regeling dat zijn fiscaal wél tot de EU behoren, want voor zover ik weet is Jersey niet EU.

Qzyn
27-04-2004, 12:28
Ok, ik blijf het raar vinden. Let overigens wel op dat er staat 'will not be applied to any Region 1 item where the disclaimer does not appear'. Maar goed, als zij dat zeggen zal het wel zo zijn. Misschien is er wel een bepaalde regeling dat zijn fiscaal wél tot de EU behoren, want voor zover ik weet is Jersey niet EU.

Ik ben het met je eens dat de formulering van Play's emailtje niet uitblinkt in duidelijkheid, met name t.a.v. R1 dvd's. Bepaalde regio 1 dvd's sturen ze rechtstreeks vanuit de VS naar hun klanten. Voor die items geldt (uiteraard) wel de normale BTW verplichting. Wanneer dat het geval is, zal er d.m.v. de disclaimer voor worden gewaarschuwd. Geen disclaimer, dan ook voor R1 dvd's geen bijkomende invoerkosten.

Wat betreft de duurdere R2 dvd's vermoed ik dat ze deze versturen vanuit een filiaal op het vastenland van de UK, of via een postbus-BV'tje op EU-grondgebied of iets dergelijks, zodat deze verzendingen fiscaal-juridisch vallen onder de regels voor het vrij goederenverkeer tussen de EU-landen en er dientengevolge ook geen BTW naheffing zal plaats vinden.

chimera01
27-04-2004, 12:32
Ik heb al verscheidene boxen van meer dan GBP 18,00 via Play gekocht en nog nul keer enig probleem. (Okay ook via Ezy met als duurste 78 euro exlcusief verzendkosten, no problem)

Qzyn
27-04-2004, 12:45
Ik heb al verscheidene boxen van meer dan GBP 18,00 via Play gekocht en nog nul keer enig probleem. (Okay ook via Ezy met als duurste 78 euro exlcusief verzendkosten, no problem)
Belangrijk verschil is natuurlijk dat je bij EZY gewoon mazzel hebt gehad (ik was zelf ooit wel de pineut bij een bestelling bij EZY van 2 dvd's, dus niet eens een boxset ) en dat bij Play vast staat dat je geen BTW hoeft bij te betalen (dat garanderen ze immers).

Qzyn
30-04-2004, 12:19
Dit las ik onlangs op een forum: "if you order R2 from Play.com and it's over £18, you DO NOT get charged customs fees - a sticker is placed on the package declaring VAT paid."
Kortom, er zijn geen douane/BTW perikelen bij duurdere bestellingen (> €22) bij Play te verwachten.