PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe betaalbare projector bij InFocus



Frank Everaardt
22-04-2004, 09:08
Nieuwe betaalbare projector bij InFocus



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1300)

Hakker
22-04-2004, 13:16
Las dit berichtje toevallig vandeweek op Projectorcentral nadat ik aan het zoeken was voor een projector :) Keuze kwam al snel richting de X1 vanwege de prijs/kwaliteit verhouding maar ik kan net zo goed maar wachten op de X2 nu :)

Indiana
22-04-2004, 15:02
vinden ze 1189 euro zo'n goedkopie prijs ofzo ????
Volgens mij heb ik veel goedkopere projectors gezien, en
dat waren dan nog bekende merken ook. o.a. Sony.

Dit is volgens mij maar zo'n B-merk,
but... correct me if 'm wrong.

Rick

Tommy Brok
22-04-2004, 15:22
Dit is volgens mij maar zo'n B-merk,
but... correct me if 'm wrong.Op de site staat: "The worldwide leader of digital projection"

Dus waarschijnlijk kan je dit wel als een goed merk bestempelen :D!

basset
22-04-2004, 15:37
vinden ze 1189 euro zo'n goedkopie prijs ofzo ????
Volgens mij heb ik veel goedkopere projectors gezien, en
dat waren dan nog bekende merken ook. o.a. Sony.

Dit is volgens mij maar zo'n B-merk,
but... correct me if 'm wrong.

Rick

Infocus is niet de kleinste. Ik denk eerder dat de beamer divisie van Sony een stuk kleiner is dan die van Infocus.

7 jaar terug hadden wij een infocus op mn werk. Ik had toen nog nooit van SOny beamers gehoord (al zullen ze er vast wel geweest zijn) :D

DC
22-04-2004, 16:00
but... correct me if 'm wrong.

Rick

Dat zullen we dan ook zeker wel doen :)
Zijn voorganger de X1 was volgens verschillende reviews de absolute topper in z'n prijsklasse (plm. 1100 euro)

Er is echter bij deze beamer (X1) wel sprake van het regenboogeffect, ik hoop dat bij deze beamer (X@) de lens (of wat er dan ook maar precies draait, waardoor dit effect onstaat), sneller draait waardoor het regenboogeffect minder zichtbaar zou zijn
Wanneer dit zo is komt hij zeker op mijn verlanglijst !! (niet dat ik 'm voorlopig kan betalen helaas, maar ja..)

Hakker
22-04-2004, 19:50
vinden ze 1189 euro zo'n goedkopie prijs ofzo ????
Volgens mij heb ik veel goedkopere projectors gezien, en
dat waren dan nog bekende merken ook. o.a. Sony.

Dit is volgens mij maar zo'n B-merk,
but... correct me if 'm wrong.

Rick

1189 voor een ADVIESprijs is niet duur nee al die Sony dingen hebben een adviesprijs de hoger ligt daarnaast zegt een bekend merk lang niet alles. Sony slaat imo steed svaker de plank mis qua kwaliteit van hun producten. En Infocus heeft zich onderhand wel opgewerkt tot een gerenomeerd merk in de beamer divisie. Misschien wel handig om het allemaal maar eens te lezen wat mensen over bepaalde projectors denken zie ProjectorCentral (http://www.projectorcentral.com).

Laurens ten Voorde
22-04-2004, 23:05
De specificaties zijn goed.
Nu nog eens bekijken ergens...

Helaas heeft ie geen component ingang... :cry:

8t88
23-04-2004, 09:38
Lijkt me sterk dat ie geen component in heeft, mijn X1 heeft er maar liefst 2!!!!! Ik heb trouwens alleen helemaal in het begin het regenboog effect soms gezien, je schijnt eraan te gaan wennen......

netfox
23-04-2004, 10:17
Wat houdt dat regenboog effect in?

Laurens ten Voorde
23-04-2004, 11:26
Lijkt me sterk dat ie geen component in heeft, mijn X1 heeft er maar liefst 2!!!!! Ik heb trouwens alleen helemaal in het begin het regenboog effect soms gezien, je schijnt eraan te gaan wennen......

Volgens de specificaties op de site van infocus niet.
En de X1 overigens ook niet.

8t88
23-04-2004, 14:17
ik heb um via component aangesloten, met een kabel component kabel die infocus zelf verkoopt!!! prog.scan gaat via VGA aansluiting, en de andere component(en) gaan via de S-video aansluiting.

Laurens ten Voorde
23-04-2004, 16:02
ik heb um via component aangesloten, met een kabel component kabel die infocus zelf verkoopt!!! prog.scan gaat via VGA aansluiting, en de andere component(en) gaan via de S-video aansluiting.

Dat heb je met een verloopstekker gedaan denk ik dan
Want hij beschikt niet over een directe ingang voor rood / blauw / groen
Bijv. deze:
http://www.infocus.com/service/x1/images/sp-video-adpt.jpg
http://www.infocus.com/service/x1/images/SP-VESA-ADPT.jpg

Ook niet te zien op de beamer.
http://www.infocus.com/service/x1/images/x1-back-large.jpg
http://www.infocus.com/service/x1/images/io-panel.gif

Ik vraag me af of er kwaliteitsverschil is met die verloopstekkertjes..

JCL
24-04-2004, 18:49
Dit is volgens mij maar zo'n B-merk,
but... correct me if 'm wrong.Op de site staat: "The worldwide leader of digital projection"

Dus waarschijnlijk kan je dit wel als een goed merk bestempelen :D!

Och, als je ziet wat Trust allemaal verkoopt....... laat ik het zo zeggen, ze zijn een logische sponsor van Jos Verstappen (no offence!)

Johan van den D.
24-04-2004, 21:29
Ik heb trouwens alleen helemaal in het begin het regenboog effect soms gezien, je schijnt eraan te gaan wennen......Vreemd, ik hoor juist altijd van mensen dat je er steeds meer last van krijg en er zijn zelf mensen die er echt beroerd van worden van dat effect.

Johan van den D.
24-04-2004, 21:35
Wat houdt dat regenboog effect in?Dan zie je een soort van "regenboog" over het beeld heen flikkeren dat wordt veroorzaakt door het kleurenwiel wat in een DLP projector zit.
Dat is nu eenmaal een nadeel van die techniek al hebben ze het met de nieuwere modellen aardig onder controle door gebruik van een ander soort kleurenwiel.
Dit wiel zorgt ervoor dat de kleuren op de juiste plaats worden geprojecteerd op je scherm maar dat is tot nu toe niet echt helemaal 100% goed gelukt dus.
Met die nieuwe wieltjes (meer segmenten per kleur) wel overigens, dan is het wellicht ook nog wel alleen gaat het dan allemaal te snel zodat je ogen/hersenen het niet meer kunnen waarnemen.

Hoop dat het een beetje duidelijk is want het is lastig uitleggen wat zoiets nu is vind ik.
Ook niet ieder mens is er gevoellig voor en dus zou jij er totaal geen last van kunnen hebben en je partner kan het letterlijk ziek van worden. :shock:

ducatimaniac
14-05-2004, 12:15
De Infocus X2 is Geen verbetering t.o.v. de Infocus X1
er staat in het verhaal genoemd de langere lamplevensduur, maar deze is juist verkort van 4000 naar 3000, tevens is de kostbare en kwalitatief goed Faroudja chip vervangen door een goedkoper exemplaar, wat dus ten koste gaat van de beeldkwaliteit