PDA

Bekijk de volledige versie : Wie is volgens jullie de Grootste Nederlander Aller Tijden?



Wizzke
28-04-2004, 07:37
http://www.degrootstenederlander.nl/start.php

Voor mij zijn dat Willem Drees en Willem van Oranje.
Kan nog niet kiezen ... :)

Erik Hagen
28-04-2004, 08:13
Johan de Witt, Johan Thorbecke & Johan van Oldenbarnevelt. (Hm, opvallend dat ze allemaal Johan heten... :?)

En Willem van Oranje natuurlijk. Vreemd dat Erasmus er niet tussen staat, trouwens.

Ow, Erasmus staat er op internet wel bij. In de krant niet. :?

Reinout
28-04-2004, 09:36
Johan Cruyff, Marco Van Basten en Rob Rensenbrink :p

Alle gekheid op een stokje, als Belg ken ik niet superveel van de namen, maar Erasmus is toch een heel grote naam, als ook Huygens, van der Waals, Anne Frank, Multatuli, Willem van Oranje, etc. Jeetje, ik zou niet kunnen kiezen, en ik ken er dan al ruim de helft niet goed van :-)

Kars
28-04-2004, 09:57
Anne Frank

Coen Vermeer
28-04-2004, 10:06
Michiel de Ruyter
Christiaan Huygens
Antoni van Leeuwenhoek
Johan Cruyff
Godfried Bomans

Henk Heideveld
28-04-2004, 11:04
Daar heeft iedereen dus kennelijk een andere beleving bij.
Zijn politici belangrijk?
Zijn filmsterren belangrijk?
Ik heb de lijst op die site bekeken, maar het gaat kennelijk meer om bekende mensen dan om belangrijke mensen.

Henk Heideveld
28-04-2004, 11:12
Heeft er al een voorselectie plaatsgevonden? Ik mis bijvoorbeeld bij de sport belangrijke personages terwijl ik wel minder belangrijke figuren aantreft als genomineerden.
Wat me ook opvalt, het barst van de politici, maar er zijn beduidend minder sporthelden genoemd. Is politiek zo vreselijk belangrijk? Heeft iemand de sport al bij voornaat afgedaan als minder belangrijk.
Sorry, ik kan met de hele aanpak en benadering niks, 'k vind het wat knullig allemaal. :cry:

Erik Hagen
28-04-2004, 11:38
Ben het niet helemaal met je eens Henk. Het zijn in principe toch de historische politici als Van Oldenbarnevelt, De Witt en Thorbecke die Nederland 'opgebouwd' hebben. Ze hebben, zogezegd, iets belangrijks 'toegevoegd' aan Nederland.

Hoeveel respect ik ook heb voor topsporters als Cruijff, Van Basten, Van Moorsel enz., ik vind het onzin dat juist zij in zo'n lijst voorkomen.

Maar ach, het is maar net hoe je het interpreteert. Voor mij ben je pas de 'Grootste Nederlander Aller Tijden' als je werkelijk iets hebt toegevoegd aan (de geschiedenis van) onze natie.

Wout van den Berg
28-04-2004, 11:48
Berend Venenberg ^^
Tsja, tis maar hoe je het bekijkt met "groot" he?

Henk Heideveld
28-04-2004, 11:56
Ben het niet helemaal met je eens Henk. Het zijn in principe toch de historische politici als Van Oldenbarnevelt, De Witt en Thorbecke die Nederland 'opgebouwd' hebben. Ze hebben, zogezegd, iets belangrijks 'toegevoegd' aan Nederland.

Hoeveel respect ik ook heb voor topsporters als Cruijff, Van Basten, Van Moorsel enz., ik vind het onzin dat juist zij in zo'n lijst voorkomen.

Maar ach, het is maar net hoe je het interpreteert. Voor mij ben je pas de 'Grootste Nederlander Aller Tijden' als je werkelijk iets hebt toegevoegd aan (de geschiedenis van) onze natie.
Jammer dat jij toegevoegde waarde aan de nederlandse Maatschappij zo ziet. Ik werk in de politiek, deze lieden stellen geen fuck voor. Die mevrouw Bosschard van Het Leger des Heils heeft meer waarde en impact gehad dan menige politicus. Sportlieden, ben ik met je eens, zijn wel belangrijk en bekend, maar wat is nou de toegevoegde waarde voor een natie dat je eenmalig de Elfstedentocht hebt gewonnen. Dat bedoel ik dus, dan wordt bekend zijn verward met belangrijk/waardevol zijn.
Kom ik tot de conclusie dat maatschappelijke figuren geheel ontbreken, en die zijn nou juist belangrijk. (behalve Leger de Hoels die bij religie is gezet. Misser van de bovenste plank want da's een maatschappelijke organisatie. :?

Henk Heideveld
28-04-2004, 12:01
We zijn het hier gelukkig wel eens dat het om iemand moet gaan die een grote toegevoegde waarde heeft in maatschappelijke zin. Wie heeft de meeste waarde toegevoegd aan de Nederlandse natie.
Dan begin je dus met Willem van Oranje, zo ongeveer de oprichter van Nederland B.V. En dan moet je mijns inziens vervolgens per periode vaststellen wie toegevoegde waarde had. Vallen meteen voetballers, andere sporters, filmsterren e.d. af. Die hebben aan hun categorie wel veel toegevoegd maar toch niet aan de Nederlandse natie. :roll:

Wizz-Art
28-04-2004, 12:05
Michiel de Ruyter

Henk Heideveld
28-04-2004, 12:18
Tja als Paul de Leeuw al in het lijssie voor komt, tjesus waarom Herman Brood dan niet hé??? :x

Henk Heideveld
28-04-2004, 12:19
Berend Venenberg ^^
Tsja, tis maar hoe je het bekijkt met "groot" he?
Ja, Niels is ook groot :lol:

Alex van den Berg
28-04-2004, 13:34
Natuurlijk.... Iedereen heeft er een eigen mening over wie er belangrijk is geweest voor de ontwikkeling van Nederland. Op zich vind ik het wel een goed idee om mensen uit diverse richtingen te nomineren. Uit het resultaat zal dan meteen blijken welke "soort" mensen de nederlander belangrijk vindt.

Persoonlijk vind ik het niet gemakkelijk om een keuze te maken... Van Kooten en De Bie wegens het aan de kaak stellen van allerlei onzinnige taboes? Piet Heijn, die ervoor zorgde dat de spaanse soldaten niet betaald kregen waardoor wij de 80 jarige oorlog wonnen?
Ze hebben allemaal wel een klein of groot steentje bijgedragen aan wat Nederland vandaag is ;)

Henk Heideveld
28-04-2004, 13:40
Natuurlijkd. Op zich vind ik het wel een goed idee om mensen uit diverse richtingen te nomineren. Uit het resultaat zal dan meteen blijken welke "soort" mensen de nederlander belangrijk vindt.

De Nederlander reageert ongelooflijk. Er is een onderzoek geweest voor een optimale profielschets van een burgemeerster. Wie of wat is nu een ideale burgemeester.
Weet je wie er als nr. 1 uit de bus kwam? Nee, hé, echt waar: Koos Postema :? :roll: :shock: :x

Tom L.
28-04-2004, 14:09
Pim Fortuyn??? :shock:

Martin van Tuijl
28-04-2004, 15:26
http://members.home.nl/martin/anne.jpg

Kaplan
28-04-2004, 17:00
Moeilijk hoor.
Hugo de Groot of Thorbecke
Vincent van Gogh of Rembrandt van Rijn
lastige keuzes.

Kaplan
28-04-2004, 17:02
We zijn het hier gelukkig wel eens dat het om iemand moet gaan die een grote toegevoegde waarde heeft in maatschappelijke zin. Wie heeft de meeste waarde toegevoegd aan de Nederlandse natie.
Dan begin je dus met Willem van Oranje, zo ongeveer de oprichter van Nederland B.V. En dan moet je mijns inziens vervolgens per periode vaststellen wie toegevoegde waarde had. Vallen meteen voetballers, andere sporters, filmsterren e.d. af. Die hebben aan hun categorie wel veel toegevoegd maar toch niet aan de Nederlandse natie. :roll:

Onze Nederlandse schilders zou ik toch niet zo gauw laten vallen.
Cultuur is toch ook een belangrijk onderdeel van een land.

theThinWhiteDuke
28-04-2004, 17:09
ik zou stemmen op Meneer Aart Staartjes
Dankzij deze goede man kregen de kindertjes in NL jaarlijks hun geschenken van de Sint; hij zorgde er steeds voor dat die stoomboot op tijd binnenkwam :!:

Lex v/d Moolen
28-04-2004, 17:16
We zijn het hier gelukkig wel eens dat het om iemand moet gaan die een grote toegevoegde waarde heeft in maatschappelijke zin. Wie heeft de meeste waarde toegevoegd aan de Nederlandse natie.
Dan begin je dus met Willem van Oranje, zo ongeveer de oprichter van Nederland B.V. En dan moet je mijns inziens vervolgens per periode vaststellen wie toegevoegde waarde had. Vallen meteen voetballers, andere sporters, filmsterren e.d. af. Die hebben aan hun categorie wel veel toegevoegd maar toch niet aan de Nederlandse natie. :roll:Dat klopt wel Henk, maar vraag maar eens in het buitenland aan een inwoner of hij een Nederlander wil opnoemen. Meer dan de helft zal Johan Cruijff of Marco van Basten noemen. :wink:
Maar goed, de vraag is niet de meest bekende, maar de grootste. Ik denk zelf ook Willem van Oranje en ontdekkingsreizigers zoals Tasman en mensen van de VOC. Zonder hen was Nederland minder welvarend vermoed ik.

Dr_evil
28-04-2004, 17:57
ik zou stemmen op Meneer Aart Staartjes
Dankzij deze goede man kregen de kindertjes in NL jaarlijks hun geschenken van de Sint; hij zorgde er steeds voor dat die stoomboot op tijd binnenkwam :!:

http://cmforumonline.zenidhost.net/images/smiles/worshippy.gif Aart http://cmforumonline.zenidhost.net/images/smiles/worshippy.gif

chimera01
29-04-2004, 00:54
Ach onderschat de slecht geschoolde Nederlander niet die zal er wel weer voor zorgen dat wij met een top 10 eindigen waar je de broek van afzakt en je met behoorlijk wat gene de rest van Europa niet meer durft aan te kijken.

Kijk maar eens naar Idols, het Nederlandse nivo is bedroefend vergeleken met........ Zo zal dit programma al ook wel eindigen. Ik hoorde vanmiddag een groepje moslimnederlanders kleppen over dit programma en lijst zij vonden het discriminatie dat er geen allochtonen bij zat.
Dan wordt je gewoon even stil.............toch

Alex van den Berg
29-04-2004, 01:38
Ik hoorde vanmiddag een groepje moslimnederlanders kleppen over dit programma en lijst zij vonden het discriminatie dat er geen allochtonen bij zat.
Dan wordt je gewoon even stil.............tochHeel even... om na te denken... en dan ineens te beseffen dat er nog maar verdomd weinig medelanders invloed op de nederlandse geschiedenis hebben gehad. En dat is natuurlijk ook niet zo verwonderlijk wanneer je beseft dat "hun" nederlandse tijdperk pas een jaar of 30 à 40 bezig is... waarvan ze een jaar of 20 à 30 al dan niet gedwongen aan de rand van de samenleving hebben gestaan... en dus gewoon nog geen kansen hebben gehad ;)

Een paar kleine voorbeelden zijn er natuurlijk wel te bedenken;
Donald Jones... De eerste "nederlandse buitenlander met een kleurtje" op de TV.
Dominee Manusama... President der Molukken in ballingschap. Heeft veel bereikt in de nederlands/molukse samenleving waarbij de problemen in de jaren 70 van de vorige eeuw veel groter waren dan tegenwoordig tussen de nederlanders en de medelanders. In de jaren 70 hebben we meerdere keren met binnenlandse aanslagen/gijzelingsdrama's te maken gehad, maar niemand die op het idee kwam om dat terrorisme te noemen ;)
Dan hebben we natuurlijk de afgelopen 10 jaar een rijtje medelanders in de politiek voorbij zien komen die zeker hun sporen hebben nagelaten.
Ik heb de lijst niet gechecked, maar het mag inderdaad een schande heten wanneer een aantal van deze mensen niet worden genoemd... Al zal een groot deel van de bleekschetenbevolking bij het lezen van de namen waarschijnlijk maar één ding denken... "Wie???" :roll:

Ok... Nog maar heel weinig (geen?) mensen met arabische roots, maar hun tijd begint dan ook pas met de generatie die nu afstudeert of net is afgestudeert. Het zal me niets verbazen wanneer we over een jaar of 15-20 met bewondering op een aantal van hen terugkijken ;)

chimera01
29-04-2004, 02:26
Euh hoewel ik mij kan vinden in jouw argumentatie was mijn "afgeluisterd gesprek" niet echt gericht op positieve verrichtingen van allochtone medemens op de Nederlandse samenleving. Meer op de categorie van showbizzfiguren of momentane Imams die vlgs hun pap wel erg goed was e.d. Dus redelijk 1 dimensionaal en totaal niet geinteresseerd in Nederland maar in hun eigen cultuur.

Aart Staartjuz
29-04-2004, 13:30
Dank jullie wel voor de fijne complimenten.
Mijn lijstje echter;
Anne Frank, Gerrit Jan van der Veen, Fons Rademakers, Loe de Jong en Willem Barentsz.

Succes met jullie keuze...

Rob P.
29-04-2004, 15:21
Jeezzus, Leontien Zijlaard van Moorsel? Joop van den Ende? John de Mol? :roll:

Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan toch uit naar Anne Frank, Van Gogh, Willem Drees en Thorbecke. Maar dat zijn natuurlijk wel erg voor de hand liggende keuzes...

Zou het niet mooi zijn als het Hans Teeuwen werd?? Godverde*** man!!! :D

Azazel
29-04-2004, 15:46
Thorbecke

de man heeft ervoor gezorgd dat Nederland er staatsrechtelijk uitziet zoals ze er nu uitziet (van 1848 tot heden).

Kaplan
29-04-2004, 18:08
Ik hoorde vanmiddag een groepje moslimnederlanders kleppen over dit programma en lijst zij vonden het discriminatie dat er geen allochtonen bij zat.
Dan wordt je gewoon even stil.............toch
Dominee Manusama... President der Molukken in ballingschap. Heeft veel bereikt in de nederlands/molukse samenleving waarbij de problemen in de jaren 70 van de vorige eeuw veel groter waren dan tegenwoordig tussen de nederlanders en de medelanders. In de jaren 70 hebben we meerdere keren met binnenlandse aanslagen/gijzelingsdrama's te maken gehad, maar niemand die op het idee kwam om dat terrorisme te noemen ;)


Je hebt gelijk..................
Manusama, hele charismatische man en tegerlijkertijd een heel fragiel klein oud mannetje toen ik hem een keer ontmoete. Hij had zeker niet misstaan in deze lijst.

Cloud
29-04-2004, 18:15
Ik ben wel geen Nederlander, maar als ik zou mogen kiezen dan neem ik:

Johan Cruyff
Vincent van Gogh
Annie M.G. Schmidt (herinnering aan men kindertijd :D )

Over een paar maanden mogen wij ook kiezen voor de "Grootste Belg".

Alex van den Berg
29-04-2004, 20:32
Ik ben wel geen Nederlander, maar als ik zou mogen kiezen dan neem ik:

Johan Cruyff
Vincent van Gogh
Annie M.G. Schmidt (herinnering aan men kindertijd :D )Kijk... Dat is dus een typisch rijtje bekende nederlanders in het buitenland :D


Over een paar maanden mogen wij ook kiezen voor de "Grootste Belg".Waarbij onze rijtjes waarschijnlijk zoiets zullen zijn als;

Urbanus
Raymond van 't Groenewoudt
Koning Boudewijn

...terwijl jullie waarschijnlijk met de echt grote belgen op de proppen zullen komen :mrgreen:

theThinWhiteDuke
29-04-2004, 21:32
Ik hoorde vanmiddag een groepje moslimnederlanders kleppen over dit programma en lijst zij vonden het discriminatie dat er geen allochtonen bij zat.
Dan wordt je gewoon even stil.............toch
Het gaat toch om de grootste NEDERLANDER :!:

Ik vind het discriminatie dat: Allah geen nederlander is, Jaap Stam nooit geselecteerd is voor het marokkaanse nationale elftal, en dat je in Turkije geen boerenstamppot kan bestellen in de theehuizen :wink:

Mrmilksop
02-05-2004, 20:40
Berend Venenberg ^^
Tsja, tis maar hoe je het bekijkt met "groot" he?
Ted van de Parre was nog groter! en is sterkste man van de wereld geweest Berend niet :P en ik vind nu de grootste euhmmmmm Jarno Hams natuurlijk :D:P

Ro1671
03-05-2004, 09:26
Lee Towers :P

aud1o[neo]
04-05-2004, 01:58
Nee joh... "BIG BEN" is de grootste.. :roll:

Peefie
04-05-2004, 11:07
Wat een onmogelijke keuze :shock:

Ik heb deze 5 menen gekozen:
-Hannie Schaft
-Antoni van Leeuwenhoek
-Paul Verhoeven
-M.C. Escher
-Willem Kolff

Henk Heideveld
04-05-2004, 11:59
Anton Geesink is vrij groot! :wink:

Kaplan
11-10-2004, 22:48
Wat vinden we van de top tien?

Willem van Oranje
Anne Frank
Desiderius Erasmus
Vincent van Gogh
Johan Cruijff
Pim Fortuyn
Rembrandt van Rijn
Michiel de Ruyter
Antoni van Leeuwenhoek
Willem Drees

Persoonlijk toch wel jammer dat Hugo de Groot de top tien niet heeft gehaald.

Wizz-Art
11-10-2004, 23:02
Michiel de Ruyter, dat vind ik als Zeeuw zijnde 8)

Alex van den Berg
11-10-2004, 23:11
Wat vinden we van de top tien?

Desiderius Erasmus of Antoni van Leeuwenhoek... ik twijfel nog


Persoonlijk toch wel jammer dat Hugo de Groot de top tien niet heeft gehaald.Ben ik met je eens.... maar het had mijn keus nog moeilijker gemaakt :D

Diana
12-10-2004, 08:08
Antoni van Leeuwenhoek

David L.
12-10-2004, 10:28
vadertje Drees natuurlijk 8)

Henk Heideveld
12-10-2004, 11:01
Gisteren zitten kijken. Ze gaven zelf ook toe dat het een appels-peren vergelijking is en blijft. :roll: Voorlopig hou ik het nu op Willem van Oranje.

Pascal Heister
12-10-2004, 14:17
moeilijk om op te antwoorden, de meeste zullen wel willem van oranje zeggen

Webby
12-10-2004, 14:22
Mr. NR. 14 ;)

Henk Heideveld
12-10-2004, 14:29
Mr. NR. 14 ;)
EH KIES JIJ NUMMER VEERTIEN UIT DE TOPTIEN????? DA'S LOGISCH ZOU CRUIJFF ZEGGEN. :roll:

David L.
12-10-2004, 14:36
Mr. NR. 14 ;)
EH KIES JIJ NUMMER VEERTIEN UIT DE TOPTIEN????? DA'S LOGISCH ZOU CRUIJFF ZEGGEN. :roll:

Zit je caps-lock nog steeds vast? :wink:

Symphony X
12-10-2004, 15:54
de grootste nederlander ...en niemand zegt iets in meters 8)

Joost v.d. Ham
12-10-2004, 15:59
de grootste nederlander ...en niemand zegt iets in meters 8)

je hebt de thread duidelijk niet gelezen...:roll:;)

Richard B.
12-10-2004, 18:31
Mijn lijstje...

1. Willem van Oranje
2. Rembrandt van Rijn
3. Willem Drees

theThinWhiteDuke
12-10-2004, 19:13
Carel Struycken

pieter bond
12-10-2004, 19:22
Anne Frank

R_B
12-10-2004, 19:22
Deze man:
http://www.euronet.nl/~keesels/rr02-41.JPG

Henk Heideveld
13-10-2004, 10:23
Hebben jullie het al gehoord?
't Moet allemaal weer helemaal opnieuw. In de top tien staan niet-Nederlanders :roll: :roll: Ook Willem van Oranje blijkt een allochtoon te zijn. :lol:

Oscar P.
14-10-2004, 11:13
Hebben jullie het al gehoord?
't Moet allemaal weer helemaal opnieuw. In de top tien staan niet-Nederlanders :roll: :roll: Ook Willem van Oranje blijkt een allochtoon te zijn. :lol:

En Anne Frank was ook gewoon een Mof... :twisted: :twisted:

Oscar P.
14-10-2004, 11:15
On-topic:

Ik ga voor Michiel Adriaanszoon de Ruyter!

Dat "soort" mensen (net als Piet Hein en noem ze allemaal maar op) hebben Nederland jaren geleden echt op de Wereldkaart gezet!

En iemand die niet in de top tien staat;

Dhr. Heineken... 8)
Eigenlijk Mijnheer Hertog Jan maar dat staat zo raar... :)

El-Jorge
14-10-2004, 17:58
Mijn Lijstje

Willem van Oranje
JC
Ik zelf ;)

chimera01
14-10-2004, 18:04
Inderdaad is Anne Frank een Duitse onderduikster en is haar nalatenschap niet wat haar de grootste Nederlander maakt maar een van de grooste aanklagers van de wereld tegen vervolging op basis van afkomst.

Ron Smeets
14-10-2004, 23:49
Willem van Oranje !!

zonder hem zouden we nog allemaal Spaans spreken. :wink:

chimera01
15-10-2004, 01:17
Ik heb ook voor Michiel Adriaanszoon de Ruyter gestemd.

Een echte Hollandse held volgens het boekje.

Kaplan
15-10-2004, 07:47
tussenstand :Mijn favoriet van Gogh staat op 10 en Fortuijn op 2
:shock: Willem van Oranje op 1
http://www.degrootstenederlander.nl/img/tussenstand01.jpg

David L.
15-10-2004, 08:54
tussenstand :Mijn favoriet van Gogh staat op 10 en Fortuijn op 2
:shock: Willem van Oranje op 1
http://www.degrootstenederlander.nl/img/tussenstand01.jpg

:shock: :shock: Pim F. op 2????? :shock: :shock:

Art
15-10-2004, 09:38
Wat een onmogelijke keuze :shock:

Ik heb deze 5 menen gekozen:
-Hannie Schaft
-Antoni van Leeuwenhoek
-Paul Verhoeven
-M.C. Escher
-Willem Kolff
Mooi lijstje, vooral de nummer 2 en nummer 5 8) En wie De Grootste Nederlander gaat worden? Ik heb zelf op Willem van Oranje gestemd maar ik twijfel nog steeds. Antoni van Leeuwenhoek is namelijk steeds meer een favoriet aan het worden als ik er eventjes goed over nadenk.

Oscar P.
15-10-2004, 10:10
Inderdaad is Anne Frank een Duitse onderduikster en is haar nalatenschap niet wat haar de grootste Nederlander maakt maar een van de grooste aanklagers van de wereld tegen vervolging op basis van afkomst.





Ik heb ook voor Michiel Adriaanszoon de Ruyter gestemd.

Een echte Hollandse held volgens het boekje.


Jou mag ik! ;)

chaos
15-10-2004, 11:24
Gisteren zitten kijken. Ze gaven zelf ook toe dat het een appels-peren vergelijking is en blijft. :roll: Voorlopig hou ik het nu op Willem van Oranje.

Same here, laatst nog in Dillenburg geweest trouwens :).

Edwin V
18-10-2004, 07:38
Antoni van Leeuwenhoek

Joost v.d. Ham
18-10-2004, 09:11
Je gaat je toch afvragen wie er allemaal op mensen als Fortuyn en Tiesto gaan stemmen. Opzich best vreemd dat Fransie Bauer niet in de top 10 staat :roll:

Kaplan
19-10-2004, 16:49
nieuwe tussenstand, de uitzending over Drees had effect, met stip op 1.
http://www.degrootstenederlander.nl/img/tussenstand02.jpg

Kaplan
24-10-2004, 12:57
Zoals te verwachten was staat na de uitzending van Yoeri Albrecht, Pim Fortuyn nu op de 1e plaats. Michiel de Ruyter is langzaam bezig met een opmars.
http://www.degrootstenederlander.nl/img/tussenstand04.jpg

Ludo Keeris
24-10-2004, 13:36
Hoe kan een zichzelf respecterend volk nu Pim Fortuyn op nr 1 plaatsen??? Wat heeft die man nou voor Nederland betekend behalve dat hij opruiende kreten heeft uitgeslaakt?
Dit gaat mijn pet werkelijk te boven en nu schaam ik me diep om Nederlander te zijn. Wat een miskleun deze verkiezing!

Joost v.d. Ham
24-10-2004, 14:19
Hoe kan een zichzelf respecterend volk nu Pim Fortuyn op nr 1 plaatsen??? Wat heeft die man nou voor Nederland betekend behalve dat hij opruiende kreten heeft uitgeslaakt?
Dit gaat mijn pet werkelijk te boven en nu schaam ik me diep om Nederlander te zijn. Wat een miskleun deze verkiezing!

je gaat je inderdaad afvragen in wat voor een land je woont....:(

chimera01
24-10-2004, 16:24
Het volk dat voor een Pim Fortuyn stemt is hetzelfde volk dat stemt bij een Idols e.d. , teveel tijd en te weinig hersencellen. Maar je zal zien dat deze malloten ons land wederom voor schut zet ten aanzien van de hele wereld.

Maar dit soort uitslagen is het beste bewijs dat het onderwijs faalt, m.n. in de richting van het vak geschiedenis.

chaos
24-10-2004, 20:22
Aargh wat vind ik veel van mijn landgenoten (niet alleen) op dit moment een stel achterlijke heikneuters.

Chris W
24-10-2004, 20:58
nou, mijn nummer 1 is toch Pim Fortuyn. En dan kunnen jullie van alles over me roepen, daar heb ik echt schijt aan. En als je zegt wat heeft Pim Fortuyn voor Nederland betekend, nou wat heb Anne Frank voor NL betekend dan? Die heb alleen maar een dagboek lopen schrijven, en dag in dag uit lopen schuilen... Om even over betekenis voor Nederland te hebben... Door haar dagboek loopt t nu echt niet beter in nederland ofzo hoor...

Vol is vol! 8) Jah, ik blijf er bij, was veel beter geweest als ie er nog was. Dan waren met een beetje hoop, alle grenzen dicht, AZC kan dan ook dicht, plaats om iets NUTTIGS te bouwen, behoud je het groen in NL. Rotterdam wordt witter :D en we leefde nog allemaal lang en incl. onze portemonnee :D

Paul H.
24-10-2004, 21:40
De grootste Nederlander? Kies dan iemand die met iets gekomen is waardoor de mensheid weer iets beter af is. Dan met antwoorden te komen zoals in hier bovenstaande post.

chimera01
25-10-2004, 01:30
Wat heeft Pim Fortuyn dan gedaan?????? Hij heeft wat kreten geslaakt en toen was hij dood (wat ik overigens ten zeerste betreur). Zijn ideeen zijn daarna niet uitgedragen door zijn partijgenoten, zo belangrijk vonden zij hem!!!! Hij heeft nooit de kans gekregen om iets groots te doen en dat kan je dan spijtig noemen.

Pim Fortuyn is wederom een keuze van en voor kneuzen die de term grootheid niet snappen behalve als het om een voordeelverpakking van het een of ander gaat.

En beste Nino als jij het belang van het dagboek van Anne Frank niet begrijpt, zegt dat meer over jouw verstandelijke vermogen of zelfs inzicht.

Mogelijk dien je je nu eens te verdiepen in de Nederlandse geschiedenis en in samenhang met het begrip vluchteling en tolerantie schrik jij je waarschijnlijk suf. 8)

Geert Jan Alsem
25-10-2004, 02:05
...nou wat heb Anne Frank voor NL betekend dan? Die heb alleen maar een dagboek lopen schrijven, en dag in dag uit lopen schuilen... :shock:

Rotterdam wordt witter :D :shock:

Right. Nou, ik zelf twijfel tussen enkele kunstenaars en wetenschappers. Escher zou van mij wel wat hoger mogen staan, maar ik kies toch voor Antoni van Leeuwenhoek.

EDIT: Hm, ik zie nu pas Lorentz staan, op 49. Ook te laag vind ik.

WitteGijt?
25-10-2004, 12:33
Jah, ik blijf er bij, was veel beter geweest als ie er nog was.

Idd, dan had iedereen kunnen zien dat HIJ, het net zo hard verneukt had, zoals de lpf het nu gedaan heeft. Als ie nu nog geleefd had was ie in die hele top 100 niet eens voor gekomen.

Henk Heideveld
25-10-2004, 13:36
Hoe kan een zichzelf respecterend volk nu Pim Fortuyn op nr 1 plaatsen??? Wat heeft die man nou voor Nederland betekend behalve dat hij opruiende kreten heeft uitgeslaakt?
Dit gaat mijn pet werkelijk te boven en nu schaam ik me diep om Nederlander te zijn. Wat een miskleun deze verkiezing!
De feodalen en elitairen maken geheel andere keuzes dan het gepeupel, moet je al sinds de Middeleeuwen weten. :P Niks mis mee. Aleerder is gebleken dat Pim Fortuyn veel belichaamt waar anderen in honderden jaren niet aan konden tippen. 8) Zouden al die anderen bij na moeten denken.
Zelfde geldt eigenlijk voor de nr. 1 in de top-40, zou je dan ook wansmaak moeten noemen. Branhoutmuziek dus!
Een landelijk onderzoek naar het profiel voor een burgemeester in Nederland leverde tot ieders verbazing bij "het volk"....jawel.....Koos Postema op. :roll:
En zo kunnen we nog even doorgaan. Rotten aan een Spaans strand is toch de ultieme vakantie voor de Nederlander. Ik zie in al die reisgidsen geen enkele verschil als ik al die hotelfotoootjes bekijk.
En voor opsluiting in Center Parcs betalen we ook vlot honderden euri. :shock:
Schamen om Nederlander te zijn, is als je zo'n piraat kiest, of zo'n hoerenlopende monarch, of Anne Frank die niets voor de Nederlandse samenleving deed, maar toevallig omkwam in WO-II met nog vele miljoenen, maar heel toevallig d'r dagboekje liet slingeren. :?

Henk Heideveld
25-10-2004, 13:42
Jah, ik blijf er bij, was veel beter geweest als ie er nog was.

Idd, dan had iedereen kunnen zien dat HIJ, het net zo hard ******** had, zoals de lpf het nu gedaan heeft. Als ie nu nog geleefd had was ie in die hele top 100 niet eens voor gekomen.
Ach, zo zijn wij Nederlanders. Pas na z'n dood kwam Andre Hazes ineens op nr. 1...tja en binnnen 1 week :shock: :shock:
Nederlanders zijn een emotioneel volkje. Miljoenen mensen sterven er maar als er 1 Hollandse soldaat sneuvelt :cry: :cry:
En wie gillen er om het hardst als er zeehondjes doodgeknuppeld worden en meer van zulk dierenleed? :x
Wie juichten het hardst toen na WO-II de Amerikanen ons bevrijdden? En wie gilden het hardst toen Amerike Vietnam in behandeling nam? :wink:

Coen P.
25-10-2004, 13:44
Hoe kan een zichzelf respecterend volk nu Pim Fortuyn op nr 1 plaatsen??? Wat heeft die man nou voor Nederland betekend behalve dat hij opruiende kreten heeft uitgeslaakt?
Dit gaat mijn pet werkelijk te boven en nu schaam ik me diep om Nederlander te zijn. Wat een miskleun deze verkiezing!

idd! echt weer een typische vorm van massa-hypocrisie, ongelooflijk klootjesvolk dat we hier kennen in NL :twisted:

Henk Heideveld
25-10-2004, 13:44
Waar meet je nou in godsnaam de "grootsheid" aan af?????? :roll:
Is dat 1 uitvinding die toevallig miljoenen mensenlevens redt? :?:
Is dat zakelijk instinct dat heel Eindhoven groot maakte? :?:
Is dat totale zelfopoffering van een Leger des Heils vrouwtje? :?:

Kaplan
25-10-2004, 16:44
Waar meet je nou in godsnaam de "grootsheid" aan af?????? :roll:
Is dat 1 uitvinding die toevallig miljoenen mensenlevens redt? :?:
Is dat zakelijk instinct dat heel Eindhoven groot maakte? :?:
Is dat totale zelfopoffering van een Leger des Heils vrouwtje? :?:

In het kleine schuilt hem de grootsheid :?:
Ik weet het ook niet Henk :wink:

HiddeH
25-10-2004, 19:06
Waar meet je nou in godsnaam de "grootsheid" aan af?????? :roll:
Is dat 1 uitvinding die toevallig miljoenen mensenlevens redt? :?:
Is dat zakelijk instinct dat heel Eindhoven groot maakte? :?:
Is dat totale zelfopoffering van een Leger des Heils vrouwtje? :?:

(y)
Ik snap zelf die loze term 'grootste nederlander' niet, en vind dat niet zozeer het massale aantal stemmen voor Pim Fortuyn iets is waar ik me als nederlander voor moet schamen (als ik me al zou schamen) maar meer die verkiezing op zich. Bah! :x

starbuck
26-10-2004, 08:58
Ik snap werkelijk niet waarom men hier zo overstuur is omdat er veel stemmen gaan naar de heer Fortuyn.

Ga met z'n allen een partij tegen de democratie oprichten ofzo.

Een stem in deze democratie telt nou eenmaal gewoon mee, hoe deze stemmer ook zijn mening gevormt heeft, en ongeacht zijn iq en algemene ontwikkeling.

Of men nou stemt op iemand met een lekker kontje, of stem je op "loze"kreten of je stemt nadat je vier dagen alle info grondig hebt bestudeert.
Elke stem telt gewoon even hard mee.

ditzelfde is dus ook van toepassing op deze zinlose verkiezing van de grootste nederlander.

En voor die mensen die vinden dat ze zich moeten schamen omdat een volk zich niet zou respecteren door op Fortuyn te stemmen , deze mensen zouden even in de spiegel moeten kijken , want dan zien ze een persoon die de mening van iemand anders niet kan respecteren...dat is eigenlijk pas iets om je voor te schamen.

Edwin V
26-10-2004, 09:06
Het is inderdaad gewoon maar een zinloze verkiezing waar verder niks mee gebeurt. Dus maak je niet druk.

Ik heb op v. Leeuwenhoek gestemd.

chimera01
26-10-2004, 16:54
Ik ben een Nederlander en ik ben enerzijds trots op de geschiedenis van mijn land, anderzijds zijn er zaken in onze geschiedenis waar we niet al te trots op mogen en/of hoeven te zijn.
Maar als we teruggaan in de tijd dat ons landje bestaan heeft en een meerderheid van de Nederlandse stemmen verkiest een Pim Fortuin als de grootste Nederlander beweer ik dat deze stemmers zich hebben laten leiden zonder enige kennis van zaken. En dat zagen we al eerder bij de verkiezingen na zijn overlijden. En dat is niet iets om trots op te zijn als Nederlander zijnde. De goede reputatie van ons land loopt tegenwoordig meer schade op van de rechtse politiek dan wat anders en dat is iets waar de heer Fortuin zich ook hard voor heeft gemaakt. 8)

In Engeland en Duitseland hebben de mensen inderdaad ook politici gekozen, maar wel mensen die wat betekend hebben voor hun land en wat gedaan hebben. Ik heb toen genoten van de BBC presentaties moet ik zeggen. Helaas dat dit niveau van programma's bij ons altijd weer omlaag gehaald worden. 8)

Kaplan
26-10-2004, 17:38
In Engeland en Duitseland hebben de mensen inderdaad ook politici gekozen, maar wel mensen die wat betekend hebben voor hun land en wat gedaan hebben. Ik heb toen genoten van de BBC presentaties moet ik zeggen. Helaas dat dit niveau van programma's bij ons altijd weer omlaag gehaald worden. 8)

Ik heb ook genoten van de BBC presentaties. Vooral die over Brunel was zeer boeiend. Bij de bookies stond hij op 20 tegen 1. Maar hij werd wel tweede. Churchill won. Zijn presentatie was de laatste, dat zal in Nederland het geval zijn bij Willem van Oranje. Ik denk dus dat Willem het nog wel gaat redden op het eind. Ook in Engeland was er discussie. Daar of Diana die uiteindelijk op de derde plaats eindigde wel als grootste Briton gekozen kon worden. Ondanks alle kritiek vind ik het nog steeds een leuk programmaidee. Je leert nog eens wat over bepaalde landgenoten uit het verleden, zoals voor velen een toch onbekende Antonie van Leeuwenhoek.
Greatest Briton (http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/tv_and_radio/2509465.stm)

Kars
26-10-2004, 18:28
nou, mijn nummer 1 is toch Pim Fortuyn. En dan kunnen jullie van alles over me roepen, daar heb ik echt schijt aan. En als je zegt wat heeft Pim Fortuyn voor Nederland betekend, nou wat heb Anne Frank voor NL betekend dan? Die heb alleen maar een dagboek lopen schrijven, en dag in dag uit lopen schuilen... Om even over betekenis voor Nederland te hebben... Door haar dagboek loopt t nu echt niet beter in nederland ofzo hoor...

Ja, maar ze staat wel symbool voor een gebeurtenis die Nederland ontzettend getekend heeft. Is voor mij toch wat sterker dan een kerel die toevallig riep dat Nederland vol was (iets wat naar mijn mening al veel te veel mensen doen :P). Ik heb er trouwens geen problemen mee dat je op Fortuyn hebt gestemd, het zit me alleen flink dwars dat je Anne Frank zo afschildert.

Henk Heideveld
27-10-2004, 10:30
nou, mijn nummer 1 is toch Pim Fortuyn. En dan kunnen jullie van alles over me roepen, daar heb ik echt schijt aan. En als je zegt wat heeft Pim Fortuyn voor Nederland betekend, nou wat heb Anne Frank voor NL betekend dan? Die heb alleen maar een dagboek lopen schrijven, en dag in dag uit lopen schuilen... Om even over betekenis voor Nederland te hebben... Door haar dagboek loopt t nu echt niet beter in nederland ofzo hoor...

Ja, maar ze staat wel symbool voor een gebeurtenis die Nederland ontzettend getekend heeft. Is voor mij toch wat sterker dan een kerel die toevallig riep dat Nederland vol was (iets wat naar mijn mening al veel te veel mensen doen :P). Ik heb er trouwens geen problemen mee dat je op Fortuyn hebt gestemd, het zit me alleen flink dwars dat je Anne Frank zo afschildert.
Anne Frank was een joods meisje, net als al die andere 6.000.000 joden.
Toevallig vonden ze haar dagboek, dat in die tijd ieder meisje bijhield. Ik zie nog steeds niet wat zoiets te maken heeft met grootste Nederlander aller tijden. Geen van beide zaken is uniek. Bij mij gaat dan echt het licht uit. :roll:

Henk Heideveld
27-10-2004, 10:36
Ja, maar ze staat wel symbool voor een gebeurtenis die Nederland ontzettend getekend heeft. dat je Anne Frank zo afschildert.
Er was in Nederland geen gebeurtenis die Nederland getekend heeft. De joden hebben veel geleden in alle delen van de wereld. Wat was daaraan zo groots voor nederland toen men in Duitsland iets deed wat zeker dat land wel getekend heeft, maar dan in negatieve zin. Of zou het dan kunnen zijn dat vanuit Nederland de meeste deportaties plaatsvonden? Een zwarte bladzijde in onze geschiedenis. :cry: :cry: :cry:
Waren de joden groots toen ze zich als makke lammeren naar de slachtbank lieten leiden, waren wij groots toen we het allemaal lijdzaam toelieten, was Duistland groots door het te doen? :( :? :cry:
Noem dan iemand die daarin groots was, bijvoorbeeld een zichzelf opofferende verzetsfiguur. :P

Henk Heideveld
27-10-2004, 10:40
We komen er niet uit, we kunnen het begrip GROOTS niet pakken.
Is dat een heroische daad, een unieke uitvinding, een unieke prestatie op gebied van sport, cultuur, wetenschap, bekend van radio, TV of boek? In onze geschiedenisboekjes ligt de nadruk op grote leiders, grote oorloge en dat soort zaken. de Nederlander legt zijn geschiedenis naast zich neer en kiest naar geheel andere normen. Alleen bij mij de vraag: welke normen in godsnaam! :?

Kars
27-10-2004, 11:47
nou, mijn nummer 1 is toch Pim Fortuyn. En dan kunnen jullie van alles over me roepen, daar heb ik echt schijt aan. En als je zegt wat heeft Pim Fortuyn voor Nederland betekend, nou wat heb Anne Frank voor NL betekend dan? Die heb alleen maar een dagboek lopen schrijven, en dag in dag uit lopen schuilen... Om even over betekenis voor Nederland te hebben... Door haar dagboek loopt t nu echt niet beter in nederland ofzo hoor...

Ja, maar ze staat wel symbool voor een gebeurtenis die Nederland ontzettend getekend heeft. Is voor mij toch wat sterker dan een kerel die toevallig riep dat Nederland vol was (iets wat naar mijn mening al veel te veel mensen doen :P). Ik heb er trouwens geen problemen mee dat je op Fortuyn hebt gestemd, het zit me alleen flink dwars dat je Anne Frank zo afschildert.
Anne Frank was een joods meisje, net als al die andere 6.000.000 joden.
Toevallig vonden ze haar dagboek, dat in die tijd ieder meisje bijhield. Ik zie nog steeds niet wat zoiets te maken heeft met grootste Nederlander aller tijden. Geen van beide zaken is uniek. Bij mij gaat dan echt het licht uit. :roll:

Ik kan het inderdaad niet helpen dat het toevallig Anne Franks dagboek is dat gevonden is, maar toch is haar dagboek het algemene symbool geworden voor de holocaust in Nederland. Het gaat hier eigenlijk meer om de gebeurtenis dan om de persoon. Maar nu je het zo zegt begin ik ook te twijfelen aan de opvatting van 'groot'.

Verdomd lastig nog dit :).

Kars
27-10-2004, 11:49
Oh, en trouwens, ik wil eigenlijk Ill Nino's motivatie voor de keuze van Fortuyn nog wel even lezen, waarom is hij groter dan de andere genoemden? In je vorige bericht beantwoordde je je vraag met een andere vraag, wat ik niet als erg sterk argumenteren zie.

Edwin V
27-10-2004, 12:05
'Grootst' is degene die de meeste positieve invloed heeft gehad op de samenleving?

Henk Heideveld
27-10-2004, 12:49
'Grootst' is degene die de meeste positieve invloed heeft gehad op de samenleving?
Ja dan past Fortuyn ook, nog niks gedaan, maar wel grote invloed op onze samenleving. :P
En ligt er ook nog aan, aan wie je het vraagt. Een buitenlander noemt heel andere namen dan wij.
in het ene land is Johan Vruijf een begrip, maar kun je even makkelijk Ajax roepen, in weer een ander land kent men ons als de grondlegger van New York (later heel stom geruild voor Suriname :oops: ).
Zo zal een Nederlandse politicus een andere naam noemen dan the man in the street, of jan de arbeider, of een cultuurbarbaar.
Lastig te pakken nog steeds wat in een MENS groots is. :x
Is Lex bij DVD.NL groots omdat hij de meeste posts heeft staan :shock: , of John die de meeste deals heeft staan :shock: , of ikke.....omdat ik de oudste ben (diehard) :mrgreen:

Henk Heideveld
27-10-2004, 12:55
'Grootst' is degene die de meeste positieve invloed heeft gehad op de samenleving?
Ja dan past Fortuyn ook, nog niks gedaan, maar wel grote invloed op onze samenleving. :P

Onze koloniale tijd in Indonesie was ook van grote invloed op onze samenleving. Simpel de komst van vele soorten buitenlanders naar nederland heeft enorme invloed op onze samenleving.
Het Calvinisme heeft ook enorem invloed (gehad en nog steeds) op onze samenleving.
Onze christelijke achtergrond is cruciaal in onze samenleving.
Maar nu: PERSONEN! En probeer het recht te houden. Dus niet dat je bekend bent als je toevallig vaak op TV komt (dat gebeurt namelijk ongemerkt in Nederland). Je bent al een bekende Nederlander als ze je kop herinneren van TV, desnoods in een simpele Gamma-reclame. Maar mag ook probleemloos Allways wezen :lol:
Wie is of was dus cruciaal voor onze samenleving!!!!!!!! 8)

theThinWhiteDuke
29-10-2004, 19:45
Wie juichten het hardst toen na WO-II de Amerikanen ons bevrijdden? En wie gilden het hardst toen Amerika Vietnam in behandeling nam? :wink:
HULDE VOOR HENK!
EIN-DE-LIJK iemand die t begrijpt........

Wie schreeuwen er nu dat Arnie geen governator van Californië kan zijn (omdat ie acteur is) terwijl NL zelf een dikke zwempad als minister heeft?
Of een tovenaarsleerling als Minister-President?

Welk volk geeft af op de USA vanwege domheid van het volk (omdat ze denken dat alles wat bij Jerry Spinger gebeurd echt is) terwijl hier een aso-familie (are you TOKKIE to me?) momenteel ongelofelijk populair en geliefd is?

My 2 cents....

Ludo Keeris
29-10-2004, 20:05
'Grootst' is degene die de meeste positieve invloed heeft gehad op de samenleving?
Ja dan past Fortuyn ook, nog niks gedaan, maar wel grote invloed op onze samenleving. :P

Goed lezen Henk :wink:
Ik heb Fortuyn nooit op een positieve bijdrage kunnen betrappen!

chimera01
30-10-2004, 11:28
In het buitenland schijnt men heel positief over onze Balkenende te denken. En men miste hem ook bij de beschouwingen toen Zalm de honeurs waarnam.

Henk Heideveld
01-11-2004, 10:41
Wie juichten het hardst toen na WO-II de Amerikanen ons bevrijdden? En wie gilden het hardst toen Amerika Vietnam in behandeling nam? :wink:
HULDE VOOR HENK!
EIN-DE-LIJK iemand die t begrijpt........
terwijl hier een aso-familie (are you TOKKIE to me?) momenteel ongelofelijk populair en geliefd is?

Denk zelf dat het ontslakken van Patty Brard populairder is :oops: :oops:
Vroeger had je zeikwijven nu dus schijtwijven :wink:

Henk Heideveld
01-11-2004, 10:42
'Grootst' is degene die de meeste positieve invloed heeft gehad op de samenleving?
Ja dan past Fortuyn ook, nog niks gedaan, maar wel grote invloed op onze samenleving. :P

Goed lezen Henk :wink:
Ik heb Fortuyn nooit op een positieve bijdrage kunnen betrappen!
Bedoel ik ook perfect: nooit iets gedaan en toch een enorme uitwerking op de samenleving. (1.600.000 stemmen na je dood is ni niks :cry: ).
"Geef iets blijvends, geef de geest" :wink:

Henk Heideveld
02-11-2004, 15:55
Nou, zijn we mooi in de aap gelogeerd. hebben grote wetenschappers en andere kopstukken vandaag vastgesteld dat er geen grootste Nederland is of kan zijn. Om redenen die hier ook alleemaal de revue gepasseerd zijn. :cry: :cry: :cry: :cry:

Richard B.
15-11-2004, 22:31
Nou de winnaar was natuurlijk al ver van te voren bekend: de LPF-ers hebben hun 'grootste Nederlander' gekregen. :(

Voor mij is de 'nummer 2' de allergrootste: zonder Willem van Oranje had dit land niet eens bestaan...

Pascal Heister
15-11-2004, 22:39
Pim wat een lachertje :?

Alex van den Berg
15-11-2004, 23:03
Pim wat een lachertje :? Helemaal mee eens... gewoon zielig! :?

Edwin V
16-11-2004, 08:36
Ik zie de lol er wel van in. :lol:

starbuck
16-11-2004, 09:25
Ik moest ook erg lachen, vooral om het gezicht van de ambasadeur van "W. van Oranje" Jacobine Geel, wat keek dat mens onwaarschijnlijk zuur.

Er zijn in het land wel ondernemers die hier een slaatje uit kunnen slaan:

" Deze darkroom is ooit bezocht door de "grootste Nederlander" "

Maar goed, dat is flauw , want er is maar weinig bekend over de sexuele escapades van de andere deelnemers.

Of ik me nu schaam om Nederlander te zijn, absoluut niet, juist dit vind ik een typische Hollandse uitslag, geweldig. 8)

Ronald Stiebolt
16-11-2004, 12:08
Ik sluit me bij je aan Starbuck, dit is gewoon een prachtstunt en wat mij betreft heeft Pim het ook verdient. Let op: uitsluitend voor nu vind ik het leuk. Over een jaar of 10 wel gewoon Willem van Oranje of een Van Leeuwenhoek.

Als Theo van Gogh erbij had gezeten had hij het gegarandeerd geworden. Je moet e.e.a. gewoon wat luchtiger bekijken, zie er de humor van in!

Overigens weer heerlijk objectieve berichtgeving door de Telegraaf online (13.05u.), de eerste koppen luiden:

- Immense populariteit Fortuyn mythe

- De Hond: Willem van Oranje is de Grootste Nederlander

- Deskundigenjury was beter geweest

- (en we zouden 't bijna vergeten) Fortuyn grote winnaar

Alex van den Berg
16-11-2004, 12:57
Ach... Het wordt in ieder geval duidelijk dat de gemiddelde Nederlander niet bijster intelligent is. Pim Fortuyn kiezen is alleen goed te praten wanneer je de ballen verstand hebt van dit land en het ontstaan ervan. :roll:

Freeze
16-11-2004, 13:13
Ik sluit me bij je aan Starbuck, dit is gewoon een prachtstunt en wat mij betreft heeft Pim het ook verdient.

:roll:

Alex van den Berg
16-11-2004, 13:14
Even slikken: Pim Fortuyn als Grootste Nederlander
Van onze verslaggever Jean-Pierre Geelen

AMSTERDAM - De verkiezing met Pim Fortuyn als winnaar toont meteen haar failliet, menen historici. 'Die kiezers interesseren zich geen reet voor het verleden, hoe belangrijk ook.'

Het was even wennen voor 'weldenkend' Nederland: Pim Fortuyn de grootste Nederlander aller tijden, die maandagavond op de KRO-televisie werd gekozen. Ongetwijfeld tot vreugde van de horden Fortuynisten die hun leider zo hoog de lijst in wisten te krijgen. Maar historici is het een gruwel.
'Die eindstrijd tussen Fortuyn en Willem van Oranje zondagavond was absurd', zegt historicus Maarten van Rossem. 'Dat geeft het failliet van die hele verkiezing aan. Er is historisch nogal verschil tussen die twee.'

'Van Oranje is in alle opzichten een man van formaat, de oprichter van de republiek. Fortuyn is met zijn aanhang een ballon gebleken die in een halfjaar is leeggelopen.'


Van Rossem wil maar zeggen: de notering van de vermoorde politicus illustreert dat het recente verleden buitenproportioneel vertegenwoordigd is in dit soort lijsten. 'Die kiezers interesseren zich geen reet voor het verleden, hoe belangrijk ook. Dus krijg je in de toptien figuren als Johan Cruijff en Willem Drees. De laatste was een redelijk staatsman, maar bepaald niet de belangrijkste.'

Van Rossem, die zelf in de tv-programma's van de Grootste Nederlander enkele malen optrad, bezag het fenomeen toch al met gemengde gevoelens. 'Met elke groslijst waarop Monique van de Ven figureert samen met Spinoza, is per definitie iets mis', zegt hij. Maar als hij dan toch moet kiezen, kiest hij voor Willem van Oranje, de minst omstreden figuur.

'Als Fortuyn de grootste Nederlander blijkt, emigreer ik naar IJsland', zei Van Rossem zondag middag nog. Uiteindelijk verbaast het hem niet dat de politicus op de eerste plaats is geëindigd: 'Je zag dat ook in het buitenland. In Engeland werd Lady Di derde. Ze was een hysterisch, tamelijk dom meisje zonder verder enige betekenis voor de wereldgeschiedenis.'

Ook Frans Smits, hoofdredacteur van het Historisch Nieuwsblad, dat met de KRO samenwerkte, heeft problemen met Fortuyn als grote Nederlander. 'Dit is belachelijk. Hij had weinig tot geen betekenis voor de geschiedenis.'

Hoe de hoge score voor Fortuyn te verklaren valt? 'Ik vermoed dat zijn aanhang veel op internetfora zitten. Het is een hechte clan, met veel sites waarop links staan om op hem te stemmen. Dat hadden Van Oranje en Drees niet.'

Drees op 3 en Van Oranje 2, dat vindt Smits ook niet bepaald een sprankelende keuze. Maar de uitslag met Fortuyn als winnaar, is voor Smits 'beschamend'. 'In het buitenland lachen ze zich dan dood.'

'Verantwoorder' oogt de peiling die Smits eigen blad hield onder historici. Erasmus won, gevolgd door respectievelijk Willem van Oranje, Rembrandt, Thorbecke en Spinoza. Inderdaad: Fortuyn, Cruijff en Drees schitteren door afwezigheid.

Spijt over dit mediaproject heeft Smits desondanks niet. 'Mijn conclusie is dat ons blad nog veel missiewerk te verrichten heeft. En er zijn de afgelopen maanden ook zinnige debatten geweest over mensen en geschiedenis. Dat maakt veel goed.'

Ronald Stiebolt
16-11-2004, 13:17
Wow Alex, dat is wel heel erg generaliserend. Je gaat gemakshalve voorbij aan het feit dat Fortuyn door een bepaalde groep op handen werd gedragen.

Ik vind dat je wel mag stellen dat deze groep (gemiddeld) genomen niet bepaald tot de elitaire intellectuelen kan worden geschaard maar om ze nu zomaar aan de kant te wuiven als zijnde 'niet relevant' vind ik wat ver gaan.

Het gros van de mensen die op hem gestemd hebben kwamen toch wel uit de achterstandswijken (zeg maar de 1-inkomens gezinnen die met moeite de eindjes aan elkaar kunnen knopen). Zij zijn het die bovenop het snelle verval van deze samenleving zitten en vanaf de zijlijn mogen toekijken hoe niemand in Den Haag of waar ook hun belangen behartigt, laat staan hun stem laat horen.

Populist, dandy, (ex-)hoogleraar en (ex-)professor Fortuyn liet in ieder geval hun stem horen en ook nog eens op een duidelijke manier, wars van Haagse arrogantie en kwam met pragmatische oplossingen (los van het feit of deze nu zo makkelijk te verwezenlijken waren geweest).

Ik vind het een beetje jammer dat het bon-ton is om Fortuyn altijd maar in die rechtse hoek te trappen (ooit z'n kieslijst bekeken?).

Je hoeft echt geen hoogleraar te zijn om in te zien dat er wel degelijk wat aan de hand is in dit land en Fortuyn wist (maar bovenal: durfde) daar iets over te zeggen.

Deze en voorgaande regeringen hebben altijd gedaan of hun neus bloedde voor wat betreft de daadwerkelijk ontstane situatie gecreeerd door onze zgn. multiculturele samenleving. De gemiddelde Nederlander zoekt en heeft geen contact met zijn buitenlandse buurman tenzij het is om op zaterdag een shoarmaatje te halen.

Zeker in de grote stad is het merkbaar dat er eilandvorming is. Een eiland met moslims type a, b of c, een eiland Nederlanders, een eiland Chinezen en zo maar verder.

Juist door die oogkleppenpolitiek is de voedingsbodem ontstaan voor fundamentalistische uitwassen, zowel links (van der G.), als rechts (Mohammed B.).

In het huidige klimaat kan de lijst met extremistische uitwassen alleen maar langer worden. Wat mij betreft zijn er maar 2 opties: enerzijds het 'hopen dat het toch allemaal wel goed komt' of anderzijds keihard en pro-actief aanpakken van alles en iedereen die de Nederlandse waarden, cultuur en zo verder niet wenst te beleven en onze samenleving daardoor ondermijnt.

Fortuyn was (en is) een product van deze tijd en in een democratie krijg je altijd de leiders die het verdient.

Qzyn
16-11-2004, 13:22
Ik vind het nou ook niet bepaald van intelligentie getuigen om op grond van een op zichzelf nietszeggende, onzinnige appels-en-peren-verkiezing zulke vergaande conclusies over de staat van het land te trekken. Je moet ook door zo'n televisiecircus heen kunnen prikken en in kunnen zien dat het eigenlijk nergens om gaat, de gehele vaderlandse geschiedenis gereduceerd tot een dom gezelschapspel. Je moet er niet meer van wilen maken dan het in feite is. Van die wijd gevoelde, diepe verontwaardiging over de verkiezing van Fortuyn snap ik dan ook helemaal niks.

Alex van den Berg
16-11-2004, 13:30
Fortuyn was (en is) een product van deze tijdExact! Zoals Maarten van Rossum in de Volkskrant zegt; "Die kiezers interesseren zich geen reet voor het verleden, hoe belangrijk ook. Dus krijg je in de toptien figuren als Johan Cruijff en Willem Drees."

Ofwel... Een groot deel van Nederland is met deze verkiezing omgegaan alsof het "Top Of The Pops" was en heeft zich geen moment beseft dat de heer Fortuyn absoluut géén invloed op onze geschiedenis heeft gehad!
Ik moet me dan ook bij van Rossum aansluiten wanneer het om de opzet van deze verkiezing gaat; "Met elke groslijst waarop Monique van de Ven figureert samen met Spinoza, is per definitie iets mis"

Alex van den Berg
16-11-2004, 13:32
Van die wijd gevoelde, diepe verontwaardiging over de verkiezing van Fortuyn snap ik dan ook helemaal niks.Het is ook geen verontwaardiging, maar een diep schaamtegevoel om onderdeel van zo'n kortzichtige volk te zijn... :?

Joost v.d. Ham
16-11-2004, 13:37
Van die wijd gevoelde, diepe verontwaardiging over de verkiezing van Fortuyn snap ik dan ook helemaal niks.Het is ook geen verontwaardiging, maar een diep schaamtegevoel om onderdeel van zo'n kortzichtige volk te zijn... :?

Ach, als de show wat langer was doorgegaan had Theo van Gogh gewonnen...:roll: zo is nu eenmaal dit land :(

Freeze
16-11-2004, 13:43
Ik vind het een beetje jammer dat het bon-ton is om Fortuyn altijd maar in die rechtse hoek te trappen (ooit z'n kieslijst bekeken?).


Sorry hoor, maar neigde pim naar het midden of naar links dan? Weet je waarom pim veel stemmen kreeg? Omdat hij eigenlijk gewoon tot doel had de buitenlanders het land uit te krijgen. Jij zegt dat hij veel stemmen kreeg uit de achterstandswijken, maar daar vergeet je zelf neer te zetten Nederlandse achterstandswijken. Denk je dat de Turkse mensen op hem gestemd hebben dan? Sommige mensen uit de Nederlandse achterstandswijken die zijn ook lekker beinvloedbaar. Die denken ook dat alle buitenlanders hun baantjes inpikken e.d.
Wilders is niet anders. Lekker op het gevoel spelen van die mensen. Lekkere uitspraken doen over buitenlanders en je bent helemaal de man in Nederland, vooral in de politiek.
Bij buitenlanders denkt het gros van de Nederlanders alleen aan Turken en Marokkanen.
Ik stop nu.

Qzyn
16-11-2004, 14:26
Weet je waarom pim veel stemmen kreeg? Omdat hij eigenlijk gewoon tot doel had de buitenlanders het land uit te krijgen. Jij zegt dat hij veel stemmen kreeg uit de achterstandswijken, maar daar vergeet je zelf neer te zetten Nederlandse achterstandswijken. Denk je dat de Turkse mensen op hem gestemd hebben dan? Sommige mensen uit de Nederlandse achterstandswijken die zijn ook lekker beinvloedbaar. Die denken ook dat alle buitenlanders hun baantjes inpikken e.d.
Wilders is niet anders. Lekker op het gevoel spelen van die mensen. Lekkere uitspraken doen over buitenlanders en je bent helemaal de man in Nederland, vooral in de politiek.
Bij buitenlanders denkt het gros van de Nederlanders alleen aan Turken en Marokkanen.
Ik stop nu.
Over vooringenomenheid gesproken. De problematiek van de achterstandswijken afdoen als petty problems van makkelijk beïnvloedbare, domme mensen is wel erg arrogant. Bovendien heeft Fortuyn altijd gesteld dat het niet zijn doel was om hier legaal verblijvende mensen van buitenlandse afkomst het land uit te krijgen. Hij pleitte voor een immigratiestop, het niet langer toelaten van nieuwe immigranten, maar dat is iets wezenlijk anders.

De voornaamste verdienste van Fortuyn is dat hij grote maatschappelijke problemen op de politieke kaart heeft weten te zetten, problemen waar de gevestigde politiek het liefst met een grote boog om heen liep. Fortuyn heeft die breed gevoelde onvrede in de samenleving niet zelf gecreëerd maar hoogstens aan de oppervlakte gebracht, een stem gegeven. Het succes van Fortuyn is dan ook te verklaren door het falen van het zelfgenoegzame betweterige politieke establishment.
Bij de oplossingen die hij aandroeg en de medestanders met wie hij de problematiek te lijf wilde gaan, kun je terecht veel vraagtekens stellen, maar dat neemt niet weg dat hij - tegen de politiek correcte stroming in - gevoelige maatschappelijke kwesties aan de kaak durfde te stellen, die tot dan toe als taboe-onderwerpen golden.

Ronald Stiebolt
16-11-2004, 14:30
semi-off-topic: het NRC heeft een mooi stuk geschreven over de Nederlandse geschiedenis.

Omdat er tijdens en na de verkiezing Grootste Nederlander nogal wat te doen is over het niveau van de kennis van onze vaderlandse geschiedenis is dit in mijn ogen een prima opfriscursus.

http://www.nrc.nl/canon/ (acrobat reader nodig)

Freeze
16-11-2004, 15:24
Over vooringenomenheid gesproken. De problematiek van de achterstandswijken afdoen als petty problems van makkelijk beïnvloedbare, domme mensen is wel erg arrogant.

Ok, ik heb me misschien niet zo elegant uitgedrukt. Maar jij beweert hierboven iets, wat ik helemaal niet gezegd heb. In mijn bericht schrijf ik de problemen van de achterstandswijken helemaal niet toe aan "beïnvloedbare, domme (dat heb ik nooit gezegd) mensen". En verder gebruik ik ook het woord "sommige" en niet "alle".

starbuck
16-11-2004, 15:47
Ach... Het wordt in ieder geval duidelijk dat de gemiddelde Nederlander niet bijster intelligent is.

precies, stemrecht afpakken van deze mensen :roll:

mark t
16-11-2004, 15:57
Amerikaanse toestanden:
'Pim Fortuyn toch niet de Grootste Nederlander'

AMSTERDAM - Als ook alle stemmen zouden worden meegeteld die nog na de uitzending van "De grootste Nederlander " zijn binnengekomen dan zou Willem van Oranje de uiteindelijke winnaar zijn geworden, zo meldt de KRO in een persbericht.

Het probleem van de cijfers is veroorzaakt door 'langzame' computers, die na de uitzending nog nieuwe gegevens produceerden. En dat heeft te maken met een beveiliging die was ingebouwd om frauderen te voorkomen. ... Daardoor ontstond evenwel vertraging in de verwerking van de gegevens met als resultaat dat de telefoonlijnen geblokkeerd raakten. Toen de uitzending werd afgesloten stond Pim Fortuyn aan kop en werd hij onder het toeziend oog van de notaris als winnaar aangewezen.

Volgens de officiële telling had Fortuyn op dat moment bijna 115.000 stemmen en Willem van Oranje 111.000 en daarmee was Fortuyn 'de grootste', maar telling van de stemmen na de uitzending geeft aan dat Pim Fortuyn 130.000 stemmen heeft en Willem van Oranje 161.000.

De KRO heeft besloten de afgesproken procedure te respecteren, en geen wijziging te brengen in de uitslag zoals die tijdens de uitzending is gepubliceerd.

Bron: www.nu.nl

Ronald Stiebolt
16-11-2004, 16:00
We zijn nu echt de 51e staat van de USA. Ik meen me nog iets soortgelijks te herinneren uit 2000. Florida anyone?

starbuck
16-11-2004, 16:03
Wat een ego die Willem van Oranje , hij is toch al "Vader des Vaderlands" , moet hij nou ook nog de "grootste" zijn :wink:

Edwin V
16-11-2004, 17:34
Holland op z'n smalst :lol:
Hele discussies erover. En nu deze Amerikaanse toestanden. :lol: :lol: :lol:

Prachtig! :lol: 8)

Mark S
16-11-2004, 19:02
Amerikaanse toestanden:
'Pim Fortuyn toch niet de Grootste Nederlander'
(knip)

Bron: www.nu.nl

Het leukste stukje van dit artikel ben je vergeten:



"LPF-Tweedekamerlid Herben reageerde verontwaardigd. Volgens hem is het 'ongeloofwaardig' dat de KRO achteraf met een andere winnaar dan Fortuyn op de proppen komt. Hij vergeleek voor Radio 1 de gang van zaken met 'verkiezingen in een Zuid-Amerikaanse bananendictatuur'. Ook vindt hij dat de KRO 'klungelwerk' heeft geleverd bij de verwerking van de gegevens."

Was Herben niet die ene prutser van dat zeer geloofwaardige politieke bananenrepubliek-partijtje dat steeds weer met een ander partijvoorzitter op de proppen komt en steeds opnieuw een schoolvoorbeeld is van "klungelwerk", of zichzelf dreigbrieven stuurt om bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten ? En nog steeds in zielige achteraf-praatjes vervalt als het over Pimmetje gaat?

theThinWhiteDuke
16-11-2004, 19:06
Van die wijd gevoelde, diepe verontwaardiging over de verkiezing van Fortuyn snap ik dan ook helemaal niks.Het is ook geen verontwaardiging, maar een diep schaamtegevoel om onderdeel van zo'n kortzichtige volk te zijn... :?

Ach, als de show wat langer was doorgegaan had Theo van Gogh gewonnen...:roll: zo is nu eenmaal dit land :(
Of de Tokkies! :mrgreen:

Alex van den Berg
16-11-2004, 22:05
We kunnen op dit moment nog een klein uurtje stemmen :mrgreen:

http://www.rtl.nl/actueel/barendenvandorp/home/

Rechtsboven: Poll ;)

Op dit moment:

Pim Fortuyn is niet de grootste Nederlander
Eens : 73%
Oneens : 27%
Aantal stemmen: 3225

chimera01
16-11-2004, 22:25
Met alle respect naar de Fortuyn-stemmers, waarom stem je in godsnaam op iemand die dood is en geeft de macht aan een stelletje malloten die het niet waard waren.

Volgens mij zijn de enige lui die voor PF gestemd waren van dezelfde club die voor Jamai & Boris gestemd hebben. En wat dat zegt?? Dat spreekt voor zich.

Christiaan Sauer
16-11-2004, 23:04
Willem van Oranje is nog lekker levend wil je zeggen :S

Wizz-Art
17-11-2004, 00:12
Met alle respect naar de Fortuyn-stemmers, waarom stem je in godsnaam op iemand die dood is en geeft de macht aan een stelletje malloten die het niet waard waren.

Volgens mij zijn de enige lui die voor PF gestemd waren van dezelfde club die voor Jamai & Boris gestemd hebben. En wat dat zegt?? Dat spreekt voor zich.

Met alle respect :? ,

Die stemmen op Pim, nadat hij is vermoord zijn misschien te verklaren.
Dat waren veel mensen die telleurgesteld zijn in de hedendaagse politiek, die daarom een protest-stem hebben uitgebracht op hem.

Pim heeft o.a stemmen gekregen van mensen die al jaren niet meer in de Nederlandse politiek geloofden...die al jaren geen stem meer hebben uitgebracht, gewoonweg omdat ze al die leugens van politici meer dan zat waren..veel 'beloven'niks waar maken leek het credo. Pim had het charisma en de overtuigingskracht waardoor veel mensen een nieuwe leider in hem zagen.
Men geloofde in hem..de politiek was ein-de-lijk weer interessant en toe aan vernieuwing, dat hoorde je in de media, op school, op het werk, in je naaste omgeving..in heel NL.
Of hij alles zou hebben kunnen waar maken, daar valt misschien over te twisten maar zeker zullen we nooit weten dankzij die moordenaar!

Edwin V
17-11-2004, 07:03
Met alle respect naar de Fortuyn-stemmers, waarom stem je in godsnaam op iemand die dood is en geeft de macht aan een stelletje malloten die het niet waard waren.

Volgens mij zijn de enige lui die voor PF gestemd waren van dezelfde club die voor Jamai & Boris gestemd hebben. En wat dat zegt?? Dat spreekt voor zich.
Dat is wel erg generaliserend en simpel gezegd. Niet beter dan de blaters van de LPF zelf, die buitenlanders weg willen hebben.

Dat mensen op Pim hebben gestemd is gewoon een signaal van deze tijd. De politiek zou eens na moeten gaan denken. Men heeft nog steeds niets geleerd van de enorme winst van de LPF destijds. Het is dat er nu geen verkiezingen zijn want anders zou Wilders weer hetzelfde doen.

En ik schaam me absoluut niet voor mensen die op hem hebben gestemd. Laat iedereen in zijn waarde en voel je niet beter dan anderen. We zijn allemaal gelijk in Nederland, tenminste dat is de bedoeling. :wink:

EVO
17-11-2004, 08:12
hahah, ik zit dit ff een beetje terug te lezen.
ik moet toegeven dat ik het programma niet gezien heb, persoons verheerlijking vind ik niet echt een hobby van me.

maar mijn gevoel word bevestigd, een grote bak onzin om zulk soort acties te organiseren. :P

chimera01
18-11-2004, 14:08
Beste Edwin V. we zijn helemaal niet allemaal gelijk in Nederland, en nog nooit geweest.

Pim Fortuin liet ook bepaalde mensen niet in hun waarde overigens, als je blank en christelijk was dan at je wel goed buitenlands en/of moslim en je was dom en achterlijk.

Dit was een van zijn standpunten en dat is helaas wel een teken van deze tijd. En of we daar zo blij mee moeten zijn.

het programma was bedoeld als hulde aan onze vaderlandse geschiedenis, en ontaardde in een show die PF heette dus ineens een politiek tintje kreeg.

Deze kale mede Nederlander hoort sowieso niet thuis op de lijst van verdienstelijke Nederlanders, hij had nog niets gedaan buiten zijn heengaan. Zijn nalatenschap was een clownsbende die LPF heet en door een stemmend publiek serieus genomen werd. En gelijk lieten zien waar zij voor stonden ongeorganiseerd populistische kreten slaken. Jammer.

Flabmaster2000
27-11-2004, 22:47
Ik schaam me echt mochten ze mij een keer vragen in het buitenland,wie de grootste nederlander is geweest....
What's next,de tokkies???

Alex van den Berg
28-11-2004, 01:05
Ik schaam me echt mochten ze mij een keer vragen in het buitenland,wie de grootste nederlander is geweest....
What's next,de tokkies??? Don't ask me... I'm not from The Netherlands... :oops: :lol:

chimera01
28-11-2004, 10:50
in de UK: Churchill
Duitseland: Adenauer
Frankrijk: De Gaulle

Nederland: P. Fortuin??

Wie snapt het niet of wie is niet trots op eigen geschiedenis??

David L.
29-11-2004, 08:50
in de UK: Churchill
Duitseland: Adenauer
Frankrijk: De Gaulle

Nederland: P. Fortuin??

Wie snapt het niet of wie is niet trots op eigen geschiedenis??

Helaas......ik begrijp er ook niet veel van...... :oops:
Fortuyn naast Churchill en de Gaulle.....whahahaha....:twisted: ze duwen hem gewoon van z'n bankje als willen.......


p.s. ik heb nog een paspoort in de aanbieding, zo goed als nieuw. Mag weg vanwege verzwijgen nederlands staatsburgerschap uit schaamte. :roll:
Wie biedt?

Qzyn
29-11-2004, 11:04
Je doodschamen of zelfs je paspoort opgeven vanwege de dubieuze uitkomst van een dom, slecht georganiseerd televisiekwisje van alweer twee weken geleden, vind ik nou ook bepaald niet van veel intelligentie getuigen. Dus voor jullie een ander de maat nemen, lijkt me een beetje zelfreflectie niet overbodig.
Er zal vast een Noord-Koreaan, inwoner van Darfur of andere wereldburger met echte problemen maar wat graag met jullie willen ruilen.


Wat een aanstellerig gezeur om niks! :x

David L.
29-11-2004, 11:42
Je doodschamen of zelfs je paspoort opgeven vanwege de dubieuze uitkomst van een dom, slecht georganiseerd televisiekwisje van alweer twee weken geleden, vind ik nou ook bepaald niet van veel intelligentie getuigen. Dus voor jullie een ander de maat nemen, lijkt me een beetje zelfreflectie niet overbodig.
Er zal vast een Noord-Koreaan, inwoner van Darfur of andere wereldburger met echte problemen maar wat graag met jullie willen ruilen.


Wat een aanstellerig gezeur om niks! :x

:oops: X-cuus, ik wist niet dat sarcasme niet altijd door drong..... :oops:

Chris W
29-11-2004, 20:26
Je doodschamen of zelfs je paspoort opgeven vanwege de dubieuze uitkomst van een dom, slecht georganiseerd televisiekwisje van alweer twee weken geleden, vind ik nou ook bepaald niet van veel intelligentie getuigen. Dus voor jullie een ander de maat nemen, lijkt me een beetje zelfreflectie niet overbodig.
Er zal vast een Noord-Koreaan, inwoner van Darfur of andere wereldburger met echte problemen maar wat graag met jullie willen ruilen.


Wat een aanstellerig gezeur om niks! :x

Idd, jullie vinden t misschien triest dat Fortuyn gekozen is, maar het hele gezeik er omheen nu ie gewonnen heeft vind ik stukken triester.

LEKKER BELANGRIJK!

Heel die lijst bestond uit dooie! Waarvan de helft nieteens echt Nederlander was. En dan gaat iedereen zeiken dat NL zo kortzichtig is.... Ik vind het kortzichtig dat jullie een zekere waarde hechten aan een KRO poll :? komop, wat is nou 115.000 op 17 miljoen...

Das net zoiets als je druk over maken dat Linkin Park de MTV award voor beste rockgroep heeft gewonnen :? dat doe ik toch ook niet?

Naja, k ga me hier ook nieteens druk over maken....

Chris W
29-11-2004, 20:33
Oh, en trouwens, ik wil eigenlijk Ill Nino's motivatie voor de keuze van Fortuyn nog wel even lezen, waarom is hij groter dan de andere genoemden? In je vorige bericht beantwoordde je je vraag met een andere vraag, wat ik niet als erg sterk argumenteren zie.

Sorry, ben hier in maanden nie meer geweest, anders had k m direct beantwoord. En waarom ik voor hem gekozen heb? Tja, als k dat nou ga zeggen komt er geheid weer gezeik (Passion o/t Christ-forum anyone?)

Kars
30-11-2004, 13:56
Oh, en trouwens, ik wil eigenlijk Ill Nino's motivatie voor de keuze van Fortuyn nog wel even lezen, waarom is hij groter dan de andere genoemden? In je vorige bericht beantwoordde je je vraag met een andere vraag, wat ik niet als erg sterk argumenteren zie.

Sorry, ben hier in maanden nie meer geweest, anders had k m direct beantwoord. En waarom ik voor hem gekozen heb? Tja, als k dat nou ga zeggen komt er geheid weer gezeik (Passion o/t Christ-forum anyone?)

OK, prima hoor, ik heb me zelf niet in de Passiondiscussie gestort. Ik zal eens kijken wat je bedoelt :).