PDA

Bekijk de volledige versie : TKA: pas op, heling...!



Laurens ten Voorde
29-04-2004, 16:36
Het volgende bericht zag ik op NU.NL:

WOERDEN - Uit het magazijn van Paramount Home Entertainment in Woerden zijn bij een inbraak 30.000 dvd's gestolen met een waarde van een half miljoen euro. De kraak had al op 18 april plaats, maar het bedrijf bracht het nieuws pas donderdag naar buiten. Paramount heeft detailhandels gevraagd de politie in te seinen als zij verdachte partijen dvd's krijgen aangeboden.

Volgens een Paramount-woordvoerder is het zeker geen snelkraak geweest. "Ze hebben negen tot tien pallets weg weten te halen. Ook hebben ze de beste titels eruit gevist. Er stonden bijvoorbeeld ook Franse films en die hebben ze laten staan."

Onder meer films als The Godfather Trilogy Box, Mission Impossible 2, Vanilla Sky, Saving Private Ryan, Star Trek en The Italian Job zijn ontvreemd. Paramount heeft inmiddels de beveiliging aangepast.

The_Cure
29-04-2004, 16:44
Nauw... The Godfather Trilogy box voor 10€ :p

lol, nee hoor geintje tis triest natuurlijk... verdachten hier op het forum? :lol:

Laurens ten Voorde
29-04-2004, 17:32
Nauw... The Godfather Trilogy box voor 10€ :p

lol, nee hoor geintje tis triest natuurlijk... verdachten hier op het forum? :lol:

Waarschijnlijk niet, maar men zal wel gebruik gaan maken van de internetkanalen om van de dvd's af te komen....

Kevin Baeckelandt
29-04-2004, 18:18
Nauw... The Godfather Trilogy box voor 10€ :p

lol, nee hoor geintje tis triest natuurlijk... verdachten hier op het forum? :lol:

Waarschijnlijk niet, maar men zal wel gebruik gaan maken van de internetkanalen om van de dvd's af te komen....
:roll: en hoe gaat men nu in godsnaam weten of dat het om gestolen goederen gaat als iemand hier opeens een gestolen Godfather te koop stelt :roll:

Laurens ten Voorde
29-04-2004, 18:24
Nauw... The Godfather Trilogy box voor 10€ :p

lol, nee hoor geintje tis triest natuurlijk... verdachten hier op het forum? :lol:

Waarschijnlijk niet, maar men zal wel gebruik gaan maken van de internetkanalen om van de dvd's af te komen....
:roll: en hoe gaat men nu in godsnaam weten of dat het om gestolen goederen gaat als iemand hier opeens een gestolen Godfather te koop stelt :roll:

Bijv. iemand die net is geregistreerd en de aangegeven titels van die filmmaatschappij voor net iets te scherpe prijzen aanbiedt en daar ook nog eens meerdere exemplaren van heeft....

Niet zo moeilijk dus.

candela
29-04-2004, 19:07
Ook hebben ze de beste titels eruit gevist. Er stonden bijvoorbeeld ook Franse films en die hebben ze laten staan."


"beste titels" lees "meest commerciele troep"

Niels Simons
29-04-2004, 19:27
zon partij slijten is nie moeilijk,t kost je alleen erg veel tijd.

want zorg maar es dajje nie gepakt wordt,je moet ze dus enorm traag verpatsen...

mazzel,niels

Jacub86
29-04-2004, 19:38
zon partij slijten is nie moeilijk,t kost je alleen erg veel tijd.

want zorg maar es dajje nie gepakt wordt,je moet ze dus enorm traag verpatsen...

inderdaad, alleen triest dat zoiets nog steeds gebeurd.
Wat me trouwens wel verbaast is dat het mogelijk is bij zon groot bedrijf zoveel te kunnen stelen :s

Cloud
29-04-2004, 19:38
Ze kunnen het altijd in het buitenland verpatsen.
Paramount dvds heeft veel subs.
Maar denk niet dat die mensen de Nederlandse covers zullen apprecieren.

Als ze het hier 1 per 1 verkopen dan gaat het nog, maar als ze opeens een stapel aanbieden geven ze zichzelf prijs.
Denk dat ze al spijt hebben dat ze niks anders hebben gestolen. :lol:

Cloud
29-04-2004, 19:41
sorry
dubbele post

Steven Maas
29-04-2004, 19:42
Ze kunnen ook naar traders op handelfora zoeken met meer dan 400 trades op hun naam. :P



Ook hebben ze de beste titels eruit gevist.

Onder meer films als The Godfather Trilogy Box, Mission Impossible 2, Vanilla Sky, Saving Private Ryan, Star Trek en The Italian Job zijn ontvreemd.

Ik vraag me overigens af waarom ze MI2 tot de "beste titels" rekenen... (6)

Pascal Heister
30-04-2004, 08:46
Er stonden bijvoorbeeld ook Franse films en die hebben ze laten staan.

Wat is er mis met franse films dan :?

Paul IJsendijk
30-04-2004, 09:27
ik heb altijd nog the godfather box voor een leuk prijsje willen hebben :twisted:.

Ondanks het feit dat het heling is als je een gestolen dvd overneemt raken ze het spul denk ik makkelijk kwijt.


Als mensen niet gaan helen kan er ook niet gestolen worden want ze raken de spullen dan niet kwijt en zo gaat het kringetje rond!!!

Albert Kostwinder
30-04-2004, 09:42
Ik denk dat iemand die een dergelijke kraak zet de gestolen partij in kleine porties hakt en dat die mensen de kleine pakketten in de Benelux gaan verspreiden....Gewoon seal eraf, lekker net tegen de nieuwprijs aanbieden en geen kip die er naar kraait..... :x

jgro
30-04-2004, 12:17
zon partij slijten is nie moeilijk,t kost je alleen erg veel tijd.

want zorg maar es dajje nie gepakt wordt,je moet ze dus enorm traag verpatsen...

inderdaad, alleen triest dat zoiets nog steeds gebeurd.
Wat me trouwens wel verbaast is dat het mogelijk is bij zon groot bedrijf zoveel te kunnen stelen :s

Juist bij grote bedrijven is het algemeen gezien makkelijk stelen, een voorbeeld: Aantal jaar geleden liep ik stage op de IT-afdeling van een groot bedrijf, op de tweede dag moet ik vier pcs ophalen voor een herinstallatie. Karretje mee, de afdeling op en gevraagd waar de pcs stonden en begonnen met opladen. Twee medewerkers vroegen wie ik was en wat ik aan het doen was, maar hebben geen bevestiging gevraagd bij de helpdesk en ik had geen pasje ofzo op zak. Zelfs de portier van een extern beveiligingsbureau vroeg niet wat ik met die pcs ging doen en hielp nog even met de deur (IT-afdeling zat in een ander gebouw).

Ander voorbeeld: Als parttime-vrachtwagenchauffeur bij een groot bedrijf moeten laden, dus ik zet de ruilpallets alvast uit de vrachtwagen en ga me aanmelden. Kom terug en de pallets zijn weg en geen palletbon voor gekregen, kortom gejat door een heftrucker. De week daarop bij het zelfde bedrijf laden, bij het aanmelden kreeg ik te horen dat ik even moest wachten. Dus even op de heftruck gesprongen en heb van hun palletvoorraad de gejatte pallets + rente opgeschept en in keurige stapels bij mijn eigen ruilpallets gezet, niemand die het opvalt. Die vent komt eraan om aan te wijzen wat voor mij bestemt is en vraagt of ik ruilpallets heb, dus ik wijs de stapels aan en hij vraagt zoveel. Met een serieus gezicht gezegt, dat we een negatief saldo hebben en daarom extra pallets inleveren, vent denkt 3 seconde en schrijft ze gewoon op.

De meeste medewerkers van een groot bedrijf of afdeling gaan er vaak gewoon vanuit dat dat wel goed zit, omdat er vaak een zekere anonimiteit hangt. Bij kleine bedrijven of afdelingen is vaak geen of nauwelijk anonimiteit en zijn medewerkers veel meer geneigd om te vragen, wie je bent en wat je komt doen. Dat is mijn ervaring met diverse bedrijven en dat is ook waar (grote) bedrijven (veel) aandacht aan moeten besteden, medewerkers betrokken laten voelen bij het bedrijf en dat als er bijvoorbeeld gestolen word dat zij daar indirect "slachtoffer" van zijn, want die spullen moeten worden vervangen en dat gaat van de winst af of in een slecht geval bij het verlies erbij.

Daarnaast zou het mij niet verbazen als het een inside-job blijkt te zijn.

Cloud
30-04-2004, 16:53
Als Paramount nu een beloning geeft aan al wie tips kan geven, denk ik dat ze snel gesnapt zullen worden. :lol:
Want ik denk niet dat zijzelf of de politie zich bezighouden met forums/veilingen/tradeplaatsen af te schuimen.

Albert Kostwinder
30-04-2004, 20:01
Als Paramount nu een beloning geeft aan al wie tips kan geven, denk ik dat ze snel gesnapt zullen worden. :lol:
Want ik denk niet dat zijzelf of de politie zich bezighouden met forums/veilingen/tradeplaatsen af te schuimen.

Reken maar van yes.... zijn speciale teams voor hoor!! Ook de politie is al lang digitaal hoor.... ;)

Jacub86
30-04-2004, 21:40
kan aan mij liggen, maar gaat daar niet veel te veel geld/tijd inzitten? en de kans is groot datij de gestolen partij(mochten degene die het hebben gestolen slim zijn) niet eens gevonden zal worden

Demon
01-05-2004, 12:41
Als Paramount nu een beloning geeft aan al wie tips kan geven, denk ik dat ze snel gesnapt zullen worden. :lol:
Want ik denk niet dat zijzelf of de politie zich bezighouden met forums/veilingen/tradeplaatsen af te schuimen.

Reken maar van yes.... zijn speciale teams voor hoor!! Ook de politie is al lang digitaal hoor.... ;)
Ook al zitten ze digitaal.. je denkt toch zeker niet,
Dat ze die dvd's gewoon op het web verpatsen?
Nee, dit gaat gewoon privé via e-mail en andere om wegen
Die ze niet zo snel kunnen controleren!!
Zelfde als op rommelmarkten wat daar niet wordt gehandeld in illegale troep
Zoals vcd's en dvd’s die nog niet uit zijn.
Ik sta vaak op grote rommelmarkten en sta soms verbaasd te kijken
Niet dat alles illegaal is soms ook import ofzo maar dat terzijde
En dan hoor je ook niemand vragen van is dit legaal of illegaal

Dus die dvd's zijn ze zo kwijt als ze het goed aanpaken

Albert Kostwinder
01-05-2004, 13:29
Als Paramount nu een beloning geeft aan al wie tips kan geven, denk ik dat ze snel gesnapt zullen worden. :lol:
Want ik denk niet dat zijzelf of de politie zich bezighouden met forums/veilingen/tradeplaatsen af te schuimen.

Reken maar van yes.... zijn speciale teams voor hoor!! Ook de politie is al lang digitaal hoor.... ;)

Ook al zitten ze digitaal.. je denkt toch zeker niet,
Dat ze die dvd's gewoon op het web verpatsen?

Je zult je verbazen hoe dom criminelen kunnen zijn....

Nee, dit gaat gewoon privé via e-mail en andere om wegen
Die ze niet zo snel kunnen controleren!!

Big brother is watching us man, al jaren!!

Zelfde als op rommelmarkten wat daar niet wordt gehandeld in illegale troep Zoals vcd's en dvd’s die nog niet uit zijn. Ik sta vaak op grote rommelmarkten en sta soms verbaasd te kijken Niet dat alles illegaal is soms ook import ofzo maar dat terzijde. En dan hoor je ook niemand vragen van is dit legaal of illegaal.

Het is te arbeidsintensief om alle markten in Nederland langs te gaan maar er lopen genoeg mannetjes rond die vreemde praktijken aanpakken...

Dus die dvd's zijn ze zo kwijt als ze het goed aanpaken

Filmfreaks genoeg die voor 1 euro op de eerste rang willen zitten helaas....

Temptation
03-05-2004, 19:13
Als Paramount nu een beloning geeft aan al wie tips kan geven, denk ik dat ze snel gesnapt zullen worden. :lol:
Want ik denk niet dat zijzelf of de politie zich bezighouden met forums/veilingen/tradeplaatsen af te schuimen.

Reken maar van yes.... zijn speciale teams voor hoor!! Ook de politie is al lang digitaal hoor.... ;)

Ook al zitten ze digitaal.. je denkt toch zeker niet,
Dat ze die dvd's gewoon op het web verpatsen?

Je zult je verbazen hoe dom criminelen kunnen zijn....

Vandaag op het werk gelezen dat men de recherche al gestuurd heeft naar een groothandel in Spijkenisse (naam onbekend) waar ze die Godfathers "onder de tafel" hebben aangeboden :roll:

R Klemkerk
04-05-2004, 14:23
Als Paramount nu een beloning geeft aan al wie tips kan geven, denk ik dat ze snel gesnapt zullen worden. :lol:
Want ik denk niet dat zijzelf of de politie zich bezighouden met forums/veilingen/tradeplaatsen af te schuimen.

Reken maar van yes.... zijn speciale teams voor hoor!! Ook de politie is al lang digitaal hoor.... ;)

Ook al zitten ze digitaal.. je denkt toch zeker niet,
Dat ze die dvd's gewoon op het web verpatsen?

Je zult je verbazen hoe dom criminelen kunnen zijn....

Vandaag op het werk gelezen dat men de recherche al gestuurd heeft naar een groothandel in Spijkenisse (naam onbekend) waar ze die Godfathers "onder de tafel" hebben aangeboden :roll:

Dat is triest als je dat als groothandel op je geweten hebt staan. Die kunnen hun deuren meteen wel sluiten denk ik ...

Frank Gozeling
08-05-2004, 19:21
Dat is triest als je dat als groothandel op je geweten hebt staan. Die kunnen hun deuren meteen wel sluiten denk ik ...
Inderdaad. Keihard aanpakken dit soort zaken. Maar het begint natuurlijk bij de consument. Helen wordt klaarblijkelijk niet meer zo 'crimineel' gevonden.

Theo B
09-05-2004, 02:47
Er stonden bijvoorbeeld ook Franse films en die hebben ze laten staan.

Dat doet Paramount zelf geloof ik ook, want hebben ze al ooit een Franse film uitgebracht??