PDA

Bekijk de volledige versie : Opgelicht...



The_Cure
29-04-2004, 18:16
Ik heb de conclusie steeds een beetje voor me uit geschoven, maar vandaag moest ik toch tot de conclusie komen dat ik voor het eerst op internet ben opgelicht... :(

Op 16 april heb ik contact gezocht via marktplaats met een persoon genaamd Jelle, ik had een aantal vragen over de DVD's die hij aanbood en hij beantwoorde ze binnen een dag. Ik besloot om Matrix Revolutions en Schindler's List te nemen en mailde hem over de afhandeling. Hij mailde mij zijn gegevens en ik heb het bedrag naar zijn rekening overgemaakt. Na het weekend hem gemaild of het geld al was overgeschreven, hij ontkende het en zei dat de reden het weekend was. 2 dagen later zag ik aan mijn bankrekening dat het geld was overgeschreven en ik mailde hem dit bericht dan ook. Na dit bericht heb ik niets meer van hem vernomen. De dvd's zijn tot op de dag van vandaag niet geleverd en mijn geld staat nu wel op zijn rekening... Ik heb hem in de tussentijd nog herhaaldelijk gemaild, maar ik kreeg nergens antwoord op. Nu was ik het vandaag compleet zat en schreef hem een laatste mail dat ik het geld/of de dvd's binnen 5 dagen op mijn rekening/thuis wilde hebben anders zou ik naar de politie gaan. Ik kreeg een mail terug dat het e-mailadres niet meer bestond, nog geprobeerd met een aantal andere mailaccounts van mij maar dit gaf hetzelfde resultaat...

m'n geld ben ik dus kwijt... :evil:

Weet iemand wat te doen? Ervaringen hiermee, want ik voel me echt fucked up het ging dan niet om zo'n hoog bedrag (€30,-) maar dat is toch bijna een zaterdagje werken voor mij... :evil:


Zijn gegevens:

J Katinyasak
Grondelstraat 58
3192CP Hoogvliet
Postgiro 9651103
e-mail: jelle1976@gmx.net

N.B.: ik kon zijn telefoonnummer niet vinden in internet-telefoongids, ik weet niet of iemand uit rotterdam zijn telefoonnummer kan bemachtigen (telefoonboek), dan kan ik contact opnemen met hem...

Tim

Mark de Jong
29-04-2004, 18:19
Katinyasak ? Klinkt erg bekend... (nee, niet echt, maar kat in je zak wel...) :roll:

The_Cure
29-04-2004, 18:26
Katinyasak ? Klinkt erg bekend... (nee, niet echt, maar kat in je zak wel...) :roll:

het zal toch niet, omg :shock:

dan heeft hij zelfs een gironummer daarop geopend...

zie:

http://members.lycos.nl/timcure50/betaling2.JPG


damn, damn :x :x :x

Mark de Jong
29-04-2004, 18:28
Z'n naam klinkt een beetje verdacht. Maar of ie daar speciaal een nummer voor heeft geopend (tenzij ie natuurlijk meerdere mensen aan het oplichten is/heeft opgelicht, dan zou het kunnen), dat weet ik niet.

Swanski
29-04-2004, 18:32
Katinyasak klinkt ook Turks bijvoorbeeld en dan Jelle van de voornaam???

het zou kunnen zo'n combi maar is wel een beetje vreemd en dat het ook nog eens veel lijkt op kat in je zak, kdenk dat je met een 'echte' oplichter te maken hebt gehad,


ik vind dit wel k*t voor je....


gr Johan

The_Cure
29-04-2004, 18:34
Tja, t blijft ***; kom er wel overheen daar niet van :P

het adres bestaat wel... maar of die persoon zich daar ook bevind...

Cloud
29-04-2004, 19:06
Kan je zijn echte gegevens niet opvragen via zijn bankrekening?
Hij moest toch zijn identiteitskaart tonen om een giro te openen?

Maar denk dat je daarvoor eerst naar de politie moet gaan.
Want de bank zal niet zomaar bankgegevens van iemand prijsgeven.

Leon van Stijn
29-04-2004, 19:08
Op het andere forum loopt ook al een draadje over een zekere Jelle. Dat kan geen toeval zijn, 10 tegen 1 dat het om dezelfde gaat!

http://www.dvdforum.nl/forum/viewtopic.php?t=21601

Swanski
29-04-2004, 19:37
Het is dezelfde gast:

lees deze quote maar eens van een van de leden op dvdforum.nl:


Ik hoop dat ie betrouwbaar is :roll:
Heb namelijk 6dvd's bestelt, ook enkele voor vrienden, vanwege dat er geen verzendkosten zijn bij het kopen van 5 dvd's...

zijn email adres =

jelle1976@gmx.net

zelfde emailadres dus!!!

The_Cure je bent dus niet de enige waarschijnlijk!

The_Cure
29-04-2004, 20:50
Dank jullie wel!

ga het maar eens lezen, maar eerst morgen een weekje toscane :)

John Sital
29-04-2004, 20:53
met 5 man langsgaan en dan je geld terug eisen aangezien je zijn adres hebt...erg vervelend voor je, hopelijk wordt het alsnog opgelost.

The_Cure
29-04-2004, 20:56
met 5 man langsgaan en dan je geld terug eisen aangezien je zijn adres hebt...erg vervelend voor je, hopelijk wordt het alsnog opgelost.

Ja, heb natuurlijk geen zekerheid dat hij daar uberhaupt woont. Maar langsgaan kan ik natuurlijk altijd proberen :)

Phffff afgelopen jaar rond de 30 transacties via marktplaats gedaan (diverse artikelen) en nooit problemen, komt er opeens zo'n hufter...

Alex van den Berg
29-04-2004, 20:57
Zijn gegevens:

J Katinyasak
Grondelstraat 58
3192CP Hoogvliet
Postgiro 9651103
e-mail: jelle1976@gmx.net

Deze persoon lijkt me minstens medeplichtig;
010 4164429 Brandenburg A Grondelstr 58 3192CR Hoogvliet rt

Gevonden via www.ikhebje.nl

mcwops
29-04-2004, 21:02
wil niet lullig doen maar zijn naam gespeld:
Katinyasak

kat-in-je-zak

Alex van den Berg
29-04-2004, 21:05
De door hem opgegeven postcode hoort wel bij dezelfde straat, maar waarschijnlijk oneven nummers.

3192 CP Grondelstraat 53 t/m 99 Hoogvliet Rotterdam... oneven nummers dus.
Het kan zijn dat de postbode de pakketjes dus (wegens vreemde naam) heeft afgegeven op nummer 57 of nummer 59

Op nummer 57:
010 4722239 Guddens R Grondelstr 57 3192CP Hoogvliet rt

En over nummer 59 is geen info te vinden... Dat bestaat dus niet óf het is een geheim telefoonnummer.

PS: Ik denk verkeerd om... hij moet de pakjes versturen... :roll: :oops: :roll:

Alex van den Berg
29-04-2004, 21:06
wil niet lullig doen maar zijn naam gespeld:
Katinyasak

kat-in-je-zakIk wil niet lullig doen, maar daar waren ze dus een paar berichtjes terug al achter gekomen :mrgreen:

Leonard Shelby
29-04-2004, 21:08
Zijn gegevens:

J Katinyasak
Grondelstraat 58
3192CP Hoogvliet
Postgiro 9651103
e-mail: jelle1976@gmx.net

Deze persoon lijkt me minstens medeplichtig;
010 4164429 Brandenburg A Grondelstr 58 3192CR Hoogvliet rt

Gevonden via www.ikhebje.nl

Hahaa... ik zat precies het zelfde te doen.... :D

Toch hoeft deze Brandenburg er niets mee te maken te hebben.
De naam Katinyasak leverd helemaal geen hits op via Google... lijkt me niet aannemelijk voor een bestaande achternaam.
Waarschijnlijk is er dus met een valse ID op deze naam een rekening geopend. Het adres dat hij er bij koos hoefde alleen maar te kloppen. Verder heeft hij dit toch niet nodig. In een keer een hoop transacties genereren, geld van de rekening halen en nooit meer iets van je laten horen.
En dit alles natuurlijk voordat A. Brandenburg een afschrift krijgt en de bank eens gaat bellen.

Alex van den Berg
29-04-2004, 21:12
Zijn gegevens:

J Katinyasak
Grondelstraat 58
3192CP Hoogvliet
Postgiro 9651103
e-mail: jelle1976@gmx.net

Deze persoon lijkt me minstens medeplichtig;
010 4164429 Brandenburg A Grondelstr 58 3192CR Hoogvliet rt

Gevonden via www.ikhebje.nl

Hahaa... ik zat precies het zelfde te doen.... :D

Toch hoeft deze Brandenburg er niets mee te maken te hebben.
De naam Katinyasak leverd helemaal geen hits op via Google... lijkt me niet aannemelijk voor een bestaande achternaam.
Waarschijnlijk is er dus met een valse ID op deze naam een rekening geopend. Het adres dat hij er bij koos hoefde alleen maar te kloppen. Verder heeft hij dit toch niet nodig. In een keer een hoop transacties genereren, geld van de rekening halen en nooit meer iets van je laten horen.
En dit alles natuurlijk voordat A. Brandenburg een afschrift krijgt en de bank eens gaat bellen.Heb je helemaal gelijk in.... Maar is in dat geval de bank niet schuldig aan nalatigheid?? Zij moeten een ID goed controleren, hoe echt een vals paspoort ook lijkt.
Het zou met niets verwonderen wanneer zij de schade moeten vergoeden...

Leonard Shelby
29-04-2004, 21:21
Heb je helemaal gelijk in.... Maar is in dat geval de bank niet schuldig aan nalatigheid?? Zij moeten een ID goed controleren, hoe echt een vals paspoort ook lijkt.
Het zou met niets verwonderen wanneer zij de schade moeten vergoeden...

Lijkt me fair, door hun plicht een legitimatie te checken zou het voor ons min of meer veilig zijn geld over te maken. Je hebt dam in iedergeval de mogelijkheid de persoon achter de rekening te achterhalen. Maar hoe dit juridisch zit weet ik niet.

Trouwens... tussen recht hebben en recht krijgen zit wel een verschil he. Probeer dat geld maar eens los te krijgen bij die bank :evil:

Alex van den Berg
29-04-2004, 21:24
Trouwens... tussen recht hebben en recht krijgen zit wel een verschil he. Probeer dat geld maar eens los te krijgen bij die bank :evil:Daar hebben we Moskowitczen voor... De bank nalatigheid verwijten met als inzet de terugbetaling + rente + gerechtskosten ;)

Helaas is het niet voor iedereen weggelegd om Abraham Moskowitcz een voorschot te betalen :?

mokka
20-10-2004, 11:40
een ander vraagje:

als je bv op marktplaats een enkel dvd'tje koopt van iemand en de dvd komt niet bij je aan maar de persoon zegt dat hij em wel heeft opgestuurd, wat dan?

jij kan nooit bewijzen dat hij em niet heeft opgestuurd! misschien heeft hij em echt wel opgestuurd maar is de enveloppe zoek bij de TPG. maar je kunt ook nooit bewijzen dat hij ook daadwerkelijk nooit is aangekomen!

dus maw is het zijn woord tegen het jouwe? of hoe zit dat?
kun je met zoiets bv een deurwaarder ofzo op hem afsturen?

John Sital
20-10-2004, 13:19
een ander vraagje:

als je bv op marktplaats een enkel dvd'tje koopt van iemand en de dvd komt niet bij je aan maar de persoon zegt dat hij em wel heeft opgestuurd, wat dan?

jij kan nooit bewijzen dat hij em niet heeft opgestuurd! misschien heeft hij em echt wel opgestuurd maar is de enveloppe zoek bij de TPG. maar je kunt ook nooit bewijzen dat hij ook daadwerkelijk nooit is aangekomen!

dus maw is het zijn woord tegen het jouwe? of hoe zit dat?
kun je met zoiets bv een deurwaarder ofzo op hem afsturen?

denk het niet, hoe wil je dat hard maken? tegenpartij kan ook zeggen dat je hem waarschijnlijk wel binnen hebt maar hun een poot wil uitdraaien en omgekeerd.
hier op het forum is duidelijk wat er dna moet gebeuren, maar bij een transactie daarbuiten niet. Succes ermee, ik ken overigens nog wel paar goede deurwaarderskantoren mokka :twisted:

Paul H.
21-10-2004, 11:25
Ik ben eenmaal opgelicht bij Marktplaats en koop daar dus ook nooit meer dvd's. Wel artikelen die je bij iemand thuis moet ophalen, maar niks meer wat opgestuurd moet worden. Heb me lesje wel geleerd.

Farley
21-10-2004, 17:36
Dat is toevallig,

ik ben een aantal maanden geleden ook opgelicht door een Jelle!

Geld gestuurd maar nooit meer wat van vernomen. Niet met deze achternaam overigens, maar misschien zijn er toch connecties...

Nicole Roques
25-11-2004, 04:43
Waarom staat op het afschrift

Mw J. Katinzak

Jelle is toch geen vrouwennaam?? Ook als het een 'echte' naam zou zijn ken ik geen allochtonen die vrouw zijn en Jelle heten????

Als het een postbankrekening is moet je gewoon de postbank bellen. Zeker als je er zelf ook een rekening hebt en de transactiedatum doorgeeft zijn ze heus wel bereid om naam/nummer controle te doen.
Zij mogen je geen adres geven. Je kunt ze wel of ze de verbinding onmiddelijk willen verbreken als het adres klopt :-)

Willen ze dat niet dan gebruik je de girofoon. Je maakt 1 euro over naar het rekeningnummer wat je al gebruikt hebt. Dan spellen ze het helemaal voor je uit: bedrag + rekeningnummer van ........(wie het dan ook moge zijn) en wordt er om een bevestiging gevraagd.
Die hoef je niet te geven :-) Je houdt je euro in je zak maar je hebt wel een naam die bij het nummer hoort.

Rob Smit
25-11-2004, 12:14
Jelle is toch geen vrouwennaam??

Er zijn toch echt zat mannen die Jelle heten hoor (ik ken geen vrouwen die Jelle heten, wel drie mannen) :wink:

Joost v.d. Ham
25-11-2004, 12:21
Jelle is toch geen vrouwennaam??

Er zijn toch echt zat mannen die Jelle heten hoor (ik ken geen vrouwen die Jelle heten, wel drie mannen) :wink:

:? lees de vraag nog eens ;)

Rob Smit
25-11-2004, 12:28
:oops: :oops: :oops:
Ik ben net wakker
:oops: :oops: :oops:

mradem
25-11-2004, 12:36
Klote voor je. Ik zou zeker een bezoekje brengen aan het adres. Misschien dat je iets wijzer ervan kan worden. Tevens je bank bellen wat de mogelijkheden zijn. Wellicht is binnen een aantal dagen wel mogelijk een overschrijving teniet te doen. Net zoals je een incasso kan terugvorderen binnen 30 dagen.

Alex van den Berg
25-11-2004, 12:47
Waarom staat op het afschrift

Mw J. Katinzak

Jelle is toch geen vrouwennaam??Nee.... En Kat-In-Zak lijkt me ook geen bestaande achternaam...

Nicole Roques
06-12-2004, 01:07
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het raar is omdat je je altijd moet legitimeren voordat je een rekening kunt openen.

Zelfs voor het openen van een spaarrekening moeten ze tegenwoordig al een kopie van je paspoort hebben.
Je kunt toch geen rekening openen op een fictieve naam en dan ook nog van geslacht veranderen. (i.i.g. niet bij de bank :-))

Rudolph
06-12-2004, 14:12
Ook ik ben be....mieterd op Marktplaats en wel door een zekere T. Nauta te Zuidlaren.

Had van hem Die Another Day gekocht, krijg ik opgestuurd een kopie :evil:
Had hem nog gevraagd of het om de reio 2 ging en geen ex-rental was.
Kon de dvd terugsturen, zou hij het geld terugstorten. De dvd opgestuurd maar geen geld terug. Heb hem toen eens aan de telefoon gehad.
Het geld zou teruggestort zijn. Zou de datum van terugstorting krijgen. Ik weet dat hij mijn mails wel leest maar reageert gewoon niet meer. Wat ik ook zo vaag vind is dat als je belt, krijg je een heel ander persoon aan de telefoon die een nieuwe telefoon heeft gekocht met zijn nummer...
Hij staat ook in de telefoongids van internet. Kwam er achter dat hij voor een duikvereniging werkt (nauta diving). Zou wel zielig zijn als hij ook nog voorzitter zou zijn. Weer zo'n vreemd toeval? De heer Nauta duikt onder met geld en al? Heb mijn lesje ook geleerd... :oops:

Aikeleer
06-12-2004, 15:19
Deze (http://www.dse.nl/~bitterbal/) pagina al gezien?

Alex van den Berg
06-12-2004, 15:40
Ook ik ben be....mieterd op Marktplaats en wel door een zekere T. Nauta te Zuidlaren.

Had van hem Die Another Day gekocht, krijg ik opgestuurd een kopie :evil:
Had hem nog gevraagd of het om de reio 2 ging en geen ex-rental was.
Kon de dvd terugsturen, zou hij het geld terugstorten. De dvd opgestuurd maar geen geld terug. Heb hem toen eens aan de telefoon gehad.
Het geld zou teruggestort zijn. Zou de datum van terugstorting krijgen. Ik weet dat hij mijn mails wel leest maar reageert gewoon niet meer. Wat ik ook zo vaag vind is dat als je belt, krijg je een heel ander persoon aan de telefoon die een nieuwe telefoon heeft gekocht met zijn nummer...
Hij staat ook in de telefoongids van internet. Kwam er achter dat hij voor een duikvereniging werkt (nauta diving). Zou wel zielig zijn als hij ook nog voorzitter zou zijn. Weer zo'n vreemd toeval? De heer Nauta duikt onder met geld en al? Heb mijn lesje ook geleerd... :oops: Ik zou hiervan in ieder geval aangifte doen bij stichting BREIN. Die zijn namelijk niet zo blij met oplichters die kopieën van auteursrechtelijk beschermd materiaal verkopen. ;)

http://www.anti-piracy.nl/
Menu bovenaan pagina: Meld piraterij

mokka
06-12-2004, 15:53
Ook ik ben be....mieterd op Marktplaats en wel door een zekere T. Nauta te Zuidlaren.

Had van hem Die Another Day gekocht, krijg ik opgestuurd een kopie :evil:
Had hem nog gevraagd of het om de reio 2 ging en geen ex-rental was.
Kon de dvd terugsturen, zou hij het geld terugstorten. De dvd opgestuurd maar geen geld terug. Heb hem toen eens aan de telefoon gehad.
Het geld zou teruggestort zijn. Zou de datum van terugstorting krijgen. Ik weet dat hij mijn mails wel leest maar reageert gewoon niet meer. Wat ik ook zo vaag vind is dat als je belt, krijg je een heel ander persoon aan de telefoon die een nieuwe telefoon heeft gekocht met zijn nummer...
Hij staat ook in de telefoongids van internet. Kwam er achter dat hij voor een duikvereniging werkt (nauta diving). Zou wel zielig zijn als hij ook nog voorzitter zou zijn. Weer zo'n vreemd toeval? De heer Nauta duikt onder met geld en al? Heb mijn lesje ook geleerd... :oops: Ik zou hiervan in ieder geval aangifte doen bij stichting BREIN. Die zijn namelijk niet zo blij met oplichters die kopieën van auteursrechtelijk beschermd materiaal verkopen. ;)

http://www.anti-piracy.nl/
Menu bovenaan pagina: Meld piraterij

zo is dat!
ik heb er daar ook al verschillende aangegeven die mij een kopie voor echt hadden verkocht :wink:

Alex van den Berg
06-12-2004, 16:07
Deze (http://www.dse.nl/~bitterbal/) pagina al gezien?... en daar is ie weer... Lees een naam eens goed en spreek hem dan eens hardop uit... Dat kan je al een hoop geld schelen!!

J Katinyasak = Je Kat In Je Zak

Kat in de zak = Iets wat zwaar tegenvalt.

Demon
07-12-2004, 09:08
Waardeloos man!

Kevin Baeckelandt
07-12-2004, 09:36
Deze (http://www.dse.nl/~bitterbal/) pagina al gezien?
Onbegrijpelijk dat de politie hier niks tegen doet, want dit gaat heel wat verder dan een DVD niet betalen. Hier licht hij systematisch mensen op via een fictieve webwinkel en knoeit met Creditcards.
Onbegrijpelijk :shock:

R Klemkerk
07-12-2004, 10:18
Deze (http://www.dse.nl/~bitterbal/) pagina al gezien?
Onbegrijpelijk dat de politie hier niks tegen doet, want dit gaat heel wat verder dan een DVD niet betalen. Hier licht hij systematisch mensen op via een fictieve webwinkel en knoeit met Creditcards.
Onbegrijpelijk :shock:

Typisch de politie hier. Ze bekeuren liever iemand die 5 km te hard rijdt, dan iemand die structureel mensen op zit te lichten...

Ik vind het ook echt onbegrijpelijk!!! :evil:

Timothy
07-12-2004, 10:39
Vooral zijn eigen reactie op 1 van die forums liet mij bijna van mijn stoel vallen van verbazing :shock:


Weet je nou wat heel erg leuk is.
Deze berichtjes die ik op het internet lees.
Jullie zijn zo stom om je op te laten lichten dat het gewoon niet leuk meer is. Het grappigste van alles is dat je denkt dat de nederlandse politie er wat aan doet. Die zijn nog grappiger. By the way veel plezier met mijn foto hoop dat je er mischien wat aan hebt als je eenzaam voelt. Jaja trek maar aan je hengel want je hebt beet ik reageer op jullie zielige advertenties op een roddel website. Mischien moet je het zelf in handen nemen en niet naar de politie gaan. Met een kogel in je kop kun je zeker klagen. Welke nationaliteit heb ik trouwens vraag je jezelf mischien af. Ben ik Russisch, Belgisch, Italiaans mischien wel echt Nederlander. Het maakt niet uit de wereld is groot genoeg. En geloof mij maar je zult me niet vinden en als je op een spoor bent loopt hij vanzelf dood. En als je me tussen haakjes zou vinden alle stomme nederlanders die wat bij me gekocht hebben. Ik heb genoeg geld verdiend om mezelf te beschermen. Vals passport etc etc.
Wel zielig voor de echte Gabriel Napjus die mischien aangehouden wordt. He in iedergeval veel plezier.

Groetjes

Jullie grote en dankbare vriend.

Weird...

R Klemkerk
07-12-2004, 10:55
Vooral zijn eigen reactie op 1 van die forums liet mij bijna van mijn stoel vallen van verbazing :shock:


Weet je nou wat heel erg leuk is.
Deze berichtjes die ik op het internet lees.
Jullie zijn zo stom om je op te laten lichten dat het gewoon niet leuk meer is. Het grappigste van alles is dat je denkt dat de nederlandse politie er wat aan doet. Die zijn nog grappiger. By the way veel plezier met mijn foto hoop dat je er mischien wat aan hebt als je eenzaam voelt. Jaja trek maar aan je hengel want je hebt beet ik reageer op jullie zielige advertenties op een roddel website. Mischien moet je het zelf in handen nemen en niet naar de politie gaan. Met een kogel in je kop kun je zeker klagen. Welke nationaliteit heb ik trouwens vraag je jezelf mischien af. Ben ik Russisch, Belgisch, Italiaans mischien wel echt Nederlander. Het maakt niet uit de wereld is groot genoeg. En geloof mij maar je zult me niet vinden en als je op een spoor bent loopt hij vanzelf dood. En als je me tussen haakjes zou vinden alle stomme nederlanders die wat bij me gekocht hebben. Ik heb genoeg geld verdiend om mezelf te beschermen. Vals passport etc etc.
Wel zielig voor de echte Gabriel Napjus die mischien aangehouden wordt. He in iedergeval veel plezier.

Groetjes

Jullie grote en dankbare vriend.

Weird...

Op Dat forum kunnen ze zijn account tracken, en zijn IP! dan weten ze meteen waar hij verblijft. zo simpel als dat. Dit soort mensen minacht ik gewoon! erg triest. zoiemand moet gewoon geholpen worden met alle hulp die men kan geven. :evil:

mokka
07-12-2004, 14:54
Vooral zijn eigen reactie op 1 van die forums liet mij bijna van mijn stoel vallen van verbazing :shock:


Weet je nou wat heel erg leuk is.
Deze berichtjes die ik op het internet lees.
Jullie zijn zo stom om je op te laten lichten dat het gewoon niet leuk meer is. Het grappigste van alles is dat je denkt dat de nederlandse politie er wat aan doet. Die zijn nog grappiger. By the way veel plezier met mijn foto hoop dat je er mischien wat aan hebt als je eenzaam voelt. Jaja trek maar aan je hengel want je hebt beet ik reageer op jullie zielige advertenties op een roddel website. Mischien moet je het zelf in handen nemen en niet naar de politie gaan. Met een kogel in je kop kun je zeker klagen. Welke nationaliteit heb ik trouwens vraag je jezelf mischien af. Ben ik Russisch, Belgisch, Italiaans mischien wel echt Nederlander. Het maakt niet uit de wereld is groot genoeg. En geloof mij maar je zult me niet vinden en als je op een spoor bent loopt hij vanzelf dood. En als je me tussen haakjes zou vinden alle stomme nederlanders die wat bij me gekocht hebben. Ik heb genoeg geld verdiend om mezelf te beschermen. Vals passport etc etc.
Wel zielig voor de echte Gabriel Napjus die mischien aangehouden wordt. He in iedergeval veel plezier.

Groetjes

Jullie grote en dankbare vriend.

Weird...

Op Dat forum kunnen ze zijn account tracken, en zijn IP! dan weten ze meteen waar hij verblijft. zo simpel als dat. Dit soort mensen minacht ik gewoon! erg triest. zoiemand moet gewoon geholpen worden met alle hulp die men kan geven. :evil:

zo iemand moet echt GOED in elkaar geslagen worden :evil:

Fafa
07-12-2004, 16:04
Heb dit topic en gerelateerde topics op andere sites gelezen en het is werkelijk verbazingwekkend! Meneer Napjes is een echte meesteroplichter en bovendien een ******** dus!

Maar goed, deze zaak geeft toch weer aan dat je zeer goed moet oppassen als je (lucratieve) aankopen doet via internet. Zeker als het om onbekende bedrijven gaat.

TheGodfather
07-12-2004, 22:06
Vooral zijn eigen reactie op 1 van die forums liet mij bijna van mijn stoel vallen van verbazing :shock:


Weet je nou wat heel erg leuk is.
Deze berichtjes die ik op het internet lees.
Jullie zijn zo stom om je op te laten lichten dat het gewoon niet leuk meer is. Het grappigste van alles is dat je denkt dat de nederlandse politie er wat aan doet. Die zijn nog grappiger. By the way veel plezier met mijn foto hoop dat je er mischien wat aan hebt als je eenzaam voelt. Jaja trek maar aan je hengel want je hebt beet ik reageer op jullie zielige advertenties op een roddel website. Mischien moet je het zelf in handen nemen en niet naar de politie gaan. Met een kogel in je kop kun je zeker klagen. Welke nationaliteit heb ik trouwens vraag je jezelf mischien af. Ben ik Russisch, Belgisch, Italiaans mischien wel echt Nederlander. Het maakt niet uit de wereld is groot genoeg. En geloof mij maar je zult me niet vinden en als je op een spoor bent loopt hij vanzelf dood. En als je me tussen haakjes zou vinden alle stomme nederlanders die wat bij me gekocht hebben. Ik heb genoeg geld verdiend om mezelf te beschermen. Vals passport etc etc.
Wel zielig voor de echte Gabriel Napjus die mischien aangehouden wordt. He in iedergeval veel plezier.

Groetjes

Jullie grote en dankbare vriend.

Weird...
wat een k*tmongool!! dat de politie hier niets aan doet kan ik dus echt niet begrijpen :shock:

Maick Werner
07-12-2004, 23:07
Een dikke vette kloothommel is 't zeker, maar het blijft een interessant naamspelletje. Katinyazak was de eerste. Nu deze. Ik kom uit op:

Gabriel Napjus = Grapjas (hou over: Bel nu)

of

Gabriel Napjus = Bel Grapjanus

Of iets in die trend. Nog meer ideeën?

Maar zo een naam is toch al opvallend genoeg, wel minder dan de eerste, maar toch :?

Richard B.
07-12-2004, 23:17
Gelezen op de eerder gelinkte site:


Registrant Intothepc Inc
Cecilio Metelo 5 Bajos Buzon 376
07003 PALMA Spain
Domicilie Schrevenweg 5
8024 HB ZWOLLE
Netherlands
Gebonden aan ADR ja
Administratief contact G.C. Napjus
+34 (0)627782187
helpdesk@intothepc.com


Registrar FirstFind E-Consults
Schrevenweg 5 17
8024 HB ZWOLLE
Netherlands

Technisch contact V. Borstlap
+31 (0)38 4530752
domains@firstfind.nl

Ik ken dit adres! Da's van een kantorengebouw waarin o.a. een autorijschool zit waar ik wel eens les heb gehad EN van een Internetbedrijfje van een oud-klasgenoot van heeeeeel lang geleden. :shock:

Tom L.
08-12-2004, 20:54
Vooral zijn eigen reactie op 1 van die forums liet mij bijna van mijn stoel vallen van verbazing :shock:


Weet je nou wat heel erg leuk is.
Deze berichtjes die ik op het internet lees.
Jullie zijn zo stom om je op te laten lichten dat het gewoon niet leuk meer is. Het grappigste van alles is dat je denkt dat de nederlandse politie er wat aan doet. Die zijn nog grappiger. By the way veel plezier met mijn foto hoop dat je er mischien wat aan hebt als je eenzaam voelt. Jaja trek maar aan je hengel want je hebt beet ik reageer op jullie zielige advertenties op een roddel website. Mischien moet je het zelf in handen nemen en niet naar de politie gaan. Met een kogel in je kop kun je zeker klagen. Welke nationaliteit heb ik trouwens vraag je jezelf mischien af. Ben ik Russisch, Belgisch, Italiaans mischien wel echt Nederlander. Het maakt niet uit de wereld is groot genoeg. En geloof mij maar je zult me niet vinden en als je op een spoor bent loopt hij vanzelf dood. En als je me tussen haakjes zou vinden alle stomme nederlanders die wat bij me gekocht hebben. Ik heb genoeg geld verdiend om mezelf te beschermen. Vals passport etc etc.
Wel zielig voor de echte Gabriel Napjus die mischien aangehouden wordt. He in iedergeval veel plezier.

Groetjes

Jullie grote en dankbare vriend.

Weird...

Ik lig dubbel als dat figuur straks aan de bumper van iemands auto kleeft :evil:

cocico
16-01-2005, 23:11
Is hier al iets meer over geweten? Persoonlijk denk ik dat die reactie van één of andere flauwe grappenmaker is... Anders is die man wel dom natuurlijk, maar goed. Erg dat dit bestaat, maar wel te verwachten...

Anonymous
24-07-2005, 23:46
Al nieuwe ontwikkelingen geweest dit jaar verder rond deze klojo?

Toch dit topic maar even in leven houden aangezien ik het nogal ernstig vind.

Steven Maas
25-07-2005, 01:08
Op Dat forum kunnen ze zijn account tracken, en zijn IP! dan weten ze meteen waar hij verblijft. zo simpel als dat. Zo simpel is dat jammergenoeg niet...
Zoals ik las kan deze jongen zijn sporen goed verbergen en dan is een IP adres een kleinigheidje.

Ik zou het overigens ook niet erg vinden als deze persoon voorgoed in een donker gat weg zou rotten.
(Of nog velen malen erger, maar dat mag ik niet zeggen natuurlijk)

sjefke19
15-08-2005, 14:25
Op 31 juli heb ik op marktplaats.nl de 2dvd van "the day after tomorrow" aangeschaft bij ene J (Jeffrey) R Winter. Ik heb één e-mail gehad met zijn rekeninginformatie, heb het geld overgemaakt en vervolgens nog niks gekregen en hij reageerde op niet op mijn e-mail toen ik vroeg waar de DVD bleef. Heeft iemand anders hier ook deze DVD (of een andere) bij hem gekocht en weet er iemand of ik ben opgelicht of dat hij gewoon op vakantie is. Dit is de advertentie klik (http://www.marktplaats.nl/markt/video/dvdactie/291.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dday%).

Pindarots
15-08-2005, 18:30
Heb je zijn adres misschien, dan kan je tenminste achter zijn telefoonnummer komen. Hij heeft ook PayPal zie ik, dus misschien weten ze daar meer. Heb je via Paypal betaald of gewoon via de bank? Ik zou zelf voor PayPal hebben gekozen, aangezien dat toch veiliger is, maar anders moet je gewoon even naar de bank gaan en het uitleggen, misschien kunnen ze het dan nog terugboeken ofzo. Het duurt nu al veels te lang lijkt me, als hij op vakantie zou zijn ofzo had hij het toch wel een keer gelezen lijkt me, misschien moet je een iets dreigendere brief schrijven? (zonder te overdrijven, dus gewoon dreigen naar de politie te gaan, geen persoonlijke aanvallen of knokploegen beloven ;)) Maarja, als je zijn adres ofzo hebt kan je natuurlijk gewoon zijn nummer zoeken en hem opbellen, aangezien ze zoiets bij de bank niet mogen geven.

sjefke19
15-08-2005, 18:51
Net een e-mail van de verkoper gekregen. Hij was op vakantie en zal de DVD morgen opsturen. Het komt dus waarschijnlijk allemaal goed!

mokka
15-08-2005, 18:59
Net een e-mail van de verkoper gekregen. Hij was op vakantie en zal de DVD morgen opsturen. Het komt dus waarschijnlijk allemaal goed!

toch maar raar he :?
je post hier je probleem en zo'n 20 minuten later zeg je dat je een mailtje van em hebt gehad dat hij op vakantie was????
beetje vreemd he :shock:

sjefke19
15-08-2005, 19:04
Misschien toeval, misschien leest hij wel dit forum. In ieder geval, als ik mijn DVD maar krijg, dan vind ik het goed :wink:.

TheGodfather
16-08-2005, 11:03
Misschien toeval, misschien leest hij wel dit forum. In ieder geval, als ik mijn DVD maar krijg, dan vind ik het goed :wink:.
laat ff weten hoe t afloopt ;)

mokka
16-08-2005, 17:24
Misschien toeval, misschien leest hij wel dit forum

ik denk dat dat het is :wink:

sjefke19
17-08-2005, 20:44
Ik heb de DVD vandaag aangekregen. Helemaal zoals beloofd, met hologram slipcase, 2-disc, NL, origineel. Alles toch nog goed gekomen

TheGodfather
17-08-2005, 20:49
gelukkig (y)
goed om te horen dat men zich toch aan de afspraak heeft gehouden :D

raymond koene
18-08-2005, 08:00
volgens mij is hier een verwijzing naar de website www.dvdsoon.com ook wel op z'n plaats.....over oplichters gesproken :evil:

Burger86
04-09-2005, 14:13
www.internetoplichting.nl , daar worden best veel zaken opgelost

pocket
28-09-2005, 19:16
Hoi,

Voor de goede orde: de politie doet niets voor je in dit soort zaken, niet omdat ze dat niet zouden willen maar ze kunnen het niet! De dienders zijn er alleen voor strafrecht en soms voor bestuursrecht (toezicht).

Dit soort oplichting valt onder civielrecht. Daar waar in het strafrecht de overheid (de Staat) waarvan de OvJ de vertegenwoordiger is een verdachte vervolgd is er in het civielrecht geen sprake van een verdachte. Bij grootscheepse zaken kan die er uiteindelijk wel uitkomen maar in beginsel is dit niet het geval.

Civielrecht regelt het recht c.q. geschillen tussen burgers onderling. Dergelijke zaken komen dus ook niet bij de strafrechter maar bij de civiele rechter. In tegenstelling tot het strafrecht duren civiele procedures vaak lang en zijn kostbaar! Ingeval van een paar DVD's is het uithuilen en niet meer zo doen geblazen!

Als je verkoopt zendt dan onder rembours of aangetekend. Als je betaalt zorg er dan voor dat je de spullen al hebt. Ga het liefst het gekochte zelf halen en als je via internet met creditcard koopt kijk dan of er "https" in de balk staat, dan worden de gegevens namelijk versleuteld.

Hoop dat je hier wat aan hebt enne.....handel vooral niet met Nigerianen!! :wink:

Werner
28-09-2005, 21:51
Hoop dat je hier wat aan hebt enne.....handel vooral niet met Nigerianen!! :wink:

Ach kom, ik heb er hier net één in mijn mailbox zitten die me vijf miljoen $ wil schenken... :twisted:

David L.
29-09-2005, 09:44
Hoop dat je hier wat aan hebt enne.....handel vooral niet met Nigerianen!! :wink:

Ach kom, ik heb er hier net één in mijn mailbox zitten die me vijf miljoen $ wil schenken... :twisted:
:shock: WTF?!?? Das dan mijn vijf miljoen zeker! :evil: :wink:

Master S
01-10-2005, 17:38
Ik ben denk ik opgelicht door misterfun op dit forum, want sinds ik betaald heb antwoord hij niet meer op men mails ? Beetje toevallig hé ?
Heeft iemand hier al iets van hem gekocht, enzo ja heeft hij het ontvangen ?

Paul H.
01-10-2005, 18:08
Ik ben denk ik opgelicht door misterfun op dit forum, want sinds ik betaald heb antwoord hij niet meer op men mails ? Beetje toevallig hé ?
Heeft iemand hier al iets van hem gekocht, enzo ja heeft hij het ontvangen ?

Hij is toch vrij betrouwbaar als je de DVD.nl Traderslijst bekijkt.

mokka
01-10-2005, 18:37
Ik ben denk ik opgelicht door misterfun op dit forum, want sinds ik betaald heb antwoord hij niet meer op men mails ? Beetje toevallig hé ?
Heeft iemand hier al iets van hem gekocht, enzo ja heeft hij het ontvangen ?

:shock: wel een zeer zware beschulgiging he :shock:
jeffrey is 100% te vertrouwen hoor :wink:

Master S
01-10-2005, 18:39
Ja wilt ge mij dan uitleggen waarom hij niet antwoord op men ondertussen al 10 verstuurde mails :?

Timothy
01-10-2005, 18:47
Omdat hij op wereldreis is van al het geld dat hij aan jou verdient heeft... ;)

Uiteraard een grapje: geef hem even de tijd, je weet nooit wat er is gebeurd in zijn offline-leven.

Maick Werner
01-10-2005, 18:55
Ik ben denk ik opgelicht door misterfun op dit forum, want sinds ik betaald heb antwoord hij niet meer op men mails ? Beetje toevallig hé ?
Heeft iemand hier al iets van hem gekocht, enzo ja heeft hij het ontvangen ?

Ja, ik. De LOTR trilogy wooden box à € 190,- ;)

Prima te vertrouwen!

Herjan
01-10-2005, 19:03
Ik ben denk ik opgelicht door misterfun op dit forum, want sinds ik betaald heb antwoord hij niet meer op men mails ? Beetje toevallig hé ?
Heeft iemand hier al iets van hem gekocht, enzo ja heeft hij het ontvangen ?

:shock: wel een zeer zware beschulgiging he :shock:
jeffrey is 100% te vertrouwen hoor :wink:
Inderdaad. Gebruik eerst eens de traderlijst en heb even geduld. Worden zijn PM's wel gelezen of blijven die in je outbox staan?

Hotse
03-10-2005, 20:39
Misterfun is nu weer actief dus het zal allemaal wel goed komen :wink: .

raymond koene
06-10-2005, 08:09
Ik voel mij ook opgelicht. Heb een week geleden via www.amazon.fr (marktplaats) Rebecca besteld. Er stond duidelijk bij dat het om de Criterion Collection versie ging. Geld overgemaakt en deze week de dvd ontvangen. Het gaat dus niet om de Criterion Collection versie maar een of andere goedkope uitvoering van Rebecca. Heeft iemand enig idee hoe hiermee om te gaan? Ik heb de dvd dus wel via de website van amazon.fr gevonden maar een particuliere verkoper heeft de dvd naar mij gestuurd. Graag hoor ik jullie reacties.

TheGodfather
06-10-2005, 13:41
Ik denk dat je om te beginnen t beste naar Amazon kunt mailen, en uiteraard naar de verkoper (als je z`n e-mail adres hebt) en hen de situatie uitleggen

Cor H.
07-10-2005, 16:18
Gaan ze dan ook actie ondernemen?

TheGodfather
08-10-2005, 09:29
Gaan ze dan ook actie ondernemen?
dat weet ik niet, maar je kunt t altijd proberen, niet? ze ff op de hoogte brengen.

obersalzberg
21-02-2012, 21:49
beetje late reactie, maar Nauta uit zuidlaren blijft maar oplichten. smedinge 17 in zuidlaren, 0646387635 is zijn laatste telefoonnummer. zo, nu staat het tenminste op internet, hopelijk vind men zijn naam als men ff googled. Groetjesss

RobinB
22-02-2012, 08:14
Misschien ook even de internet politie inlichten?

RobinB
01-04-2012, 09:14
Iemand tips, volgens mij ben ik opgelicht via Marktplaats..koper reageert niet meer na ontvangst van betaling, na 19 maart nog niks ontvangen..

Al gebeld geen reactie terug, ook niet via mail.

Ik heb voldoende gegevens om aangifte te doen, maar weet iemand of ik ook geld kan terugvorderen bij mijn bank?

rogue
01-04-2012, 11:52
Zet in ieder geval zijn gegevens hier even neer ;).

De_Hollander
01-04-2012, 14:46
Iemand tips, volgens mij ben ik opgelicht via Marktplaats..koper reageert niet meer na ontvangst van betaling, na 19 maart nog niks ontvangen..

Al gebeld geen reactie terug, ook niet via mail.

Ik heb voldoende gegevens om aangifte te doen, maar weet iemand of ik ook geld kan terugvorderen bij mijn bank?Hoe is de geldtransactie gegaan?
Als je zelf via rekeningnummer hebt overgemaakt, is het wel een probleem zie hier http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1255089577
Via machtiging of paypal kan het makkelijk opgelost worden.

RobinB
01-04-2012, 20:26
Ik heb tot woensdag de tijd gegeven om een reactie of het product te ontvangen. Daarna ga ik over tot aangifte en zal ik zijn gegevens hier zijn gegevens plaatsen. De betaling heb ik via een rekeningnummer overgemaakt, maar ik heb gelezen dat je via aangifte (plus ik heb voldoende bewijs, screenshots enz) de betaling terug kan krijgen, en dat er daarna ook op financieel gebied onderzoek verricht zal worden.

De_Hollander
18-04-2012, 15:54
Hoe is het afgelopen?

Deerect2007
18-04-2012, 21:32
Van dit soort zaken kan je geen aangifte doen op het politiebureau, je kan enkel melding maken op mijnpolitie.nl. Als er heel veel meldingen over 1 persoon zijn, gaat de politie op den duur wat doen.

Het lijkt er nu op dat alleen jij een geschil hebt met de verkoper. Dan is het een civiele zaak en heeft de politie er niets mee te maken.

In veel gevallen is dit gewoon dikke pech, hoe lullig het ook is.

RobinB
21-04-2012, 17:43
Helaas, Deerect heeft gelijk. Ik heb aangifte gedaan via mijnpolitie.nl. Er zijn schijnbaar al meerdere aangiftes gedaan over deze persoon, dus ik hoop op een civiele rechtzaak. Ik heb zijn adres gegevens en telefoon nummer kunnen vinden, maar ik pak het liever op de manier van de politie aan, zodat het hem meer zal kosten..iemand verder nog tips? Persoon met wie ik zaken heb gedaan heet Wim Van Cadsand.

De_Hollander
21-04-2012, 18:13
Helaas, Deerect heeft gelijk. Ik heb aangifte gedaan via mijnpolitie.nl. Er zijn schijnbaar al meerdere aangiftes gedaan over deze persoon, dus ik hoop op een civiele rechtzaak. Ik heb zijn adres gegevens en telefoon nummer kunnen vinden, maar ik pak het liever op de manier van de politie aan, zodat het hem meer zal kosten..iemand verder nog tips? Persoon met wie ik zaken heb gedaan heet Wim Van Cadsand.
Balen zeg, maar succes ermee, hopen dat het goed komt.

RobinB
21-04-2012, 18:39
Bedankt, ik heb nog meer informatie mocht iemand ook opgelicht zijn door de bovengenoemde persoon..het bedrag is maar 35 euro; maar dan nog..en tja hopelijk komt er nog een civiele rechtszaak..

Deerect2007
25-04-2012, 00:21
Blijkbaar zit Wim op Hyves.
Als ik zo naar die foto kijk, zou het me niets verbazen als hij een naar schoolgaande tiener is die bij zijn ouders woont.
Misschien even het telefoonnummer bij het adres zoeken en het verhaal vertellen aan de ouders? Mogelijk wordt dan wel je geld teruggestort.

Khonnor
25-04-2012, 09:39
Als ie op Hyves zit, MOET het wel een tiener zijn...;)

RobinB
12-05-2012, 18:37
Blijkbaar zit Wim op Hyves.
Als ik zo naar die foto kijk, zou het me niets verbazen als hij een naar schoolgaande tiener is die bij zijn ouders woont.
Misschien even het telefoonnummer bij het adres zoeken en het verhaal vertellen aan de ouders? Mogelijk wordt dan wel je geld teruggestort.

Kan ook, maar los het natuurlijk op de andere manier op..kost mij minder en hem meer..er waren meerdere oplichtingen vanuit hem gepleegd dus er zal vast wel een civiele rechtzaak aankomen..