PDA

Bekijk de volledige versie : A Bronx tale



Ro1671
03-05-2004, 09:52
Gisteren maar eens gekocht voor eurootje of 5/6 bij de FRS. Ik had al wat gehoord over deze film, maar het kijken ernaar is er nooit van gekomen. Gisteravond mooie kans dus.

Nou, ik moet zeggen wat is dit een supervette film. Zo relaxt, zo niet overdreven, maar toch zo gangster :)!
Robert de Niro speelt fantastisch, net zoals Chazz Palminteri.
Het plot is fantastisch, opbouw is goed, sfeer is relaxt... damn.. ik heb in tijden niet meer zo`n goede film gezien zeg!

Helaas is de dvd niet zo`n lekkere uitgave :(. Een magere stereo-track, beeld is dan wel breedbeeld, maar niet echt scherp en steady shot.

Maar al met al, super gangster film, die je zo in een ruk afkijkt!

Wat vonden jullie ervan?

Maarten van Krimpen
03-05-2004, 10:01
Ik heb laatst bij scholieren.com zo'n box gewonnen waarin allemaal (B-) films zitten, bijvoorbeeld The Point Men (hoewel deze wel spannend was) en nog wat ander spul, maar deze zit er ook bij. Ben wel erg benieuwd.

riny
03-05-2004, 10:06
heb hem destijds in de bioscoop gezien en vond het ook een hele mooie film. jammer dat de nl dvd zo tegenvalt.

Ro1671
03-05-2004, 10:07
Ik heb laatst bij scholieren.com zo'n box gewonnen waarin allemaal (B-) films zitten, bijvoorbeeld The Point Men (hoewel deze wel spannend was) en nog wat ander spul, maar deze zit er ook bij. Ben wel erg benieuwd.

a Bronx tale is geen B-film! :o

Rogier Burghout
03-05-2004, 10:10
Ha Naamgenoot (Rogier), ik vond em ook erg goed. Inderdaad een rustig voortkabbelende film met een heel goed verhaal. DeNiro speelt erg goed, zonder op de voorgrond te dringen en de film naar zijn aandacht toe te trekken. Erg goede regie, en hij weet moeiteloos de sfeer van Little Italy over te brengen op het scherm. Inderdaad een jammerlijke dvd-release, hierom heb ik em ook weer weggedaan. Alle releases van deze film staan hier (http://www.dvdcompare.net/comparisons/film_results_page.php?fid=5324) waaruit blijkt dat de australische versie in principe het beste is.

Maarten van Krimpen
03-05-2004, 10:15
Ik heb laatst bij scholieren.com zo'n box gewonnen waarin allemaal (B-) films zitten, bijvoorbeeld The Point Men (hoewel deze wel spannend was) en nog wat ander spul, maar deze zit er ook bij. Ben wel erg benieuwd.

a Bronx tale is geen B-film! :o

Weet ik. :oops: Ik was bij m'n post vergeten erbij te vermelden dat ik blij was dat er tenminste nog één goede bij zat. Ik heb van de box er nu drie gezien (Ground Zero, the Point Man en the Leading Men), die, op Ground Zero na, best meevielen. Heeft iemand trouwens deze box ook?

Ro1671
03-05-2004, 10:16
Mooie toevoeging Tyler (naamgenoot)..
Ga die gelijk ook ff bestellen :)

Rogier Burghout
03-05-2004, 10:20
Mooie toevoeging Tyler (naamgenoot)..
Ga die gelijk ook ff bestellen :)

Bestel er meteen twee?! ;)

scheur
03-05-2004, 12:06
Vond deze film ook zeer goed en ook erg mooi :wink:

Renny Collard
03-05-2004, 15:13
Ja, de Niro speelt ook hier weer een sterke rol als een "gewone" zorgzame vader. Hij weet dit met vol overtuiging neer te zetten maar dat zijn we gewend van hem.

Lex v/d Moolen
03-05-2004, 17:19
Een mooi verhaal, goed op film gezet en degelijk geacteerd. Geen topper zoals Once Upon a time in America, maar een dikke voldoende. De DVD uitvoering is wel magertjes idd. maar kost dan ook geen drol.

MisterMe
03-05-2004, 18:16
Ik vond hem ook zeer mooi om te zien... ik wist trouwens niet dat toen de negers en de italianen conflicten hadden met elkaar!

Vond het alleen wel even lachwekkend dat in deze film Robert de Niro eens een keer tegen de mafia is... omdat ik vooral films heb gezien waar hij toch wel bij de mafia zit :)

Ro1671
04-05-2004, 00:26
... ik wist trouwens niet dat toen de negers en de italianen conflicten hadden met elkaar!

Vond het alleen wel even lachwekkend dat in deze film Robert de Niro eens een keer tegen de mafia is... omdat ik vooral films heb gezien waar hij toch wel bij de mafia zit :)

Hahahha check de godfather maar eens :) (zeker als je meer mafia films gezien hebt, kon je dit weten :lol: )

MisterMe
04-05-2004, 02:36
... ik wist trouwens niet dat toen de negers en de italianen conflicten hadden met elkaar!

Vond het alleen wel even lachwekkend dat in deze film Robert de Niro eens een keer tegen de mafia is... omdat ik vooral films heb gezien waar hij toch wel bij de mafia zit :)

Hahahha check de godfather maar eens :) (zeker als je meer mafia films gezien hebt, kon je dit weten :lol: )

Ik heb de godfather 1,2,3 gezien en veel meer mafia films :oops:

Is me eigenlijk dus nooit opgevallen :D

Ronald Stiebolt
04-05-2004, 09:29
Prachtig hoe ze het 'probleem' met die bikers oplossen.

"And now you can't leave..."

Ro1671
04-05-2004, 18:18
Pcies jah.... vooral de rol van C. er in... je voelde dat hij het niet wilde, maar toch kon hij z`n `naam` niet verliezen..

Kees Hoekerd
27-10-2004, 19:58
Pcies jah.... vooral de rol van C. er in... je voelde dat hij het niet wilde, maar toch kon hij z`n `naam` niet verliezen..
[spoiler:337b664b7e]Ik lag ook dubbel om de scene met Johnny coffeecake,dat hij een doek om zijn hoofd moest doen en dat een paar mannen de wc in moesten.Dat jochie was trouwens ook goed,schitterende film.little maries :wink:

[/spoiler:337b664b7e]

Seth__Gekko
28-10-2004, 08:24
Voor de xtra's of perfecte beeld/geluid hoef je de dvd niet te kopen, wel voor een mooie film met een mooie setting en goede acteerprestaties, 8/10