PDA

Bekijk de volledige versie : Dagje Antwerpen



Rogier Burghout
03-05-2004, 16:33
Nu ben ik dus de komende week vrij en ben ik van plan as dinsdag Antwerpen eens te verblijden met een bezoekje.
Nu vraag ik me af of er nog leuke bezienswaardigeheden zijn en natuurlijk de leuke dvd-winkels!
Dus: wie heeft er nog leuke tips voor mij?

Ook gevraagd: goeie R2 Franse en Duitse releases om achteraan te gaan!

theThinWhiteDuke
03-05-2004, 16:35
Nu ben ik dus de komende week vrij en ben ik van plan as dinsdag Antwerpen eens te verblijden met een bezoekje.
Nu vraag ik me af of er nog leuke bezienswaardigeheden zijn en natuurlijk de leuke dvd-winkels!
Dus: wie heeft er nog leuke tips voor mij?

Ook gevraagd: goeie R2 Franse en Duitse releases om achteraan te gaan!
Goeie bios aldaar: de Metropolis
en een fraaie Zoo: de dierentuin naast t station! (y)

Niels Simons
03-05-2004, 16:42
de MM zit daar samen met een of andere budgetstore en free record shop aan volgens mij de keyserlei(zou t moeten weten want ben er 4 keer geweest afgelopen jaar...)

MM altijd wel paar leuke aanbiedingen...

verdere dvdshops ken ik nie,de zoo zit vlakbij de MM ook weer...

mazzel,niels

en idd,zeker in de metropolis naar de film!

John Sital
03-05-2004, 17:46
zoals de medemessia al zeiden hier: mediamarkt en metropolis.

Tom L.
03-05-2004, 18:33
Er ligt ook een Compact 5000 ofzoiets, veel budgettitels...

Rogier Burghout
03-05-2004, 18:40
Er ligt ook een Compact 5000 ofzoiets, veel budgettitels...

Waar?

Tom L.
03-05-2004, 18:43
Ik weet niet hoe die straat heet, maar als je met je rug naar de grote kerk staat, en je loopt langs de winkelstraat, ligt de winkel ergens aan het begin aan de linkerkant...

Cloud
03-05-2004, 19:12
Die Compact 5000 ofzo (want kom er nooit) ligt op de Meir.
Ik ben er 2x binnengeweest, maar van de meeste titels heb ik nog nooit gehoord!

De Meir is de grote winkelstraat van Antwerpen, iedereen weet die wel liggen, dus vraag maar rond.

MM ligt op de Keyserlei (ligt aan het Centraal Station) en de Meir is het verlengde van de Keyserlei.
Op de Keyserlei is er ook UGC bioscoop, is te vergelijken met Metropolis (ligt buiten de stad). De meesten vinden Metropolis comfortabeler, ik vind het in UGC gezelliger.

Vroeger is er een FRS onder de MM, maar die is gesloten wegens "niet rendabel".
Een andere FRS ligt aan de Wapper (zijstraat van de Meir, aan een fontein). Het ligt naast het Rubenshuis (dit jaar is het Jaar van Rubens).

Er is ook nog de Fnac (boeken/CD/DVD/electronica winkel), die bevindt zich op de 1e verdiep in de Grand Bazaar (klein shoppingcenter).
De GB bevindt zich achter de Boerentoren (hoog bankkantoor aan einde vd Meir) en naast de Hilton.
Ik ging vroeger altijd naar de Fnac toen er nog geen MM was.

Als je in dezelfde richting uitgaat dan komt je op de Groenplaats.
Hier liggen veel cafés en de Hilton ligt er ook.
Als je dan weer verder gaat dan kom je uit op de Kathedraal en het stadhuis.

Maw, alles ligt op 1 lijn, vanaf het station - Keyserlei - Meir - Groenplaats - kathedraal - stadhuis.

Cloud
03-05-2004, 19:24
Als je van de Meir naar de Groenplaats gaat is er die Boerentoren pal in het midden. Je moet dus links of rechts van de toren stappen om aan de Groenplaats te komen.
Als je langs rechts gaat kom je aan de ingang van de Fnac en de Hilton.
Recht tegenover de ingang van die 2 is er een smal straatje, de Melkmarkt, zo'n 200m verder zijn er 4 2e hands CD/DVD winkels.
Soms vind je wel leuke dingen. :D

Niels Simons
03-05-2004, 21:34
nu al thanks cloud!! de volgende keer dak naar antwerpen ga kan ik iig wat effectiever shoppen dus!

mazzel,niels

Rogier Burghout
03-05-2004, 22:19
WOW Cloud, hartstikke bedankt! :shock:

Ik ga deze pagina zeker uitprinten en meenemen. Echt super!!! :cool:

Rob P.
03-05-2004, 23:40
niet helemaal dvd-gerelateerd..maar ik ken me herinneren dat ik me hier:
http://www.cafe-d-anvers.com/
wel vermaakt heb.. :wink:

Cloud
04-05-2004, 00:19
Ik hoop dat je je amuseert in Antwerpen en vele koopjes kunt doen. :D

Ik ken de prijzen van MM Haarlem niet, maar ben wel zeker dat MM A'pen vaak goedkoper is dan R'dam Centrum.
Ik was vorige maand naar R'dam gegaan om te shoppen (voor dvds).
De prijzen daar liggen toch beduidend hoger dan hier (buiten 1 of 2 promos).
Ik heb toen dan ook niks gekocht omdat ik het hier goedkoper kan vinden.

Rogier Burghout
04-05-2004, 17:07
Nou, ik ben weer terug hoor!

Antwerpen is een erg mooie stad, jammer dat het in en om de stad zo'n zooitje is met al die bouwputten en steigers.
Maar goed, aankomst was erg mooi met het mooie station. Ik had geen idee wanneer je uit het wat betonnerige perrondeel op zo'n geweldig mooie ouderwetse centrale hal uitkwam. Echt geweldig.
Direct naast de uitgang even naar de dierentuin. Van de prijs schrok ik een beetje (20 euro) en de kilometerslange rij met schoolkinderen vrolijkten me ook niet op. En de DVD-honger was nog niet gestild, dus ik besloot om dat deel eerst even te gaan doen. Vanuit het station direct rechtdoor naar de Keyserlei en daar zat de Mediamarkt. Eén van mijn doel-dvd's was Lola Rennt DTS R2 NL en deze hadden ze daar helaas niet. Ook De zaak Alzheimer was er niet te vinden. Wel de dubbelaar van Phileine voor 21,99 dus die heb ik maar meegepikt. Een stuk verder zat die Compact 500, waar ze eigenlijk alleen de grabbelbak titels verkopen. Niet interessant, en dus snel weer door. Na de Keyserlei kom je uit op een gigantisch groot kruispunt naar De Meir. Echt mooi vind ik dat echt iets voor een grote stad. Daar vond ik De Wapper met daarbij de FRS. Dezelfde titels als hier, dus niet echt interessant. Met velen dank voor de routebeschrijving van Cloud kwam ik via de Boerentoren voor de Groenplaats bij de Melkstraat, met daar uitsluitend de Lange Koepoortstraat met de tweedehands zaakjes. De eerste had een paar rijtjes achterin staan met helaas weinig soeps.
De tweede liep je meteen tegen de dvd-kast aan toen je binnenliep. Veel NL B-spul dus ook helaas niks.
Bij de derde moest je naar boven en ik vond het wel geinig dat het een soort oud herenhuis was wat nu ingevuld was als winkel. Je kon de kasten langs terwijl de planken onder je voeten kraakten en de gaskachel op standje 11 stond omdat duidelijk het ouwe vrouwtje achter de toonbank het koud had. Wel wat interessante titels, maar niet echt wat ik zocht.
De laaste was echter het beste. Er stond een rijtje R1 en had vooredrest aardig wat nieuwe titels staan (maar 2e hands) en SE's. Het gros had ik al dus helaas niks gekocht.
Toen naar de FNAC. En eindelijk mijn Lola Rennt gevonden! Geweldig dus, en daarbij ook even De zaak Alzheimer met mooie kartonnen case meegenomen. De import hoek was inderdaad schreeuwend duur (meer dan 30 euro) dus die ik heb ik links laten liggen.
Daarna even een broodje gehaald met een echte belgische bakker en daarna even verder gelopen richting de Groenplaats. Daar even De Kathedraal ingegaan en even een kaars aangestoken voor alle overleden familieleden en hechte vrienden. Altijd even traditie wanneer ik in het buitenland ben. Daarna even verder gelopen door de binnenstad maar intussen werd het best guur en begon het te regenen. En omdat ik nog met de naweeën rondloop van een kleine griep van vorige week besloot ik weer op huis aan te gaan.
Al met al een zeer geslaagd bezoek en ik kom zeker nog es terug!

Cloud
04-05-2004, 19:40
Fijn dat je alles hebt kunnen vinden.

In die 2e handswinkels liggen er veel rommel (al maanden), maar soms komt er iets leuks binnen en dan is het kwestie van op het juiste moment er langs te gaan.
Ik heb in die oude winkel op de hoek men Alien Quadrilogy gehaald voor een leuk prijsje. Er had net iemand die verkocht en ik was er als de kippen bij. :lol: