PDA

Bekijk de volledige versie : Waar moet je volgende Star Trek Serie over gaan?



JCL
03-05-2004, 19:00
Hoi allemaal,

Veel mensen denkene (net als ik) dat seizoen 3 het laatste seizoen wordt van Enterprise (helaas!!!). Maar waar moet volgens jullie de volgende serie over gaan???

Ik zou graag een serie willen zien over het eerste Trans Warp schip. Ze kunnen dan overal super snel heen!

Ook zou ik wel een soort van oorlog serie willen zien over een oorlog Mens Vs Borg, alleen moeten ze het dan niet te ranzig maken. ST afleveringen zijn nooit ranzig of "eng" o.i.d. dat is een traditie waar niet mee gebroken mag worden vind ik! Star Trek voor 16 jaar en ouder zou een ramp zijn.

Geef me jou mening, ik ben erg benieuwd!

theThinWhiteDuke
03-05-2004, 19:08
Star Trek voor 16 jaar en ouder zou een ramp zijn.
Waarom zou dat dan een ramp zijn?

JCL
03-05-2004, 19:10
Star Trek voor 16 jaar en ouder zou een ramp zijn.
Waarom zou dat dan een ramp zijn?

Omdat ik dan frees dat het, het meer van het geweld moet hebben dan van het verhaal, maar goed dat is een beetje off-topic :P

PvdS
03-05-2004, 20:13
ST planning voor de komende jaren

Stap 1:
Komende vijf jaar geen nieuwe serie. We zijn zo overvoerd met ST dat er Trekmoeheid :P onder veel kijkers is ontstaan. Plus de huidige ideeen zijn niet zo fris meer.

Stap 2:
Knikker Berman en consorten eruit en stel een compleet nieuwe crew samen met mensen die nog nooit iets met ST hebben gedaan, maar wel hun sporen met andere series hebben verdient (Farscape, Buffy, X-files, whatever).

Stap 3:
Gebruik niet meer de Enterprise. Gebruik geen Borg. Geen niet mens die mensen wil begrijpen in de crew (Spock, Data, Seven, Odo). Geen holodeck. Geen terug naar het verleden zodat de crew een aardse historische gebeurtenis beleeft afleveringen. Nieuwe ideeen please!

Dan heeft ST nog een kans om uit het dal te krabbelen ...

John Sital
03-05-2004, 20:53
zou cool zijn als er veel oorlogsafleveringen zijn, de mensen tegen alienrassen, veel ontploffingen en wat lesbische scenes tussen t'pol en seven of nine :wink: :roll: :shock:
een aflevering met een seriemoordenaar op enterprise zou ook wel interessant zijn :wink:

SE7ENid
03-05-2004, 20:54
B&B weg en een nieuwe serie beginnen met Ira Steven Behr aan het roer. Nu hoeft het geen tweede Deep Space Nine te worden (hoewel...) maar hij zou het gewoon anders aanpakken dan Berman. Ik zou een nieuwe Startrek serie willen zien met meer diep gang maar ook met meer emotie zoals Farscape. Karakters waren net als in DS9 goed uitgewerkt maar de karakters in Farscape toonden gewoon meer emotie.

Deze nieuwe serie zou dan 200 jaar na TNG af kunnen spelen, zodat het hele warpgedoe opgevolgd kan worden door iets beter waardoor het heelal een stuk kleiner wordt of de machtsverhouding opeens heel anders kan liggen. Krenim, Dominion, Borg of andere grote machten zouden dan sneller een belangrijke rol kunnen spelen of juist sneller een grote gevaar vormen voor de Federatie. Door dezelfde opvolger van het warp systeem zou er ook dan exploratie zijn in andere dimensies zoals the mirror universe of juist conflicten met species 8472, Spherebuilders, enzo gewoon rassen die 'normaal' gesproken niet in de gewone startrek universum horen. Ook nieuwe belangrijke machten zijn dan makkelijker te introduceren.

Ik zou ook intressante arcs willen zien, bijv. dat de gigantische gegroeide Federatie bijna uitelkaar valt door een burgeroorlog. (Beetje gejat van the Republic en SW Ep2 maar het zou wel leuk zijn)

De hele Startrek universum kan gewoon bijna onherkenbaar vernieuwd worden als het veel verder in de toekomst dan TNG zou afspelen. De federatie veel meer gegroeid en meer aandacht besteden aan de onderline verschillen (of problemen) tussen de federatie werelden. Het zou een totaal andere ervaring worden en toch nog Startrek zijn.

Elessar
03-05-2004, 21:11
Hmmm het idee van Seven lijkt me wel interessant!

Maar waar we het volgens mij allemaal overeens zijn: geen prequel series meer!

Sommige mensen lijkt het gaaf als er meer Borg in voorkomt. Als ze het goed doen zou dat spannend kunnen zijn maar nu is het zo dat Borg spanning betekent. Als er dan iedere aflevering (of om de zoveel afleveringen) een Borg in je scherm zit gaat de spanning eraf lijkt mij.

Wat wel gaaf zou zijn, een serie die zal lijken op Space Above And Beyond. Dat zou ook best wel eens gaaf kunnen zijn. En dan een aantal jaar in de toekomst met meer geavanceerde wapens en technologie (transwarp, transfasic torpedo's enz)

Kben benieuwd wat t word.
Heeft iemand trouwens al nieuws over een eventuele volgende film?

Sméagol
03-05-2004, 23:02
Voordat 't concept van de 5de serie bekend was , zat ik zelf te denken aan 2 ideeën , 1 over zo'n time travel ship uit de 29ste eeuw (zo'n 1 uit Voyager dus , niet die gekken uit Enterprise) , waar afleveringen gaan over uiteraard de 29ste eeuw , da's zo ver weg , dat er genoeg mogelijkheden zijn voor nieuwe aliens , misschien zelfs uit een naburige galaxy ipv "gewoon" naburige kwadrant ;) . Uiteraard genoeg time travel dingetjes , dingen die niet horen in een bepaalde tijd corrigeren zoals ze met Voyager deden bv .. Mjah , genoeg mogelijkheden zoals ik zei dus .

De ander , en die's misschien iets interessanter , maar niet echt haalbaar lijkt me . Dit is een serie , die niet gaat over 1 bepaald schip en/of crew .
Daarvoor in de plaats hebben we afleveringen , waarvan de meeste mini story arcs , over verschillende crews , op verschillende schepen , in verschillende tijden . Zo zou je eerst naar een story arc kunnen kijken van 4 eps , over DS9 , na de gebeurtenissen in de serie . Of misschien er voor , toen 't nog Terok Nor was . Daarna had je een aflevering die een ander , voor ons onbekend schip volgde bij de slag op Wolf 359 . Daarna een dubbel aflevering over een Cardassian schip tijdens de Dominian War . Nou jah , nog veel meer mogelijkheden dus .
Maar in de normale opzet (7 seizoenen van +/- 26 afleveringen) niet haalbaar volgens mij .

JCL
04-05-2004, 06:54
Voordat 't concept van de 5de serie bekend was , zat ik zelf te denken aan 2 ideeën , 1 over zo'n time travel ship uit de 29ste eeuw (zo'n 1 uit Voyager dus , niet die gekken uit Enterprise) , waar afleveringen gaan over uiteraard de 29ste eeuw , da's zo ver weg , dat er genoeg mogelijkheden zijn voor nieuwe aliens , misschien zelfs uit een naburige galaxy ipv "gewoon" naburige kwadrant ;) . Uiteraard genoeg time travel dingetjes , dingen die niet horen in een bepaalde tijd corrigeren zoals ze met Voyager deden bv .. Mjah , genoeg mogelijkheden zoals ik zei dus .

De ander , en die's misschien iets interessanter , maar niet echt haalbaar lijkt me . Dit is een serie , die niet gaat over 1 bepaald schip en/of crew .
Daarvoor in de plaats hebben we afleveringen , waarvan de meeste mini story arcs , over verschillende crews , op verschillende schepen , in verschillende tijden . Zo zou je eerst naar een story arc kunnen kijken van 4 eps , over DS9 , na de gebeurtenissen in de serie . Of misschien er voor , toen 't nog Terok Nor was . Daarna had je een aflevering die een ander , voor ons onbekend schip volgde bij de slag op Wolf 359 . Daarna een dubbel aflevering over een Cardassian schip tijdens de Dominian War . Nou jah , nog veel meer mogelijkheden dus .
Maar in de normale opzet (7 seizoenen van +/- 26 afleveringen) niet haalbaar volgens mij .

1e idee is erg leuk, maar te ver in de tijd vooruit.

2e idee is idd onhaalbaar en dna heb je helemaal geen binding meer met de caracters! Wat is altijd nog jammer heb gevonden is dat er niets met voyager verder is gebeurd. Hoe ze thuis komen, hoe ze verder leven, hoe het nou echt afloopt. Van mij hadden ze endgame wel in 3 stukken mogen knippen of als 2.5 uur biscoop film mogen maken (i.p.v. nemesis) zodat er wat meer diepgang kan worden weer gegeven in die aflevering.

Rob Technoid
04-05-2004, 07:47
Het idee van SE7ENid over een 'Federation Civil War' spreekt me wel aan. Zeker als het het gevolg is van een reunification van Vulcan met Romulus :)

Time travel zuigt enorm, dus een serie erop gebasseerd lijkt me nix, zeker als aan het eind van iedere aflevering op de reset button wordt gedrukt.

Idd Ira Steven Behr aan het roer, met Ron Moore (die overigens en terzijde een ijzersterk Galactica 2003 heeft geschreven).

Een ander idee wat ik ooit op het net las was een serie over section 31, waarbij het idee was dat het een soort X-files binnen het Star Trek universum zou zijn. De vraag is of dit idee levensvatbaar is.

En we kunnen nog altijd door waar Nemesis is gebleven en Captain Riker en zijn scheepje volgen. En eindelijk zien dat Picard, net als Janeway, admiraal wordt.

theThinWhiteDuke
04-05-2004, 15:23
Waar moet je volgende Star Trek Serie over gaan?
Over een oorlog in de ruimte. Een verhaal waarin mystieke ridders vechtend met een lichtzwaard geintroduceerd worden.
Een serie met coole Droids (geen robots: DROIDS) en harige apen die we Wookiees noemen.
We huren Lawrence Kasdan in voor het verhaal; ILM doet de special effects
Als acteurs nemen we Johnny Depp (die gaat een rol als ruimtepiraat spelen), Ian McKellen (een oude mystieke ridder met lichtzwaard) en Milla Jovovich (een space-princess).
Eea speelt zich oa af op een zandplaneet, ijsplaneet en een stad in de wolken.
Verder veranderen we de titel: geen Star Trek, maar iets met geweld er in....StarKiller ofzo....

DAT zou pas een idee zijn..... :wink:

JCL
04-05-2004, 16:21
Waar moet je volgende Star Trek Serie over gaan?
Over een oorlog in de ruimte. Een verhaal waarin mystieke ridders vechtend met een lichtzwaard geintroduceerd worden.
Een serie met coole Droids (geen robots: DROIDS) en harige apen die we Wookiees noemen.
We huren Lawrence Kasdan in voor het verhaal; ILM doet de special effects
Als acteurs nemen we Johnny Depp (die gaat een rol als ruimtepiraat spelen), Ian McKellen (een oude mystieke ridder met lichtzwaard) en Milla Jovovich (een space-princess).
Eea speelt zich oa af op een zandplaneet, ijsplaneet en een stad in de wolken.
Verder veranderen we de titel: geen Star Trek, maar iets met geweld er in....StarKiller ofzo....

DAT zou pas een idee zijn..... :wink:

Maar dan wel een soort van rebellen leger met de lesbische T'pol met punt oren en Seven of Nine :D

chiwaicheung
04-05-2004, 23:40
Misschien totaal iets anders, onderstaande nieuwe serie zou dan heten "Star Check":
Een rondreizende paparazzi die overal "hot news" verslaat.
Dus geen onderzoek meer, maar bv. vuile zaakjes aan het licht brengen zoals al bestaat met "section 51" en corrupte admiralen.
Echter kunnen ze bv. ook soms het dagelijkse leven wat beter laten zien in zo'n aflevering, want dat mis ik nog wel een beetje. Hoe ziet zo'n maatschappij er uit ? Wat is de keerzijde van zo'n idealistische staat (of Federation) ?
En zo nu en dan een Borg tegenkomen.

Wizzykit
08-06-2004, 13:05
Veel mensen denken (net als ik) dat seizoen 3 het laatste seizoen wordt van Enterprise (helaas!!!). Maar waar moet volgens jullie de volgende serie over gaan???

Er komt gewoon een seizoen 4 hoor.
Kijk maar: http://www.startrek.com/startrek/view/news/article/5218.html

Dus helaas, niets nieuws in een snel saai wordend universum.
Zelf zie ik liever korte mini-series van een aflevering of 9 met daarin 1 verhaal. Dan kan je 2 of 3 miniseries in een seizoen doen en wordt de kans op verveling een stuk minder groot.

In deze series dan ook eens een NIET mens/federatie verhaal vertellen.
Neem een serie met een warbird, of eens een aflevering over een borgschip dat een virus krijgt of zo... gewoon afwisseling.

Maar ja, dat zal wel niet gebeuren... Wij mensen vinden onszelf toch nog steeds het belangrijkste soort in het unversum.

http://images.amazon.com/images/P/0792158776.01.LZZZZZZZ.jpg

martini
08-06-2004, 13:08
Nergens over. Die hele serie is uitgemolken. Ik vond 10 al niet goed, dus laten ze maar stoppen.

Edwin V
08-06-2004, 14:08
Meer tijdreizen. En een Klingon als commandant.

Niels Simons
08-06-2004, 17:57
voor t eerst een thread waar ik geen zak van snap...

mazzel,niels

jgro
08-06-2004, 19:02
Nee als je blief geen Borgs meer, ik kan afleveringen met die gasten niet meer uitstaan... Hooguit die eerste aflevering TNG waar Enterprise door Q naar de borg worden gezapt, die kan ik nog wel aanzien maar de rest...

Volgens Startrek het meest geavanceerde ras in de galaxy maar elke keer worden ze relatief gemakkelijk verslagen. Ja ik weet ook wel dat de bad guys moeten verliezen maar hoe elke ontmoeting met de Borgs verloopt is ongeveer zo:
- Door gebeurtenis een ontmoeting.
- "The schoolgirls" roepen iets over resitance is futile...
- Beetje ruziemaken.
- Nieuwe upgrade en tada "The schoolgirls" get their ass spanked and the Federation saved the day...

Op zijn zachts gezegd: BORING!!! Wanneer gaan "The schoolgirls" eens actief reageren maw geen waarschuwing of passieve acties, gewoon *ZAP* weg _____________ (vul maar in).

Ze mogen van mij nog eenmaal een aflevering maken over de Borgs, waarin de federation een planet-destroyer die kant opstuurt die dat hele zooitje opblaast. Het is te ver uitgemolken om nog leuk te zijn.

EVO
08-06-2004, 23:08
gewoon verder gaan waar ze gebleven waren...thuiskomst voyager...en nieuwe missies...
kan er geen genoeg van krijgen :)


dat transwarp gebeuren maakt het iig interresanter, en dat verhaaltje over andere galaxy's lijkt me ookw wel leuk :)

xiewelwatturvankomt