PDA

Bekijk de volledige versie : Mrs. Miniver [DVD]



Arnold van Oostrum
04-05-2004, 09:45
Mrs. Miniver [DVD]

De gegoede Engelse familie Miniver wordt geconfronteerd met de Tweede Wereldoorlog.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1554)

Kaplan
04-05-2004, 19:08
Greer Garson als perfecte engelse huisvrouw, moeder en echtgenoot (Wat doe je als er op eens een duitse piloot in je keuken staat?, dan houdt je het hoofd koel) Het is een net iets te gehollywoodiseert oorlogsdrama van grootmeester William Wyler.
Al met al toch wel een mooie film om naar te kijken. Won een oscar voor beste film.

starbuck
04-05-2004, 19:29
Mooie film, maar zeker de twee shorts vond ik van zeer grote toegevoegde waarde, dit zijn voor mij echte extra's.

Richard B.
26-08-2006, 21:27
Erg goeie film. Ten eerste is het gewoon een goed verteld verhaal met sterk acteerwerk, maar daarbij is het ook een boeiende weergave van het leven tijdens de 'blitz' (waarvan niet zoveel films bestaan die tijdens WO2 zelf gemaakt zijn). Het is ook een redelijk 'moderne' film: bijv. de scene waarin het gezin een bombardement ondergaat is vond ik een realisme hebben wat je in andere films uit die tijd niet vaak ziet. Het is sowieso een moderne film in de manier waarop het bijv. laat zien hoe het klassenstelsel in Engeland in die tijd op z'n einde loopt (en dan bedoel ik [spoiler:aacb615e6d]de verhaallijn van de oudste zoon die trouwt met een meisje van adel[/spoiler:aacb615e6d]). Al met al een bijzondere film en zeker een aanrader.