PDA

Bekijk de volledige versie : Instinct [DVD]



Eric van Ballegoie
18-07-2001, 23:05
Instinct [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=220)

R. Schaap
15-03-2002, 13:38
Belachelijk dat nog nooit iemand een reactie had neergezet bij deze ondergewaardeerde topfilm. Ik vind hem echt heel goed. Het verhaal zit erg goed in elkaar. De acteurs en actrice zetten geweldig werk neer. Ook erg goed vind ik dat dit een film is die je echt anders laat denken over onze maatschappij. Dat kunnen niet veel films denk ik. Aanrader zeker!

(Alleen jammer van de extras die er niet zijn)

Nathan Strik
15-03-2002, 15:33
Belachelijk dat nog nooit iemand een reactie had neergezet bij deze ondergewaardeerde topfilm. Je hebt helemaal gelijk... ik zal wel hebben zitten slapen, want dit is dus echt een super aanrader.
Zeer sterk acteerwerk van Hopkins en een heel mooi uitgewerkt verhaal... prachtige film!!!

Marcel Schuman
15-03-2002, 23:46
Ging wel .Verhaal was goed alleen kwam wat langzaam op gang.

Marcel Schuman
20-03-2002, 19:31
Maar was wel naar te kijken....

Brian Slotboom
20-04-2002, 13:11
ik vindt dit dus ook een topper, echt een fantastische film.
Voor mij is deze dvd ook een aanrader

marije van der mark
22-06-2002, 14:22
Ging wel .Verhaal was goed alleen kwam wat langzaam op gang.

Ging wel? Ging wel? Nou zeg... Misschien geen geweldige film voor de gemiddelde actie-werkkijker, maar wat mij betreft kan deze film betiteld worden als AMAZING!!!!

Marcel Schuman
22-06-2002, 17:23
Nou moet je niet boos worden ...:) . Gaf alleen mijn mening.
Maar ik blijf er bij het is een GAAT WEL film:D

marije van der mark
22-06-2002, 17:31
Nou moet je niet boos worden ...:) . Gaf alleen mijn mening.
Maar ik blijf er bij het is een GAAT WEL film:D

Boos? Nou, nee hoor :cool: Ik kon het alleen niet laten om te reageren.
Gelukkig maar dat er tenminste iemand is die de film niet geweldig vond; zo blijft er tenminste ruimte voor discussie :D

Louis Bouduin
22-06-2002, 19:24
In principe reageer ik liever niet wanneer ik een film iets minder vind, om de eenvoudige reden dat je dan een welles-nietes spelletje krijgt, dat uiteindelijk altijd eindigt in zo'n dooddoener als "over smaak valt niet te twisten."
Toch kon ik het even niet laten. Een vriend van me had gevraagd of ik er een kort stukje voor hem wou over schrijven. Dus mocht ik de DVD vanavond dan ook bekijken.
Het eerste wat dan opvalt is dat de regisseur zo verschrikkelijk zijn best doet om er zo'n hartverwarmende, suikerige feelgood film van te maken dat hij het tegengestelde effect heeft. Maar daar valt nog enigsinds mee te leven.
Televisie sitcoms, om maar iets te noemen, teren al een halve eeuw succesvol op deze ingredienten.
Wat erger is, is dat het zo'n typische formule film is, er is niet een verrassende wending, niet een risico of schokkende gebeurtenis die je niet vanop een uur afstand ziet aankomen. Gemakshalve worden dergelijke films onder psychologisch drama gerangschikt, ook al is het louter uit lucht opgetrokken karamellen cinema.
Voor mensen die dit liever niet zo omschreven horen, geef ik dan ook maar even het slot dat ik aan het betoog voor mjjn vriend heb gebreid:
Wat vooral bij blijft zijn de intense, ontroerende vertolkingen van de hoofdrolspelers. "Instinct" is een boeiend en aangrijpend drama dat van ieder cliché dat we kennen gebruikt maakt om ons te overtuigen.

Danielle Gerards
23-06-2002, 02:27
Yes, maar on-topic, die primaten van instinct zagen er te robotisch uit, jeweetwel, like belgian androids:D

Nathan Strik
23-06-2002, 02:32
Yes, maar on-topic, die primaten van instinct zagen er te robotisch uit, jeweetwel, like belgian androids:D Mr. Hopkins zag er ook best ruig uit... misschien een animatronic?!? Ruik ik daar een complot-theorie?

Danielle Gerards
23-06-2002, 02:40
Mr. Hopkins zag er ook best ruig uit... misschien een animatronic?!? Ruik ik daar een complot-theorie?

Hij ziet er meestal "ruig" uit, ehm behalve in bijv. Remains Of The Day en tijdens zijn voice-over gig voor Spartacus?

Nathan Strik
23-06-2002, 02:43
en tijdens zijn voice-over gig voor Spartacus? Haha... ooit een film encyclopedie ingeslikt toen je klein was ofzo?!? Sodeju! :D

Danielle Gerards
23-06-2002, 02:48
Haha... ooit een film encyclopedie ingeslikt toen je klein was ofzo?!? Sodeju! :D

Aha, het is dus wel waar:D Ik zat je te testen; Ik weet veel, maar jij weet meer.

Luther Hartog
08-09-2002, 18:39
Ging wel? Ging wel? Nou zeg... Misschien geen geweldige film voor de gemiddelde actie-werkkijker, maar wat mij betreft kan deze film betiteld worden als AMAZING!!!! Hmmm..ik heb hem dus nog nooit gezien, dus jij raadt hem wel aan?

R. Schaap
08-09-2002, 18:45
Hmmm..ik heb hem dus nog nooit gezien, dus jij raadt hem wel aan?

echt wel! Direct kijken man, hij is echt grote klasse.

Ik vind hem in mijn top3 passen, gewoon teringgoed, en jammer genoeg niet echt bekend bij iedereen en dus geen mooie release.

HaNZ
08-09-2002, 22:47
Sorry maar ik vond het maar een matige film...

Beetje uitgemolken thema als je het met Gorillas in the Mist vergelijkt. Hopkins acteert wel beter dan Sigourney Weaver, maar het verhaal is heel vergelijkbaar...

marije van der mark
09-09-2002, 14:51
Hmmm..ik heb hem dus nog nooit gezien, dus jij raadt hem wel aan? Denk je? :rolleyes: Ja joh, kijken en snel een beetje! :mad: :D

Luther Hartog
09-09-2002, 14:53
echt wel! Direct kijken man, hij is echt grote klasse.

Ik vind hem in mijn top3 passen, gewoon teringgoed, en jammer genoeg niet echt bekend bij iedereen en dus geen mooie release. Ok, ik zal hem gaan onderwerpen aan m'n kritiek...ik vind het wel een lelijk hoes. Ik denk dat als ik hem leuk vind dat ik er daneen nieuwe hoes voor ga maken

flameburner
15-11-2004, 23:22
Ik vind deze film dus ook super. een prachtig verhaal en goed acteerwerk, is weer eens wat anders dan zo'n standaard actie film.