PDA

Bekijk de volledige versie : Sanyo PLV-Z2 progressive scan (PAL)



adb
04-05-2004, 20:08
Weet iemand of de Sanyo PLV-Z2 beamer een progressive scan aan boord heeft? Ik wil gaan kijken voor de MArantz DV6400vM maar daar zit geen progressive scan op (wel op de 8400, maar die is belachelijk duur).

Gr.

AB

Harry stadman
04-05-2004, 20:10
Weet iemand of de Sanyo PLV-Z2 beamer een progressive scan aan boord heeft? Ik wil gaan kijken voor de MArantz DV6400vM maar daar zit geen progressive scan op (wel op de 8400, maar die is belachelijk duur).

Gr.

AB

daar komt nog bij dat de meeste dvd-spelers progressive scan hebben voor NTSC weergave!
er zijn nog maar mondjesmaat dvd-spelers met PAL-progressive scan.

Link voor specificaties:
http://www.sanyo.com/business/projectors/home_theater/index.cfm?productID=836

PM
05-05-2004, 07:50
De Z2 ondersteund wel progressive scan als input.
Wat voor deze projector ZEER belangrijk is! Als je voor deze projector wilt gaan MOET je eigenlijk wel een progressive speler hebben om er het beste uit te halen (of DVI)... Ga het verschil maar eens bekijken in de winkel...

Topgunn
05-05-2004, 15:47
De z2 heeft een eigen interlacer die ik zeer goed vind

PM
06-05-2004, 07:57
Je bedoelt een de-interlacer? ;)
Persoonlijk vind ik hem niet zo heel oke.. Maar laten we het er maar op houden dat het persoonlijk is. Ik ben zelf mijn deinterlacer van mijn Plus Piano gewend (op een lagere resolutie), maar ik vind het resultaat beter. (rustiger beeld).

Topgunn
06-05-2004, 09:21
natuurlijk bedoel ik dat, maar ik heb hem gezien in combinatie met een samsung 935 aangesloten op dvi, dus gebruikmakend van de faroudja chip, keurig beeld. Toen ik hem aansloot via s-video en er dus gebruik moest worden gemaakt van de interne de-interlacer, kon ik weinig verschil bemerken.

PM
06-05-2004, 10:22
Ik heb de projector ook via DVI en s-video (en component) aangesloten gezien (Grobi Duitsland). DVI via Marantz 8400 en DVI via Pioneer 86? (weet precieze type niet) en bij een van die spelers heb ik ook svideo gezien. Het verschil is heel groot! Meer detail, veel rustiger beeld.
Dan zal er wel enig verschil in de Samsung en Marantz/Pioneer spelers zitten.. misschien zit daar de oorzaakl. (op htforum staat geloof ik ook het e.e.a. over de samsung speler icm DVI...)

Topgunn
06-05-2004, 14:42
toen ie aangesloten was op dvi gaf ie een resolutie aan van 625p, dat vond ik dus een beetje raar, want ik dacht dat dat dan 720 p moest zijn. Kan dus best dat de dvi-uitgang niet goed stond. Die prutser bij stassen wist alleen niet wat ik bedoelde toen ik zei dat ie dat moest aanpassen, en hij wist ook niet hoe dat dat moest.

Uiteindelijk wel de z2 gekocht, omdat ik dat toch een mooi plaatje vond gevcen via s-video. Dat het waarschijnlijk wel veel beter kan geloof ik wel.

PM
06-05-2004, 20:21
Je hebt zeker een hele mooie projector gekocht! Evt. kan je later nog upgraden naar een andere speler. Maar svideo is ook al heel oke!

Peter R.
14-06-2004, 11:49
Hoi adb,

ik heb zelf de Samsung 935 aangeschaft omdat ik voornemens was om de Z2 aan te schaffen. Ik begin nu te twijfelen tussen de Z2 (dustblobs) en de Espon tw200.

Als je in de buurt woont (amsterdam) dan mag je mijn 935 wel eens aansluiten. Kan ik meteen de Z2 zien. :wink:


Grtjs Peter