PDA

Bekijk de volledige versie : Wie kent de provision speler?



eddo
17-12-2001, 17:56
Blokker heeft een mooie aanbieding: een Provision DVD speler met 6 DVD's voor f 399,-

Ik kan er niets over vinden. Is het een goede speler?

Dadaveke
18-12-2001, 11:41
Een goeie Dvdspeler voor f 399,00 HAHAHHAHHHAHAHAHHAAHHAH:D . Dat is een goeie.

PM
18-12-2001, 12:52
Voor een beginner kan deze speler wel aardig zijn.
De spelers van dat soort merken zijn vaak wel slechter van kwaliteit dan de spelers van A-merken. Maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn... Hij zal wel dvd's spelen.. verder moet je niets van beeld of geluidskwaliteit verwachten voor dat geld..

Digger
18-12-2001, 14:22
Volgens mij zijn dat soort spelers ALTIJD slecht, ik moet elke weer lachen om die mensen die van die goedkope rotzooi kopen en vervolgens lopen te zeuren dat ie zo snel kapot, dat ze geen garantie krijgen, dat ie sommige dvd's niet afspeeld enz enz. Goedkoop is duurkoop zullen we maar zeggen. Doe het gelijk goed en koop gewoon een merkspeler.

Gabriël de Rop
18-12-2001, 15:17
Helemaal mee eens, je hebt gewoon zeer goede spelers van bekende A-merken vanaf 700,-... het is dan wel 2x zo duur dan die Provision speler, maar je zal zeker niet met het gevoel blijven zitten dat je voor iets meer geld betere beeld- en geluidskwaliteit had gehad...

Zoals Digger zegt, doe het gelijk goed en koop meteen een goed A-merk...en vraag rond welke speler de beste prijs-kwaliteit heeft.

Dadaveke
18-12-2001, 16:02
Digger ik het het niet beter kunnen zeggen :)

Raskel
18-12-2001, 16:16
Verkoop de dvd speler aan de onwetenden voor 300 piek en je hebt voor 100 piek 6 dvd's!

Dadaveke
18-12-2001, 16:18
Zeer slim Raskel:D .Morgen is er grote uitverkoop bij de blokker:D :D :D

Gabriël de Rop
18-12-2001, 16:19
Moet je alleen niet op dit forum die speler gaan aanbieden, ik schat de kans erg klein dat je hem dan verkoopt...:D :D ;)

Digger
18-12-2001, 16:28
Volgens mij kun je het beste bij de mediamarkt voor de deur gaan staan, dan ben je hem zo kwijt. ;)

Toone
18-12-2001, 23:32
Ik begrijp jullie advies een A-merk te kopen. Mijn vraag is kan ik met een A-merk mp3, cd/r, cd/rw en regiovrij krijgen?

Dadaveke
19-12-2001, 03:42
Bij de mediamarkt was nu een speler met je eissen verkrijgbaar ik weet alleen niet meer welke serie het is, want ik heb de krant waar het instaat weggegooid

PM
19-12-2001, 09:15
er zijn maar weinig A-merken vanaf de winkel regiovrij... Sommige winkels maken ze zelf al regiovrij om ze gemakkelijker te verkopen. Je kunt je speler ook regiovrij laten maken met hardware, en soms kan het ook met je afstandsbediening, verscheelt per model...

Edwin vd Zwaard
19-12-2001, 11:38
hehe.. allemaal diehards hier...

Niet iedereen koopt een dvdspeler om hem in de huiskamer tot een thuisbioscoop om te toveren...

Mijn mening: Het is een ontzettend leuke speler, ik heb er gisteren een voor mijn broertje gehaald.. aangesloten op zijn stereoset en hij heeft voor zijn principes een goddelijk vermogen aan beeld en geluid (als je alleen een vhs recorder en een tv gewent bent...)

Jullie laten het klinken alsof je nog slechter beeld krijgt als een vhs, en dat de ramen barsten door het verschrikkelijke geluid...

Kom nou toch..

Dus die provision speler, leuke speler als je gewoon af en toe een filmpje kijkt.. regiovrij, speelt ook mp3 en vcd.. voor de 400 piek gewoon doen..

Edwin

Dadaveke
19-12-2001, 11:47
Het beeld is zeker wel slecht en het geluid kan nooit goed zijn.
Je moet het vergelijken met een MY First Sony, in het begin is het nieuw en geweldig, maar dan zie je ergens in een winkel of bij een vriend thuis een andere dvd speler van pioneer of jvc of nog duurder dan zie je pas het kwaliteits verschil wat je heb misgelopen.Zie het zo Goedkoop is duurkoop bij deze spelers.
Er zijn nu al tientallen post geweest over spelers zoals deze en nog blijven de vragen komen of ze goed zijn:mad:

Digger
19-12-2001, 11:54
en ik wou er nog aan toe voegen dat al die mensen weer terugkomen omdat ie stuk is, of stoort of moeilijkheden heeft met de warmteafgifte enz. Laatst was er iemand die had er een die na twee weken al stuk was. Dat denk je echt bij jezelf waar gaat dit over. Ik heb al drie jaar een dvd-speler, echt nog nooit een probleem gehad, speelt alles af, alleen geen mp3 (het is pioneer 525).
Maar ik zou het gewoon niet doen. Je krijg er alleen maar spijt van. Als je iets doet moet je het gelijk goed doen.

PM
19-12-2001, 12:00
Het beeld is zeker wel slecht en het geluid kan nooit goed zijn.
Zie het zo Goedkoop is duurkoop bij deze spelers.

Dadaveke, heb jij een high-end wasmachine? Die heb je toch niet nodig? als t ding maar een beetje wast... toch?
Niet iedereen wil een high end systeem thuis hebben staan. Er zijn zat mensen die geen 800 piek voor een dvd-spelertje over hebben. Als je gewoon zo'n ding wil hebben om af en toe eens een filmpje met gewoon tv geluid enzo te kijken (en luisteren) dan voldoet zo'n ding waarschijnlijk wel.
Er is wel een ander nadeel... er zijn al verschillende forumleden geweest waarbij het apparaat een levensduur van een paar weken had (en dat lag niet aan de gebruiker!), dat is wel een nadeel!! Maar waarschijnlijk zijn er ook wel die een paar jaar mee gaan....:confused:

Edwin vd Zwaard
19-12-2001, 12:02
"goed" is relatief Dadaveke... (en "niet goed" dus ook :D)

Voor iemand die alleen een tv en een videorecorder gewend is, is het geluid over boxen en dvd beeld van de provision speler goed..

Jij stelt hogere eisen, maar niet iedereen doet dat...

Maar je maakte een mooie vergelijking met My first sony, het is toch een mooie speler voor mensen die wat willen experimenteren met dvd.. en als ze dan bij anderen zien dat het NOG beter kan (want het beeld van een provision is altijd nog stukken beter dan vhs) .. DAN kunnen ze altijd nog een betere speler kopen..

Groeten
Edwin

Eric van Ballegoie
19-12-2001, 12:02
Dadaveke, een beetje vriendelijker doen tegen nieuwkomers kan geen kwaad ;) , en bovendien ben ik het totaal niet met jou mening eens. :D Ik weet niet hoeveel 'no-name' spelers jij in handen hebt gehad, ik heb er inmiddels aardig wat getest.

Zijn er verschillen met merk-spelers? Zeker!
Maar die liggen vooral op het vlak van duurzaamheid en geluidsproductie, veel goedkope spelers maken redelijk wat geluid en zijn niet zo degelijk gemaakt als hun duurdere merkbroertjes. Dat wil overigens niet zeggen dat elke no-name speler na drie maanden kapot is, dat is pure onzin.

Kwa beeldkwaliteit is het vaak erg moeilijk om (grote) verschillen op te merken. Sommige goedkope spelers hebben de brightness veel te hoog ingesteld staan, door dit op de TV terug te regelen ben je van het probleem af. Verder zijn de verschillen in beeldkwaliteit zeer moeilijk op te merken op een gemiddelde TV, zeker als het een model van 70cm of kleiner is.

Wat wel een zeer duidelijk zwak punt is van veel goedkope spelers is de analoge audio uitgang. Deze is vaak van matige kwaliteit, maar wanneer je de speler alleen op een TV aansluit zul je ook dit niet of nauwelijks horen.

Just my 2 cents. :rolleyes:

Edwin vd Zwaard
19-12-2001, 12:02
heheh PM was me net voor :P

Edwin vd Zwaard
19-12-2001, 12:06
Laatst was er iemand die had er een die na twee weken al stuk was. Dat denk je echt bij jezelf waar gaat dit over. Ik heb al drie jaar een dvd-speler, echt nog nooit een probleem gehad, speelt alles af, alleen geen mp3 (het is pioneer 525).
Maar ik zou het gewoon niet doen. Je krijg er alleen maar spijt van. Als je iets doet moet je het gelijk goed doen.

Ben ik niet met je eens, ik heb een mustek speler... doet het al ruim 2 jaar zonder problemen..

Nog een voorbeeld: mijn ouders hebben een NEI televisie staan (ooit van gehoord ?? lijkt me sterk) die doet het als 14 jaar (jah, 14 jaar) zonder problemen...

Ik ben het met Eric eens dat er wat vriendelijker mag worden opgetreden tegen nieuwkomers... Niet iedereen is zo fanatiek dat er meteen voor duizenden guldens aan apparatuur wordt binnengesleept..

Groeten
Edwin

Digger
19-12-2001, 12:13
Ik zei ook niet dat je duizenden guldens uit moet geven. Die pioneer die ik heb kost momenteel in de uitverkoop geloof ik 600,-. Voor dat geld heb je echt een perfecte speler.
En tuurlijk er zijn genoeg goedkope spelers die foutloos werken. Maar ik persoonlijk zou nooit de gok nemen. En ik raad het anderen ook niet aan. Maar iedereen heeft natuurlijk recht op zijn eigen visie hierover.
Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen dat je voor 200,- meer best een goeie merkspeler kan vinden. En dat zou ik dan aanraden.

Raskel
19-12-2001, 14:00
Ben ik niet met je eens, ik heb een mustek speler... doet het al ruim 2 jaar zonder problemen..

Nog een voorbeeld: mijn ouders hebben een NEI televisie staan (ooit van gehoord ?? lijkt me sterk) die doet het als 14 jaar (jah, 14 jaar) zonder problemen...

Ik ben het met Eric eens dat er wat vriendelijker mag worden opgetreden tegen nieuwkomers... Niet iedereen is zo fanatiek dat er meteen voor duizenden guldens aan apparatuur wordt binnengesleept..

Groeten
Edwin

Sorry Edwin, je moet geen appels met peren vergelijken. Tv's en dvd's zijn niet te vergelijken. In tv's zit meestal nog een "bekende" beeldbuis, zoals Philips. In een goedkope dvd gooien ze meestal goedkope onderdelen die (vaker) problemen op leveren, niet altijd dus. De felheid van sommige forumgenoten is meer om nieuwkomelingen te behoeden voor de ellende die ze misschien zelf al hebben meegemaakt met dergelijke aparaten. Voor een paar honderd gulden meer heb je veel meer plezier aan je speler, dus niet duizenden guldens zoals jij stelt.

Edwin vd Zwaard
19-12-2001, 14:11
Sorry Edwin, je moet geen appels met peren vergelijken. Tv's en dvd's zijn niet te vergelijken. In tv's zit meestal nog een "bekende" beeldbuis, zoals Philips. In een goedkope dvd gooien ze meestal goedkope onderdelen die (vaker) problemen op leveren, niet altijd dus.

Ik vergelijk geen appels met peren, ik gebruikte die voorbeelden om aan te geven dat een onbekend merk niet automatisch met slechte kwaliteit in verband gebracht hoeft te worden.





Voor een paar honderd gulden meer heb je veel meer plezier aan je speler, dus niet duizenden guldens zoals jij stelt.

Zou je in principe gelijk in hebben, over die paar honderd gulden, als het zo was dat het bij een speler bleef... Maar ik heb hier genoeg discussies gezien over kwaliteit van boxen, en recievers om te weten dat het niet bij die paar honderd blijft...:D

Maar goed, onder het mum van behoeden komt het dus regelmatig voor dat iemand die voor het eerst een spelertje wil kopen van 399 gulden, afgeschrikt wordt door jullie spookverhalen, terwijl hij op zich zeer tevreden zou kunnen zijn met die speler..

Vergeet niet, iemand met een goed budget voor zoiets BEGINT niet eens over een provision, en zal meteen naar de sony en pioneer kijken..

Groeten
Edwin

Dadaveke
19-12-2001, 14:55
Zoals Raskel al zei, het is beter om mensen erop te attenderen dat dergelijke spelers meestal voor heel veel problemen zorgen, zelfs bij het af en toe kijken van een film. Daarom probeer ik, misschien door een (te) felle reactie, aan te geven dat ze beter even door kunnen sparen en beter een A-merk speler kopen, die tevens een stuk degelijker is en betere kwaliteit levert.

Raskel
19-12-2001, 15:12
Ik vergelijk geen appels met peren, ik gebruikte die voorbeelden om aan te geven dat een onbekend merk niet automatisch met slechte kwaliteit in verband gebracht hoeft te worden.
....
Groeten
Edwin

Dus toch appels met peren, tv's en dvd's zijn gewoon niet te vergelijken, ook niet met jouw "onbekende merken test". Het is gewoon een feit dat dergelijke spelers de meeste problemen opleveren en barslechte garantievoorwaarden hebben (wat ik dus nog het ergste vind). Bij tv's gaat dit verhaal dus niet op, hier heb je meestal te maken met A-merk beeldbuizen en alleen een andere behuizing met een andere merkje aan de voorkant.

Maar goed, misschien heeft je broertje geluk en krijgt de speler niet de standaard problemen, zowel, een gewaarschuwde broer telt voor 2 :D

joyce
19-12-2001, 15:25
Welke speler is beter, die Provision van Blokker of de Hiteker van Kijkshop? Hij moet ook zelfgebrande cd's met mpeg kunnen lezen!! (films van internet dus).

Alvast bedankt!

Dadaveke
19-12-2001, 15:28
AAAAAAAAAAarrrrrrrggggggghhhhhhh sorry mensen ik ga niet meer in discussie hierover lees ff die andere post maar door.:confused:

joyce
19-12-2001, 15:35
Ik weet dat jij ze allebei niet goed vind, maar ik vraag welke BETER is.

Edwin vd Zwaard
19-12-2001, 15:47
ik weet van die van blokker zeker dat ie gebrande cd's speelt.. en voor die 100 piek krijg je er toch 6 dvd's bij :)

Groeten
Edwin

joyce
19-12-2001, 15:48
Of de Proline bij BCC (286,37) of de CAT DV-922 bij de mediamarkt?

(dus welke van de vier, zie hierboven, is dus het beste?)

Edwin vd Zwaard
19-12-2001, 16:02
ik ben geen expert... maar nogmaals... bij die van de blokker heb je als het ware voor 100 gulden toch 6 dvd's erbij...

Die krijg je niet bij de bcc, of kijkshop..

Edwin

Digger
19-12-2001, 16:04
Je kan beter vragen welke is het minst slecht. :D :D :D :D :D

Doe die van Blokker maar dan, dan heb je tenminste ook nog 6 dvd's, kun je die speler na twee weken weggooien :D :D :D

joyce
19-12-2001, 16:05
Het gaat erom of ze films van het internet kunnen afspelen..

ik heb van die CAT gehoord van niet...
Is die Proline eigenlijk regiovrij??

Dadaveke
19-12-2001, 16:05
Het zijn toch de dvd`s die de speler zo aantrekkelijk maken:rolleyes:
Maar digger ze snappen het toch niet:D :D :D :D :confused: :confused: :confused:

Edwin vd Zwaard
19-12-2001, 16:08
Het gaat erom of ze films van het internet kunnen afspelen..

ik heb van die CAT gehoord van niet...
Is die Proline eigenlijk regiovrij??

Met films van het internet heb je het hoop ik wel over VCD en niet over DIVX... Divx zijn .avi bestanden, die geen enkele standalone dvd speler aankan... (dus als je .mpeg en .mpg bestanden van internet op een cd brandt, dan kan die van blokker het ja)

Edwin

joyce
19-12-2001, 16:14
Ik heb het wel over DIVX maar die zet ik dan om naar mpeg..

welke van de vier kan ik dus het beste nemen?
(we gaan er straks een kopen)

Dadaveke
19-12-2001, 16:15
Alle vier niet jung jung jung:mad:

joyce
19-12-2001, 16:16
En Digger, niet iedereen heeft veel geld, voor ons is het al heel wat dat we uberhaupt een dvdspeler hebben , al is ie dan misschien goedkoop

Edwin vd Zwaard
19-12-2001, 16:19
dan zou ik gewoon voor die van de blokker gaan, want daar krijg je dus die films bij.. (en voor 100 gulden 6 dvd's is toch een leuk begin van de collectie :D)

Groeten
Edwin

joyce
19-12-2001, 16:21
Als die van Blokker wel films van internet afspeelt, waarom staat er dan geen cd-r en cd-rw bij, net als de Kijkshop?

Digger
19-12-2001, 16:25
Ik ben student, dus zo rijk ben ik nou ook weer niet. Maar met alles wat ik koop, wil ik wel het beste. Dan maar even wachten.
Het is natuurlijk onzin om te redeneren dat als je geen geld heb je altijd maar moet volstaan met het goedkoopste.

joyce
19-12-2001, 16:29
Mijn moeder gaat over het geld, ik niet, en die wil het goedkoopste
maar nu weet ik nog niet welke het beste van die vier is

joyce
19-12-2001, 16:40
Ik hoor net dat die van Blokker moeite heeft met cd-r en cd-rw..

waarschijnlijk kan ik dus beter die van Kijkshop kopen?

Edwin vd Zwaard
19-12-2001, 16:44
van wie hoor je dat ie van de blokker er moeite mee heeft?? Ik heb er hier een staan, en hij leest cdr en cdrw zonder problemen...

Maar ik blijf niet hetzelfde herhalen, ik heb duidelijk verteld wat mijn mening is, nu ligt het bij jou..

Edwin

Dadaveke
19-12-2001, 16:58
Raskel - Digger - en ik blijven ook niet herhalen tot je beter wat langer kunt doorsparen tot +/- 700 gld. Je zegt zelf tot je het niet al te breed heb, spaar daarom lekker door voor een A-merk, en laat je niet gek maken door die reclames.Het is je eigen keus als je hem koopt of niet wij kunnen je alleen raad geven.
Edwin heeft hem ook alleen maar voor die dvd`s gekocht denk ik.
(no offence;) )

Edwin vd Zwaard
19-12-2001, 17:06
Raskel - Digger - en ik blijven ook niet herhalen tot je beter wat langer kunt doorsparen tot +/- 700 gld. Je zegt zelf tot je het niet al te breed heb, spaar daarom lekker door voor een A-merk, en laat je niet gek maken door die reclames.Het is je eigen keus als je hem koopt of niet wij kunnen je alleen raad geven.
Edwin heeft hem ook alleen maar voor die dvd`s gekocht denk ik.
(no offence;) )

None taken :D (ps mijn broertje heeft hem gekocht, voor de prijs, en natuurlijk de dvd's erbij... Maar het is een goed optie als je het niet al te breed hebt, en toch NU al wil kijken naar dvd films...)

Groeten
Edwin

Digger
19-12-2001, 17:10
Zullen we thread hierbij dan maar afsluiten, het begint in herhaling te vallen.

Dadaveke
19-12-2001, 19:08
Oke digger helemaal mee eens:D

Edwin vd Zwaard
19-12-2001, 21:50
ben ik het ook mee eens :D Waar gaan we nu over discussieren dan, Digger en Dadaveke ?? :D

Groeten
Edwin

Digger
19-12-2001, 22:03
we gaan verder in de thread over hiteker :D :D :D

Dadaveke
19-12-2001, 22:56
We zijn bezig in de thread van Hiteker HI 1400 voor 299.
:D :D Ben je dan ook weer van de partij:D

Edwin vd Zwaard
19-12-2001, 22:58
We zijn bezig in de thread van Hiteker HI 1400 voor 299.
:D :D Ben je dan ook weer van de partij:D

Het zou geen discussie zijn als ook maar 1 van ons niet aanwezig was :D:D:D

Dadaveke
19-12-2001, 23:02
Volledig met je eens maar ik ga nu slapen, dromen over de discussie van morgen:D :D :D :D

Alex van den Berg
19-12-2001, 23:48
Nou, nou... Dat ging even lekker tekeer hier... :D
O.k... thread gesloten :)