PDA

Bekijk de volledige versie : De Standaard DVD Top 100



Michiel Aptroot
05-05-2004, 21:44
Doel van dit topic is om tot een dynamische lijst te komen van 100 titels die eigenlijk in geen enkele collectie mogen ontbreken. De plek waarop een titel geeft verder geen waarde.

De eerste 20 posters kunnen elk 5 titels in de lijst opnemen. Afweging dient te zijn de kwaliteit en filmhistorische waarde van de film en de kwaliteit van de DVD uitgave te zijn. De DVD-uitvoering zet je dus achter de titelnaam. Voor het overzicht raad ik aan om de titels alfabetisch te plaatsen.

Na de eerste honderd titels kan je in de volgende postings maximaal 3 titels uit de lijst halen en deze vervangen door 3 andere. Het is wel zo aardig om hier enige argumentatie bij te geven.

Is de film die je wilt plaatsen alleen verkrijgbaar als deel van een boxset dan is dit dus slechts 1 entry.

Hoop dat het principe voor iedereen duidelijk is dan trap ik af 8)

De Indiana Jones heb ik opgenomen als de standaard voor actie/avonturen films. Snow White als absolute mijlpaal in de animatiegeschiedenis en een prachtige uitgave in de vorm van een sprookjesboek. Als laatste voeg ik The Godfather Collection toe, briljant epos en een prima DVD uitgave.

1. Indiana Jones Boxset - Raiders of the Lost Ark/Temple of Doom/The Last Crusade - R1/R2
2. Snow White and the Seven Dwarfs - R2 UK Collector's Edition
3. The Godfather/The Godfather II/The Godfather III DVD Collection - R1/R2