PDA

Bekijk de volledige versie : Review: Van Helsing (lees dit even als je er naar toe wilt)



Ft. Me
06-05-2004, 11:57
Ik ben nieuw hier maar ik kom maar meteen even met de deur in huis vallen:
Van Helsing is een BAR slechte film !

Mijn review:
Ik had al eerder gelezen op websites, recencies, enz. dat het een slechte film was. Maar ik zag de trailer en de making of, en wou hem toch zien (eigenwijze ik!).

Het begin was veel belovend met Dr. Frankenstein, echter wel zwart wit gefilmt (wat ik een beetje jammer vond) maar veel belovend. Na die eerste 20 minuten begon mijn aandacht al te zakken, het werd toen al een beetje TOO much achterelkaar. Maar goed, een paar diepte punten in een film is nog geen eens zo erg.
Maar nee, daar bleef het niet bij. Gaander weg in de film zakte mijn concentratie zo erg af, dat ik naar het bordje "Nooduitgang" begon te staren...
De doel van de regiseur was vrij eentonig: "Om de 2 uur en 3 minuten te halen, moet ik nutteloze actie scénes er in zetten" . Ik werd overspoeld van alles BEHALVE spanning. Op een gegeven moment wou ik dat de "bad guys" de hoofdrolspelers afmaakte want het duurde ZO lang.
De enige plus punt vond ik nog de bruidjes van Dracula omdat ze , ZO ERG, slecht zijn, dat het grappig werd ! De special effects en alles waren niet slecht, maar met special effects alleen kom je er niet.
Anyway, na ruim een uur verveling schrok ik omdat het me eindelijk weer een BEETJE begon te boeien. Want ER GEBEURDE TENMINSTE IETS !
Een aantal minuten lang heb ik dus NIET naar het bordje "nood uitgang" zitten staren. Dit was een aangename verassing.
Maar toen echt het "einde" eraan kwam komen werd het weer een beetje verpest. Het werd weer net wat te langdradig, en het kon me allemaal niet meer boeien, en de spanning dat het goed komt was er dus ABSOLUUT niet ! Maar goed, ik moet toegeven het had een verfrissend en niet voorspelbaar einde, en dat maakte nog iets goed !

Eindconclusie:
Het is echt alles behalve een aanrader. Het gebrek aan spanning,meeleving verpest de film. En dan heb ik het nog geen eens over de "niet te geloven" langdradigheid ! De slechte acteerprestaties vond ik nog geen eens zo erg, maar vooral de hoofdrolspeelster en de bruidjes zijn nou niet bepaald TOP acteurs :P ...

Mr. Sommers heeft een aantal geweldige films gemaakt (The Mummy, en zelfs The Mummy Returns, vond ik goed) maar dit is echt onder de maat. Een veel beter script, en een kortere speelduur had deze film nog tot een voldoende kunnen opkrikken maar dat heeft Sommers zelf blijkbaar niet gerealiseerd !

Een korte samenvatting van het verhaal:
Mr. Van Helsing moet om Mvr. nog wat, in leven houden en Dracula vermoorden, anders brand haar hele familie in de hel (dit is een vloek).
Van Helsing verslaat telkens weer een monster die dracula op hem afstuurd tot dat hij wordt gebeten door een weerwolf. Ze vinden Frankenstein en moeten hem beschermen want anders gaat het allemaal goed mis... Nou je raad het al, dit lukt niet, en het gaat goed mis. Daarna blijkt dat Van Helsings's handycap nog wel is van pas kan komen !


Begin: 7,5
Midden: 1
Einde: 5,5
Totaal: 4

Plus punten:
- Goede muziek
- Aardige graphics
- Verassend einde
- Boeiend begin

Min punten:
- Ronduit bar slecht middenstuk
- Haast geen dialogen
- Gebrek aan meeleving/emoties
- VEEL te langdradig
- Matige acteer prestaties
- Haast geen rust pauzes
- ABSOLUUT geen sweer
- Te veel nutteloze actie scénes
- Gebrek aan hoogte punten
- Te veel diepte punten

Ronald Stiebolt
06-05-2004, 12:11
Welkom op het forum!

We verzoeken je wel om in het vervolg een 'search' te doen om te zien of er al gelijksoortige onderwerpen bestaan. Een algemene discussie over Van Helsing kun je hier vinden: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=19521

Voor de overzichtelijkheid doe ik op deze thread een slot.