PDA

Bekijk de volledige versie : Ghost Rider - The Final Ride [DVD]



Eric van Ballegoie
07-05-2004, 07:54
Ghost Rider - The Final Ride [DVD]

Met 300 km/h op een snelle motor door het verkeer... en dat op DVD.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1558)

Martin Zuidervliet
07-05-2004, 08:08
Het zou het beter zijn geweest als er ook slachtoffers waren gevallen, want nu lijkt het dat onverantwoordelijk rijgedrag ongevaarlijk is. Dit is nu typisch zo'n film waarvan de normen en waarden in de samenleving nog verder zullen verslechteren. Verbieden samen met al die sensatieprogramma's op tv lijkt mij dan ook de beste oplossing.

Mark S
07-05-2004, 08:12
Absoluut vermakelijk. De Ghostrider is een fenomeen binnen de motorwereld. (net als die mafketel die de Parijse Periferique in 11 minuten wist rond te rijden, maar die heeft later een fataal ongelukje gehad).
Voor mensen die geen zin hebben om er geld aan uit te geven, er is al jarenlang een aantal clips te downloaden via www.ghostridermovie.net

Mark S
07-05-2004, 08:13
Het zou het beter zijn geweest als er ook slachtoffers waren gevallen, want nu lijkt het dat onverantwoordelijk rijgedrag ongevaarlijk is. Dit is nu typisch zo'n film waarvan de normen en waarden in de samenleving nog verder zullen verslechteren. Verbieden samen met al die sensatieprogramma's op tv lijkt mij dan ook de beste oplossing.

Gimme a break... Zullen we Jackass dan ook maar verbieden, of the Fast And The Furious? Vanwege het feit dat er altijd wel randdebielen zijn die dit soort grappen gaat nadoen?
(ps: Ik word een beetje verdrietig van alle kneuterigheid en beknotting die onze samenleving wordt opgelegd in naam van "normen en waarden")

Eric van Ballegoie
07-05-2004, 08:21
Bij Jackass brengen ze andere mensen niet in gevaar...

Mark S
07-05-2004, 08:25
Begrijp me goed, ik keur dit soort weggedrag niet goed.
Maar als er mafketels zijn die Jackass stunts gaan nadoen of straatraces gaan houden met een fatale afloop als gevolg is dit net zo schadelijk voor de samenleving. En dan maakt het voor mij dus niet uit of de "inspiratiebron" realisme, stuntwerk, of een actiefilm is.

Rotwang
07-05-2004, 08:33
Scheelt wel dat het een motor is, een auto is voor anderen stukken gevaarlijker. Alhoewel ik een hekel aan dit soort rijders heb is het inderdaad wel mooi om te zien..


Absoluut vermakelijk. De Ghostrider is een fenomeen binnen de motorwereld. (net als die mafketel die de Parijse Periferique in 11 minuten wist rond te rijden, maar die heeft later een fataal ongelukje gehad).

Viel hij van een ladder tijdens het klussen?

:D [/quote]

Mark S
07-05-2004, 08:37
Nee, ik meen dat hij een nipje te hard heeft gereden :wink:

Eric van Ballegoie
07-05-2004, 08:52
..... En dan maakt het voor mij dus niet uit of de "inspiratiebron" realisme, stuntwerk, of een actiefilm is.
Ik denk dat er weldegelijk een verschil is. Bij films is voor iedereen met meer dan drie hersencellen duidelijk dat de stunts goed opgezet en gecoordineerd zijn.
Hier zie je echter iemand die het gewoon 'echt' doet en ermee weg komt (tot nu toe) wat een veel gevaarlijker voorbeeld zet. Kijk maar naar screenshot 5 en 6, daar is geen photoshop aan te pas gekomen. Die kerel rijdt echt gewoon 280 op een weg met tegenliggers.

Koffie
07-05-2004, 10:21
..... En dan maakt het voor mij dus niet uit of de "inspiratiebron" realisme, stuntwerk, of een actiefilm is.
Ik denk dat er weldegelijk een verschil is. Bij films is voor iedereen met meer dan drie hersencellen duidelijk dat de stunts goed opgezet en gecoordineerd zijn.
Hier zie je echter iemand die het gewoon 'echt' doet en ermee weg komt (tot nu toe) wat een veel gevaarlijker voorbeeld zet. Kijk maar naar screenshot 5 en 6, daar is geen photoshop aan te pas gekomen. Die kerel rijdt echt gewoon 280 op een weg met tegenliggers.

Pff , dan moet je de verschillen wel goed aanstippen hoor.
Als je een 2F2F DVDtje in de speler ramt, zul je hooguit 2 seconden zien dat de studio/maatschappij niet per definitie achter de standpunten staat.
Bij Gostrider, Getway in stockholm en Jackass word meerdere malen zeer duidelijk gemeld dat dit professionele berijders zijn, welke niet zo maar even iets doen.

Dit is duidelijk opgezet met een plan van te voren, en de rijders zijn toch echt wel even wat meer bedreven met hun apparatuur dan een gemiddelde Golf GTi rijder.

En ja, ik heb zelf ook GiS1,2,4 en GhostRider 1

Pat
07-05-2004, 10:34
Ik had deze al een tijdje en vind het gewoon te gek. Ik hou zelf ook erg van snelheid. Natuurlijk is dit 'er totaal over' maar ja, daarvoor kijk je het dan ook. :) *En* omdat hij politiek incorrect is, natuurlijk, in deze o zo 'correcte' tijd.
Ghostrider is inderdaad een fenomeen. Hij is tegelijk gek (want wat hij doet, is niet echt normaal) en niet gek (want hij beheerst zijn motoren enorm goed). Vooral zijn turbo Hayabusa vind ik een geweldige machine.
Bedankt voor deze recensie; is niet iets dat je overal tegenkomt.

Pat
07-05-2004, 10:37
Het zou het beter zijn geweest als er ook slachtoffers waren gevallen
:?: :? :?:

Dit is nu typisch zo'n film waarvan de normen en waarden in de samenleving nog verder zullen verslechteren.
Als ik zie wat voor normen en waarden deze maatschappij hanteert, dan zal deze film ze zeker niet verslechteren...

Surya
07-05-2004, 11:23
Het gebrul van de motoren is dus alles behalve ruiver
Ruiver? Hmmm :D

100 minuten lang iemand op een motor zien razen lijkt me saai, ik denk niet dat ik hier mijn tijd ga in steken

Henk Heideveld
07-05-2004, 11:34
Dat dit anno 2004 zo op DVD geflikkerd wordt. Wat een bedroevende beeld- en geluidskwaliteit. Zeker voor een film waarin geluiden een hoofdrol spelen. :cry: :cry: Laten liggen is mijn advies. :?

Pat
07-05-2004, 11:48
Dat dit anno 2004 zo op DVD geflikkerd wordt. Wat een bedroevende beeld- en geluidskwaliteit. Zeker voor een film waarin geluiden een hoofdrol spelen. :cry: :cry: Laten liggen is mijn advies. :?
Dit koop je uiteraard niet voor de beeld- en geluidskwaliteit. Het meeste is met tank- en helmcams (illegaal) geschoten door amateurs. In dat opzicht valt het nog heel goed mee.
Het geluid is min of meer wat je echt hoort op een motor en dus inderdaad niet het mooi nagesynchroniseerde studiogeluid uit de Hollywoodfilms. ;)

Mark S
07-05-2004, 11:53
Wel grappig (te zien op de site) is hoe de Ghostrider de bebouwde kom onveilig maakt op een sneeuwscooter, en volledig opgetuigd in motorpak, gezeten op een crossfiets, langs een agent rijdt die gewapend is met een lasergun.

Ronald Stiebolt
07-05-2004, 12:33
D'r moet maar net nog zo'n sukkel door iets dergelijks 'geinspireerd' worden en vervolgens je dochter/zoon/partner etc. net niet kunnen ontwijken...

De scheidslijn tussen filmstunts en dit soort idioterie is echt niet zo dun. Het vergelijk met bv. 2f2f houdt geen stand, dat is een stripverhaal....

oedsie
07-05-2004, 12:45
Natuurlijk is dit onverantwoord rijgedrag!! Dat is een duidelijke zaak, maar de eerlijkheid te zeggen dat het wel zeer vermakelijk is om naar te kijken ondanks dat dit rijgedrag niet goed te keuren valt.

Pat
07-05-2004, 12:56
Natuurlijk is dit onverantwoord rijgedrag!! Dat is een duidelijke zaak, maar de eerlijkheid te zeggen dat het wel zeer vermakelijk is om naar te kijken ondanks dat dit rijgedrag niet goed te keuren valt.
Inderdaad, en idioten die zich laten inspireren door iets waarvan je weet dat het echt is zoals dit, die laten zich zeker ook wel beïnvloeden door geënsceneerd geweld/ander buitensporig gedrag.

Major Goodvibes
07-05-2004, 13:43
Zo, veel moraalridders hier. En ook iemand die klaagt over de beeld en geluidskwaliteit.
Ghostrider is gewoon adrenaline op een schijfje, meer niet. Met gelikte beelden en zuiver geluid verpest je juist die sensatie. natuurlijk is het onverantwoord, daarom wil ik het ook zien. Voor mensen die denken dat het saai is? Ga maar eens kijken. Lekker op je achterwiel er van door scheuren met 2 patrouillewagens achter je aan. Dat kun je gewoon niet saai vinden, zeker niet als je weet dat het echt gebeurt.
Ik heb deel 2 ook gezien, Ghostrider goes wild. Ook leuk.

Nathan Strik
07-05-2004, 15:00
Ik herinner me ineens een door mijzelf bedacht gezegde: ;)

"Je kunt een hoop stront op een glimmend schijfje zetten, maar het blijft een hoop stront."

Over het hele morele aspect zal ik me maar niet uitlaten, ben het wel eens met het gros van de meningen dat het absoluut ontoelaatbaar is om voor entertainmentdoelen bewust andere mensen in gevaar te brengen.

Mark S
07-05-2004, 16:33
Het vergelijk met bv. 2f2f houdt geen stand, dat is een stripverhaal....
Vertel dat tegen al die jochies die na het verschijnen van de film
hun Daihatsu Cuore voorzagen van stickers met slogans als "outlaw" en dergelijke en zich in de weekends verzamelden om illegale straatraces te houden, en het ronduit bezopen vonden "da da nie mocht", dus een GSM-rondje maakten om later op die avond ergens anders illegaal te racen.
Of tegen dat ventje in Druten dat zichzelf te pletter reed tegen een stapel stenen. (Al is het voor hem te laat....)

Ronald Stiebolt
07-05-2004, 16:40
Ik hoor wat je zegt Mark maar er is m.i. toch een substantieel verschil: zodra we op moeten gaan letten wat er uit films kan worden nage-aapt blijven er weinig films meer over. Hier wordt wel degelijk een beroep gedaan op het rationele kunnen.

Met real-life zaken zoals deze motorpipo is waarheid van fictie niet te onderscheiden en m.i. potentieel gevaarlijk.

Excessen zul je altijd blijven houden of we moeten per decreet films, boeken enz. afschaffen.

Zaltman
07-05-2004, 19:27
Heb net een paar clipjes gezien bij de officiele site en het ziet er toch echt spectaculair uit! Een keertje huren/zien kan geen kwaad denk ik.

jgro
07-05-2004, 22:32
D'r moet maar net nog zo'n sukkel door iets dergelijks 'geinspireerd' worden en vervolgens je dochter/zoon/partner etc. net niet kunnen ontwijken...

De scheidslijn tussen filmstunts en dit soort idioterie is echt niet zo dun. Het vergelijk met bv. 2f2f houdt geen stand, dat is een stripverhaal....

Het is altijd makkelijk/goedkoop om tranentrekkers te gebruiken als argument om zulk gedrag veroordelen. Discussies over verkeersveiligheid verzanden vaak in argumenten als: "het zal jouw kind maar zijn..." of "het zal jouw maar overkomen...". Elke dode of gewonde die valt is er een te veel, maar dat is in mijn opinie de prijs van mobiliteit en vrijheid.

Daarmee keur ik deze misdragingen absoluut niet goed en mag deze persoon het wel een tijdje zonder rijbewijs doen.

Duncan _206
07-05-2004, 23:14
Crusty demons of dirt zijn ook totaal gestoorde gasten, met parachutes aan hun crossmotoren het vliegtuig uit enzo. Zo heb je er wel meer , Las Vegas Extreme's zijn ook niet goed wijs. Ik kijk dit soort mafkezen graag maar heb echt niet de intentie dit op mijn motor uit te proberen. De echte gekken vinden altijd wel een inspiratiebron, MotoGP of F1 ofzo.

JFC_
07-05-2004, 23:16
Leuke discussie! :lol:

Ikl vraag me alleen af in hoeverre mensen die zich hier druk over maken zich druk maken bv Idols, sex op tv of Jackass.
Als je het negeert sponsor je het niet en dus zal het door gebrek aan belangstelling verdwijnen.
Maw, je kan je druk maken maar feit blijft dat dit soort dingen uitgebracht worden.
Ben je er echt zo fel tegen, dan is er maar 1 resolute en definitieve oplossing, NEGEREN die hap!

Mike Philippens
08-05-2004, 00:07
D'r moet maar net nog zo'n sukkel door iets dergelijks 'geinspireerd' worden en vervolgens je dochter/zoon/partner etc. net niet kunnen ontwijken...
Klinkt erg dramatisch, maar dit soort films zetten niet daartoe aan. Mensen die dit na gaan doen, zijn net zo gestoord als de mensen in de film en horen in een inrichting thuis. Die mensen doen vroeg of laat toch iets dergelijks (of hebben al een dergelijke asociale rijstijl) en hebben die films echt niet nodig. Net zo min als een moordfilm moordenaars op een idee brengt.

Ik rij zelf ook niet altijd zoals het hoort, maar hoe deze figuren zich gedragen is natuurlijk idioot. Dat ze zichzelf doodrijden zal me worst wezen (ze zoeken zelf het gevaar op), maar ze laten andere weggebruikers zodanig schrikken dat er zeer ernstige ongelukken kunnen gebeuren. En dat kan nooit de bedoeling zijn. Laat ze lekker op het circuit gaan rossen. In Duitsland kun je lekker op de Nordschleife van de Nurnburgring de volle 14 km van het oude circuit op. Daar rijden alleen snelheidsmaniakken en gaat iedereen tenminste dezelfde kant op. En de lijkenwagen is nooit ver weg...

Hoedt je er overigens voor om deze lui professionele coureurs te noemen. Het zijn zeer kundige rijders, maar professioneel zou ik ze niet noemen. Dan hadden ze meer rekening gehouden met de gezondheid van anderen en van zichzelf.

Desalniettemin heb ik dergelijke fillempies dikwijls met open mond en veel oooeee's en aaa'ss bekeken, vooral omdat ik zelf ook motor rij. Indrukwekkend, maar absolute waanzin. Evengoed niet verbieden.

Mike Philippens
08-05-2004, 00:17
Het vergelijk met bv. 2f2f houdt geen stand, dat is een stripverhaal....
Vertel dat tegen al die jochies die na het verschijnen van de film
hun Daihatsu Cuore voorzagen van stickers met slogans als "outlaw"[knip]
Dat soort snikkerbinken zit gewoon op een excuus te wachten om hun dooie leven een beetje kleur te geven. De film is dan meer een trigger, maar dat kan net zo goed iets anders zijn. Ik ga na een moordfilm ook geen slachting aanrichten in de straat. Wie dat wel doet en claimt dat ie het in de film heeft gezien en na wilde doen, had al een steekje los. Die losse steek had 'm ook wel vanzelf getriggerd, want je bent gewoon maf als je dergelijke stunts uithaalt (of gaat moorden).

Na 'Baise Moi' heb ik bijvoorbeeld nooit de drang gevoeld om iemand een revolver in de bips te prikken en de trekker over te halen... Als ik dat wel gedaan zou hebben, heeft de film me dan aangezet of ben ik dan zelf zwaar gestoord en zocht gewoon een uitlaatklep (hmmm...smaakvolle beeldspraak in dit geval...).

Chris W
09-05-2004, 18:10
OK, leuk en aardig die discussie over normen en waarden, maar ff over de DVD zelf, er is een leuke opsomming van alle features... en als dit werkelijk alles is, dan mist er nog een dik kwartier aan beeld materiaal (als ik aanneem dat die 100 min. bovenaan vermeld klopt)....

Reaper
08-09-2006, 18:34
Sommigen onder jullie zijn zo onwetend... Ghostrider is een Pro, hij heeft eerst Motocross gedaan, racen én hij is een stuntrijder. Hij is niet zomaar eender welke man die dénkt dat hij met een motor kan omgaan, hij KAN het ook! Beter dan jullie ooit zullen kunnen! En andere mensen in gevaar brengen is zijn grootste nachtmerrie. Hij is dus wel degelijk niet geschift.