PDA

Bekijk de volledige versie : Das Boot - Mini Series



Roland
09-05-2004, 09:28
Heb vandaag deze besteld:
http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=156395&p=57&c=&g=72


Is dit wat?

Ik heb Das Boot nog nooit gezien(erug he),is dit dan goed om mee te beginnen of kan ik beter de directors cut dvd kopen?

Harry stadman
09-05-2004, 10:03
Er zijn nu grofweg 3 versies in omloop:

de gewone(directors cut) versie;
de superbit directors cut;
das boot mini series.

das boot mini series duurt over de 5 uur.
de andere 2 films zijn iets over 3 uur!

tja, meestal is een directors cut de film zoals hij het bedoeld heeft.
verder zullen alle 3 de versies goed te pruimen zijn; het blijft een goede film! :wink:

qua beeld en geluid is de superbit het beste.
het enige verschil wat ik kan ontdekken tussen de directors cut en directors cut superbit is dat de "bananendans" ontbreekt in de superbit versie.
althans, ik heb beide director cuts in mijn bezit gehad en heb op de superbit niet eerdergenoemde scene gezien. Ook op de achterkant van de keepcase staan 2 verschillende tijden. er zit een paar minuten verschil tussen.

rmelkert
09-05-2004, 14:38
Heb van den week Das Boot Directors Cut gezien, ook blind gekocht daar ik nogal een duikboot fan ben.

Als je geen crimsontide of U-571 verwacht is dit een steengoede film. Je zit de 3 uur en 20 minuten met gemak uit, verveeld niet echt ookal zitten er hele stukken 'non actie' in.

De Director's cut is samengesteld uit miniserie materiaal. Dus ik neem aan dat de miniserie hier en daar nog meer / langere 'non actie' stukken heeft.

Verder kan ik aanraden om hem in de orginele taal te kijken, duits dus (De DC staat standaard op engelse dub).

chimera01
09-05-2004, 23:01
Tja Das Boot is niet zo zeer een actiefilm als wel een afbeelding van de realiteit die zich afspeelde tijdens de 2de WO bij de onderzeebootdienst van de Nazi's. Een erg realistische en genuanceerde visie op mensen in oorlog en op een onderzeeer, de 5 uren vliegen voorbij.

Henk Heideveld
10-05-2004, 11:24
Heb vandaag deze besteld:
http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=156395&p=57&c=&g=72
Is dit wat?
Ik heb Das Boot nog nooit gezien(erug he),is dit dan goed om mee te beginnen of kan ik beter de directors cut dvd kopen?

Heeft de miniserie een Duitse 2.0.track, zoals bij de filmversie? Ik vond dat balen omdat je 'm natuurlijk niet in een Engelse taal draait ook al is die 5.1. (het staat er weer zo onduidelijk vermeld)
Daarom heb ik de Superbit gekocht, de Duitse track is dan 5.1. met DTS. Maar ja dan mis je toch weer een stukkie ten opzichte van de film. De Superbit mist bepaalde scenes inderdaad! :evil:
Als de miniserie een Duitstalige track heeft in 5.1. koop ik 'm zeker. Eindelijk een complete versie. :P

FrankGuthrie
10-05-2004, 15:17
Heb vandaag deze besteld:
http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=156395&p=57&c=&g=72
Is dit wat?
Ik heb Das Boot nog nooit gezien(erug he),is dit dan goed om mee te beginnen of kan ik beter de directors cut dvd kopen?

Heeft de miniserie een Duitse 2.0.track, zoals bij de filmversie? Ik vond dat balen omdat je 'm natuurlijk niet in een Engelse taal draait ook al is die 5.1. (het staat er weer zo onduidelijk vermeld)
Daarom heb ik de Superbit gekocht, de Duitse track is dan 5.1. met DTS. Maar ja dan mis je toch weer een stukkie ten opzichte van de film. De Superbit mist bepaalde scenes inderdaad! :evil:
Als de miniserie een Duitstalige track heeft in 5.1. koop ik 'm zeker. Eindelijk een complete versie. :P

Je kan toch lezen?

Staat gewoon bij. klik op de link en je komt erachter.

Henk Heideveld
11-05-2004, 10:05
Heb vandaag deze besteld:
http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=156395&p=57&c=&g=72
Is dit wat?
Ik heb Das Boot nog nooit gezien(erug he),is dit dan goed om mee te beginnen of kan ik beter de directors cut dvd kopen?

Heeft de miniserie een Duitse 2.0.track, zoals bij de filmversie? Ik vond dat balen omdat je 'm natuurlijk niet in een Engelse taal draait ook al is die 5.1. (het staat er weer zo onduidelijk vermeld)
Daarom heb ik de Superbit gekocht, de Duitse track is dan 5.1. met DTS. Maar ja dan mis je toch weer een stukkie ten opzichte van de film. De Superbit mist bepaalde scenes inderdaad! :evil:
Als de miniserie een Duitstalige track heeft in 5.1. koop ik 'm zeker. Eindelijk een complete versie. :P

Je kan toch lezen?

Staat gewoon bij. klik op de link en je komt erachter.
Dat is het nou juist, het staat er als gewoonlijk heel onduidelijk, geldt 5.1. nou alleen voor de engelse track, bij de duitse staat namelijk niets :shock:

Qzyn
11-05-2004, 10:31
Features include:
1.85:1 Anamorphic Widescreen
English and German DD5.1 Surround
English and German DD2.0 Stereo
Subtitles: Danish, Dutch, English, Finnish, Hindi, Norwegian, Swedish

"This DVD presentation of the fully restored, mini series will be even more shocking and affecting for audiences...enjoy this work as it was originally intended to be seen" - Wolfgang Peterson

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=11159

Overigens £16.49 bij CD Wow (http://www1.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=11037&affid=12449&pp_nr=1)

Henk Heideveld
11-05-2004, 11:22
Features include:
1.85:1 Anamorphic Widescreen
English and German DD5.1 Surround
English and German DD2.0 Stereo
Subtitles: Danish, Dutch, English, Finnish, Hindi, Norwegian, Swedish

"This DVD presentation of the fully restored, mini series will be even more shocking and affecting for audiences...enjoy this work as it was originally intended to be seen" - Wolfgang Peterson

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=11159

Overigens £16.49 bij CD Wow (http://www1.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=11037&affid=12449&pp_nr=1)Thanks!!!! (y)

Lex v/d Moolen
11-05-2004, 12:03
Potverdrie, nu ga ik waarschijnlijk deze titel voor de 3e keer aanschaffen. :P

Henk Heideveld
11-05-2004, 12:24
Potverdrie, nu ga ik waarschijnlijk deze titel voor de 3e keer aanschaffen. :P
Ikke ook, eerst de gewone, daarna de superbit en dan nu de serie. Maar ja Lex, dan kunnen we wel zeggen dat we'm compleet hebben :roll:

Geno Michaelangeli
25-05-2004, 23:24
Jahh, ook ik had ook de DC, toen de Superbit en nu zit ik te denken aan een "upgrade" naar de mini series totdat ik me iets bedacht.........

.......dat Columbia over een poos geheid met (jawel...) The Mini Series Superbit Deluxe Edition uitkomt. (Hetzelfde is "Snatch" overkomen :) ) En dan doen ze het dit keer wél goed: Op drie DVD9 discs, mèt DTS èn extra's èn.....(ja; ik ben een dromer.)

Dus niet zoals de mini series die nu uit is op twee discs: DVD5 en DVD9 waardoor je hogere compressie moet toepassen met als resultaat dat de mpeg artifacts in bijna alle donkere scenes je om de ogen vliegen :shock: . Een film van 4:40 min. met het kaliber van "Das Boot" schreewt om twee DVD9's! :lol:

The Scratcher
05-08-2004, 09:17
Volgens onderstaand bericht de specificaties van de miniseries.


COLUMBIA TRISTAR START DE COLUMBIA CLASSICS COLLECTION
Klassieke titels gepresenteerd in hun allermooiste vorm

Columbia TriStar Home Entertainment start vanaf september met het “Columbia Classics Collection” – label. Op regelmatige basis wordt echte klassiekers onder dit label uitgebracht. De DVD’s die onder dit label uitkomen, zijn zeer luxe verpakt en bevatten fotosets, dikkere booklets met productie aantekeningen en zeldzame filmcells. De eerste klassieker Das Boot is vanaf 23 september verkrijgbaar. Overige titels die voor een release in de Classics Collection gepland staan, zijn Easy Rider, Lawrence of Arabia en Taxi Driver.

DAS BOOT

Release DVD KOOP: 23 september 2004

Classics LOGO
Een klassieker om letterlijk U tegen te zeggen : één van de meest intense oorlogsfilms ooit, over het leven aan boord van een Duitse U-96 duikboot. Deze The Original Uncut Version SE levert zes uur spanning en claustrofobie!

Synopsis:
Over de tweede wereldoorlog werden er niet veel films gemaakt vanuit het standpunt van de Duitsers. Das Boot, is hierop een meesterlijke uitzondering waarin regisseur Wolfgang Petersen op bijzonder realistische wijze het leven tekent van Duitse mariniers in één van de beruchte U-duikboten. Zij moesten in de Atlantische Oceaan Britse koopvaardijschepen tot zinken brengen. Tegelijkertijd werd er om de haverklap een gevaarlijk kat en muisspel gespeeld met de “vijandelijke” torpedojagers. Gevangen in een “blikken doos” moesten deze elitetroepen soms urenlang muisstil blijven zodat de vijand geen geluid via de sonar kon opvangen. Het claustrofobisch gevoel dat hiermee gepaard gaat wordt optimaal weergegeven zodat de kijker zelf amper adem durft te nemen. Zo lang de boot onder water moest blijven, blijft ook de camera in die benauwende ruimte van “das boot”... De fenomenale vertolkingen van o.m. Jürgen Prochnow als de vastberaden kapitein, maken van het geheel een meesterwerk!
Deze Original Uncut Version SE DVD van Das Boot betreft de originele, nooit eerder uitgebrachte 6 uur durende serie van Das Boot. De versie werd als mini-serie gemaakt voor BBC televisie en wordt nu voor het eerst als film gepresenteerd. Hiermee is het verhaal van Das Boot is voor het eerst als volledig ongesneden versie op dvd uitgebracht. Regisseur Wolfgang Petersen (o.a. Troy) verkreeg van de BBC de benodigde financiële middelen om zijn film af te ronden. Bijzonder aan deze Columbia Classics Collection is de luxe-presentatie van de DVD en de bijhorende collector’s items: een fotoset, een extra dik boekje met bijzondere info en een nota van de regisseur.
Das Boot heeft in 1982, 6 Oscars nominaties behaald!

Regisseur: Wolfgang Petersen (Air Force One, Outbreak)
Acteurs: Jürgen Prochnow (A Dry white Season, The English Patient, The Replacement Killers), Herbert Grönemeyer (Spring Symphony)
Genre: Oorlog, drama
Duur: Ongev. 199 minuten

Extra op DVD
• Persoonlijke notitie van de regisseur Wolfgang Petersen
• Exclusieve fotoset met originele lobby afbeeldingen
• Booklet met het volledige verhaal over het filmen van Das Boot
• Making of
• Promotietrailers: Das Boot: The Director's Cut, Black Hawk Down, The Bridge on the River Kwai en In the Line of Fire

Bron: DVDINFO.BE (http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=6&Id=1482)

Ben eens benieuwd hoe deze "luxe presentatie" gaat uitzien dan. Indien de kwaliteit goed is ga ik me deze aanschaffen want deze zit nog niet in m`n collectie en dan heb ik meteen in één klap meteen de meest complete uitvoering. 8) :bier:

Roland
05-08-2004, 10:25
http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=156395

Roberto van Rooijen
05-08-2004, 15:51
Potverdrie, nu ga ik waarschijnlijk deze titel voor de 3e keer aanschaffen. :P

Ze zijn blij met mensen zoals jij :wink:

martin
07-08-2004, 10:51
gevonden op dvd-home

Klassieke titels gepresenteerd in hun allermooiste vorm

Columbia TriStar Home Entertainment start vanaf september met het “Columbia Classics Collection” – label. Op regelmatige basis wordt echte klassiekers onder dit label uitgebracht. De DVD’s die onder dit label uitkomen, zijn zeer luxe verpakt en bevatten fotosets, dikkere booklets met productie aantekeningen en zeldzame filmcells. De eerste klassieker Das Boot is vanaf 23 september verkrijgbaar. Overige titels die voor een release in het Classics label gepland staan, zijn Easy Rider, Lawrence of Arabia en Taxi Driver.

Das Boot

De DVD van Das Boot betreft de originele, nooit eerder uitgebrachte 6 uur durende serie van Das Boot. De versie werd als mini-serie gemaakt voor BBC televisie en wordt nu voor het eerst als film gepresenteerd. Hiermee is het verhaal van Das Boot is voor het eerst als volledig ongesneden versie op dvd uitgebracht. Regisseur Wolfgang Petersen (o.a. Troy) verkreeg van de BBC de benodigde financiële middelen om zijn film af te ronden. De plot draait om de bemanning van één van de beroemdste Duitse onderzeeboten, de U-96, die probeert in claustrofobische omgeving te overleven tijdens de Tweede Wereldoorlog. De U-96 wordt voortdurend aangevallen door vijandige schepen en uiteindelijk gedwongen naar een ongekende diepte af te dalen. Daar dreigt de krakende romp het te begeven en de zeelieden lijken een afschuwelijke dood tegemoet te gaan.

Productinformatie
Release-datum 5 augustus
Regie Wolfgang Petersen
Jaar 1981
Land Duitsland
Genre Drama/Oorlog
Cast Jürgen Prochnow, Herbert Grönemeyer, Klaus Wennemann, Hubertus Bengsch, Martin Semmelrogge, Bernd Tauber, Erwin Leder, Martin May.

Extra’s - persoonlijke notitie van de regisseur Wolfgang Petersen
- exclusieve fotoset met originele lobby afbeeldingen
- booklet met het volledige verhaal over het filmen van Das Boot

The Scratcher
07-08-2004, 10:54
gevonden op dvd-home

Klassieke titels gepresenteerd in hun allermooiste vorm

Columbia TriStar Home Entertainment start vanaf september met het “Columbia Classics Collection” – label. Op regelmatige basis wordt echte klassiekers onder dit label uitgebracht. De DVD’s die onder dit label uitkomen, zijn zeer luxe verpakt en bevatten fotosets, dikkere booklets met productie aantekeningen en zeldzame filmcells. De eerste klassieker Das Boot is vanaf 23 september verkrijgbaar. Overige titels die voor een release in het Classics label gepland staan, zijn Easy Rider, Lawrence of Arabia en Taxi Driver.

Das Boot

De DVD van Das Boot betreft de originele, nooit eerder uitgebrachte 6 uur durende serie van Das Boot. De versie werd als mini-serie gemaakt voor BBC televisie en wordt nu voor het eerst als film gepresenteerd. Hiermee is het verhaal van Das Boot is voor het eerst als volledig ongesneden versie op dvd uitgebracht. Regisseur Wolfgang Petersen (o.a. Troy) verkreeg van de BBC de benodigde financiële middelen om zijn film af te ronden. De plot draait om de bemanning van één van de beroemdste Duitse onderzeeboten, de U-96, die probeert in claustrofobische omgeving te overleven tijdens de Tweede Wereldoorlog. De U-96 wordt voortdurend aangevallen door vijandige schepen en uiteindelijk gedwongen naar een ongekende diepte af te dalen. Daar dreigt de krakende romp het te begeven en de zeelieden lijken een afschuwelijke dood tegemoet te gaan.

Productinformatie
Release-datum 5 augustus
Regie Wolfgang Petersen
Jaar 1981
Land Duitsland
Genre Drama/Oorlog
Cast Jürgen Prochnow, Herbert Grönemeyer, Klaus Wennemann, Hubertus Bengsch, Martin Semmelrogge, Bernd Tauber, Erwin Leder, Martin May.

Extra’s - persoonlijke notitie van de regisseur Wolfgang Petersen
- exclusieve fotoset met originele lobby afbeeldingen
- booklet met het volledige verhaal over het filmen van Das Boot


Euhm, kijk eens een paar berichten naar boven. :wink: :mrgreen:

martin
07-08-2004, 10:57
er zitten toch wat nuance verschillen in hoor ;)

The Scratcher
07-08-2004, 11:00
er zitten toch wat nuance verschillen in hoor ;)

Ja, dat bericht welke ik poste is uitgebreider. (6)

Thijssie
11-08-2004, 17:05
Vat hem nog niet helemaal. Volgens de berichten die hier staan wordt de directors cut (199 minuten) opnieuw uitgebracht en volgens justplay.nl betreft het de mini serie die in een luxe verpakking wordt uitgebracht.

Welke is het nou??

Fiume
19-09-2004, 14:03
http://217.148.171.144/ProductImages/autoimport/456300_456399/000000p456304_SCR1.jpg

Ziet er niet slecht uit.

Werner
19-09-2004, 15:14
Is dát de miniserie-versie zoals die hier gaat uitkomen? Jummie...

MAD
19-09-2004, 16:06
Ziet er heel erg mooi uit. Ben ik blij dat ik de Mini serie nog niet in Engeland heb gekocht (welke overigens ook NL subs had!). Ik hoop dat de prijs nog wel een beetje meevalt...

Waarom is deze eigenlijk nog niet uit??? Of is hij al uit??? release op 5 augustus staat hierboven ergens gepost...

Frank
19-09-2004, 16:26
De releasedatum is: 23-09-2004. Komende donderdag dus.

Oakey
19-09-2004, 17:17
Is dát de miniserie-versie zoals die hier gaat uitkomen? Jummie...

Er staat toch duidelijk Director's cut of één van die boekjes.... Ben benieuwd welke dit nu is. Als het de serie is zal het audiospoor een stuk minder zijn dan de Superbit, aangezien voor de miniserie-DVD weer gebruik is gemaakt van het originele tv-geluid (en dus niet de opnieuw gemixte en deels heropgenomen 5-kanaals-track).

MAD
20-09-2004, 09:01
Is dát de miniserie-versie zoals die hier gaat uitkomen? Jummie...

Er staat toch duidelijk Director's cut of één van die boekjes

Waar dan? Ik kan het niet lezen op de plaatjes boven (of heb je hem al in handen gehad). In de officiele omschrijving (van DVD-home, een aantal posts hierboven) spreekt men wel van de 6 uurs versie!

Werner
20-09-2004, 09:04
Is dát de miniserie-versie zoals die hier gaat uitkomen? Jummie...

Er staat toch duidelijk Director's cut of één van die boekjes.... Ben benieuwd welke dit nu is. Als het de serie is zal het audiospoor een stuk minder zijn dan de Superbit, aangezien voor de miniserie-DVD weer gebruik is gemaakt van het originele tv-geluid (en dus niet de opnieuw gemixte en deels heropgenomen 5-kanaals-track).

Is wel authentieker hè. Maar ze noemen zowel de 3,5-uurversie als deze miniserie director's cut, om het een beetje eenvoudig te maken...

MAD
20-09-2004, 09:04
Ik zie het al, er staat inderdaad Director's cut op het bijgevoegde cover plaatje (boekje)... :oops:

Op de doos zelf staat het dan vreemd genoeg weer niet. Ik ga er gewoon maar even vanuit dat de omschrijving van DVD-home correct is en dat het gewoon de 6 uurs versie bevat. Deze week zullen we het weten.

Koek
20-09-2004, 15:59
Is een mooie uitgave, ga ik zeker halen.

Hrodbern
20-09-2004, 19:30
Ben dan ook voor een keertje blij dat ik deze nog niet uit Engeland heb gehaald, mooie uitgave.

Bij FRS is deze (momenteel niet) te verkrijgen voor € 32.99, beetje aan de prijs dus maar zal wel een pre-release prijs zijn.

Bij DVD Outlet voor € 24,99 met inderdaad een leverdatum van 23 september.
Aangezien het een dubbel DVD is ga ik maar vanuit dat dit de mini series is van 5 uur

rrjobse
08-10-2004, 07:30
Heeft iemand de miniserie al in huis? Ben benieuwd naar het beeld en geluid ten opzichte van de superbit.

Bas van Dijk
14-10-2004, 17:15
Hoi,

ik heb deze zojuist aangeschaft, hele mooie uitgave, maar er is iets wat ik niet zo goed snap, in het boekje dat er bij zit wordt gesproken over een 6 uur durende miniserie, maar op de inlay staat 281 minuten, dit komt ook overeen met de discs, disc 1: 103 min, disc 2 177 min.
Volgens mij is 6 uur, 360 minuten en niet 281...

gr,

Bas

Wizz-Art
14-10-2004, 17:38
Hoi,

ik heb deze zojuist aangeschaft, hele mooie uitgave, maar er is iets wat ik niet zo goed snap, in het boekje dat er bij zit wordt gesproken over een 6 uur durende miniserie, maar op de inlay staat 281 minuten, dit komt ook overeen met de discs, disc 1: 103 min, disc 2 177 min.
Volgens mij is 6 uur, 360 minuten en niet 281...

gr,

Bas

Dat is iets wat mij ook al opviel, heb nog niet de gelegenheid gehad om hem te kijken..
Maar als iemand het kan verklaren hoe het precies zit?

MAD
14-10-2004, 19:55
Heeft het niet te maken met een miniserie van 6 afleveringen van "een uur" en dat deze met aftrek van reclame etc. dan neer komt op 6 x 45 tot 50 minuten. (Zelfs de serie 24 bestaat zelfs niet eens uit echt 24 uur terwijl dit nog een realtime serie is)

Pieter Kleine
14-10-2004, 21:48
Als je op imdb kijkt weet je dat de serie geen 6 uur lang was.

Wizz-Art
15-10-2004, 01:58
Als je op imdb kijkt weet je dat de serie geen 6 uur lang was.

Op imdb staat het volgende over de miniserie;

Runtime: Germany:50 min (6 episodes) / USA:293 min (DVD)

is ook geen 6uur dus, snap gewoon niet waar ze het vandaan halen :?

The Scratcher
15-10-2004, 08:49
Zou het erg op prijs stellen wanneer eindelijk eens iemand iets over de kwaliteit verteld. Wil hem ook graag halen maar heb geen idee wat de kwaliteit is; beeld, geluid etc. Wie?

Wizz-Art
15-10-2004, 13:27
Geluid zowel Engelse als duitse track DD5.1 en het beeld is opgepoetst, klein stukje van gekeken en het is een hele verbetering ten opzichte van de oudere dvd-release :wink:

Pieter Kleine
15-10-2004, 16:25
Ik heb superbit en de mini-serie, zal ze eens vergelijken dit weekend.

Pieter Kleine
17-10-2004, 20:16
Ik heb zoals toegezegd de superbit versie en de miniserie versie vergeleken op enkele scenes.

Mijn voorlopige conclusie: de miniserie heeft betere beeld en geluidskwaliteit.

Beeld: het begint al bij de 'groene' beginsscene waar de onderzeeer opeens opduikt. Superbit: zeer korrelig beeld. Miniserie: nog steeds korrelig, maar ingrijpend minder. Ook elders betere beeldkwaliteit.

Geluid: wat mij bij de superbit opviel was de zwakke weergave via de center (DTS). Ofwel je moest het volume goed opvoeren om de center goed te kunnen horen. Bij de miniserie is dit verbeterd. De center is meer in balans met het overige geluid.

Conclusie: de superbit zal binnenkort worden verkocht. De miniserie blijft!

The Scratcher
17-10-2004, 21:10
@Rhodanos: dank je voor de info! (y)
Dus als ik het goed begrijp is de miniserie kwalitatief beter dan de de Superbit versie? Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht en is toch wel een verassing moet ik zeggen. Die miniserie ga ik me dan dus ook binnekort aanschaffen! :bier:

Pieter Kleine
17-10-2004, 21:46
Heb eerst de scenes van superbitversie bekeken. Daarna de scenes van de miniserie. Bij de eerste scene van de miniserie, de 'groen' onderzeescene had ik echt een 'wow-gevoel'. Wat een verbetering beeldkwaliteit. Mijn voorlopige indruk, ik heb niet de hele film c.q. serie bekeken, is dat de miniserie een betere kwaliteit heeft.

Wizz-Art
17-10-2004, 22:23
Dat was ook mijn conclusie :wink:

The Scratcher
17-10-2004, 22:29
Nou da`s dan alleen maar mooi om te horen. :wink:

Is het nou dan ook met het geluid zo, kwa eerste indruk die jullie hebben, dat de effecten je om de oren vliegen? Of valt dit wel mee en het is het gewoon een degelijke geluidstrack met hier en daar wat surround effecten?

Wizz-Art
17-10-2004, 23:01
Nou da`s dan alleen maar mooi om te horen. :wink:

Is het nou dan ook met het geluid zo, kwa eerste indruk die jullie hebben, dat de effecten je om de oren vliegen? Of valt dit wel mee en het is het gewoon een degelijke geluidstrack met hier en daar wat surround effecten?

Voor een track van bijna een kwart-eeuw oud issie super :P

Pieter Kleine
17-10-2004, 23:19
In die scene in het begin waar ze door de hal lopen richting de u-boot vliegt het geluid je inderdaad om de oren.

The Scratcher
17-10-2004, 23:29
Nou denk dat ik dan morgen of dinsdag nog maar eens richting MM ga. 8)

Had hem van de week al in de handen daar maar durfde hem niet echt mee te nemen omdat ik totaal niet wist wat de kwaliteit was. Ben nu overtuigd en deze is dus voor mij! :bier:

Wizz-Art
18-10-2004, 00:40
:bier: daar drink ik op :wink:

Edwin V
18-10-2004, 07:14
Mooie release. Alleen de dieptebommen klinken niet. :?

The Scratcher
21-10-2004, 10:11
Heb eerst de scenes van superbitversie bekeken. Daarna de scenes van de miniserie. Bij de eerste scene van de miniserie, de 'groen' onderzeescene had ik echt een 'wow-gevoel'. Wat een verbetering beeldkwaliteit. Mijn voorlopige indruk, ik heb niet de hele film c.q. serie bekeken, is dat de miniserie een betere kwaliteit heeft.

Nu raak ik toch weer aan het twijfelen. De mini serie krijgt kwa kwaliteit overal een (veel) mindere beoordeling dan de Superbit versie. Vooral het geluid schijnt een zware teleurstelling te zijn in vergelijking met de Superbit. Kijk bijv. eens hier: Areadvd.de (http://www.areadvd.de/dvdreviews/Das_Boot_TV_DVD.shtml)
Alleen hier op het forum lees ik positieve reacties, wat dan nu?

Ik weet het nu ook effe niet meer, had vandaag eigenlijk naar de MM willen gaan dus als iemand nog wat aanvullende info heeft graag!

Harry stadman
21-10-2004, 10:34
Ik heb de directors cut gehad alsook de superbit directors cut. de eerste heb ik inmiddels niet meer in mijn bezit omdat de superbit inderdaad veel beter beeld en geluid heeft. zo te lezen op de site van je link is de mini-serie niet gerestaureerd zoals de directors cuts.

de normale directors cut is zo'n 3 minuten langer dan de superbit directors cut; hier mist het gedeelte waar een bemanningslid in een hawaii-achtig rokje zit te dansen. dat is alles. ik weet ook niet of deze scenes wel zoveel bijdragen aan de film opzich. de regiseur heeft niet voor niets alsnog deze scene laten verwijderen uit de superbit versie.
de normale directors cut is namelijk eerst uitgekomen.

ook het geluid is veel beter van de superbit: met name als het water opspat e.d hoor je dat ook van alle kanten, bij de gewone directors cut lijken deze scenes gewoon stereo.

als je alles goed evalueert is de directors cut superbit de actiefilm geworden. alles wat de film lijkt te vertragen is eruit gehaald.

wil je de langere versie moet je de miniserie nemen wil je de beste kwaliteit moet je de directors cut superbit nemen.

aan ieder de keus. :wink:

Wizz-Art
21-10-2004, 13:18
De Columbia Classic uitgave is wel degelijk geremasterd, zowel beeld als geluid :wink:

The Scratcher
21-10-2004, 13:24
De Columbia Classic uitgave is wel degelijk geremasterd, zowel beeld als geluid :wink:

Ja ok dat had ik wel begrepen. Maar ik zou graag eens willen weten waar die mini series nu werkelijk staat ivm de Superbit. Ik was eerst enthousaist door jullie reacties maar nu lees ik in de recensies overal minder goede berichten, vandaar dus mijn twijfels.
Wil graag die mini serie hebben maar dan wel graag in goede kwaliteit. Ik weet het dus ook effe niet meer. :?

Wizz-Art
21-10-2004, 13:28
Oke ik zet hem nu even op :wink:

Wizz-Art
21-10-2004, 13:37
Ik heb er niks op aan te merken, de film is bijna een kwart eeuw oud, beeldkwaliteit is top, het geluid is best goed maar..de diepte bommen geven idd geen dikke brommen uit de subwoofer en da's jammer.

The Scratcher
21-10-2004, 14:58
@ Wizz-Art: Bedankt voor de moeite! (y)

Toch vind ik het nog steeds erg moeilijk om een keuze te maken. De serie spreekt me erg aan omdat het de meest complete versie is, echter volgens veel reviewers wel met minder kwaliteit en dan met de name de geluidstrack. De Superbit is daarentegen wel korter maar heeft wel superieure kwaliteit kwa beeld en zeer zeker kwa geluid. Beide versies kopen is voor mij echter geen enkele optie daar begin ik gewoon niet aan.

Tja het leven van een dvd liefhebber gaat soms niet over rozen! 8) Kan me niet herinneren dat ik ooit zoveel twijfels en het zo moeilijk heb gehad en om een versie te kiezen... :?

Harry stadman
21-10-2004, 15:03
De Columbia Classic uitgave is wel degelijk geremasterd, zowel beeld als geluid :wink:

dat was niet te zien.
zeker niet als je het vergelijkt met de superbit. veeel beter!

al moet ik wel toegeven dat op de superbit ook zo nu en dan beschadigingen te zien zijn. :?

P.s.

is er niet iemand met de mini-series die bij hem in de buurt woont zodat hij zelf even een kijkje kan nemen en over het beeld en geluid kan beslissen van de mini-series.

de superbit is in iedergeval top. :wink:

Wizz-Art
21-10-2004, 16:54
@ Harry heb je heel de mini serie al gezien? Want het begin (eerste 15min) is namelijk idd van mindere kwaliteit dan de rest van de disc.

Harry stadman
21-10-2004, 18:27
@ Harry heb je heel de mini serie al gezien? Want het begin (eerste 15min) is namelijk idd van mindere kwaliteit dan de rest van de disc.

neen.
ik heb de twee directors cuts gehad.
als de mini-serie van dezelfde kwaliteit is als de eerste directors cut(niet de superbit), vind ik de kwaliteit niet echt geweldig.

de superbit directors cut en de gewone directors cut zijn als dag en nacht, zoveel verschil in kwaliteit in beeld en geluid.

volgens mij komen de 2 directors cuts ook dichter bij de bioscoopversie omdat ik mij niet kan herinneren dat de film in de bios ruim 5 uur duurde. :wink:

Wizz-Art
21-10-2004, 18:48
@ Harry heb je heel de mini serie al gezien? Want het begin (eerste 15min) is namelijk idd van mindere kwaliteit dan de rest van de disc.

neen.
ik heb de twee directors cuts gehad.
als de mini-serie van dezelfde kwaliteit is als de eerste directors cut(niet de superbit), vind ik de kwaliteit niet echt geweldig.

de superbit directors cut en de gewone directors cut zijn als dag en nacht, zoveel verschil in kwaliteit in beeld en geluid.

volgens mij komen de 2 directors cuts ook dichter bij de bioscoopversie omdat ik mij niet kan herinneren dat de film in de bios ruim 5 uur duurde. :wink:

Beste Harry, nu snap ik denk ik wat het probleem is, sinds een paar weken is er een nieuwe uitgave uit met compleet geremasterd beeld en geluid..dit is de 6uurs miniserie versie :wink:

Harry stadman
21-10-2004, 18:54
@ Harry heb je heel de mini serie al gezien? Want het begin (eerste 15min) is namelijk idd van mindere kwaliteit dan de rest van de disc.

neen.
ik heb de twee directors cuts gehad.
als de mini-serie van dezelfde kwaliteit is als de eerste directors cut(niet de superbit), vind ik de kwaliteit niet echt geweldig.

de superbit directors cut en de gewone directors cut zijn als dag en nacht, zoveel verschil in kwaliteit in beeld en geluid.

volgens mij komen de 2 directors cuts ook dichter bij de bioscoopversie omdat ik mij niet kan herinneren dat de film in de bios ruim 5 uur duurde. :wink:

Beste Harry, nu snap ik denk ik wat het probleem is, sinds een paar weken is er een nieuwe uitgave uit met compleet geremasterd beeld en geluid..dit is de 6uurs miniserie versie :wink:

dat weet ik!

maar wat ik lees in recensies is dat geremasterde beeld nog steeds minder is dan die van de superbit.

verder snap ik niet waar ineens 2,5 uur aan filmmateriaal vandaan komt om een 6 uur durende film te maken. in de bioscoop was ie geloof ik ook iets van 3,5 uur.
:wink:

Wizz-Art
21-10-2004, 19:35
Gaan die recensies wel over deze nieuwe uitgave :? Vind het namelijk erg raar dat iemand als Wolfgang Petersen veel van zijn tijd verspeeld aan een uitgave die minder is dan de superbit uitgave van een aantal jaren terug :wink:

Harry stadman
21-10-2004, 20:21
Gaan die recensies wel over deze nieuwe uitgave :? Vind het namelijk erg raar dat iemand als Wolfgang Petersen veel van zijn tijd verspeeld aan een uitgave die minder is dan de superbit uitgave van een aantal jaren terug :wink:

Ik zie net dat die link naar de oude versie linkt. dat klopt inderdaad dat de eerste versies niet super zijn. :wink:

dit lijkt mij een betere link:

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=11472

ze zijn inderdaad niet echt enthousiast over het geluid van de miniseries.

hij is trouwens 4:40 minuten.

Ik kan mij niet herinneren dat de film zo lang was in de bios.

Wizz-Art
21-10-2004, 21:21
De biosversie is ook beduidend korter dan deze, dat klopt :wink:

Harry stadman
21-10-2004, 21:45
De biosversie is ook beduidend korter dan deze, dat klopt :wink:

dat dacht ik al. dus de superbit directors cut komt heel dicht in de buurt van de bioscoopversie dacht ik.

trouwens bij play.com nu voor 17,99 thuisgestuurd! met NL subs.

Wizz-Art
21-10-2004, 22:02
De biosversie is ook beduidend korter dan deze, dat klopt :wink:

dat dacht ik al. dus de superbit directors cut komt heel dicht in de buurt van de bioscoopversie dacht ik.

trouwens bij play.com nu voor 17,99 thuisgestuurd! met NL subs.

Ja dat klopt en dat word ook een beetje aangegeven in het review of de comments daaronder dacht ik.
Als ik het goed heb gelezen is dit de conclussie:
Het geluid van de superbit schijnt idd beter te zijn omdat ie gebruik maakt van de originele bios geluidstrack..bij de track van de miniserie was dat gewoonweg niet mogelijk omdat die versie nou eenmaal langer is en ze daarom de stereo track die oorspronkelijk voor tv is bedoeld naar 5.1 hebben gemixed..over het beeld zijn ze erg tevreden maar hier word geen vergelijking getrokken met de bestaande versies.
Een kwestie van wat wil je, de meest uitgebreidde versie met iets mindere sound of de kortere versie met beste sound :wink:

The Scratcher
02-11-2004, 09:13
@ Wizz-Art: Bedankt voor de moeite! (y)

Toch vind ik het nog steeds erg moeilijk om een keuze te maken. De serie spreekt me erg aan omdat het de meest complete versie is, echter volgens veel reviewers wel met minder kwaliteit en dan met de name de geluidstrack. De Superbit is daarentegen wel korter maar heeft wel superieure kwaliteit kwa beeld en zeer zeker kwa geluid. Beide versies kopen is voor mij echter geen enkele optie daar begin ik gewoon niet aan.

Tja het leven van een dvd liefhebber gaat soms niet over rozen! 8) Kan me niet herinneren dat ik ooit zoveel twijfels en het zo moeilijk heb gehad en om een versie te kiezen... :?

Na lang wikken en wegen ben ik toch voor de Superbit gegaan en heb deze gisteren binnen gekregen voor €14,99 wat ik voor een Superbit echt een koopje vind. Reden dat ik voor de SB gekozen heb is toch wel de enigzins mindere kwaliteit van de Miniserie die ik in élke review gelezen heb tov de SB versie. Daarbij vind ik de MS ook te lang om op één avond uit te kijken wat dus weer betekend dat ik de volgende dag verder moet kijken waar ik een hekel aan heb, wil een film gewoon dezelfde avond uit kijken. Heb de SB gisteravond gekeken en moet zeggen dat ik hier héél tevreden over ben. Beeld is hier en daar misschien ietsje minder maar dat valt in totaliteit reuze mee en het geluid is gewoon top. Je hoort inderdaad allerlei effecten in en rondom de boot en de dieptebommen zijn gewoon gaaf. Ben dus erg blij met deze aanschaf! (y) :bier:

Ron kars
02-11-2004, 11:19
Als hij 4 uur 40 minute duurt waarom heeft iedereen het dan over 6 uur??

Harry stadman
02-11-2004, 13:06
Als hij 4 uur 40 minute duurt waarom heeft iedereen het dan over 6 uur??

geenn idee. :wink:
hij duurt in ieder geval geen 6 uur maar zoals je zelf ook al aangaf 4.40 minuten.

een halve dag tv kijken. :wink:

Chris W
02-11-2004, 13:34
Als hij 4 uur 40 minute duurt waarom heeft iedereen het dan over 6 uur??

Staat op de doos :lol:

Harry stadman
02-11-2004, 14:51
Als hij 4 uur 40 minute duurt waarom heeft iedereen het dan over 6 uur??

Staat op de doos :lol:

meestal rekenen ze bij de totaal tijd vaak ook de extra's e.d. mee. :wink:

Ron kars
03-11-2004, 10:00
Als hij 4 uur 40 minute duurt waarom heeft iedereen het dan over 6 uur??

Staat op de doos :lol:

meestal rekenen ze bij de totaal tijd vaak ook de extra's e.d. mee. :wink:

Dat doen ze nooit, tenminste ik heb het nog nooit gezien, plus de extras zijn hier een minuut of 10, helaas ontbreekt het commentaarspoor en een lange making-of.

Trouwens ook jammer dat er een DVD-5 en een DVD-9 is gebruikt en niet 2 DVD-9's, had aanzienlijk gescheeld in de average bitrate.

Harry stadman
03-11-2004, 10:04
Als hij 4 uur 40 minute duurt waarom heeft iedereen het dan over 6 uur??

Staat op de doos :lol:

meestal rekenen ze bij de totaal tijd vaak ook de extra's e.d. mee. :wink:

Dat doen ze nooit, tenminste ik heb het nog nooit gezien, plus de extras zijn hier een minuut of 10, helaas ontbreekt het commentaarspoor en een lange making-of.

Trouwens ook jammer dat er een DVD-5 en een DVD-9 is gebruikt en niet 2 DVD-9's, had aanzienlijk gescheeld in de average bitrate.

vaak genoeg staat er op de doos een totale speeltijd inclusief de extra's meegerekend. voorbeeld: more then 100 hours of film and extra's. :wink:

Ik blijf toch een lichte voorkeur houden voor de superbit versie. ook omdat deze het dichtst bij de biosversie blijft.

Ron kars
03-11-2004, 15:50
Als hij 4 uur 40 minute duurt waarom heeft iedereen het dan over 6 uur??

Staat op de doos :lol:

meestal rekenen ze bij de totaal tijd vaak ook de extra's e.d. mee. :wink:

Dat doen ze nooit, tenminste ik heb het nog nooit gezien, plus de extras zijn hier een minuut of 10, helaas ontbreekt het commentaarspoor en een lange making-of.

Trouwens ook jammer dat er een DVD-5 en een DVD-9 is gebruikt en niet 2 DVD-9's, had aanzienlijk gescheeld in de average bitrate.

vaak genoeg staat er op de doos een totale speeltijd inclusief de extra's meegerekend. voorbeeld: more then 100 hours of film and extra's. :wink:

Ik blijf toch een lichte voorkeur houden voor de superbit versie. ook omdat deze het dichtst bij de biosversie blijft.

Dit zijn meestal de reclameblokken voorop de covers, ik bedoel de meestal kleine tekst op de achetrkant met speelduur: minuten, daar zit meestal de extras niet bij.

Harry stadman
03-11-2004, 19:43
Als hij 4 uur 40 minute duurt waarom heeft iedereen het dan over 6 uur??

Staat op de doos :lol:

meestal rekenen ze bij de totaal tijd vaak ook de extra's e.d. mee. :wink:

Dat doen ze nooit, tenminste ik heb het nog nooit gezien, plus de extras zijn hier een minuut of 10, helaas ontbreekt het commentaarspoor en een lange making-of.

Trouwens ook jammer dat er een DVD-5 en een DVD-9 is gebruikt en niet 2 DVD-9's, had aanzienlijk gescheeld in de average bitrate.

vaak genoeg staat er op de doos een totale speeltijd inclusief de extra's meegerekend. voorbeeld: more then 100 hours of film and extra's. :wink:

Ik blijf toch een lichte voorkeur houden voor de superbit versie. ook omdat deze het dichtst bij de biosversie blijft.

Dit zijn meestal de reclameblokken voorop de covers, ik bedoel de meestal kleine tekst op de achetrkant met speelduur: minuten, daar zit meestal de extras niet bij.

dat weet ik.
Vandaar ook vaak de verwarring. :wink:

fredje-astaire
26-12-2004, 11:52
Misschien wel de beste Duitse film ooit vervaardigd, en zeker de duurste. Nu verkrijgbaar in misschien wel de ultieme versie van de film, is eigenlijk de mini-serie die nu volledig geremastered is. Maar laat dat de pret niet bedreven want deze lange zittijd verveeld geen moment , de film is zo realistisch gemaakt dat je een knap beeld krijgt van hoe het leven op een onderzeeër moet geweest zijn ten tijde van de tweede wereldoorlog. Van het moment dat ik hem de eerste maal zag in de bioscoop was ik al onder de indruk. Deze uitgave is dan ook de beste uitgave , een klein puntje van kritiek is dat de " making of... " veel te wensen overlaat, er zijn betere docu's over de making of " Das boot " gemaakt . mooie verpakking met een aantal mooie extra's waaronder foto's en een boekje. Ben blij met deze uitgave . Oh ja er word konstant gesproken over de 6-uur durende mini-serie maar , eigenlijk ging het over een 6x 50min per aflevering maar met de reclame die er tussen zat kwam men op een klein uurtje , en na de remastering en nazicht zijn er een aantal minuten weggelaten en zodat men aan een totale lengte komt van 281 minuten.

Filmgek
28-12-2004, 12:05
om een beetje duidelijkheid nog te brengen in al de verschillende versies:
begin jaren 80 besloot Wolfgang Petersen (en de financierders) om 2 versies te maken van Das Boot. een bioscoopfilm en een tv-serie van 6 afleveringen.
ze hebben maanden lang alles gefilmd in chronologische volgorde om het realiteitsgehalte te verhogen, wat zeer goed gelukt is. de baarden en bleke gezichten van de bemanning, die ze na een tijdje krijgen, zijn allemaal echt. de oorspronkelijke biosversie, iets dat iedereen is vergeten, was 150 minuten, dus 2 1/2 uur. de serie was inderdaad 6 afleveringen van ergens tussen de 45 en 50 minuten, een normale drama-serie lengte.
in 1997 besloot Petersen een versie te maken, die voor hem, qua drama, het beste zou combineren van de serie en de film, en maakte de Director's Cut, inclusief met nieuwe 5.1 geluidsmix. dit is de versie die de meeste mensen kennen van ong. 200 minuten.
het één en andere vertelt Petersen ook op de commentaar-track van de gewone dir.cut dvd.
aangezien de oorspronkelijke tv-serie nooit is uitgebracht op dvd, heeft Columbia Tristar kennelijk besloten, om tóch die ook nog uit te brengen. waarschijnlijk vanwege de populariteit van deze titel. ach ja, zo werkt t nou eenmaal, wisten we allang.
by the way, voor de mensen die misschien die serie willen hebben, bij Play.com is ie nu voor 15,49 on sale. deze heeft ook NL ondertitels. alleen is t een gewone amaray met zo'n 2-disc flapje erin. qua verpakking is de Columbia Classic dan mooier (en bevat wat foto's). die is denk ik 24,95 bij de MM, want ik heb daar ook Taxi Driver gekocht voor deze prijs uit de Classics serie van Columbia.

Cyrus the Virus
30-04-2005, 18:37
Dus de versie bij CD-WOW is gewoon de 281 minuten versie + de extra's, en staat er daarom dat ie 350 minuten duurt?

http://www12.cd-wow.nl/detail_results_2.php?product_code=11037&subcat=region2

Filmgek
30-04-2005, 23:48
tja, Cyrus, dat is gewoon een typfout.
op anders sites staat het wel goed vermeld, zoals Sendit en HMV.uk
die ene extra is zeer kort en mager. dus echt geen uur lang.
qua extra's kan je als aanvulling nog n normale , geen superbit, Dir.cut voor weinig op de kop tikken ergens, want die heeft een commentaar track.

Werner
01-05-2005, 22:44
Dus de versie bij CD-WOW is gewoon de 281 minuten versie + de extra's, en staat er daarom dat ie 350 minuten duurt?[/url]

Er is geen "langere" versie dan 281 minuten. Okee, ze hebben daar eertijds zes afleveringen van een uur van gemaakt,

maar...

dan heb je de begin-en eindcredits zes keer gehad
plus bij het begin van elke aflevering misschien nog een gemonteerde samenvatting van de vorige aflevering(en)
plus eventueel commercials
plus het feit dat een uur in TV-jargon synoniem is van vijftig minuten.

Travis Bickle
02-05-2005, 14:15
Ik heb gister Das Boot - Director's Cut gezien, ben er erg van onder de indruk en wil deze film dan ook graag aan mijn collectie toevoegen!

Nu is mijn vraag of ik het bij die Director's Cut moet houden of die Columbia Classics mini-series?

Heb begrepen dat Superbit de betere is van de 2 (Director's Cut en Superbit), alleen die keepcase met die zilveren print ziet er niet uit imho!

Voegt die anderhalf uur van die mini-series daadwerkelijk iets toe? Anders koop ik lekker die Director's Cut!

Cyrus the Virus
02-05-2005, 18:07
http://www12.cd-wow.nl/detail_results_2.php?product_code=11037&subcat=region2

Dus dat is gewoon de 281 minuten versie, maar dan als Special Edition ofzo? Gewoon de goede versie?

Filmgek
02-05-2005, 18:12
http://www12.cd-wow.nl/detail_results_2.php?product_code=11037&subcat=region2

Dus dat is gewoon de 281 minuten versie, maar dan als Special Edition ofzo? Gewoon de goede versie?

inderdaad, gewoon de tv-serie versie. er is niks speciaals aan. geen bijzondere extra's. het is wel de langste, meest complete verkrijgbare versie.

Jeroen vS
09-07-2005, 14:12
Deze versie is op DVD.nl gereviewed en zie je ook in de winkel regelmatig liggen.

http://www.dvd.nl/images/reviews/1759/cover.jpg

De versie die ik heb is hetzelfde op het plaatje aan de voorkant na. Daar zie je in plaats van het blauwe plaatje met het gezicht een groenig plaatje met een duikboot. Dat plaatje is vergelijkbaar met dat hieronder.

http://images.play.com/covers/156395m.jpg

Weet iemand het verschil of is dat alleen de buitenkant.

Harry stadman
09-07-2005, 14:20
Ik heb gister Das Boot - Director's Cut gezien, ben er erg van onder de indruk en wil deze film dan ook graag aan mijn collectie toevoegen!

Nu is mijn vraag of ik het bij die Director's Cut moet houden of die Columbia Classics mini-series?

Heb begrepen dat Superbit de betere is van de 2 (Director's Cut en Superbit), alleen die keepcase met die zilveren print ziet er niet uit imho!

Voegt die anderhalf uur van die mini-series daadwerkelijk iets toe? Anders koop ik lekker die Director's Cut!

Kijk andeers even op www.dvd-home.nl....
hier hebben ze ook een review van de serie...
Ook de reviewer geeft, netzo als ik, de voorkeur aan de superbit uitvoering!
Volgens hem voegt het niets wezenlijks toe aan de film. :wink:

Edit:

dit is de conclusie van dvd-home.nl:

Conclusie:
Dit is een DVD met een meer dan voldoende beeldkwaliteit, maar met een zeer teleurstellende geluidskwaliteit. Men heeft voor de audio van deze miniserie teruggegrepen naar de oorspronkelijke geluidstrack en, met als klap op de vuurpijl, hier ook nog eens procesmatig een Duitse en Engelse 5.1 track van gemaakt. Waarvan op disc 1 de Duitse 5.1 ook nog eens is verprutst.
Waarom er geen gebruik is gemaakt van de in 1997 opnieuw opgenomen en gemixte 8 sporen geluidstrack, die gigantisch super klinkt (in DTS en DD) op de SuperBit® Directors Cut versie van Columbia, is mij een raadsel. Oké, de extra scènes zijn in 1997 qua geluid natuurlijk niet opnieuw opgenomen. Dit had natuurlijk grote verschillen gegeven. Maar toch… liever dat dan wat ze er nu van gemaakt hebben.
‘Das Boot’ is een realistisch en pakkend verhaal over de gedurfde tocht van de U-96, een van de beroemde Duitse duikboten, ook wel "grijze wolven" genoemd. Ze slopen rond in het noordelijke deel van de Atlantische Oceaan en waren steeds opnieuw een uitdaging voor de Britse marine. We zien de bemanning aan boord van de U-96 in hun wanhopige strijd op leven en dood. Ze vechten tegen de oneindige, claustrofobische verveling op zee, die plaatsmaakt voor doodsangst bij een confrontatie met de vijand. De U-96 wordt onophoudelijk aangevallen en wordt gedwongen naar een ongekende diepte af te dalen. Daar dreigt de krakende romp het te gaan begeven en de zeelieden lijken een afschuwelijke dood tegemoet te gaan.
‘Das Boot’ is gaan gelden als schoolvoorbeeld van spanning, en ook op technologisch vlak had men veel pionierswerk verzet. Das Boot is de meest succesvolle buitenlandse films ooit uitgebracht in de Verenigde Staten. Zelfs Steven Spielberg heeft destijds de film aangehaald als de stuwende factor achter de intensiteit, technologische superioriteit en de haast fysieke inwerkende spanning van de eigentijdse actiefilm.
De vraag of je de "Standaard" versie of de "Directors Cut" van Das Boot moet vervangen voor deze versie is een gewetensvraag. Op deze Standaard versie staat namelijk geen Duitse 5.1, maar dus wel een goede in 1997 gemixte Engelse 5.1 en een van de in 1997 gemixte Duitse 5.1 afgeleide nieuwe Duitse DD2.0 surround track. Echter het gemis van deze nieuwe Duitse 5.1 is groot. Het beeld is echter hetzelfde (behoudens de extra scènes natuurlijk)
De vraag of je de "SuperBit®" versie van de "Directors Cut" van Das Boot moet vervangen voor deze versie is niet moeilijk. NEEEEE!!! Superieur beeld- en geluidskwaliteit inruilen? Dacht het dus niet. En dat nog eens voor de helft van de prijs. De extra scènes zijn bijlange na niet zo interessant.
“Das Boot” is een gigantisch indrukwekkende film, en mag in geen enkele collectie ontbreken. Welke versie? Oordeel zelf. Maar deze jongen houdt het bij de SuperBit uitgave.


Bron: dvd-home.nl

Harry stadman
09-07-2005, 14:22
Deze versie is op DVD.nl gereviewed en zie je ook in de winkel regelmatig liggen.

http://www.dvd.nl/images/reviews/1759/cover.jpg

De versie die ik heb is hetzelfde op het plaatje aan de voorkant na. Daar zie je in plaats van het blauwe plaatje met het gezicht een groenig plaatje met een duikboot. Dat plaatje is vergelijkbaar met dat hieronder.

http://images.play.com/covers/156395m.jpg

Weet iemand het verschil of is dat alleen de buitenkant.

De bovenste is de nederlandse uitvoering met die kaarten e.d.
Een soort Special Edition van de serie.
Ik neem aan dat de onderste gewoon de serie is, verder niets!

Jeroen vS
09-07-2005, 14:25
Deze versie is op DVD.nl gereviewed en zie je ook in de winkel regelmatig liggen.

http://www.dvd.nl/images/reviews/1759/cover.jpg

De versie die ik heb is hetzelfde op het plaatje aan de voorkant na. Daar zie je in plaats van het blauwe plaatje met het gezicht een groenig plaatje met een duikboot. Dat plaatje is vergelijkbaar met dat hieronder.

http://images.play.com/covers/156395m.jpg

Weet iemand het verschil of is dat alleen de buitenkant.

De bovenste is de nederlandse uitvoering met die kaarten e.d.
Een soort Special Edition van de serie.
Ik neem aan dat de onderste gewoon de serie is, verder niets!

Ik ben geloof ik niet zo heel duidelijk. Ik heb ook gewoon de Columbia Classics versie met de kaarten en het boekje, etc. Alleen de voorkant wijkt iets af.
Ik heb even gephotoshopt en het een en ander op elkaar geplakt. Zo ziet mijn versie er uit:

http://home.planet.nl/~jerosint/dasboot.jpg

Harry stadman
09-07-2005, 14:30
Deze versie is op DVD.nl gereviewed en zie je ook in de winkel regelmatig liggen.

http://www.dvd.nl/images/reviews/1759/cover.jpg

De versie die ik heb is hetzelfde op het plaatje aan de voorkant na. Daar zie je in plaats van het blauwe plaatje met het gezicht een groenig plaatje met een duikboot. Dat plaatje is vergelijkbaar met dat hieronder.

http://images.play.com/covers/156395m.jpg

Weet iemand het verschil of is dat alleen de buitenkant.

De bovenste is de nederlandse uitvoering met die kaarten e.d.
Een soort Special Edition van de serie.
Ik neem aan dat de onderste gewoon de serie is, verder niets!

Ik ben geloof ik niet zo heel duidelijk. Ik heb ook gewoon de Columbia Classics versie met de kaarten en het boekje, etc. Alleen de voorkant wijkt iets af. Zwart met vierkant plaatje in het midden (dat gedeelte is hetzelfde), alleen is het plaatje afwijkend. Dus op deze site staat er een bluw plaatje met een gezicht en op de mijne een groenig plaatje met alleen de toren van de duikboot zoals je bij mijn voorbeeld kan zien.

Bovenste is de Nederlandse serie uitvoering. Die van jouw zal dan wel een buitenlandse uitvoering zijn of is een Internationale uitvoering, die later erbij gedrukt is?! er zit namelijk ook nl subs op die andere uitgave van dat plaatje. :wink:

Engelse uitgaves hebben soms ook nl subs maar vaak een ander plaatje op de voorkant. :wink:


Click maar eens op deze link:
http://www12.cd-wow.nl/detail_results_2.php?product_code=11037&subcat=region2

dan zie je hetzelfde plaatje maar is het gewoon de serie, dus GEEN special edition zonder de kaarten en het boekje. :wink:

Jeroen vS
09-07-2005, 14:34
Bovenste is de Nederlandse serie uitvoering. Die van jouw zal dan wel een buitenlandse uitvoering zijn of is een Internationale uitvoering, die later erbij gedrukt is?! er zit namelijk ook nl subs op die andere uitgave van dat plaatje. :wink:

Engelse uitgaves hebben soms ook nl subs maar vaak een ander plaatje op de voorkant. :wink:

Mijn voorkant (staat hierboven ook in mijn gewijzigde post. Dit is mijn versie:
http://home.planet.nl/~jerosint/dasboot.jpg
Identieke uitgave op de voorkant na volgens mij. Kan Engels zijn?

Harry stadman
09-07-2005, 14:41
Bovenste is de Nederlandse serie uitvoering. Die van jouw zal dan wel een buitenlandse uitvoering zijn of is een Internationale uitvoering, die later erbij gedrukt is?! er zit namelijk ook nl subs op die andere uitgave van dat plaatje. :wink:

Engelse uitgaves hebben soms ook nl subs maar vaak een ander plaatje op de voorkant. :wink:

Mijn voorkant (staat hierboven ook in mijn gewijzigde post. Dit is mijn versie:
http://home.planet.nl/~jerosint/dasboot.jpg
Identieke uitgave op de voorkant na volgens mij. Kan Engels zijn?

Internationale uitgave dus! Zoals je ziet is die Engelse uitgave voor engeland, europa en japan! Alleen in Nederland heeft de se dus een ander plaatje....
:wink:


De versie met hetzelfde plaatje in de link is ook de engelse en Internationale versie die hetzelfde plaatje heeft. DEze heeft overigens niet de kaarten en het boekje, is slechts de serie...... :wink:

Jeroen vS
09-07-2005, 16:28
Bedankt voor de info. Heeft gewoon ook NL subs en het boekje is ook NL, dus verder geen probleem.