PDA

Bekijk de volledige versie : hoe sluit ik geluidskaart op me versterker aan?



refused
18-12-2001, 22:57
Ik wil graag mijn geluidskaart van mijn PC (soundblaster live 5.1) via de digitale uitgang aansluiten op me receiver (kenwood 5050-ds DD5.1/DTS).

Ik vraag me af hoe ik deze moet aansluiten:

1. wat voor soort kabeltjes heb ik nodig?
2. waar kan ik deze kopen voor welke prijs ongeveer?
3. Welke aansluiting op de receiver moet ik hiervoor gebruiken?

Ik wil namelijk spellen zo in dolby digital spelen en mijn mp3's op me hometheatre afspelen via de pc.
Alles moet natuurlijk wel via het digitale gedeelte gaan.

Alvast bedankt voor jullie help.

bmateijsen
19-12-2001, 08:37
Peter,

als het goed is heb je een digitale uitgang op je geluidskaart... deze kan je dan in je digitale ingang doen van je receiver.

Als dat niet zo is, dan gewoon via tulp-verbinding (rood-witte stekker) in bijv. je tape.

Kabels.... kan je zelf zo gek doen als je wilt... simpele kabel van 8 piek of 1 van 1000 gulden en meer... bekijk wat de kwaliteitswinst is die het oplevert.

Groet Bjorn

forzavado
19-12-2001, 09:15
Volgens mij heeft de soundblaster live 5.1 een digitale uitgang (optisch) en een 5.1 cinch uitgang. Die 5.1 cinch uitgang weet ik zeker. Dit zijn dan drie stereo connectors (hoofdtelefoonpluggies), deze kun je vrij simpel met je 6ch externe input op je kenwood verbinden. Je gebruikt nu gewoon de decoder van je kaart. Het geluid blijft dan dus gewoon 5.1 Een digitale uitgang op de kaart weet ik niet zeker, maar dat moet ook kunnen (dan gewoon via optische kabel op optische ingang aansluiten)

Nathan Strik
19-12-2001, 14:07
Volgens mij heeft de soundblaster live 5.1 een digitale uitgang (optisch) en een 5.1 cinch uitgang. Die 5.1 cinch uitgang weet ik zeker.
Mag ik daar dan nog even aan toevoegen dat alleen de duurdere modellen van de SBL over een optische uitgang beschikken, de budget modellen zoals de SBLive 1024 dus niet, tenzij je geloof ik een aparte dochterinsteekkaart koopt, heb ik ook al eens over geïnformeerd bij Creative Labs, maar ook dat kan dus niet op alle modellen van de SBLive!.
Volgens mij zittie wel op de Platinum-uitvoering, maar dat kan ik zelf niet beamen, volgens mij had Alex vd. Berg zo´n kaartje (toch?!?), ik moet het "helaas" nog steeds doen met de 1024 versie.

Alex van den Berg
19-12-2001, 14:13
volgens mij had Alex vd. Berg zo´n kaartje (tochYep... De Soundblaster Live! 5.1 Platinum heeft zowel analoge (3x 3.5mm stereo jack) als coaxiale (cinch) en optische (Tos-Link) digitale aansluitingen.

Maxster4th
21-12-2001, 09:24
Bij mijn geluidskaart is de digitale uitgang een 3.5mm jack. Deze moest ik op een coax aansluiting op mijn versterker aansluiten.

Ik heb een 3.5mm naar cinch (plug) gekocht (3europiekies) en daarna een digitale coax kabel. Werkt perfect en geen storing.

Waar je wel op moet letten is of je geluidskaart Dolby Digital doorgeeft. Mijn kaart (turtle beach, santa cruz) geeft alleen digitaal signaal door, maar geen 5.1).

refused
21-12-2001, 15:47
Originally posted by Maxster4th
[b]Ik heb een 3.5mm naar cinch (plug) gekocht (3europiekies) en daarna een digitale coax kabel. Werkt perfect en geen storing.waar heb je dit gekocht? je kan met deze oplossing via een receiver digital muziek beluisteren?

dit leekt de oplossing voor mij!