PDA

Bekijk de volledige versie : Beamer voor Films



Snaak
13-05-2004, 18:33
Juist, ik ben de zoveelste dat hier weer een topic start over welke beamer hij moet aanschaffen...

K'ben nog een studentje en men bedrag ligt rond de 1300 euro's...
Zit evenwel te twijfelen tussen een Benq6100 (dlp-projector, heb hier al veel goede zaken over gelezen) en een LCD-projector! Heb het verschil nog niet kunnen zien, ivm het beruchte "regenboogeffect" dus weet het eigelijk niet, het formaat zou'k graag 16:9 hebben!

De bedoeling is dat hij op men pc wordt aangesloten en zou er vooral xvid & divx films mee bekijken, maar heb ik dan wel goeie beeldkwaliteit... Er zit ook een tv-tuner in men pc dus af en toe zou'k dan nog een sportgelegenheid willen bezien :-) Men kamer kan goed verduisterd worden dus dit is geen probleem

Het zijn nogal veel eisen voor het beperkt budget dat ik heb :?
Weet echt niet wat ik moet doen ... misschien moetek zelfs gewoon maar een breedbeeldtv kopen...

Weet trouwens iemand een showroom in Belgiƫ waar je kna gaan kijken?

alvast bedankt !!

Piet Marcus vd Meulen
13-05-2004, 20:49
ook ongeveer mijn budget. ik ga binnenkort ook es rondneuzen naar projectoren. mijn shortlist:
- Infocus X1 (als ik geen last heb van RBE - nog geen idee)
- Sanyo Z1
- Epson TW10

Renato
18-05-2004, 15:22
ook ongeveer mijn budget. ik ga binnenkort ook es rondneuzen naar projectoren. mijn shortlist:
- Infocus X1 (als ik geen last heb van RBE - nog geen idee)
- Sanyo Z1
- Epson TW10

Iets boven je budget, maar dan ook echt een topper in het segment:
Kijk eens naar de Themescene H30.

Albert Kostwinder
06-06-2004, 18:44
Die H30 is werkelijk sensationeel voor het geld!!!! (y)

Maar je gaat toch geen divx kijken op zo'n mooie projector? da's geen gezicht namelijk! Blokkerig enz.. Ik weet zeker dat je in no-time op dvd overgaat! ;)

basset
06-06-2004, 18:53
Die H30 is werkelijk sensationeel voor het geld!!!! (y)

Maar je gaat toch geen divx kijken op zo'n mooie projector? da's geen gezicht namelijk! Blokkerig enz.. Ik weet zeker dat je in no-time op dvd overgaat! ;)

DIVX kijken......Bleeeghhh

Leuk op je laptop op vakantie, maar voor thuis....Alleen DVD of de kwaliteit moet wel heel erg goed zijn......

oskar
09-06-2004, 06:17
ik heb sins een paar dagen de epson tw 10 en ik ben er zeer tevreden over. ik heb ook geen grote kamer maar ik krijg vanaf 4 meter toch een beeld met een diagonaal van 3 meter 8).

maar je moet wel kijken in de winkels welke jij het mooiste beeld vind geven.

Albert Kostwinder
09-06-2004, 06:40
ik heb sins een paar dagen de epson tw 10 en ik ben er zeer tevreden over. ik heb ook geen grote kamer maar ik krijg vanaf 4 meter toch een beeld met een diagonaal van 3 meter 8).

maar je moet wel kijken in de winkels welke jij het mooiste beeld vind geven.

Krijg je dan niet een tennis-effect en screendoor met zo'n groot scherm op 4 meter afstand met de tw-10?

Jaco
09-06-2004, 06:58
Bij de Benq viel het mij op dat hij
niet erg goed omgaat met snellen beelden.

Je krijgt een zgnd. hapereffect bij snelle actiescenes.

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar een Infocus X2
of een Toshiba TDP S20 beide DLP.

oskar
09-06-2004, 06:59
Krijg je dan niet een tennis-effect en screendoor met zo'n groot scherm op 4 meter afstand met de tw-10?

kun je me mischien uitleggen wat dat precies is ?

het is natuurlijk wel net ff iets minder mooi als een breedbeeld tv maar ik vind het zeker geen slecht beeld

Albert Kostwinder
09-06-2004, 08:13
Krijg je dan niet een tennis-effect en screendoor met zo'n groot scherm op 4 meter afstand met de tw-10?

kun je me mischien uitleggen wat dat precies is ?

het is natuurlijk wel net ff iets minder mooi als een breedbeeld tv maar ik vind het zeker geen slecht beeld

Dat je met je hoofd heen en weer moet kijken om het hele scherm te zien en dat je niet het idee hebt door kippengaas naar het scherm te zitten kijken. :wink:

Albert Kostwinder
09-06-2004, 08:14
Bij de Benq viel het mij op dat hij
niet erg goed omgaat met snellen beelden.

Je krijgt een zgnd. hapereffect bij snelle actiescenes.

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar een Infocus X2
of een Toshiba TDP S20 beide DLP.

Doe jezelf een plezier en ga ook even naar de Optoma Themescene H30A kijken!! http://www.revodesign.nl/ :wink:

oskar
09-06-2004, 15:53
ik kan alles gewoon in een keer zien.

ik zie wel pixels(niet overdreven maar je ziet ze wel als je er op let) maar het is fantastisch om zo'n groot beeld te hebben in een kamer die niet zo groot is, ik moet ook nog een component kabel kopen zodat ik progressive scan van mijn dvd speler kan gebruiken. dat verbeterd het beeld ook schijnt.

Godbluff
09-06-2004, 16:55
De slechte beeldkwaliteit van divx op beamers is onzin! Natuurlijk het is geen dvdkwaliteit maar zeker goed naar te kijken. Blokjes komen zelden voor zeker als de divx ongeveer 1,5 gb groot is. Het beeld kan soms wat soft zijn. En het geluid is tegenwoordig ook goed en vaak identiek aan de dvd (divx met ac-3 of dts).

Albert Kostwinder
26-07-2004, 21:23
De slechte beeldkwaliteit van divx op beamers is onzin! Natuurlijk het is geen dvdkwaliteit maar zeker goed naar te kijken. Blokjes komen zelden voor zeker als de divx ongeveer 1,5 gb groot is. Het beeld kan soms wat soft zijn. En het geluid is tegenwoordig ook goed en vaak identiek aan de dvd (divx met ac-3 of dts).

Het is gewoon niet goed genoeg vind ik. Zelfs bij een kopie van een dvd die bijna 1 op 1 is zie ik duidelijk verlies met mijn themescene h30 en Pioneer 668 via component en progressive scan. Voor mij enkel origineel en zeker superbit! :wink:

Godbluff
30-07-2004, 21:01
De slechte beeldkwaliteit van divx op beamers is onzin! Natuurlijk het is geen dvdkwaliteit maar zeker goed naar te kijken. Blokjes komen zelden voor zeker als de divx ongeveer 1,5 gb groot is. Het beeld kan soms wat soft zijn. En het geluid is tegenwoordig ook goed en vaak identiek aan de dvd (divx met ac-3 of dts).

Het is gewoon niet goed genoeg vind ik. Zelfs bij een kopie van een dvd die bijna 1 op 1 is zie ik duidelijk verlies met mijn themescene h30 en Pioneer 668 via component en progressive scan. Voor mij enkel origineel en zeker superbit! :wink:

Over wat goed genoeg is valt voor iemand valt natuurlijk niet te twisten. Ik wilde slechts aangeven dat de kwaliteit van divx tegenwoordig een stuk beter is dan vroeger en zeker een stuk beter dan vhs. Divx verspreidt over 2 of 3 cd's (qua bestandsgrootte) is mestal net zo goed en vaak beter dan een dvd kopie. Dit eenvoudigweg omdat divx een veel beter compressie algoritme heeft dan dvd. Verder ben ik het uiteraard helemaal met je eens! Hoewel ik erbij blijf dat superbit een merketing truuk is. Elke dubbel dvd (dvd-9 dan wel) met de film en extra's gescheiden is natuurlijk in principe gelijkwaardig aan superbit. Daar komt nog bij dat meer bits niet perse tot een beter beeld leiden.

Steve Muller
31-07-2004, 09:47
Wellicht heb je hier interesse in?

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=494067#494067

Albert Kostwinder
31-07-2004, 11:44
De slechte beeldkwaliteit van divx op beamers is onzin! Natuurlijk het is geen dvdkwaliteit maar zeker goed naar te kijken. Blokjes komen zelden voor zeker als de divx ongeveer 1,5 gb groot is. Het beeld kan soms wat soft zijn. En het geluid is tegenwoordig ook goed en vaak identiek aan de dvd (divx met ac-3 of dts).

Het is gewoon niet goed genoeg vind ik. Zelfs bij een kopie van een dvd die bijna 1 op 1 is zie ik duidelijk verlies met mijn themescene h30 en Pioneer 668 via component en progressive scan. Voor mij enkel origineel en zeker superbit! :wink:

Over wat goed genoeg is valt voor iemand valt natuurlijk niet te twisten. Ik wilde slechts aangeven dat de kwaliteit van divx tegenwoordig een stuk beter is dan vroeger en zeker een stuk beter dan vhs. Divx verspreidt over 2 of 3 cd's (qua bestandsgrootte) is mestal net zo goed en vaak beter dan een dvd kopie. Dit eenvoudigweg omdat divx een veel beter compressie algoritme heeft dan dvd. Verder ben ik het uiteraard helemaal met je eens! Hoewel ik erbij blijf dat superbit een merketing truuk is. Elke dubbel dvd (dvd-9 dan wel) met de film en extra's gescheiden is natuurlijk in principe gelijkwaardig aan superbit. Daar komt nog bij dat meer bits niet perse tot een beter beeld leiden.

Superbit is echt geen marketing truuk hoor. Met een gewone tv valt het mee maar met een goede projector zie je duidelijk een kwaliteits verbetering!. Hollow man bv is waanzinnig scherp met veel meer detail en is echt beter dan de standaard release. ;)

basset
02-08-2004, 21:29
De slechte beeldkwaliteit van divx op beamers is onzin! Natuurlijk het is geen dvdkwaliteit maar zeker goed naar te kijken. Blokjes komen zelden voor zeker als de divx ongeveer 1,5 gb groot is. Het beeld kan soms wat soft zijn. En het geluid is tegenwoordig ook goed en vaak identiek aan de dvd (divx met ac-3 of dts).

Het is gewoon niet goed genoeg vind ik. Zelfs bij een kopie van een dvd die bijna 1 op 1 is zie ik duidelijk verlies met mijn themescene h30 en Pioneer 668 via component en progressive scan. Voor mij enkel origineel en zeker superbit! :wink:

Over wat goed genoeg is valt voor iemand valt natuurlijk niet te twisten. Ik wilde slechts aangeven dat de kwaliteit van divx tegenwoordig een stuk beter is dan vroeger en zeker een stuk beter dan vhs. Divx verspreidt over 2 of 3 cd's (qua bestandsgrootte) is mestal net zo goed en vaak beter dan een dvd kopie. Dit eenvoudigweg omdat divx een veel beter compressie algoritme heeft dan dvd. Verder ben ik het uiteraard helemaal met je eens! Hoewel ik erbij blijf dat superbit een merketing truuk is. Elke dubbel dvd (dvd-9 dan wel) met de film en extra's gescheiden is natuurlijk in principe gelijkwaardig aan superbit. Daar komt nog bij dat meer bits niet perse tot een beter beeld leiden.

Superbit is echt geen marketing truuk hoor. Met een gewone tv valt het mee maar met een goede projector zie je duidelijk een kwaliteits verbetering!. Hollow man bv is waanzinnig scherp met veel meer detail en is echt beter dan de standaard release. ;)

En de Fifth Element is op een gewone tv al duidelijk beter, maar ik ben het er ten dele wel mee eens dat niet alle superbits een verbetering zijn.

Jaco
03-08-2004, 15:52
Ik ben er al uit,

Ben bij een demonstratie geweest waar ze zowel de Epson TW10,Benq6100,Infocus X1, Infocus X2 naast elkaar hadden staan.
Nadat ik de Mitsubishi SL4U en Mitsubishi HC3 had gezien, was het voor mij wel duidelijk.
Het wordt een Mitsubishi SL4U, Wat een wereld van verschil!!
Tien keer mooier dan bovenstaande modellen!!!!

Harry stadman
03-08-2004, 17:09
Ik ben er al uit,

Ben bij een demonstratie geweest waar ze zowel de Epson TW10,Benq6100,Infocus X1, Infocus X2 naast elkaar hadden staan.
Nadat ik de Mitsubishi SL4U en Mitsubishi HC3 had gezien, was het voor mij wel duidelijk.
Het wordt een Mitsubishi SL4U, Wat een wereld van verschil!!
Tien keer mooier dan bovenstaande modellen!!!!

Van Harte! :wink:

Johan (J.vandendool) heeft ook een mitsubishi!
mischien kun je aan hem wat tips vragen. :wink: met betrekking tot het aansluiten en afstellen e.d. :wink:

Albert Kostwinder
03-08-2004, 17:52
Ik ben er al uit,

Ben bij een demonstratie geweest waar ze zowel de Epson TW10,Benq6100,Infocus X1, Infocus X2 naast elkaar hadden staan.
Nadat ik de Mitsubishi SL4U en Mitsubishi HC3 had gezien, was het voor mij wel duidelijk.
Het wordt een Mitsubishi SL4U, Wat een wereld van verschil!!
Tien keer mooier dan bovenstaande modellen!!!!

tien keer mooier gaat wat ver natuurlijk maar gelukkig ben je blij met je aankoop want daar gaat het om. Jammer dat je niet even naar de themescene h30 hebt gekeken want dan was je wellicht tot een andere conclusie gekomen.... ;)

Jaco
03-08-2004, 19:10
Misschien heb je wel gelijk ja, maar de Themescene was niet
een merk wat ze daar verkochten.
Als die echt beter is, moet ik hem maar niet tegenkomen.
Ik ben hier tevreden mee en ben al blij dat ik mijn vrouwtje
overtuigt heb, veel te duur natuurlijk.

Albert Kostwinder
04-08-2004, 08:12
Ik ben hier tevreden mee en ben al blij dat ik mijn vrouwtje
overtuigt heb, veel te duur natuurlijk.

En dat is toch het belangrijkste? dat je tevreden bent! Ach wat is duur? voor een goede 32inch breedbeeld ben je het ook kwijt en heb je minder beeld... :wink:

Renato
06-08-2004, 22:09
Jaco ben je bij TB geweest?

Ik ook hoor, maar als het niet donker is (voor een film) dan maakt een LCD vaak een goede indruk als het er een is met wat meer licht, lumens.
Maar was volgens jou de SL4U mooier als een HC3? Leg uit?