PDA

Bekijk de volledige versie : Speler aansluiten? hulp nodig!!!



Dennis Veldhuizen
20-12-2001, 00:26
ok ik zal wel stom zijn...
ik heb een DVD speler: Cyberhome, de AD-L528
en een versterket: STE-DR245 van Sony (ja ok oud,maar kostte me maar 100,- piek nieuw! in winkel!!)

nu wil ik dus me Dolby Digital 5.1 aansluiten, maar snap er niks van... enigste wat ik krijg is het "achtergrond geluid".. en dan staat in me DVD speler wel op dolby digital.

Wie kan mij helpen, maybe iemand die in Amsterdam woont en mij kan helpen???
(dennis denkt aan Dunky?? :))

Alvast Bedankt

forzavado
20-12-2001, 08:42
Ik neem maar even aan dat er geen decoder in je reciever zit. Het moet dus via de 6 ch externe output (als je die hebt) die je op de 6ch externe input aansluit. Je hebt dus 6 cinches nodig (ik denk dat je er nu slechts 2 gebruikt). Dan verbind je simpel alle overeenkomende cinchaansluitingen (fl-fl, fr-fr, c-c, sl-sl, sr-sr, sub-sub). Dan zou ie het moeten doen als je ext. input op je reciever selecteerd. Zo niet dan niet, maar laat het even weten als ie het dan nog niet doet!

Dennis Veldhuizen
20-12-2001, 17:54
ok, ik ben kennelijk stupid want die txt lijkt wel chinees voor mij :s
sorry hoor

Edwin V
21-12-2001, 07:52
Welke uitgangen heb je op de DVD speler en welke ingangen heb je op je versterker?. Die rode en witte zijn analoge in/uitgangen (rechts/links) de digitale (bij mij zwart) is er maar eentje.

Als je een stereo versterker hebt dan kun je alleen de front rechts en links aansluiten (analoog). Je moet de DVD speler dna niet op Dolby digital instellen want dan mis je het subwoofer, center en surround geluid.
Het kan ook digitaal (als je die aansluiting hebt) maar dan moet de DVD speler op PCM zijn ingesteld en niet op Dolby Digital.

Als je een DD5.1 versterker hebt dan heeft deze waarschijnlijk ook een digitale ingang, dan heb je maar 1 kabel nodig van DVD naar versterker. Je versterker moet dan ook zijn ingesteld op DD5.1 (bij sommige versterkers gebeurt dit automatisch).

Als je geen digitale uitgang op je DVD speler hebt of geen digitale ingang op je versterker dan moet je alles analoog aanluiten (de 6 kanalen: front R/L, surround R/L, subwoofer en center. Dit kun je doen met de kabels met rode en witte stekkertjes.

Je moet niet de digitale RF ingang op de versterker gebruiken, deze is voor laserdisc, maar ik denk niet dat jouw versterker dat heeft.

forzavado
21-12-2001, 08:39
ok, ik ben kennelijk stupid want die txt lijkt wel chinees voor mij :s
sorry hoor
Sorry, echt duidelijk is het niet. Er zaten ook enkele spelfouten in. Ben ook hard toe aan vakantie. Kijk hier (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=5) eens. Dat plaatje is de achterkant van je dvd speler. Die ronde pluggetjes die je ziet op de foto zijn de cinches die ik bedoelde. Bij jouw cyberhome ziet het er ook ongeveer zo uit (een 528 heeft toch een dolby digital decoder?).
Ik denk niet dat je digitale ingangen hebt op die versterker (vanwege de prijs, maar ik kan er ook naast zitten) dus zul je je dvd met die genoemde cinches aan moeten sluiten. Dit kan op de die edwin al noemde. (dus met die 6 cinches). Maar wat belangrijker is: hoeveel kanaals is je versterker??
Snap je het niet, laat het dan maar weten! Hopelijk is het deze keer geen chinees.

Dennis Veldhuizen
21-12-2001, 22:14
deze receiver heb ik:
http://www.techtronics.com/uk/shop/612-sony-str-de245-receiver.html

Shnuff
24-12-2001, 00:19
Ik heb de versterker gezien via jou link hier staat dat er achter op de reciever 6 cinch ingangen zitten.
Als je Cyberhome een DD decoder heeft zitten hier ook 5 cinch uitgangen op.
Het is nu de bedoeling dat je deze cinch in en uitgangen op elkaar aansluit.

Dus voor de leek nog even op een rijtje gezet:

1) FrontLeft CyberHome naar FrontLeft Versterker
2) FrontRight CH naar FrontRight Versterker
3) RearLeft CH naar RearLeft Versterker
4) RearRight CH naar RearRight Versterker
5) Center CH naar Center Versterker
6) SUBwoofer (Bas) CH naar SUBwoofer Versterker

Nu moet je alleen nog zorgen dat je versterker op DolbyDigital 5.1 staat.

Ik kan het niet simpeler uitleggen, als je er nunog niet uitkomt kan je het beste naar de winkel gaan en versterker en DVD meenemen zij kunnen jou dan uitleggen hoe je die op elkaar aansluit.
Makkelijker is het als je een ietwat slimmere burrman of vrouw hebt die hem even voor je aansluit

Dennis Veldhuizen
24-12-2001, 21:56
ah thanks, het werkt !
erg bedankt.... you where really really helpfull :cool:

Shnuff
24-12-2001, 23:26
No Thanks.
Weer een trhead afgesloten