PDA

Bekijk de volledige versie : Dawn of the dead nieuwe release (niet de remake)



SuperDre
14-05-2004, 22:14
Ik zag dat voor 6.99 bij de frs een nieuwe versie van dawn of the dead lag (ik zag ook nog dat er voor 29 euro een box lag met 1+2+3+(2 euro release)

Hoe is de transfer vergeleken met de letterbox versie van de al lang geleden gereleaste 2 disk versie?
En dan ook maar meteen hoe is de transfer van de 3e (day of the dead) in die box, ik denk namelijk dat dat gewoon dezelfde is als die ook al lang uit is.. Indien je er nog geen hebt, dan is die box zowiezo zekers een aanrader.. (ik vond eigenlijk toch de orginele Dawn of the dead beter dan de nieuwe remake)

Jurgen V
14-05-2004, 22:24
De beste versies zijn de R1 releases dat weet ik wel:

Night of the living dead: Millennium Edition
Dawn of the Dead: Divimax (van deze komt later dit jaar een uitgbreidere versie)
Day of the dead: Divimax SE

Helaas zijn ze wat prijzig... (behalve dawn).

Simon
16-05-2004, 17:13
die 3-film box is een afrader. aangezien de NotLD aagevult is met extra NIEUW materiaal, gewoon zo door de film heen gemonteerd.

wat hierboven staat klopt. ik heb ze alle driedie versies, NotLD millenium edition net gisteren in a'dam gekocht. dus aankomende week wordt het weer griezelen....

die goedkope Dawn is voor het geld wel ok, maar heeft niet de officiele director's cut. er zijn van die film 3 versies :
120 m italiaanse versie
127 m off. director's cut (staat NIET op die goedkope dvd)
139 m snel voor cannes door romero gemonteerde versie

en er schijnt ook nog weer een langere versie te zijn, daar weet ik verder niets van.

anyway, ga voor die 3 beste, het is het geld meer dan waard....

SuperDre
16-05-2004, 18:51
Maar is die nieuwe versie die bij de frs & de vanleest ligt nu anamorphic of niet? Hmm.. ik zie ook net ergens dat er een nieuwe geremasterde versie is met dts geluid en waarbij het roze bloed is aangepast naar rood zodat het er realistischer uitziet.. Damn.. zal wel niet die versie zijn die nu te krijgen is.
De 2 disk versie die enige tijd geleden te koop was, was namelijk wel widescreen, maar niet anamorphic, en de dargentoversie was zelfs maar 4:3..

Jurgen V
16-05-2004, 22:46
die 3-film box is een afrader. aangezien de NotLD aagevult is met extra NIEUW materiaal, gewoon zo door de film heen gemonteerd.

wat hierboven staat klopt. ik heb ze alle driedie versies, NotLD millenium edition net gisteren in a'dam gekocht. dus aankomende week wordt het weer griezelen....

die goedkope Dawn is voor het geld wel ok, maar heeft niet de officiele director's cut. er zijn van die film 3 versies :
120 m italiaanse versie
127 m off. director's cut (staat NIET op die goedkope dvd)
139 m snel voor cannes door romero gemonteerde versie

en er schijnt ook nog weer een langere versie te zijn, daar weet ik verder niets van.

anyway, ga voor die 3 beste, het is het geld meer dan waard....

Die NOTLD is wel de originele. Maar vraagje aan je, bij welke winkel in Amsterdam heb je die Night vandaan en miisschien voor hoeveel want ik ga misschien binnenkort naar amsterdam toe. :)


Maar is die nieuwe versie die bij de frs & de vanleest ligt nu anamorphic of niet? Hmm.. ik zie ook net ergens dat er een nieuwe geremasterde versie is met dts geluid en waarbij het roze bloed is aangepast naar rood zodat het er realistischer uitziet.. Damn.. zal wel niet die versie zijn die nu te krijgen is.
De 2 disk versie die enige tijd geleden te koop was, was namelijk wel widescreen, maar niet anamorphic, en de dargentoversie was zelfs maar 4:3..

Dat klopt dat is dus de R1 versie van Dawn waar ik het overhad in mijn bericht. Deze kun je eventueel bij ro-disc.nl bestellen voor 17,99 excl verz. De versie die nu te krijgen is voor 6,99 zal wel hetzelfde als de 1ste disc bij de 2 disc zijn.

Als je mijn mening wil weten ik zou die box laten liggen en reviews afwachten mochten die echt lovend zijn en je kan geen NL subs missen dan heb je je antwoord. Mocht dit niet het geval zijn tja dan kan je voor de R1 releases gaan.

SuperDre
16-05-2004, 23:17
Als je mijn mening wil weten ik zou die box laten liggen en reviews afwachten mochten die echt lovend zijn en je kan geen NL subs missen dan heb je je antwoord. Mocht dit niet het geval zijn tja dan kan je voor de R1 releases gaan.

Tja, het enige wat ik klote aan R1 releases vind is dat ze NTSC zijn, en dat is toch echt niet om aan te zien op een philips dvd speler (Interlace achtig beeld).. Dan ga ik toch echt liever voor de pal versie.. maarja ik was wel van plan om toch een keertje een jvc erbij aan te schaffen voor ntsc dvdtjes..
Maar mijn vraag was dus of deze versie anamorphic is, op de hoes van de oude 2disk staat alleen 'widescreen' maar op de hoes van de nieuwe uitgave staat '16:9 widescreen', maarja de film zelf is 1.85:1 en DFW heeft wel vaker zekers onder het label van World Wide Cinema dvd's op de markt gebracht die dus gewoon 4:3 letterbox waren en dan op de hoes 16:9 widescreen waarbij ze dus met 16:9 1.85:1 bedoelen..

TotalReject
17-05-2004, 12:25
Oke, nu snap ik dus even iets niet.
Nu wordt er weer gezegd dat die Trilogy of the Dead box helemaal bagger is terwijl toen ik dat bij het Trilogy of the Dead topic vroeg juist andersom was. Toen zeiden ze juist dat die WEL goed was. Wat is het nou? Want ik zit erover te denken om hem aan te schaffen, maar als hij echt zo slecht is is dat zonde van mijn geld.

Jurgen V
17-05-2004, 12:52
Er word hier nergens gezegd dat die bagger is, het is alleen af te raden deze te kopen ivm de betere R1 releases.

Simon
17-05-2004, 17:29
Die NOTLD is wel de originele. Maar vraagje aan je, bij welke winkel in Amsterdam heb je die Night vandaan en miisschien voor hoeveel want ik ga misschien binnenkort naar amsterdam toe. :)



boudisque in de haringpakkerssteeg, voor €28. gisteren gekeken en het was best wel weer cool. en dan vanavond DAWN of the DEAD....aaarrrggghhhh

Jurgen V
17-05-2004, 17:43
Thx, wel een aardig bedragje maar in amerika is het niet zo heel veel goedkoper. :)

Helaas staat die niet op de site. :(

Jurgen V
26-05-2004, 23:01
Die NOTLD is wel de originele. Maar vraagje aan je, bij welke winkel in Amsterdam heb je die Night vandaan en miisschien voor hoeveel want ik ga misschien binnenkort naar amsterdam toe. :)



boudisque in de haringpakkerssteeg, voor €28. gisteren gekeken en het was best wel weer cool. en dan vanavond DAWN of the DEAD....aaarrrggghhhh

Heb de R1 van Night, Dawn en Day in mijn handen gehad bij Boudisque hier in Utrecht. Damn zien er vet uit aardig geprijst dat wel maar zien er goed uit nog even wachten op het loon. :roll: THX voor de tip!

Dennis Kuijper
27-05-2004, 01:40
De topic titel is Damn of the dead,dit moet Dawn of the dead zijn :wink:

SuperDre
30-05-2004, 23:15
De topic titel is Damn of the dead,dit moet Dawn of the dead zijn :wink:
Hmm heel erg weird, want ik meen me toch echt te herinneren dat ik het bij het eerste keer niet fout had geschreven.. maar alsnog dan maar aangepast.. :oops:

Mikeymo
31-05-2004, 12:52
Ik heb laatst nog een exemplaar van de eerder uitgegeven 2 disc editie bij de FRS vandaan weten te halen. die zijn nu erg schaars.

Harry B.
31-05-2004, 17:14
Ik heb laatst nog een exemplaar van de eerder uitgegeven 2 disc editie bij de FRS vandaan weten te halen. die zijn nu erg schaars.
Gelukkig maar, dan kunnen mensen die bagger release in ieder geval niet meer kopen :twisted:

SuperDre
31-05-2004, 19:20
Ik heb laatst nog een exemplaar van de eerder uitgegeven 2 disc editie bij de FRS vandaan weten te halen. die zijn nu erg schaars.
Gelukkig maar, dan kunnen mensen die bagger release in ieder geval niet meer kopen :twisted:

Nou zo slecht vond ik die niet hoor.. voor een 4x3 letterbox versie vond ik het een redelijke goeie transfer.. Maar daarom vraag ik me dus af of die nieuwe anamorphic is, en dus ook werkelijk een nieuwere transfer.. (want ik heb al bij enkele dvdtjes gezien dat ze soms gewoon de 4x3 letterbox versie opblazen naar 16:9..

Jurgen V
31-05-2004, 20:46
Anders moet je eens kijken of je iemand kan vinden in de "wat heb jij laatst aangeschaft" thread die de trilogy of the dead heeft gekocht en die verblijden met een pm. Heb hem weleens langszien gaan namelijk en neem aan dat het dezelfde versies zijn.

Jurgen V
11-06-2004, 16:09
Van de Trilogy of the Dead:

Dawn:
http://members.home.nl/dustzone/resources/dawn2.jpg

http://members.home.nl/dustzone/resources/dawn1.jpg

Day:
http://members.home.nl/dustzone/resources/day.jpg

Bron: Fok!forum

SuperDre
11-06-2004, 16:13
hmm.. dus helemaal niets anamorphic zo te zien, ofwel gewoon dezelfde release als voorheen maar weer met een nieuw hoesje..
Thanx

Jurgen V
11-06-2004, 16:14
hmm.. dus helemaal niets anamorphic zo te zien, ofwel gewoon dezelfde release als voorheen maar weer met een nieuw hoesje..
Thanx

Jep...

Movie_G
13-08-2004, 14:51
Ik heb de oude dubbel dvd van DFW en die (dat zei zeggen nieuwe uitgaven) heeft gewoon het zelfde menuutje als de oude versie alleen dan geen extraa dvd en is ook geen 16:9 widescreen zoals ze beweren op de nieuwe versie .. dus koop als je nog kan de dubbel oude versie .. hjeeft ook nog de zelfde prijs .. DFW moet weg !!!

BrownB
13-08-2004, 15:01
Hmm voor mij is toch de 2-disc Dutch Filmworks editie van Dawn de beste tot de Ultimate eindelijk uitkomt. Twee versies van de film, zoldoende extra's...

Jurgen V
13-08-2004, 15:09
Ik zag hem gister toevallig weer staan bij de FRS (de oude 2 disc) voor 9,99.

Het is bijna zo ver en dan is hij er de ultimate edition! :D

Movie_G
13-08-2004, 15:12
Hmm voor mij is toch de 2-disc Dutch Filmworks editie van Dawn de beste tot de Ultimate eindelijk uitkomt. Twee versies van de film, zoldoende extra's...

Vindt ik ook ja maar de nieuwe versie (original) van DFW is gewoon de zelfde met het oude menuutje daarom maar dan zonder extraa dvd